כשפנו אלי מגנזך קידוש השם בבקשה לעיצוב התערוכה שהם מציגים אמרתי מיד כן. רציתי להיות חלק מתערוכה שעוסקת בחינוך בשואה, חינוך שלא היה בבית ספר ממוזג, עם קישוט קיר ססגוני וצבעוני, לא היו קעמפים, ולא הופעות. אבל הייתה שם נחישות עזה ללמוד וללמד. הייתה שם אש בוערת ויוקדת. למידה בתנאים לא תנאים. בזמן שמלחמה אכזרית משתוללת ברחובות. כשהבטן מקרקרת ללא הפסקה. הם ישבו שם, תלמידים שמשתוקקים ללמוד ומורים עם תשוקה ומסירות ללמד.
החומר שקבלתי לידי, היה חומר רגיש, חומר שעוסק בחינוך ולימוד בזמן שלפני השואה, בתקופת השואה ואחריה. התערוכה נועדה להיות מוצגת בבית הנשיא. רציתי לשדר עיצוב נקי ומודרני, לשדר זמן של שואה ומלחמה אך יחד עם זאת להעביר את האור שריצד שם כל הזמן.
על עיצוב התערוכה אחראיים בעלי היקר והמוכשר, יוסף שוורץ נגר אמן, יעל רפופורט מסטודיו עפיפון @מעופפת כולנו רצינו להביא תוצאה שתהייה נעימה לעין, שהקהל שיעבור בתערוכה, ירצה לעצור, לקרוא, ולהרגיש את מה שאלפי ילדים הרגישו אז .
הדבר הראשון היה לחשוב איך בכלל מציגים את התערוכה, על מה? בבית הנשיא אין אופציה להדביק על הקיר, וכמובן לא להשתמש במסמרים ושאר דברים. קאפות מבחינתנו לא בא בחשבון זה היה זול מידי ונדוש. אחרי שיטוטי השראה, בעלי שלח לי תמונה של הצגת תערוכה בסטנדים מעץ. נדלקתי מיד, והחלטנו ללכת על זה.
כל ההמשך ותהליך העבודה (מעניין בהחלט) בפוסט > >>
קצת תמונות ..
החומר שקבלתי לידי, היה חומר רגיש, חומר שעוסק בחינוך ולימוד בזמן שלפני השואה, בתקופת השואה ואחריה. התערוכה נועדה להיות מוצגת בבית הנשיא. רציתי לשדר עיצוב נקי ומודרני, לשדר זמן של שואה ומלחמה אך יחד עם זאת להעביר את האור שריצד שם כל הזמן.
על עיצוב התערוכה אחראיים בעלי היקר והמוכשר, יוסף שוורץ נגר אמן, יעל רפופורט מסטודיו עפיפון @מעופפת כולנו רצינו להביא תוצאה שתהייה נעימה לעין, שהקהל שיעבור בתערוכה, ירצה לעצור, לקרוא, ולהרגיש את מה שאלפי ילדים הרגישו אז .
הדבר הראשון היה לחשוב איך בכלל מציגים את התערוכה, על מה? בבית הנשיא אין אופציה להדביק על הקיר, וכמובן לא להשתמש במסמרים ושאר דברים. קאפות מבחינתנו לא בא בחשבון זה היה זול מידי ונדוש. אחרי שיטוטי השראה, בעלי שלח לי תמונה של הצגת תערוכה בסטנדים מעץ. נדלקתי מיד, והחלטנו ללכת על זה.
כל ההמשך ותהליך העבודה (מעניין בהחלט) בפוסט > >>
קצת תמונות ..
נערך לאחרונה ב: