סיפור. יש למה לחכות... (יש כבר המשך צפון מראש, רק סיום עוד לא נכתב אבל גם זה יהיה בסוף...)

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
טפיפות רגליים מהירות נשמעו ברחבי המדרגות היורדות וההתנגשות הבאה היתה בלתי נמנעת בעליל כשהיא מוציאה משני הצדדים באחת "אח" חד ועוצמתי.

"אה, זו את איידי, הייתי בטוחה שנתקלתי במראה מדברת" שלומצי חייכה בשובבות מלטפת קלות את מצחה החבוט, "לאן פניך מועדות?" שאלה סוקרת בדאגה את איידי שעדיין לא הספיקה להתאושש מן הפגישה החזיתית.

"אני? אה, אני סתם!" גוון ארגמני נמסך על לחייה של איידי ושיווה לה אצילות תהומית, שלומצי חשה בחוסר הנוחות שנשב ממנה "נו טוב, באמת, לא התכוונתי שתעני לי" והיא המשיכה בדילוגים למטה תוך שהיא מפריחה 'להתראות' ו'בהצלחה' - למקרה הצורך.

איידי שרכה באיטיות את רגליה במעלה המדרגות, נושפת באטיות מתסכלת 'בדיוק עכשיו הייתי צריכה לפגוש אנשים, ועוד בדיוק את שלומצי?' היא נענעה את ידיה מנסה להפיג את האוויר הדחוס כשבפנים ליבה מפרפר כדג כלוא ברשת, וידיה מתפוקקות ללא הפסקה אות למתח הרב בו היא שרויה.

היא הגיעה סוף סוף אל הקומה הרביעית ופנתה בזהירות אל הרחבה שסביבה, פונה לעבר גרם המדרגות הנוסף תוך שעיניה סוקרות לבדיקה שהשטח נקי, משראתה שאין קצה נעל של נפש חיה בסביבה הקרובה נשמה לרווחה ובנשימה קלה יותר טיפסה בזריזות את הגרם הנוסף.

אם משהי היתה רואה אותה עולה - היא בטח היתה שואלת אותה מדוע ביום בהיר היא עולה למשרדים, הרי לא יום הדואר היום, והמשרד של גברת (שמתעקשת לכנותו הההההחדר) נמצא למטה כמובן, בכניסה, לכל צרה שלא תבוא, ואיידי - ממש לא רוצה לפרט למה היא עולה, בקושי עבור עצמה יש לה תירוצים, למה היא מסתתרת כל כך אם לא כן?

את השלב הראשון היא עברה, הביטה בסיפוק על המדרגות שהשאירה מאחוריה וליתר בטחון התרחקה מהמעקה שאף אחד לא יביט בה ממלמטה ללמעלה, 'יש לך גם דרך חזור' לחש לה קול שורק ומעצבן שנסתה ללא הרף להדוף אותו, לא נורא! החליטה, דיה לצרה בשעתה, וכמו שהגיעה עד הנה תעבור את הנהר חסר הגשר בחזרה.

היא עברה במסדרון הצר מרפרפת על שמות החדרים באיטיות עד שנעצרה באחת כמעט מסמיקה מול הדלת ששלט אפרפר נתלה עליו מודפס באותיות מתכת מבריקות, היא רצתה לברוח, אבל לא יכלה, ולא רק בגלל שרגליה נשאבו למקומם במסמרות אלא בעיקר בגלל הדלת שהייתה פתוחה מעט, מזמינה במחווה, ומשם, הציצה דמות חייכנית שהזמינה אותה בניד וראש וקצהו של חיוך שובבני מעורב בארשת רצינית - להיכנס החדרה.

ובאין לה ברירה אחרת - זה מה שהיא עשתה, נכנסת ומחזיקה את ליבה עמה, ופנים עטויות מסכה חייכנית, ככה, אולי היא תצליח, להשיג את אשר חפצה, את מקסימום המטרות - במינימום האמצעים.

"שלום!" - האשה הנידה קלות בראשה והזמינה אותה לשבת על הכיסא שמולה. ביניהן הפריד שולחן ברזל קטן וקופמקטי שערמות נייר מצטברות נתנו בו את אותותיו כורעת הנטל. בזמן שהאשה שתקה סקרה איידי את החדר, הוא היה מעוצב בדיוק כמו שאהבה, ארון אפור קריר המשולב בעץ אדום חי, כתביה עמוסת ספרים בצבע בורדו פסטלי ורך ולקינוח חלון עם מסגרת לבנה רכה ווילון בורדואי המתנפנף לרוח המזגן, גם האשה שמולה נראתה נחמדה בעליל, יחד עם זאת משדרת רצינות וסמכות, תווי פניה היו נעימים ורכים והעיניים, הם היו אלה שתפסו אותה מיד, הו כמה שהן דיברו, החום שבהם צעק נחישות מכילה, רכות בלתי מתפשרת, המון המון רוך ואהבה יחד עם עמידה חזקה ובטחון בלתי מסוייג. איידי ידעה את השם שלה, זה לא היה סוד אל אף שעד כה לא יצא לה להיפגש עמה פנים אל פנים ולהפקיד בפניה את ליבה. ברררר. זה נשמע מפחיד מדי, היא צריכה לעדן את הניסוח, א.. בסך הכל א- לספר קצת על עצמה, בדיוק.

"את רוצה לשתות?" תמרה רובינסון הייתה רגילה במצבים כגון דא, וכמה שיהיה זה מוזר היא דווקא אהבה אותם, את הרגעים הללו של ההתחלה החדשה והרוך הטבעי הנמסך בלחיים ומוזג אצילות וחן, את הביישנות הנכלמת המלווה בתום וערגה, כזו היא תמרה, אוהבת רגעים אנושיים הנגזרים מן מורכבות החיים, המגלמים את הרגשות הדקים והעדינים שמפכים במעין הלבבות.

הנערונת שמולה הסמיקה קלות והנהנה לשלילה, היא עדיין שתקה אבל משהו בסבר פניה התרכך ושרירה הקפוצים נרפו מעט גם נשימתה חזרה אל סדרה הטבעי.

בסוגיה של להתחיל או לא - תמרה כבר מנוסה, בכל אופן השנים והמיומנות עושים את שלהם, היא עצמה אוהבת לתת לדממה להישפך, אינה נלחצת ממנה אלא להפך אוהבת את נקודות רוויות המתיחות שנושבות ממנה אבל תמרה משכלת לדעת שהבנות שיושבות מולה אינן פנויות ליהנות מהוד בראשיתי זה, הן לחוצות ומאימות לכרוע תחת נטל האי בהירות ועיניהן מבקשות בתחינה אילמת - נו כבר תתחילי! אז היא מתחילה, ומכבדת את הבקשה חסרת המילים בשאלה קבועה ונטרלית, עד כמה שאפשר.: "איך קוראים לך?" הדמות שמולה מתנועעת בחוסר נוחות בולט ורעד קל אוחז בקולה "איידי" היא נבוכה ואינה יודעת היכן להסתיר את מצוקתה הרגעית, אבל תמרה לא נבהלת וממשיכה כמקודם כשהיא משתדלת לדלג על פער המעדות ולשוחח בגובה העיניים -

"לי קוראים תמרה, תמרה רובינסון" לפי הטון והנימה החגיגית אפשר לדמיין את ידה של תמרה מונפת בתיאטרליות אבל המבט המבודח ששכן בעיניה סיפר לכולם שהיא בסך הכול רוצה לחמם את האווירה שאכן הלכה והופשרה עם כל דקה שעברה, חומת הקרח העבה נסדקה מעט מחום עיניה.

תמרה המשיכה, בלי להסס "את רוצה שאני אתחיל לדבר? אולי אמ.. לספר על עצמי" זיק סקרנות ניצת בעיניה של איידי, היא פשפשה במוחה מנסה לחוות את המחזה המוזר, היא באה לה להתייעץ והפסיכולוגית הכבודה הזו שואלת אם היא רוצה שהיא תתחיל, מה היא מתכוונת שהיא, איידי - תיעץ לה? באמת, (עכשיו עברתי לגוף ראשון) אם הייתה יודעת לייעץ לא הייתה צריכה את העזרה שלה1 אבל דוקא בגלל מוזרותו של המצב והאמון המגוחך שלה באיידי נתן לה את הבטחון לנסות להתחיל תוך שהיא מקוה בפנים ליבה שלא תתגמגם כי כשהיא מתחילה עם זה - היא לא מסיימת עם זה כל כך מהר...

"אני, אני מרגישה שלא טוב לי, כלומר קשה לי לפעמים" הבלבול במילותיה היה טבעי לאוירה ותמרה ניסתה לשדר זאת, להרפות את הנשימות ולגמד את המתח, שתעבור המתוקונת את הגל ותצא מהמתח בו היא שורה, היא לא מתכוונת לאכול אנשים או להפליק להם סטירות , גם לא להבדיל - ואפילו יותר גרוע לבוא ממקום שיפוטי ותובע, היא נמצאת כאן כדי להבין, להקשיב, לפחות בינתיים, היא מבינה את הרעד הזה מתקשה לקלוט אותו בעת ובעונה באחת,.

הגברת שמולה המשיכה אוחזת את מילותיה בכפה ופולטת אותן במהירות ובנחישות כחוששת שמא תתחרט "אני מאד מאד חושבת" הסבל ניכר על פניה בברור וליבה של תמרה יצא אליה מתרגם לעצמה את המשך הדברים, היא המשיכה לשתוק חוששת להפריע למלל הדברים "אני אממ.. איך לומר באתי לפה כי רציתי לערוך סדר במחשבות שלי, לפעמים אני מרגישה שאם רק משהו מבחוץ יקשיב לי הוא יוכל אולי לעזור לי" היא לא פירטה במה, והיה נראה שמונולוגים ארוכים מסוג זה חביבים עליה בגבול מסוים. כלומר היא צריכה להיות בטוחה במאתים ושלושה אחוזים שאפשר לדבר ולהפקיד את האוצר היקר ושמו אמון, ורק אז היא תפתח את סגור ליבה, תמרה העריכה אותה על האומץ שהניע אותה וניסתה להביע זאת במילים "אני מעריכה את זה שהגעת לכאן" היא הפסיקה לרגע מופתעת מן סבר הפנים ה-בלתי רצוני-מלגלג שעלה על מצחה של איידי, כמין קמטון מתריס במצח שסיפר "אני מכירה את כל ההקדמות הללו, תעבדי על מישהו אחר" זה לא הסתדר לה לעומת הביישנות הקדומה, הנערה לובשה עוז, וגם אם חינני -סותר במלוא המובן את הביישנות, היא החליטה להתעלם, לנסות לזרום, ככה זה תמיד, כל הטקסטים ידועים מראש אבל אף פעם לא תדע איך זולתך יגיב ולעיתים הוא יפתיע אותך בדיוק במקום עליו לא עמדת. היא המשיכה אבל בחנה את בת שיחה הצעירה ביתר שאת, במבט מחודש ומתעניין כשהיא ממשיכה - "אני מעריכה ומחבבת בנות שמגיעות לפה כי לעניות דעתי יכולות לעשות את זה רק בנות אמיצות וחכמות, עם הרבה תוכן פנימי ועוצמות" היא השתדלה להימנע מניסוחים דרמטיים כמו "הצעד הזה" ו"בנות גדושות עד אינסוף" ואיידי חיבבה את זה, הפשטות העממיות וחוסר היומרנות דיברו אליה, קול קטן לחש לה שהיא מתקרבת אל הכתובת הנכונה.

שוב שתיקה קלה, שאי אפשר בלעדיה וקולה של תמרה נישא ברמה-"אני חושבת שבינתיים תספרי לי על עצמך, לא משנה מה, כל מה שליבך חפץ, את המחשבות אנחנו יכולות לשמור לפעם אחרת או שהן יתנסחו מאליהן תוך כדי הדיבורים כי קשה להגדיר מחשבות בפני עצמן" כל העת תמרה אוחזת בפלך הזהירות ולא שומטת אותו ולו לרגע, היא מודעת לשבריריות, לרגעים העדינים ולהיסוס שעומד בסך כשומר נאמן ומסנן כל דבר ביכול להתפרש לשני פנים. זר - לא יבין זאת, ואולי אפילו יתמהה בליבו להליכה המסווית בין הטיפות והשתיקה המכילה שמנסה לדבר, רק מי שחווה זאת על בשרו יכול לדעת עד כמה נדרשת הזהירות במיוחד לצעד שכזה בו החשש שולט בכיפה. איידי הנהנה וכשהיא משעינה את ידיה על השולחן ומתרווחת על הכיסא פתחה, עתה הנינוחות ניכרה על פניה: "קוראים לי איידי קימל, הגעתי לישראל מבזל שבשוויץ לפני כשלוש שנים כדי ללמוד כאן בסמינר של הקהילה שלנו, ואני שולטת היטב בעברית כיון שזו הייתה השפה המדוברת בביתנו, אני נמצאת בפנימייה כבר שלוש שנים רצופות" היא שקללה בדעתה מה עוד להגיד, חופנת בשיוכי שביב זיכרון, תמרה זרקה לה במונוטוניות "תחביבים?" פניה של איידי אורו "הו הרבה, אני אוהבת לקרוא - והמון, יכולה לשקוע שעות על גבי שעות מאחורי ערמות ספרים, אני גם בולעת אותם במהירות כך שלעיתים מכל הספרייה הגדולה - לא נשאר לי מה לקרוא עד שמגיע מלאי חדש, אני גם אוהבת לנגן וברוך ה' יש לי את הכישרון לכך ואני מתאמנת זמן רב בחדר המוזיקה לקול צלילי האורגנית, אמ.. מה עוד אני אוהבת לעשות? קצת לשיר אבל זה לא כל כך בא לידי ביטוי, אני אוהבת לצייר, ולמרות שהידע שלי בעניין מסתכם ברמה די רדודה המחברות שלי עמוסות בשרבוטים גאומטריים בלתי סימטריים, מה עוד? נראה לי שבינתיים זהו!"

תמרה חייכה "אף פעם זה לא נגמר בזה אבל לא משנה לעכשיו, מה עוד יש לך לספר על עצמך?"

מצחה של איידי התקמט ממחשבה, באמת, מה עוד יכול להיות? את ביבליוגרפית חייה סיפרה בקצרה, ומנתה אחד לאחד את תחביביה, ולא שהיא יצור כזה משעמם אבל נראה לה שבפן הפשטני אין לה עוד מה לחדש על עצמה "זהו, נראה לי שבעיקרון, באופן כללי זה מה שיש לי לספר על עצמי" תמרה הנהנה "אני חושבת שזה מספיק להיום, ולא כי אני רוצה שתלכי או משהו כזה, פשוט אני אוהבת לעכל מה שאני שומעת, ולא אל תדאגי" היא הוסיפה לעבר הפנים המתרכמות שמולה "אני לא מנתחת איפיונים או משהו כזה, אני פשוט אוהבת לקחת כל בת בפני עצמה, לפי מה שהיא סיפרה לי ולהפריד לחלוטין מן הדעות קדומות אוטומטיות במוח שיש לנו על אנשים מעשים והתנהגויות ומן כל מה שידעתי עד היום, לפתוח דף חדש, מוחלט. ברצונך אנחנו נקבע לפעם הבאה, יום ראשון בחמש - מתאים לך? " המיוחדות של תמרה התבטאה בכך שהיא פשטה כל פרט ושלב לאלפי חלקיקים ואף פעם לא השאירה חלק לא מכוסה, בגובה העיניים ובהקשבה מאוזנת לרחש הקולות הפנימיים ידעה לקלוע היטב לאדם שמולה, לענות למחשבותיו שהוא עצמו עדיין אינו מודע להן, להשתיק את רגשותיו במענה ישיר טרם יבחין ויתמודד עמהם לבדו, להיות ערוכה לכל מתקפה עצמית באשר היא, אפילו בלי תשובת משקל, רק להיות מוכנה - זה מספיק.

איידי הנהנה לחיוב שונאת את טקסי הסיום המקובלים "להתראות ו-תודה" והיא יצאה את החדר משאירה לאחריה שובל של רתק ומסתוריות 'היא לא ילדה סטנדרטית' סכמה לעצמה תמרה ופנתה להכין כוס קפה פושר, תמרה כידוע אוהבת אתגרים, והבחורה שלפניה נראית לה כעונה על התואר הזה ואי לכך מצאה תמרה את עצמה ממתינה לפעם הבאה, בכל אופן, לא הספיקה לעמוד על קנקנה של תחת השם "איידי קימל" ותמרה אוהבת לדפוק על הקנקנים החזקים.
 

בובה בובה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מקסים,
מחכה להמשך!
אם יש לך כח-
נראה לי שכדאי לך לחתוך ולקצר חלק מהמשפטים...
כדי שיהיה עוד יותר מלוטש וחד...
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
פרק שני

איזה יום שמאלני! איידי קמה ממש איטרת, חמשה לשמונה ואין מן הנמנע שהיא תאלץ לאחר פעם שניה לזה החודש . איידי התלבשה בעצלתיים אינה מריצה את ידיה להזדרזות מלאכה, בכל מקרה כבר מאוחר והיא תזכה להיות מן המאחרות, בחצי אוזן שמעה כיצד הפנימייה מתרוקנת מיושביה והדי הקולות נמוגים, המולת הבוקר השתתקה לאיטה כשאיידי הייתה מוכנה מהרהרת בכך שלפחות בעית 'עם מי ללכת' נפתרה, כל יום היא דנה בסוגיה הזאת מחדש ואף פעם לא הגעיה להכרעה מוחלטת שהביאה מזור לשיגיונותיה.

לפעמים נמאס לה להיות תלויה בציפי, דווקא בגלל חוסר ההדדיות ומאזן השווי שנוטה לצד ברור, לא רוצה להרגיש שעושים לה טובות, לא מתחשק לה להיות נתמכת ומושא אוביקטיבי חסר אונים ועונים, ולא חלילה וחס שציפי נותנת לה את ההרגשה הזו או קרסוליה, אבל איידי חכמה מספיק בשביל לקרוא את המפה החברתית ולדעת הלוך והיטב שציפי אך לומר? לא בדיוק צריכה אותה, יש לה המון חברות וכולן אוהבות אותה ומעריכות את אישיותה אפילו ריקי ודבי ושאר מרעינות בישינות שכמותן, היא עממית וזורמת גמישה ושמחה, עליזה מן עצם החיים - קצת ההפך מאיידי, קצת הרבה ואם איידי היתה יכולה לבחור את החברות שלה כרצונה ציפי הייתה מדשדשת אי שם בסוף הרשימה, לא מישהי שאפשר לערוך איתה שיחת נפש מרטיטות או להמתיק עימה סודות מדינה רגשניים או דומה לזה היא לא יודעת בדיוק מה מסתתר תחת ההגדרה "שיחת נפש", ומשהיא מנסה לדוש בזכרונה אודות המושג היא נפגשת בכך שאף פעם לא חוותה זאת עם בן אדם חוץ ממנה, כלומר תמיד היא היתה הפרטנר של עצמה ולאו דווקא כי היא מחזיקה מעצמה כחכמה שבחכמות.

איידי לא שמה לב שהיא מגיעה אל סוף המדרגות אותם ירדה אחת - אחת כשקולה ומדודה - בהשפעת הרהוריה הקולקטיבים היא כמעט קפצה לאחוריה בבהלה מה'שלום' שהונחת עליה בחיוך רווי ומתגלגל, יו, זאת שלי, מה, הן תלכנה ביחד? כבר בראשית היום הראשון?

"שלום" היא מחזירה לשלי, מתאמצת בכל כוחה להעלות חיוך ולא לתת למחשבות הנסערות שבראשה כגון: 'היא כבר תשתעמם ממני' - לגלוש החוצה ולהראות את קצה עקבן, "את גם מאחרת?" היא מבליחה, שלי מהנהנת לחיוב" כן, ככה זה, על היום הראשון קשה לי לקום, אני טיפוס שטרקטור מרקד לא יעיר אותו משנתו וגם לא עדת פילים אפריקאים, רק שלוש שעונים מעוררים עם אינסוף נודניקים ינסו לדקדק את תרדמתי המוחלטת!" איידי נסחפת מבלי משים, חמודה, על היום הראשון וככה היא חושפת את עצמה? היא לא הייתה מעזה, גם ביום השלוש מאות וחמש.

איידי מייטיבה את ילקוטה, אצבעותיה נלחצות, הנה, הנה זה יגיע, השתיקה האכולה, איידי אף פעם לא יודעת לפתוח בשיחה היא חוששת שזה לא מספיק יעניין את בת שיחתה ומעדיפה לשמור על זכות השתיקה מאשר להיחשב כטיפשה, יופי, אם שלי לא תתחיל תהיה כאן שתיקה מדברת כל אורך העשר דקות המובילות לסמינר, נס שזה יגמר באיזשהוא שלב כי עם המסע היה בלתי נגמר היא הייתה פונה לאחוריה בזה הרגע ונמלטת ממחול האימים שהיא יוצרת לכל מי שנכנס במעגל איתה.

"אז מה את אומרת?" אה, היא דיברה, איידי לא שמה לב, יואו, מה היא תעשה עכשיו? בושות, מה היא מרחפת ולא מקשיבה למה שאומרים לה "לא הבנתי מה אמרת?" היא קוותה שקולה מספיק רשמי ולא ניכרים בו אותות הספקות והערעורים "אמרתי שדווקא נראה לי נחמד שיש לכם - לנו סלט, ככה כולם יוכלו להתערבב ולהכיר אחת את השנייה טוב יותר!" איידי הסכימה אתה בכל מאודה, מי כמוה בעד הסלט "אני גם חושבת ככה, שהוא מהווה פתח להכרות חדשה, לכל מיני הזדמנויות שפעם אולי לא היו" חתולה ייללה ברחוב, משק כנפיים נשמע מעליהן, ושלי שאלה בקול שופע ובטוח "למה את מתכוונת שאת אומרת הזדמנויות חדשות? איידי הרגישה שהיא כבר לא יכולה, עד כדי כך בולט מצב החדר שלה והדחיה המוחלטת, באמת, זהו עכשיו אין קלות של ספק כי כדאי לה להפסיק לדבר עם אנשים טרם ישקפו את כל מחשבותיה ואות קלון יזהר על מצחה בגוון אדום זוהר, הנה, היא תתחיל מעכשיו להרפות, קולה היה אנמי וחסר חיות כשהיא כמעט לחשה "לא יודעת". היה נראה ששלי לא מבחינה בצניחה הפתאומית, "הלוואי ונהיה בחדר ביחד!" היא אמרה פתאום, איידי לא החזירה תגובה מכירה כבר את ה"נראה לי" הזה שבא כמחווה נימוסית ותו לו, היא שמעה אותו אינספור פעמים בחייה ואף אחד לא התכוון למה שהוא אומר, היא לא מתכוננת בדיוק עכשיו להאמין ועוד אחרי כזו אמת חובטת שניכר קלונה בעיני עיניים שרק אתמול הצטרפו, עד כדי כך בולט חוסר מוצלחותה? שלי הביטה לעברה ומשלא נצפה ממנה אות חיים היא שאלה בשיא הפשטות "את גם היית רוצה שנהיה ביחד?"

למרות כל ההגנות שהחלה לבנות לעצמה לא יכלה אייידי שלא לצאת מן השריון שלה, איזה אומץ! היא בחיים לא הייתה מעזה לשאול כזאת שאלה אאא איך לומר? שמראה בברור שאני רוצה שיגידו לי שחפצים בי, היא הזדרזה לענות "בוודאי, אני גם אשמח מאד אם זה יקרה" הן המשיכו ללכת, מפטפטות על דא ועל הא, עד שהגיעו לשערי הכיתה המשותפת "נדבר בהפסקה1" לחשה שלי נכנסת בצעד עליז אל הכיתה.

ואיידי? איידי נשארה עם פה פעור, ולא מפיהוק אלא מתדהמה---

המורה לוברט הייתה ענינית מאד כשהורתה לשני טוביאס לצאת, לא הועילו תחנוניה שלא חטאה ופשעה והדיבורים באו מן הכיוון הימני דווקא, המורה לא התפשרה ושני נותרה כשידה על התחתונה ויצאה מן הכיתה בראש מובס ועיניים מורכנות, איידי נשארה לבד בשולחן, שאותו חלקה עם שני, המורה לוברט לא הייתה מן הסוג שמעניש רבות היא התירה כמעט הכל, להתקשקש להתכתב, לאכול ולשתות ואפילו לקום לסיבוב קטנטן בחוץ, אך דבר אחד משמעותי הפר את שלוותה, פטפוטים, אוי לו אז למי שנתפס על כוונתו תחת שרביטה, בשוטים ועקרבים היה יוצא ממנה ולא בקלות, הוצאה מן הכיתה היתה השלב הנמוך ביותר בסולם הענישה הפטפוטית שלה ועל כן רבתה הזהירות מכך בשיעוריה, אף תלמידה לא רצתה להכניס את ראשה בתסבוכת זו.

איידי התרווחה על מקומה נושמת באיטיות, היא התלבטה קלות ואחר נמלכה בדעתה מחליטה שלקשקש - מותר אי לכך ובהתאם לזאת היא פנתה לתיקה שמשמאל לשולחן והוציאה אדף דפדפת צהוב ואת עט הפיילוט הוורוד מן הקלמר, נו, מה היא תתחיל לכתוב? מול הדף הצהבהב ושורותיו התכלכלות נמוג לו החשק, באמת, במה היא כבר יכולה למלאות אותו.

מסביבה רשרושי מחבות שהמורה הורתה להוציא, נוגעים בה ואינם נשמעים, משהו מוזר חולף לה בראש, יכול להיות שהיא מרגישה שמישהי מסתכלת עליה? מן דקדוק לא מוכר עולה בה, גרד שהולך ומטפס ככל שהתחושה מתחזקת. חדלי! צוותה על עצמה, די לאילוזיות ולאשליות חסרות בסיס, נסתה להרפות את נשימתה ואז באטיות זהירה הטתה את קצה ראשה לשמאל, סוקרת את הבנות היושבות ומסכמות שקדנות את פניני מילותיה של המורה לתחביר.

נשמתה כמעט נעתקה שהבחינה בעיניה של שלי קבועות בה, משנפגשו עיניהן קרצה לה שלי ואיידי קוותה שהיא לא רואה את הפחד הבולט שבעיניה, פח ממה? ניסתה להגדיר לעצמה , ללא תוחלת אבל גם אי ההגיון לא יכל לו לפחד הזה ואיידי חששה שהלא ידוע הלזה יתברר כמוצדק.

שני זוגות עיניים רנטגניות עקבו אחר הקריצה הכמעט בלתי נראת, ומבטן הצטלב "איידי?" נימת הקול הייתה מתפלאת ושריתי המשרתת הנאמנה לא ידעה מה להשיב לתמיהה המוצדקת "מענין"1 היא הפטירה לאחר דקת מחשבה, את חני טלוביץ זה לא סיפק ועיניה ירו גיצים כמעט נהפכו למוחשיים לעבר מקומה של שלי. "היא לא יודעת עם מי היא מתחילה!" סיננה בזעם, שריתי נדהמה מעט, היא מכירה את חני לא מהיום ולא הבינה על מה ולמה ל כ נזעקה ומה מאיים עליה, וגם עם כן, התנהגות כזו לעניות דעתה מתאימה מקסימום לכיתות הנמוכות בעממי, קל וחומר לא חג' סמינר, אבל היא כמובן שתקה אוצרת את מחשבותיה בקרבה ונועצת בחני מבט משתתף ומביטה באגרופיה הנקמצים.

צמד השיעורים הסתיים סוף סוף והפעמון עינבל בעוז מודיע לכל המי ומי שהגיע עת ההפסקה הברוכה, ברוכה? - תלוי למי, לבנות מסוגן של חני וקבוצתה, או אפילו שושי ושיינידי ושכבתן אבל משא מאיים המדגיש את הריקנות והאין לבנות כמו איידי.

הריגוש לא אחר מלהגיע, איידי עדיין לא הספיקה להכניס את נייר הדפדפת בו עסקה אל התיק וכבר הרגישה בטפיחה הגונה וחברית על כתפה "סוף סוף הפסקה!" לחשש קולה של שלי ברמה, ומבלי משים היו קשובות לו אי אילו בנות נוסף על איידי, וזו טרם הספיקה לפצות את פיה שמעה את אתי יעקובוביץ מצהירה "אין ערבות כצלצולו של הפעמון המבשר על ההפסקה" למרות סקבולו של המשפט הוא גרף כרגיל תנודות צחוק תזזיתיות והעלה בעליל את מפלס המצב רוח .

היא חמודה אתי, החליטה איידי בינה לבין עצמה בלילה אחד נטול ירח שלא הצליחה להרדם (וזה קורה הרבה! לא, לא הלילות נטולי הירחים, אלא שעות הערות המתארכות שלה שנוגסות בחוסר רגישות בשעות השינה) כולן אוהבות את הזרימה הבלתי מסוייגת שלה ואת הקלות בה היא לוקחת את החיים, כאילו הן עוברים לידה, לא מטלטלים את נבכי נפשה, או שאותם נבכים עקמומיים פשוט אינם קיימים בה, חייה חלקים כמשור שטוח ובלתי ניתן לערעור. הלואי והייי כמוה - התגנבה מחשבה תמהונית ומוזרה לליבה של איידי, היא נזפה בה קשות עוד טרם ידעה לקרוא לה בשם - מה קורה לך? תהני ממה שיש לך, ה' ברא אותך ככה וסימן שכך הכיייי טוב לך1!! משום מה היא הרגישה שטיפות ההרגעה הללו יוצאות לה מזעריות משהו, חלושות למול המחשבה הקורצת והתסכול האופף אותה.

"פרוטה בעד מחשובתייך!" היא ננערה לרגע, מי זה מדבר לחלומה - אתי? אה לא מה פתאום?! שלי, כמובן, את מי עוד חוץ ממנה מענינות המחשבות שלה?

ועוד מעט גם זה לא טיפס נחש אימתני בליבה כמעט חוסם את נשימתה, והיא העדיפה לא להתייחס אליו לא משום שחשבה שאינו צודק, אלא משם שלא היה בחיקה מה לענות עבורו.

"אני סתתתם1" היא באמת סתם אבל למה היא מצהירה את זה בגלוי? אוף1 היא לא תוכל לדבר אם על כל משפט יהיה לה בית משפט מקטרג שכזה, בעצם זה מה שהיא עושה עקב כך רק שלי מקלקלת קצת את התכניות, אבל על דאגה! הסדר שהופר ישוב עוד מעט על כנו ושלי תבין שהיא פשוט לא הכתובת - לא הכתובת - לא הכתובת לחברויות? מי היא בכלל? סתם ילדה אפרורית ומשעממת, הכי פחות מכולם, אבל בינתיים לפחות היא מוכנה להציג, לא בגלל שהיא חושבת שהקשר יחזיק מעמד או משהו, כי בכנות, במקום הפנימי והאמיתי שלה מתחשק לה לטעום את הטעם מתוק שלה החברות, אפילו, אפילו ליום אחד.

ולכן היא לבשה על עצמה איה גוון שאפילו היא לא הכירה שקיים בין צבעי מכחול ההבעות שלה וששלבה קלות את ידיה של שלי "בואי נרד לחצר!" אמרה , כאילו בבטחון, מקווה שקולה שמנסה לא לרעוד אינו מסגיר אותה, ומקווה, כן מתחנת ששלי אינה נרתעת ממגע התנועה הספונטני.

שלי דווקא הייתה נראת נהנת וצחקקה כשמש פורחת "אין כמו החצר של הסמינר, הספתי להציץ עליה בחלון, אני אוהבת חצרות, ובעיקר" היא התכופפה לאיידי כעומדת להמתיק סוד "ובמיוחד עם חברות טובות1"

איידי כמעט עמדה דום נבוכה, הצהרת בלפור כזאת בגלוי? נמאס לה כבר ללחוש לעצמה שהיא לא מאמינה, זה גורם לה להרגיש קטנה ושבלונית, אבל מה לעשות, שזה מה שהיא מרגישה עכשיו?

שלי חמודה שכמוה אפילו לא שמה לב שהיא נעצרה עד שהגיעה כמעט לסוף המדרגות "את צריכה שואב אבק שימשוך אותך למטה או שאני מספיקה" איידי התעוררה מקפאונה, א"אני באה" הזדרזה לענות מתירה מבלי משים למעט עליצות להיכנס אליה, והעליצות ניסתה להסתתר מפניה של איידי, אם איידי תגלה אותה - היא שוב לא תאמין, וכמה פעמים ביום ילדה אחת קטנה בת שבע עשרה יכולה לא להאמין?
 

R DESIGN

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ממליצה לקצר את הפרקים.
כן, זה קשה וכואב (כן, כן) אבל אין לשכוח שאנחנו בדיגיטל.
אנשים קצרי רוח, מדפדפים מהר, אצים הלאה...

אם את בשום פנים ואופן לא מצליחה - תחלקי כל פרק לשנים. ואז צריך להוסיף סגירה נפרדת לכל פרק.
 

בובה בובה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
ממליצה לקצר את הפרקים.
כן, זה קשה וכואב (כן, כן) אבל אין לשכוח שאנחנו בדיגיטל.
אנשים קצרי רוח, מדפדפים מהר, אצים הלאה...
כנ"ל.
אם טרחתי ללייק ולהגיב -
סימן שממש ממש אהבתי את הספור שלך!
אם לא אכפת לך,
תגיהי קצת את הכתיבה -
הטעויות הקטנות האלו פשוט קופצות לי כעורכת לשונית...
מלא אחדים...

הכתיבה שלך ככ זורמת ונעימה שאת לא משכתבת ואני מבינה את זה
אבל בכל אופן...
(יש לך משהו אמריקאי?
כי סגנון הכתיבה שלך מזכיר לי את הספרים המתורגמים - האמריקאיים האלו...)
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אנשים קצרי רוח
סיפורי אינו נועד לאנשים קצרי רוח.
הוא נועד לאנשים בעלי שאר רוח.
אמנם, צריך להתחשב בדעת הקהל,
אבל בעיקר בדעת הלב, והגיבורות.
ומה לעשות שהן לא מרשות לי לשנות?
דברי איתן...;)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה