חרבות ברזל פוליטיקה בעת מלחמה

אחג

משתמש מקצוען
עמית סגל: אם ניר ברקת כל כך סולד מהכיוון הצבאי והכלכלי שאליו צועדת המדינה, אם בעיניו לא נותר עוד אדם הגיוני אחד מלבדו, אם הוא אין ביכולתו לעצור - למה שלא יתפטר עוד הערב? מעבר לכל השיקולים, מדובר גם בחיסכון של שקל בשנה לקופת המדינה, בימים שבהם כל שקל חשוב.
 

אחג

משתמש מקצוען
18 ח"כ בלבד תמכו: נדחתה הצעת אי-אימון בממשלה שהגישה מפלגת העבודה
למי שתהה למה אין מתנגדים

הודעת ראשי הקואליציה: ״הקואליציה לא תיקח חלק במופעים פוליטיים בזמן מלחמה. בשל זאת הקואליציה לא תשתתף בדיון ובהצבעת אי האמון״.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
אבי רבינא: ח"כ אלמוג כהן מספר במליאת הכנסת מה אמר לחוקרי להב 433:
"אני שראיתי את הגופות של החברים שלי לאורך כל הרחוב בשבעה באוקטובר, לא מפחד מכם.
זו חקירה שנסגרה לפני 12 שנה ואפילו לא זומנתי לחקירה.
ההתנהלות שלכם היא התנהלות של מאפיה.
אם אתם עושים את זה לחבר כנסת מה תגיד מסעודה משדרות? זו מדינת חוק??".
 

אחג

משתמש מקצוען
מיכאל שמש חושף ב׳כאן 11׳: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בדרכו לפוליטיקה - כהן נפגש עם היועץ הפוליטי שלום שלמה. כזכור שלמה היה מאדריכלי ממשלת בנט ולפיד ושימש כמזכיר הממשלה.

עוד ממיכאל שמש ב׳כאן 11׳: שלמה שימש כיועץ פוליטי לבכירי הפוליטיקאים בישראל בשנים האחרונות. הפגישות התקיימו במשרדו של יוסי כהן.
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
התביעה המשטרטית הגישה תוך יממה בלבד, כתב אישום נגד האשה החשודה שתקפה את השרה עידית סילמן
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
התנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה לועדת האתיקה, נגד חה"כ טלי גוטליב, בעקבות דבריה אמש
 

אחג

משתמש מקצוען
סקר ה׳ג׳רוזלם פוסט׳: מפלגת מילואימניקים יכולה להשפיע דרמטית על מפת המנדטים בבחירות הבאות: 10 מנדטים בראשות יועז הנדל, 9 מנדטים בראשות אחים לנשק, 8 מנדטים בראשות עמיחי שיקלי ו-5 מנדטים בראשות יאיר גולן.
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
התנועה לאיכות השמאל בשלטון הגישו תלונה נגד ביבי שמצד אחד הוא שולח את מבקר המדינה לחקור את כל הבכירים לגבי אירועי ה7 באוקטובר, ומצד שני הוא שולח את מזכיר הממשלה לדרוש ממבקר המדינה לא לחקור את ביבי.
והם דורשים גם כן שמבקר המדינה לא יחקור את צה’’ל בזמן המלחמה כי זה יפריע ללחימה (או כי ביבי ביקש לחקור אז הם חייבים להתנגד...)
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
ציטוטים מתוך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהסתיימה עכשיו

השרה מירי רגב פנתה לראש השב״כ בר: ראיתי את הפרסומים של טלי גוטליב על בעלה של שקמה ברסלר. האם יש דברים בגו? אלה דברים חמורים

רונן בר: אין. זה פשוט שקר. מה שהיא עשתה זו חציית קו אדום

חילי טרופר פנה לרה״מ: אדוני ראש הממשלה, אני מבקש לגנות את דבריה של גוטליב. צריך לתת לאנשי מערכת הביטחון לעבוד

נתניהו: אני מגנה את דבריה של גוטליב. אבל איפה הייתם כשהיא תקפה אותי? לא ראיתי שגיניתם

סולימאן מסוודה

מתוך דיון הקבינט והפעם - טלי גוטליב:

השרה מירי רגב ביקשה לברר: ״האם יש אמת בטענה של טלי גוטליב בעניין בעלה של שקמה ברסלר?״

ראש השב״כ רונן בר הגיב ואמר שמדובר בשקר מוחלט - הוא הוסיף: ״זו עבירה פלילית לחשוף זהות של איש שב״כ, זה שם אותו בסכנה״

חילי טרופר פונה לרה״מ: חושב שכדאי שתוציא הודעת גינוי גם בשמך

רה״מ נתניהו: וכשהגברת הזאת אמרה משהו על עבדכם הנאמן אמרתם לגנות?

שאשא ביטון: איך הגעת לזה עכשיו? זה ביטחון המדינה פה

בשלב הזה רה״מ עצר את הדיון בנושא ואמר לרגב: לא היית צריכה לשאול על זה
 

אחג

משתמש מקצוען
יהודה שלזינגר: ׳יש עתיד׳ מציעים ממשלה חילופית - רה״מ: יאיר לפיד. שר החוץ: מיקי לוי. שרת הביטחון: אורנה ברביבאי. שר האוצר: מאיר כהן. שר החינוך: אלעזר שטרן. שרת הבריאות: מרב בן ארי.

עוד מיהודה שלזינגר: שרת הרווחה: מרב כהן. שרת המשפטים: קארין אלהרר. שר החקלאות: רם בן ברק. שר התרבות: רון כץ. שר התקשורת: עידן רול. שר לביטחון פנים: יואב סגלוביץ.
 

אחג

משתמש מקצוען
יחד עם יש עתיד: סיעת חד"ש-תע"ל הגישה תגיש הצעת אי אמון בממשלה בדרישה להפסקת המלחמה, עסקת כולם תמורת כולם ואופק מדיני להסכם שלום.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל:

כמו ממשלת החירום, גם רומא לא נהרסה ביום אחד. זה תהליך ארוך והוא נתקע השבוע: פרישת גנץ ואיזנקוט, שנראתה לאחרונה כמעט בלתי נמנעת, מתעכבת בלחץ דעת הקהל שמעוניינת באחדות ובהמשך המלחמה: אביגדור ליברמן הודיע שהוא מתנגד לבחירות, לפיד הגיש הצעת אי אמון וחזר בו אחרי כמה ימים, מותיר את מרב מיכאלי להציע את עצמה כראש הממשלה ושרת הביטחון (והתחבורה). כולם קוראים אותם הנתונים בסקרים. אצל קמיל פוקס השבוע התברר כי גם בקרב מצביעי גנץ יש פער אדיר של חמישים אחוז לטובת המצדדים בהישארות בממשלה. תמיכתם בהמשך קיום הממשלה משתווה כמעט להתנגדותם העזה לנתניהו.

מחקר שהוכן לאחרונה עבור גורמי המחאה והגיע גם לגורמים במחנה הממלכתי מלמד הרבה על הצפוי:
תחת הכותרת "מלכוד 2026" מסבירים עורכי המחקר כי "יש סלידה מעיסוק פוליטי. התפיסה המרכזית המעבירה אנשים לתמוך או להתנגד להתפטרות נתניהו ויציאה לבחירות נוגעת למידה בה הממשלה נתפסת כמתעסקת בפוליטיקה. הסלידה מפוליטיקה בעת הזו אינה מוגבלת לעיסוק הממשלה בפוליטיקה, אלא גם לביקורת של האופוזיציה וגורמים נוספים על הממשלה ונתניהו. כמחצית מהציבור מתנגד למחאות בעת הזו, לעומת כשליש התומכים. מכאן כי יציאה למחאה ציבורית בעת הזו עלולה לעורר התנגדות עזה בקרב הציבור הישראלי שתביא את תפיסת הפוליטיזציה של המערכה על ידי הממשלה לפוליטיזציה של האופוזיציה. במידה ותיפתח מערכה בצפון, ההתנגדות למחאה וסנטימנט ה'שקט יורים' צפוי להתחזק באופן משמעותי".

המשמעות עבור המחאה דרמטית, לפי עורכי המחקר: "פחות ממחצית הציבור הישראלי תולה את האשמה המרכזית למחדל בממשלה. שיעור זה צונח ב-17% בקרב מצביעי קואליציה. מעבר לכך, מצביעי הקואליציה מייחסים יותר אשמה במחדל לארגוני המחאה מאשר לממשלה ולנתניהו. מכאן כי מחאה בעת הזו עלולה לספק תחמושת לטוענים כי המחאה פוגעת בביטחון המדינה ונושאת באחריות למחדל שהוביל למתקפת חמאס".

לפיכך, הם ממליצים כי "בשלב הראשון תימתח ביקורת על מהלכיה הפוליטיים של הממשלה, תוך הימנעות מאמירות פוליטיות כמו דרישה להתפטרות. מיקוד בממשלה ולא בנתניהו, כי שיח ה'רק לא ביבי' עשוי לגרום נזק. מיקוד בניהול המערכה ולא במחדל. חיילים מתים, והממשלה מתעסקת בפוליטיקה.

"ככל שהמחאה תזכיר את המחאה נגד הרפורמה המשפטית מבחינת הדמויות המובילות אותה, המסרים והטון, כך קטנה הסבירות שהיא תצליח לסחוף אנשים מחוץ למחנה. אנו ממליצים על שימוש בגורמי ביטחון לשעבר (רצוי כאלה שאינם מזוהים מדי עם המחאה), זאת לצד משפחות שכולות ומשפחות החטופים". התרחיש כבר החל להתממש ברחובות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה