חרבות ברזל פוליטיקה בעת מלחמה

תצתצ

משתמש מקצוען
גורם במחנה הממלכתי למיכאל שמש - ״אחרי שבן גביר מפר את ההסכם הקואליציוני, נתניהו ידרש להכריע בנושא״.

עמית סגל: אחרי הודעת בן גביר על אי הארכת כהונתה של נציבת שב״ס קטי פרי, במחנה הממלכתי קובעים (ובצדק) שזו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני.
לשכת בן גביר: השר החליט שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב״ס קטי פרי.
השר בן גביר נפגש הערב עם המפכ״ל שבתאי ודן עימו בסוגיית הארכת כהונתו.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, בוועידת ׳התחזיות׳ של כלכליסט:

מה שמטריד אותי זה שאני שומע בחדשות שגילינו עכשיו מנהרת ענק ליד מעבר ארז ואף אחד לא ידע. איך אף אחד לא ראה כמויות חול אם חפרו 60 מטר של עומק לאורך 4 ק״מ ? מישהו היה צריך לראות לאן החול הזה יוצא. כשאני מסתכל על הקילומטרים של כל המנהרות זה יותר מכפול מכל המנהרות שישראל חשבה שיש.

עוד כשל אסטרטגי זה עניין המהנדסים. לשוק הישראלי מתווספים מידי שנה כ7,000 מהנדסים חדשים, ובאיראן? 230 אלף. וזה צריך להיות בגדר התרעה אסטרטגית. היחידי שמדבר על זה אמנם הוא לא חבר מרכז ליכוד, אלא זוכה פרס נובל דן שכטמן, שמתריע הרבה מאוד שנים על כל אותם המהנדסים. זה פוגע בביטחון הלאומי, זה לא רק הצבא זה גם היכולת המדעית , הטכנולוגית והחינוך. שאני זועק על לימודי ליבה זה לא סתם קפריזה, זה שוויתרנו לקבוצות שלמות על לימודי ליבה וזה פגיעה בביטחון הלאומי שלנו,
בנוסף נותנים להם תמריצים שליליים.

במדינת ישראל אין אף אוניברסיטה שנמצאת ב-50 האוניברסיטאות הטובות בעולם . גם זה מהווה פגיעה בביטחון הלאומי. ואותם המהנדסים באיראן זאת פגיעה אמיתית, חייבים לעשות הפקת לקחים.

עזה ביום שאחרי
המצרים הפכו את עזה לבעיה ישראלית, אבל אנחנו לא בנויים להתמודד איתה לבד. אחד הכשלים וטעויות הלחימה זה שלא השתלטנו מיד על ציר פילדלפי , הוא מחורר ותוך כדי לחימה עדיין יש הברחות. השטח של סיני הוא פי שלוש משטח ישראל, וסיני גדולה פי 167 משטח עזה. בכל סיני אולי מתגוררים 600 אלף איש, ואילו בעזה מעל 2 מיליון איש.

צריך לדאוג לביטחוננו ולהשתלט על ציר פילדלפי ולהרוס את כל הגדרות. לא לגרש אף אחד אבל שלא יהיה שם מכשול. אני מעריך שמיליון וחצי עזתים יעברו לסיני. המצרים צריכים להבין שזאת בעיה שלהם כי מצד אחד הם מעלימים עין על כל ההברחות ומצד שני באים לתווך. צריך שותפות על פתרון הבעיה. ואם הקטארים רוצים לשים כסף , הם מוזמנים לבנות באל עריש. אסור ששום דבר יכנס מתוך מדינת ישראל. אני לא מבין איך נתניהו מאפשר את פתיחת מעבר כרם שלום , זאת טעות אסטרטגית. הגיע הזמן לצאת מהקופסה.

החזית הצפונית
מה שקורה בצפון זה דבר חמור ביותר. כל היישובים צמודי הגדר נראים כמו מחנה פליטים ג׳באליה, חצי מהבתים הרוסים, וממשיכים בשיטתיות להוריד עוד בתים. 200 אלף אזרחים הפכו לפליטים, ובצפון לבד 100 אלף איש. פגשתי את המפונים, והמציאות שמשפחה של 4 נפשות חיה בחדר אחד היא בלתי נתפסת.

אני שומע 2 תזות שלא מקובלות עלי
1. בדרום יקח הרבה זמן לסיים לחימה.
2. אי אפשר להתחיל להילחם בצפון כל עוד לא סיימנו בדרום.

אי אפשר להימנע ממלחמה וחייבים להרחיב את התמרון ל45 ק״מ, עד לקו הליטני ולא לזוז משם. עד שלא תהיה ממשלה בביירות שתשב ותקבל את זה שאנחנו לא זזים מנהר הליטני. כי חיזבאללה יכנס מיד אחרי. גם צבא לבנון לא יכול להיכנס כי הוא עובד אצל נסראללה. הדרך היחידה שנוכל להבטיח את ביטחונם של תושבי הצפון היא להשתלט על כל השטח בין הליטני לישראל. צריך גם לשטח את רובע הדאחייה, הוא צריך להפוך למגרש כדורגל.

אנחנו חיים בג׳ונגל, הביטחון והכבוד הלאומי שלנו נפגעו לכן אין לנו ברירה . האיום מהצפון הוא פי כמה מהדרום, והתפיסה שאנחנו חודשים תקועים בדרום ובזמן הזה מכילים את הצפון, מישהו שם בקבינט החליט לוותר על הגליל.

מה הפתרון לממשלה?
אנחנו קרובים יותר למלחמת מאה הימים, מה שצריך זה שחברים בליכוד שאני יודע מה יחסם לנתניהו יפסיקו לקטר ויעשו מעשה , המדינה הזאת חייבת שינוי. אני לא רוצה לציין שמות ולא לחלק ציונים אבל אני מצפה שאותו גרעין של התנועה הרוויזיוניסטית באמת יעשו מעשה, אי אפשר כבר להסתפק רק בקיטורים. חייבים לשנות את הכיוון של המדינה כי כרגע זה הולך לשום מקום. חייבים לתת תקווה לאזרחים וחייבים צמרת שמסוגלת להתמודד עם האתגרים.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
טל שלו:

מישיבת הממשלה:

חילי טרופר פנה לנתניהו ואמר: "אני יודע שזה לא על סדר היום, אבל אני מבקש להגיד. 4 ימים אחרי פרוץ המלחמה הקמנו ממשלת אחדות, וסוכם שכל הבכירים יישארו בתפקידיהם. זה כתוב שחור על גבי לבן. הפרת ההסכם בעצם משדרת שאחדות וביטחון זה פחות חשוב, ואפשר לחזור למריבות שהיו"

בן גביר: "אחדות זה כולם; זה להתחשב בכולם. צד אחד לא יכול לעשות הסכם עם הצד השני שמכתיב לצד שלישי מה לעשות. דבר ראשון צריך להתחשב".

‏גנץ: "הצטרפנו לממשלת החירום וכל הממשלה הצביעה על כך כשידוע מה ההסכם. הציפיה היא לא לגופו של איש אלא לגופו של התהליך".

מירי רגב לגנץ: "אתה גם היית שר וגם תחתיך היו ארגונים וראשי ארגונים וכשיש ארגון שלא מתפקד זו בעיה. איך שר יכול לקחת אחריות על ארגון בלי שיש לו יכולת לנהל אותו?:

‏נתניהו: "נשב על זה אחרי הישיבה ונדבר על הכל".
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עמית סגל: עוד מעט בחדשות: ידיעה דרמטית בנושא שאינו קשור למלחמה.
ביני אשכנזי: מעולם לא הודלפה טיוטת פסק דין מבג״צ לתקשורת עד הערב.
27.12.2023 20:40
עוד מעמית סגל ב׳ערוץ 12׳: בין השופטים שמתכוונים לפסול את החוק - ולבטל חקיקת יסוד של הכנסת: הנשיאה חיות. עקרונית, יש סיכוי קטן שהתוצאה תשתנה, מכיוון שכעת קורא כל שופט את פסיקותיהם של 14 עמיתיו ומגיב.
27.12.2023 20:40
עמית סגל חושף ב׳ערוץ 12׳: בעוד שבועיים בג״צ צפוי לפרסם את פסק הדין על בג״צ עילת הסבירות. באופן נדיר קיבלנו את טיוטת פסק הדין. לפי המידע הבלעדי שלנו - 8 שופטים בעד הפסילה, 7 שופטים נגד הפסילה.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מיכאל שמש: המועמד הראשון שזוכה לאישור מבקר המדינה למימון בחירות ברשויות המקומיות, הוא למרבה הצער, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין ז"ל, שנרצח בשמחת תורה. מועמדת נוספת שנרצחה היא תמר קדם, שלמרבה הטרגדיה כל משפחתה נרצחה ולכן עדיין לא ברור על מי מוטל החוב ולמי יגיע המימון.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
משה מורנו, אחיו של עמנואל מורנו ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה תקף את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ואת רה"מ לשעבר אהוד אולמרט ב103: "האנשים האלה הרגו את אח שלי, ועוד 120, בגלל ההתנהלות הרופסת והפושעת שלהם, והם אחראים להרג של הבן שלי. האנשים האלה היו צריכים להיות במרתפים ולשבת בשקט, או במוסד של חליפות משוגעים - זה לא סתם שהם חברו אחד לשני"
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שמעון טובול. סגן ראש עיריית באר שבע (מטעם דגל התורה) שמשרת בתור לוחם בגבעתי, קורא לראש הממשלה לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות לאחר המלחמה (המחדש)​
 

Sara Rivka

משתמש מקצוען
מזכיר הממשלה הודה בפני קבינט המלחמה: לא דנים בשאלת 'היום שאחרי' בגלל סיבות פוליטיות. (מוריה אסרף)
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מזל שפוגל מעד, ככה הרווחנו גינוי לכרמי גילון..

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לדברים, וכתב ברשת החברתית X כי "ההשוואות הבזויות והמבישות של ח"כ פוגל ושל כרמי גילון, בין הגרועים שבאויבינו לבין שומרי הסף של מדינת ישראל וציבור שלם שטובי בניו ובנותיו נלחמים ומחרפים את נפשם בימים אלה על הגנת הארץ - הן שפל מוסרי".


ואיזה כיף שיש עוד הזדמנות לרקוד 'מה יפית'..

ביקורת נוספת מצד הקואליציה נשמעה גם משר הפנים משה ארבל, שאמר: "אני נעצב על הדברים המבישים של חבר כנסת צביקה פוגל. אין שום מקום להשוואה ולסימון בית המשפט העליון בשורה אחת עם הגרועים שבאויבנו, שרצחו טבחו התעללו וחטפו את טובי בניה של הארץ הזו. גם כשרוצים לבקר לא זו הדרך. אנחנו עם אחד"

ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, כתב ביחס לפסיקת בג"צ "קודם נכריע את חמאס, מיד נטפל בחיזבאללה ולקינוח נעשה סדר בבג"ץ. לכל אחד יש את הזמן שלו. סבלנות".

VS

ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון השתלח בחריפות בימין הדתי וטען כי הוא כמו דאעש וחמאס שהצליחו לעלות לשלטון דרך טרור.
גילון אמר את הדברים באירוע שבת תרבות ודבריו פורסמו בערוץ 14.
במהלך האירוע סיפר על ספרו שפרסם לפני מספר שנים ואמר כי הוא "מבוסס על ההיכרות המאוד מעמיקה שלי עם הימין הקיצוני".
"אני תיארתי איך באמצעות טרור הם זוכים בשלטון. הספר יצא בסוף 2020 בשנת 2023 זה התממש", הוסיף.
"בספר יש להם שמות אחרים, אבל שבן גביר וסמוטריץ' ינהלו את ביבי בשלטון? זה לא יכול לקרות. אבל בספר שלי זה קרה".
בנוסף, בידל בין הימין הדתי לימין באופן כללי ותקף: "יש ימין שרוצה להשתלט על חיי כל אזרחי מדינת ישראל. באמצעי הבדוק והחזק מכולם בדיוק כמו האחים המוסלמים במצרים וכמו דאעש וכמו חמאס וכמו המהפכה האיראנית של חומייני. להשתלט על החיים כולם בשם הדת בשם המשיחיות".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר החליט היום (רביעי) להאריך כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בשישה חודשים. החלטת השר בן גביר תובא לאישור הממשלה וכהונת מפכ"ל המשטרה תוארך עד ה-17 ליולי 2024.
 

צ'יק צ'אק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סקר 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס': מפלגת המחנה הממלכתי בראשות השר בני גנץ מקבלת 27 מנדטים, כאשר אחריה מגיעה מפלגת הליכוד עם 25 מנדטים. מפלגת 'יש עתיד' של לפיד מקבלת 14 וישראל ביתנו של ליברמן מקבלת 10 מנדטים.

יחד עם זאת, ש"ס ועוצמה יהודית מקבלות 9 מנדטים כל אחת. יהדות התורה מקבלת 8 מנדטים, הציונות הדתית של סמוטריץ' חמישה, וכך גם רע"מ של מנסור עבאס. הרשימה המשותפת ומרצ מקבלטת ארבעה מנדטים כל אחת. העבודה לא עוברת אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין קיבל 56 מנדטים, גוש המרכז שמאל 55 מנדטים ואילו גוש המפלגות הערביות עם 9 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה יש שוויון בין השר בני גנץ לבין ראש הממשלה נתניהו, כאשר שניהם מקבלים 40% תמיכה בהנחה שהם רצים ראש בראש. בשאלת ההתאמה של לפיד מול נתניהו, נתניהו מקבל 41% לעומת 33% ללפיד.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
עמית סגל מדווח כי שיקלי מתפטר מהמשרד לשיוויון חברתי וחוזר לכנסת כדי לחסוך תקציבים.
כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע זה היה אחד המשרדים על הכוונת של נתניהו. שיקלי הוא בחירה נוחה כי הוא נשאר שר (התפוצות)
 

קבצים מצורפים

  • 20240108_202236.jpg
    20240108_202236.jpg
    KB 113.3 · צפיות: 16
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
עמית סגל מדווח כי שיקלי מתפטר מהמשרד לשיוויון חברתי וחוזר לכנסת כדי לחסוך תקציבים.
כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע זה היה אחד המשרדים על הכוונת של נתניהו. שיקלי הוא בחירה נוחה כי הוא נשאר שר (התפוצות)
עם חזרתו לכנסת ששון גואטה נאלץ לעזוב
משרדים נוספים העומדים לסגירה על הפרק:
שיתוף פעולה איזורי, מודיעין, מסורת ומשימות לאומיות
דפנה ליאל
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מסתמן - המשרד לשיוויון חברתי יעבור למאי גולן וימוזג עם המשרד שלה לקידום מעמד האישה. בעבר הרי הם היו תחת אותו המשרד.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
המהלך של שיקלי לוותר על המשרד לשיוויון חברתי ולחזור לכנסת נתקל בקשיים -
לפי יעוץ משפטי שקיבל השר, על מנת לחזור לכנסת עליו להתפטר משני התפקידים שלו כשר ורק אז להיות מושבע מחדש רק כשר התפוצות וח״כ.
אלא שחברי כנסת בליכוד העבירו מסר לנתניהו שלא יתמכו במינוי המחודש (כפי שהיה במקרה של כהנא כשר דתות שהתפטר מהממשלה בניסיון לעזור לבנט ואז לא הצליח לחזור לממשלה).
הסיבה - חלקם מבינים שהם הבאים בתור. בשורה התחתונה - מסתבר שקשה לקצץ ולהתייעץ בלי להיות מוכן לשלם מחירים פוליטיים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה