סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
וואווווו.
זה היה טוב.
ברמודה, את מתעלה על עצמך מפעם לפעם. התחלתי לקרוא את זה מההתחלה, וזה לא יאומן מה שעשית פה. א"א להשוות בין הפרקים הראשונים לאחרונים.
היו היה פעם שלוואן אחד. איש צעיר, מקסים. עליז מאד. שחייו זרחו לו. שלילותיו האירו את ימיו. שכוכבים שרטטו לפניו את הדרך הראשית, מוקפת אור וחום.

היו היה גם שלוואן אחר אחריו. שקרס עליו עולמו. שנפלו חומותיו. שגילה ביום קיץ חם ויבש שכל מה שסירב להכיר בו נכון וגם אמת. שהיה לו עדיין כוח עת נפל עמוק מטה, לצעוק את אותה צווחה פנימית ממאנת.

היו יהיה אולי שלוואן אחרי כל אלו. שאינו מופתע כבר. שאינו מתנגד. שמכיר שאינו יודע יותר משידע כל חייו. שאפילו לשנוא כבר את כל מה שאהב אינו רוצה.

אולי זהו המחזה שהוא רואה מיד בכניסתו ליציעים השקטים. אולי אלו החיילים הכבולים שעל הבמה. אולי זה איסתרק, שעל אף שהוא מוקף חיילים מביט באביו כאילו הוא אינו יודע שזהו רק עניין של זמן עד שימות.

אולי גם אביי הביט באביו ככה, קצת לפני שהסתיים הכול. אולי הוא דווקא חייך. אבל איך ידע אם מעולם לא נתן אביו לאף אדם לראות, איך הרג במו ידיו את הבוגדים.
אהבתי ממש את כל הקטע הזה. אומנות במיטבה.
הבעיה שכל פעם כשאני גומרת לקרוא אני כבר לא יכולה לחכות בסבלנות להמשך... בבקשה, תגידי לי שיש כבר אחד כזה, ואת לא הולכת להשאיר אותנו במתח שבועות:sneaky:
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מתחת אותי כהוגן!
קראתי בנשימה עצורה ובקושי נמנעתי להציץ בסוף הפרק.
כתוב בצורה מעולה.
ואהבתי את הפרס שנתת לבסטיאן, להיות קוטל הנחש (רק שלא תשני לו את שם המשפחה לאנטילדיאך או משהו, בתקווה שהוא ישאר חי).

אבל אז דוחף בנו השלישי של יוסף את אחד החיילים המחזיקים בו,
הוא לא בנו הרביעי?
יחד עם אדוניהו (הוא נוסף עוד ביוזבד, ככה שזאת לא רק התעלמות מפדהאל).
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
רק שלא תשני לו את שם המשפחה לאנטילדיאך
חלילה וחס.
הוא לא בנו הרביעי?
נכון : ) אני ממש מתעלמת באובססיביות מדמויות שלא ברור למה נוספו פתאום.
וזה לא יאומן מה שעשית פה. א"א להשוות בין הפרקים הראשונים לאחרונים.
תודה : )
הפרקים הראשונים האלו כבר הספיקו לעבור עריכה קלילה אצלי, רק כי לא יכולתי לסבול את הפיסוק הגרוע שהיה בהם ועוד כמה בעיות כתיבה רציניות...
הבעיה שכל פעם כשאני גומרת לקרוא אני כבר לא יכולה לחכות בסבלנות להמשך... בבקשה, תגידי לי שיש כבר אחד כזה, ואת לא הולכת להשאיר אותנו במתח שבועות:sneaky:
הפרק הבא הוא הפרק שכתבתי ראשון. קצת אחרי הפרולוג.
הוא כמובן עבר המון שכתובים ושינויים מאז וצריך עוד לעבור. אבל בעז"ה יהיה פרק נוסף עד סוף השבוע הזה או בתחילת השבוע הבא.
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וואוו!!
זה סרט חי.
קצת מוזר לי ששלואן קנז ואמציה לא נפגעים בקרב לוהט כ"כ.
אבל אני בעד..

ובסטיאן, זהו?
להתחיל לכתוב עליו קינה?
אח... חבל על דאבדין..
אבל מעניין למה מכל המועמדים למות, הוא הבחירה העדיפה גם עלי?
אולי בגלל שתמיד נשא את גורלו בדממה??
:cry:
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הוא אינו שם לב את מי הוא פוצע, אינו מבחין כמה עוד נותרו מקיפים אותו. ורק כשאחת החרבות מצליחה לצבוע את ידו באדום הוא מבחין בקנז, אמציה ושלוואן הנלחמים לצידו כאילו אומנו למעמד הזה מאז ומעולם.
זה נשמע שכוחם במותניהם..
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מדהים. תודה על הסיפור.
הצטרפתי לא מזמן מתישהו ולא השלמתי את ההתחלה. אבל זה פשוט מדהים. התחכום של העלילה והפעולות שמותאמות לדמויות והכתיבה עצמה שהיא לא זהה לכתיבה של כותבת הסדרה אבל מרגישים את הפאנפיק.
קצת הפריע לי בפרק האחרון התיאורים וההסברים הארוכים מדי באמצע פעולות של שניות. אולי זה חלק מהענין אבל היה נראה לי קצת יותר מדי.

משהו שצריך להיאמר, הרסת לי את היכולת לקרוא את פדהאל.
אני מקוה שהסיפור הזה יצא כספר. לא פיצוי אבל משהו אחר.
כמה פרקים זה?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
קצת הפריע לי בפרק האחרון התיאורים וההסברים הארוכים מדי באמצע פעולות של שניות. אולי זה חלק מהענין אבל היה נראה לי קצת יותר מדי.
יש מצב באמת שקצת היה יותר מידי.
החלק של בסטיאן לדוגמא מנסה לדמות סלואו מושיין:
בקרב הראשון בחייו למד בסטיאן עד כמה גמישה היא הגדרתו של הזמן.

שם בין גופות חבריו, כשחרבו מתנופפת לכל עבר והדם השוצף בעורקיו מונע ממנו להרגיש את המכות שספג גופו, הבין כיצד פועל הזמן לפעמים. איך הוא הופך ברגעים המעטים בהם מתפרץ הגהנום אל האדמה לארוך, איטי עד כדי שיגעון, וקפוא כל כך עד שלעיתים נדמה כאילו אינו זז בכלל.
זה בעצם המיקוד בזמן. כלומר יש האטה ברורה בקצב.
התמקדות בבסטיאן.
מגע העץ החלקלק של הקת בידו הלחה, רפרופה הקריר של הרוח על הזיעה המרטיבה את מצחו, נשימתו שהופכת פתאום איטית וכבדה, וגופו שכמו מאליו החל מניע עצמו באותן תנועות מוכרות מאד.
ההאטה בזמן מאפשרת התמקדות בפרטים הקטנים.
כל הפרטים הם מנקודת המבט של בסטיאן. כלומר POV מלא שלו על מה שקורה לו באותו רגע.
לרגע אחד קצרצר נעצרת גם נשימתו, ואיתה, כאילו עצר מישהו את הזמן – קופא העולם שסביבו, נמס ונעלם, משאיר רק את פניו של אולה מולו. הילד, הנער, האיש. שגידל, שחינך, שאהב. ששלח אל הקרבות מבלי למצמץ. שחיכה לו בכל פעם עד שישוב.
עדיין סלואו מושיין. מצלמה עוברת לפנים של אולה.
זה עדיין POV מלא של בסטיאן אבל ההתמקדות היא בדמות אחרת.
לאט הוא מכריח את סרעפתו להתכווץ, מרגיש את חזהו מתרחב כשריאותיו מתמלאות אוויר קר, חריף וצורב. ואז מתרומם למלוא גובהו על הבמה הגדולה באחת.

ידו האוחזת בסכין נמתחת כאילו הופעלה בידי זר, בעוד רגלו האחת נשלחת הצידה לתמיכה. בגבו, הוא יכול להרגיש זאת היטב, מתכווצים השרירים הקטנים המכינים את גופו לקראת אותה פעולה מוכרת כל כך, וכתפיו נמשכות אחורה כשהוא משליך את הסכין באותו דיוק עליו התפאר כל השנים קדימה.
את החלק הזה יכולתי באמת לקצר קצת.
כאן בעצם יש התמקדות שוב בסטיאן. אבל זה מתאר את רגע המפנה של הסצנה. את רגע הבחירה שלו.
ניסיתי להעביר את התחושה שהוא עושה משהו בניגוד לאינסטינקטים הטבעיים שלו ולכן כל הפעולות שהוא עושה סבילות.
רק שבריר שנייה לוקח ממנו הזמן כדי להשליך את הפגיון, שבריר זעיר אחד. ואז כאילו הוסר הסכר על נהר שוצף וגועש במיוחד, חוזרים הקולות הרועשים שסביבו וחובטים באוזניו כאילו היו פטישים כבדים במיוחד.
חזרה להילוך מהיר.
בדימיון שלי אם זה היה סרט, לכל החלק האחרון הייתה מוצמדת מוזיקה דרמטית אבל איטית וכאן בעצם הייתה חזרה לקצב מהיר הרבה יותר.
כמה פרקים זה?
לפי החלוקה הנוכחית יש באזור 26-27 פרקים. אבל חלק קצרים מאד וחלק ארוכים מידי.
מבחינת מילים, זה סיפור של 63,000 מילה כרגע. מניחה שזה יגיע למעל 70,000 מילים ביחד עם הפרקים שעוד נשארו.
 

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
יש מצב באמת שקצת היה יותר מידי.
החלק של בסטיאן לדוגמא מנסה לדמות סלואו מושיין:

זה בעצם המיקוד בזמן. כלומר יש האטה ברורה בקצב.
התמקדות בבסטיאן.

ההאטה בזמן מאפשרת התמקדות בפרטים הקטנים.
כל הפרטים הם מנקודת המבט של בסטיאן. כלומר POV מלא שלו על מה שקורה לו באותו רגע.

עדיין סלואו מושיין. מצלמה עוברת לפנים של אולה.
זה עדיין POV מלא של בסטיאן אבל ההתמקדות היא בדמות אחרת.

את החלק הזה יכולתי באמת לקצר קצת.
כאן בעצם יש התמקדות שוב בסטיאן. אבל זה מתאר את רגע המפנה של הסצנה. את רגע הבחירה שלו.
ניסיתי להעביר את התחושה שהוא עושה משהו בניגוד לאינסטינקטים הטבעיים שלו ולכן כל הפעולות שהוא עושה סבילות.

חזרה להילוך מהיר.
בדימיון שלי אם זה היה סרט, לכל החלק האחרון הייתה מוצמדת מוזיקה דרמטית אבל איטית וכאן בעצם הייתה חזרה לקצב מהיר הרבה יותר.

לפי החלוקה הנוכחית יש באזור 26-27 פרקים. אבל חלק קצרים מאד וחלק ארוכים מידי.
מבחינת מילים, זה סיפור של 63,000 מילה כרגע. מניחה שזה יגיע למעל 70,000 מילים ביחד עם הפרקים שעוד נשארו.
עובד מעולה לדעתי. כמו כל הפרק.
 

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
לא מתאים לשלוואן אבל אני רואה שכבר ענית על זה...
אולי לפעמים נחוצה רק בחירה אחת בודדת כדי להפר מאזן של אימה.
מיותר. לדעתי אפשר להוריד את המילה הזאת ולהשאיר כך:
לפעמים נחוצה רק בחירה אחת בודדת כדי להפר מאזן של אימה.
לא כותבים FOV? (יש מצב שאני טועה ומטעה: )
 
נערך לאחרונה ב:

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
. אולי זה איסתרק, שעל אף שהוא מוקף חיילים מביט באביו כאילו הוא אינו יודע שזהו רק עניין של זמן עד שימות.
הערה קלה מאוד, המשפט לא ממש מובן.
פנרס האמין בו. ולא רק מן השפה לחוץ. האמין בכל ליבו שהנער שהוטל עליו לחנך שנים רבות קודם לכן, מתאים למלוך על הארץ הזאת. יכול להביא לה שלווה, אושר אמיתי, וגם תקווה.
אהבתי איך המוות של פנרס מהווה את הגורם המניע למעשה של איסתרק. ואיך זה מתבטא בכמה דרכים שונות.

וכמו אז, בדיוק כמו באולם הסייף מול מהללאל – הוא יודע היטב כי הוא יכול לזרוק פגיון ולפגוע במטרה אפילו כשעיניו עצומות.
סגירת מעגל מושלמת. גם העובדה שאז הוא לא ידע שהוא מטיל את הפגיון על בנו וכאן הוא נאלץ לעשות את אותה פעולה, וגם שהמאבק שלו עכשיו הוא עם האהבה שלו לאולה דווקא.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מיותר. לדעתי אפשר להוריד את המילה הזאת ולהשאיר כך:
יכול להיות באמת. יש לי איזה אישו עם המילה אולי. זה כי אני לא אוהבת קביעות מידי מוחלטות.
מי אמר שזה משפט נכון? אולי זה רק אולי?
לא כותבים FOV? (יש מצב שאני טועה ומטעה: )
Point Of View - נקודת מבט.
אהבתי איך המוות של פנרס מהווה את הגורם המניע למעשה של איסתרק
סגירת מעגל מושלמת. גם העובדה שאז הוא לא ידע שהוא מטיל את הפגיון על בנו וכאן הוא נאלץ לעשות את אותה פעולה, וגם שהמאבק שלו עכשיו הוא עם האהבה שלו לאולה דווקא.
תודה על ההתייחסות הספציפית לנקודות בפרק שאהבתם במיוחד. בעיני זה עוזר לכתיבה לא פחות מביקורת.
 

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לפעמים כל שנחוץ הוא חץ אחד כדי להרוג. טיפת מים שקופה ובודד, כדי לגרום לגביע להציף את סביבותיו. מילה אחת שלא במקום כדי להרוס חיים שלמים.

אולי לפעמים נחוצה רק בחירה אחת בודדת כדי להפר מאזן של אימה.
ההתכתבות מכוונת כן?

רק לשם הדיוק הסיפורי, מדובר על שלושה בחירות שונות (איסתרק, מקאן, ואפשר להחשיב גם את שלוואן). אולה טעה בניסוח המחשבה שלו, אבל אפשר לוותר לו כי היה באמצע קרב.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
ההתכתבות מכוונת כן?
כמובן.
רק לשם הדיוק הסיפורי, מדובר על שלושה בחירות שונות (איסתרק, מקאן, ואפשר להחשיב גם את שלוואן).
נכון.
זה מביא אותי לשאלה שמעניינת אותי.
בפרק הזה יש 4 נקודות מבט של 4 דמויות משמעותיות. לכל אחת מהן יש איזה רגע שיא.
אישית אני חושבת שלאיסתרק ולבסטיאן יש את הקונפליקטים הקשים ביותר ולכן גם את הבחירות המשמעותיות יותר.
אבל מעניין אותי לדעת איזה חלק מבחינתכם נחשב השיא של הסצנה?
(ושוב אפשר גם רק ללייק: שלוואן - לייק. איסתרק - וואו. בסטיאן - שכוייח. אולה - צוחק).
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כמובן.

נכון.
זה מביא אותי לשאלה שמעניינת אותי.
בפרק הזה יש 4 נקודות מבט של 4 דמויות משמעותיות. לכל אחת מהן יש איזה רגע שיא.
אישית אני חושבת שלאיסתרק ולבסטיאן יש את הקונפליקטים הקשים ביותר ולכן גם את הבחירות המשמעותיות יותר.
אבל מעניין אותי לדעת איזה חלק מבחינתכם נחשב השיא של הסצנה?
(ושוב אפשר גם רק ללייק: שלוואן - לייק. איסתרק - וואו. בסטיאן - שכוייח. אולה - צוחק).
קשה לנטרל דעות קדומות...
הייתי בוחרת אולי שלוואן, אם כי החלק שלו בהתחלה וקצר יחסית לאחרים.

תודה שפירטת על התהליך של הפרק. מחכים מאד.
ככה את כותבת את הסיפור? בצורה מודעת כמו שהבאת למעלה?
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
היה שווה לחכות!
עוצר נשימה - אלו מילים קטנות מידי...

בקריאה ראשונה נשאבתי חזק לבפנוכו.
ועכשיו קראתי שוב, בקריאה בוחנת - ויש לי כמה שגיאות דקדוקיות לתקן.


היו היה פעם שלוואן אחד. איש צעיר, מקסים. עליז מאד. שחייו זרחו לו. שלילותיו האירו את ימיו. שכוכבים שרטטו לפניו את הדרך הראשית, מוקפת אור וחום.

היו היה גם שלוואן אחר אחריו. שקרס עליו עולמו. שנפלו חומותיו. שגילה ביום קיץ חם ויבש שכל מה שסירב להכיר בו נכון וגם אמת. שהיה לו עדיין כוח עת נפל עמוק מטה, לצעוק את אותה צווחה פנימית ממאנת.
אהבתי את הפתיח, כמין סקירה על כל התהליך שעבר. אהבתי את המילים שבהם בחרת להשתמש.
נכון וגם אמת.
הניסוח קצת מסורבל. אולי יותר נכון לכתוב: " שכל מה שסירב להכיר בו היה נכון."
שאפילו לשנוא כבר את כל מה שאהב אינו רוצה.
נראה לי יותר נכון: שאפילו כבר לשנוא.
עם מטריאס, שר הצבא ומקימה המקורי של יחידת ההוסטרס – הכול קל למדי
גם כן, ניסוח קצת מסורבל. לקח לי רגע להבין את הכוונה. אולי אפשר לכתוב: "כשמטריאס לצידו הוא עובר בקלות..."
איך אומרים האנשים בחגיגיות? גלגל חוזר בעולם.

יום אחד אתה משקיף על חומות מצודה נידחת בצפון כשידיך קשורות. ויום אחר אתה עומד למול הקצין הכבול שניהל על חירותך משא ומתן, יודע ומכיר בכך שבדיוק כמוך, גם הוא זוכר היטב את אותו המעמד הרחוק.
אהבתי. כלכך מתאים לשלוואן להיתקף בציניות מרירה ברגעים משתקים שכאלה.
כמה פעמים לקום רק כדי ליפול שוב. כמה פעמים לאהוב רק כדי לשנוא כל אפשרות לתיקון. כמה פעמים עד שכל שנותר לו מקום בליבך הוא לרגש הזה שקוראים לו הבריות אדישות.

איך יכול עדיין האדם שאהבת פעם להכיר אותך טוב יותר מכל אחד אחר. איך יכול להיות שהאיש שלא ראית כבר כמעט שנתיים, שהערצת כל כך פעם וגם שנאת אחר כך יותר מהכול – מבין עדיין יותר מכולם
תיאור מדויק למערכת יחסים שלו עם אביו. כתוב מעולה.
רק נקבר אי שם בדממה הכפרית, כי פחד מאד מכאב הכישלון.
גם כן, אהבתי את ניתוח האופי של שלוואן.
מזכיר לשלוואן פתאום כל כך את עיניה של דיאן הקטנה.
הייתי מורידה את הכל כך, בעייני הוא מיותר.
שוב צובט הכאב את מעיו של שלוואן, צורב ופראי. למה ציפה? מה חשב שיקרה אם יבוא לכאן ויעמת את אביו עם סודו השמור? למה חשב שיש בכוחו לגרום לו להתחרט, להודות שטעה?
תיאור אותנטי. הזדהיתי איתו ממש.
"אל תכחיש", הוא משתנק, "לעזאזל. אל תנסה אפילו להכחיש. לא כשאתמול בלילה פגשתי את שכיר החרב ששלחת כמעט עשר שנים קודם לכן לרצוח את המלך רעואל".
אני היחידה שלא הפריעה לה השימוש במילה "לעזאזל"?
בעיני תואם דמות, (אני זוכרת שהוא השתמש במילה הזאת בעבר)
ובנוסף הוא במצב נפשי מוקצן ומורכב.
ואך טבעי הוא הדבר.


@משולש ברמודה- לשם הבהרה, כמות ההערות שלי נובעת עקב העובדה שהתחברתי לסיפור בעוצמה,
והוא כתוב בצורה אלופה.
אהה וגם בגלל העובדה השולית שאני משוגעת על שלוואן.
הפרקים שהוא משמש כדמות הראשית תמיד קונים אותי...
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה