חשבתי כך מסברא. בדקתי מקופיא בפרויקט השו"ת ומצאתי בודדים שמביאים אותה, לא מקורות קדומים, וודאי לא חז"ל.עושאתו
[עוֹשָׂאַתּוֹ]
ודאי שלא. יש צורה חז"לית של עֲשָׂאַנִי במקום עָשָׂנִי, עֲשָׂאוֹ במקום עָשָׂהוּ וכדומה, אבל כל זה שייך לעבר. בהווה הנכון הוא עוֹשָׂתוֹ. וגם צורה זו לא כ"כ מקובלת, והעדיפו לומר "עושָה אותו" אפילו כשבסמוך נמצאת הצורה הגברית. וע"ע פה שהטור כתב 'נושאתו', והעלו שצ"ל נוֹשֵׂאתוֹ, אבל זה שייך רק במילה שאות השורש האחרונה היא א'.עושאתו
[עוֹשָׂאַתּוֹ]
יש איזו דוגמא לשימוש בצורה זו?בהווה הנכון הוא עוֹשָׂתוֹ. וגם צורה זו לא כ"כ מקובלת, והעדיפו לומר "עושָה אותו" אפילו כשבסמוך נמצאת הצורה הגברית.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט א'
א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד: