סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
וואו.

קריר על במת הטקס, אבל האוויר בשום ונפלא. ועל אף שרוח חזקה כבר מנשבת בדגלי התכלת, מזג האוויר עדיין נוח יחסית לעומת החום המעיק ששרר עד שעות הצהריים המוקדמות.
אהבתי את תיאור התפאורה בתוך המתח, הרבה פעמים בתוך הפחד נקלטים פרטים טכניים מהסביבה וזה נראה שסה מה שקרה לאיסתרק.
"אין איזו הצעה נגדית?", לאט נמתחות שפתיו של יוסף שוב כלפי מעלה. "וויכוח שנון או עסקה מתוחכמת? ואני לתומי חשבתי כי השבי הקווארי לימד אותך פרק בהלכות משא ומתן".

מאחורי שפתיו החתומות של איסתרק מתכווצים מעט מיתרי קולו.
אחד הדברים השנואים עלי בדו שיח של שיא המתח זה שפתאום כולם הופכים לשנונים וחדי לשון, טוב שגרמת לאיסתרק רגע לאבד את הלשון.

באופן כללי הכתיבה משובחת ביותר, כיף לקרוא.
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קודם כל- פרקים מדהימים.
ציפיתי אליהם מאד- והיתה לכך סיבה טובה.
אני מודה שהופתעתי מהפרק הזה,
לא מהמחלה של יוסף, היא היתה הגיונית למדי בהתחשב בכל ההתנהגות שלו בשנים האחרונות.

לא חשבתי שיוסף הוא האדם שיגרור את כוזר לאבדון אם הוא הולך ממנה. בעיני הוא אוהב את כוזר, למרות שהוא נרקיסטט וחולה כבוד. הגיוני יותר שיחפש את מי להמליך אחריו. אבל לתת לכוזר להימחק מעל המפה? להיטמע בין כל הארצות שסובבות אותה? זה לא קצת מוגזם גם בשבילו?

למרות שלכאורה ענית על השאלה בפסקה הזו:
"כן", אומר מטריאס בשקט לצידו, "כוזר תעלה בלהבות בקרוב מאד. אין לי מושג מה תכנן אבא שלך ועם מי הוא כרת ברית כדי להבטיח שאף אחד משונאיו לא יירש אותו לאחר מותו, אבל דבר אחר ברור לי: הוא לא האדם שיעזוב את כל מפעל חייו רק כדי לנקות את הדרך לשלטון עבור אויביו".

אבל עדיין, זה מוזר מידי, לא הגיוני יותר שימנה מישהו מתוך הממשלה שלו, מתוך האומה הכוזרית?
כי בסוף, גם אם שונאיו לא ירשו את הארץ, כוזר כמו שהיתה, תחדל מלהתקיים.
 
נערך לאחרונה ב:

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
האמת שעד שתעני @משולש ברמודה - אני יכולה לענות את התשובה לבד,
כנראה פירשנו את האופי של יוסף שונה לגמרי.
מבחינתך- הגאווה שלו אדירה עד כדי כך שהוא ינקוט בצעד של: "תמות נפשי עם פלשיתים". אני אמות, אבל כולכם תלכו לאבדון ביחד איתי.

אני פרשתי אותו בתור איש חולה כבוד וקצת פסיכופת (אולי אפילו הרבה), אבל עדיין עם סנטימנטים לארץ שלו, ולעם שלו.
וחוץ מזה- גם אם הוא חושב רק על עצמו, יותר הגיוני שהיה רוצה להיזכר בתור מי שהביא כבוד לכוזר, ולא מי שהביא את החורבן של הממלכה הזו.
הרי הנראות והכבוד הם אחד המאפיינים החזקים ביותר בדילאדאן.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
ממש מזכיר לי את החמס :p
אוי ואבוי. היה לי כיף מידי לכתוב את זה.
(ומקווה רק שלא שכחת את אונמר ואולה.... הם קצת נעלמו לי לאחרונה :) )
לא שכחתי : )
אבוי לך אם את משאירה אותי כך שבועיים.
אל תדאגי הפרק הבא מוכן. בלי נדר ובעז"ה יעלה בחמישי הבא.
מוצא את עצמי מוחמא מכך שנחשתי נכונה שיוסף חולה נוטה למות
זה מחמיא כי בינתיים לא ראיתי סביבי שניחשו את זה. באיזה שלב בסיפור אם יורשה לשאול?
יש כאן פיזור רמזים מטרימים באופן מדויק.
תודה על זה. בין החלקים המורכבים והמספקים בכתיבה לדעתי. מה גם שזה סיפור בהמשכים, יש כל כך הרבה רמזים שחשבתי עליהם רק אחרי שהפרקים כבר פורסמו.
אני מבין שאנחנו צריכים לקבל כהנחה ראשונית שלא היתה שום דרך אחרת להחדיר את עשרת החיילים דרך הגבול
נכון. פה טמונה הבעיה.
לא חשבתי על זה כשכתבתי את התוכנית לראשונה, בהמשך הבנתי שזה פחות הגיוני אבל כבר לא הייתה דרך לשנות.
במבט לאחור הייתי משנה את התוכנית כך שאין החלפה של חיילים בגבול, הם חוצים את הגבול בזמנים שונים וללא קשר למעבר של אולה וחייליו, ודרך המעבר שלהם הייתי מספקת רמזים מטרימים נוספים לתוכנית עצמה.
איסתרק לא זקוק לטריגר מיוחד כדי לנסות להרוג את יוסף
מתחילתו של מהללאל ישנה הפסקת אש בין הממלכות (4 שנים בערך). לפחות מבחינתו של יוסף המצב סטטי, והמחלה שלו גורמת לו לרצות להבעיר את השטח בכל דרך.
למה איסתרק זקוק לטריגר? ניסיתי להסביר את זה בפרק שלו בו הוא מבין לראשונה שהוא עצמו מהווה בעיה לממלכה. אבל אולי לא הבהרתי הספיק טוב.
אם התוכנית לא תצליח (כלומר לפי התכנון היו אמורים לשבות את יוסף) ויוסף ייהרג - הממלכה כולה תבער. הרבה אנשים ימותו בגלל אותה פעולה כושלת ולא בטוח בכלל שהם ירצו לעבור לכוזר הישנה. (באיזשהו מקום, הפעולה הזאת תגרום להם לקחת את הצד של יוסף - הנה הקורבן המסכן שדאג לכוזר ועכשיו גם נרצח).
ובגלל שאיסתרק כבר מודע לכך שחלק לא קטן מהסיבות שלו למלוך הן אנוכיות הוא צריך סיבה טובה מאד כדי לאפשר לעצמו לקחת סיכון גדול כל כך.
בכל מקרה סיפור התקיפה של המוצב לא כתוב טוב. פרק שלישי בסך הכול... הרבה לא היה מתוכנן אז.
איסתרק היה פועל כפי שפעל גם אם לא היה משוכנע שיש מרגל אותו הוא מזין במידע שלילי.
נכון. גם את זה הייתי משנה, ומוסיפה באופן ברור יותר את תרומתו הראשונית של אליצור כמרגל (טרם התגלה).
אחד הדברים השנואים עלי בדו שיח של שיא המתח זה שפתאום כולם הופכים לשנונים וחדי לשון, טוב שגרמת לאיסתרק רגע לאבד את הלשון.
תודה על זה. כיף לראות מחמאות ספציפיות על התוכן. גורם לי להבין מה אהבו יותר ומה פחות.
מבחינתך- הגאווה שלו אדירה עד כדי כך שהוא ינקוט בצעד של: "תמות נפשי עם פלשיתים". אני אמות, אבל כולכם תלכו לאבדון ביחד איתי.
אני רואה אותו כבנ"א אוהב שליטה. ברמה אובססיבית אפילו. לכן הוא גם רוצה לשלוט בגורלו עד הרגע האחרון.
ומכיוון שאין לו יורשים מתאימים משל עצמו הוא מבין שבאיזשהו שלב בין אם ירצה בכך או בין אם לא, כוח עליון שלא בשליטתו יוציא אותו מהמשחק (מצבו ידרדר עד שימות).
הוא יודע שכוזר החדשה כנראה לא תשרוד בלי יורש מתאים, ואם יש מישהו שכן יצליח לנצל את המצב לטובתו זה יהיה מטריאס שכוח הצבא נמצא בידיו (גם בזה הוא לא מעוניין).
התוצאה של המצב הזה היא הכי גרועה מבחינתו: כוזר הישנה תנצל את ההזדמנות ותכבוש חלקים מכוזר החדשה או אפילו את כולה.
כלומר, הוצאתו מהמשחק תעניק לאיסתרק את המתנה הכי טובה שיוכל לקבל.
אני חושבת שזה טריגר מספיק טוב בשביל לגרום לו לרצות להבטיח שאף אדם לא ייהנה מהגורל הרע הצפוי לו.
למה הוא מוכן להביא את כוזר למצב הזה? אני אישית ראיתי בזה הקבלה קטנה למשפט שלמה.
הרי הנראות והכבוד הם אחד המאפיינים החזקים ביותר בדילאדאן.
נכון. ולכן הוא לא מסוגל לחשוב שימות בדרך טבעית, כלומר שמצבו ידרדר כל כך עד שייהפך לנכה ונזקק, ובעיקר נטול שליטה על חייו ואפילו גופו.
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מהמרת:
שלוואן יהרוג את אביו, וימות בעצמו.
זה באמת נשמע הגיוני.

אבל בבקשה @משולש ברמודה, תרחמי עלינו.
אני מהאלו שרצו סוף עצוב וטרגדי שירגיש הגיוני וקרוב למציאות.

אבל עד שלוואן, בבקשה,
הוא הדמות האהובה עלי בסדרה הזו!
 

רצתה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לי ממש הסתדר שיוסף לא לא רוצה לראות אף אחד אחר יושב על כסאו.
הגיוני מאוד שאכפת לו רק מעצמו ולא מוגזם בשבילו שכוזר תמחק מהמפה והמונים ימותו
הרי הוא עצמו התכוון לרצוח את 2 בניו!
אז בן אדם שאין לו שום רגש לבנים שהם חלק מבשרו, אז איך יהיה לו רגש לסתם אדם אחר?

אותי מעניין איפה לאה בכל הסיפור הזה, מה יוסף מתכנן לה?
 

אפרוח מבושל

משתמש מקצוען
מהמרת:
שלוואן יהרוג את אביו, וימות בעצמו.
זה מתאים לסיפור, אבל!
@משולש ברמודה , נא לשים לב, לא בטוח שזה מותר על פי ההלכה. אדם חייב לכבד את הוריו גם אם הם רשעים, גם אם הם לא דאגו לו בכלל. ויוסף כן דאג לו. (פעם)
יכול להיות שמותר, מורד במלכות והכל, שווה בדיקה.
מה שבטוח, שלוואן הוא ירא שמים, הוא לא יעשה את ז אם לא בטוח שזה מותר לו. אז אם בדקת וזה מותר- לכתוב נגיד שהוא חושב מהר אם זה מותר או אסור, שואל רב/נזכר בסוגיה דומה מהש"ס או לא יודעת מה. שלא יעורר אי-סימפטיה. חבל עליו, דווקא אוהבים אותו. שלא יהרס לו.


כל זה בהנחה שההימורים נכונים:)
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מהמרת:
שלוואן יהרוג את אביו, וימות בעצמו.
אממ...סטייל אדיפוס?
אני מהאלו שרצו סוף עצוב וטרגדי שירגיש הגיוני וקרוב למציאות.
זה מצד אחד מצחיק הרצון הזה. להנדס סוף טרגי ככה שיהיה לא מידי טרגי ולא מידי טוב, כאילו טרגדיה זאת טרגדיה, לא?
מצד שני זה הכי מובן.
מזל שבכתיבה אפשר לפחות לנסות לעשות את זה...
שווה בדיקה.
בדקתי. אני לא אדבר על הרעיון שעלה כאן מחשש ספוילרים אבל אני משתדלת תמיד לעשות תחקיר קטן על הרעיון שאני רוצה לכתוב עליו. ספציפית בסיפור הזה היו המון מקומות שהלכתי לבדוק הלכתית כל מיני נושאים לפני שכתבתי עליהם.
לכתוב נגיד שהוא חושב מהר אם זה מותר או אסור, שואל רב/נזכר בסוגיה דומה מהש"ס או לא יודעת מה. שלא יעורר אי-סימפטיה. חבל עליו, דווקא אוהבים אותו. שלא יהרס לו.
בכנות, אני לא כל כך אוהבת את הפיתרון הזה.
הפיתרון צריך תמיד להיות תואם דמות. ומחשבה מהירה כזאת כדי לכסות את הסופר מבעיות אי-סימפטיה או כדי לעבור טוב יותר בגרון של הקוראים, היא מסוג הדברים שאני רואה בהם כמעט תמיד הדבקה או הכלאה מלאכותית.
מעבר לכך שיש כאן התעלמות מהפן הרגשי של המעשה.

יש לי עוד הרבה מה לומר לגבי היחסים של שלוואן עם אבא שלו אבל נראה לי אני אשאיר לסיפור לדבר במקומי : )
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
לי ממש הסתדר שיוסף לא לא רוצה לראות אף אחד אחר יושב על כסאו.
מעניין אותי באמת לדעת לכמה היה נראה הגיוני המהלך של יוסף ולכמה לא.
(מי שלא יכול להגיב, שימו לייק ל'מסתדר לי מצוין עם הדמות של יוסף' ועצוב ל'לא מסתדר לי').

אגב, אם הזכירו כאן רמזים מטרימים, יש כאן אמירה מפורשת ולא מודעת של מנשה לגבי התוכנית של יוסף.
לא שחשבתי שיעלו על זה אז, סתם קריצה קטנה שהתחשק לי לשתול כבר באחד הפרקים הקודמים : )
מטריאס מתנשם, מוחה את מצחו המיוזע ביד אחת ומוזג לעצמו שוב פעם מהנוזל השקוף. "תאר לעצמך", הוא אומר וצחוק קרקרני נפלט ממנו בשעה שהוא עושה זאת. "לקחת חבורת חיילים מובחרת ולחצות את הגבול זה עוד דבר הגיוני – בטח אם יש לנו את יתרון ההפתעה לצידנו. אבל להגיע עד איינה רק כדי ליפול כפרי בשל לידיהם של המוני אנשי הצבא שמסתובבים שם חסרי מעש לקראת הטקס? ועוד יחד עם המלך עצמו? למה רק אני חושב שזאת תוכנית התאבדות מרשימה?"
 

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הגיוני מצד אחד. הוא עבד על זה כ"כ קשה, את מי הוא אוהב עד כדי כך שיוריש לו במתנה את ממלכתו המשגשגת?
נשמע הגיוני שיעדיף להחריב הכל יחד איתו
מצד שני זה גם לא הגיוני. הוא כן משאיר אחריו אישה, בנים ונכדים...
הוא עד כדי כך אגואיסט? זה מדי מדי מטורף וחסר הגיון.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
רשעים גם על פתחו של גיהנום אינם חוזרים בתשובה
השאלה אם הוא רשע...
אני חושבת שהיו מספיק הוכחות שכן.
לא יודעת. אני לא אלוקים להחליט : )
כי אם נהיה ממש ציניים אז דווקא ההתעקשות של איסתרק להחזיק במלוכה גרמה לכל ההרוגים שבאו אחר כך…
מצד שני הוא רצח כמה וכמה חפים מפשע בכוונה תחילה וכנראה גם ללא חרטה. אז אפשר לומר די בוודאות שהוא רוצח.
 

רצתה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כי אם נהיה ממש ציניים אז דווקא ההתעקשות של איסתרק להחזיק במלוכה גרמה לכל ההרוגים שבאו אחר כך…
מצד אחר גדול המחטיאו יותר מההורגו ואיסתרק ידע שיוסף יביא את הפלאט לכוזר
 
נערך לאחרונה ב:

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
ואגב, רק לי מפריעה הכפילות "מישורי הפלאט"? זה משהו קטן ודבלי, אני יודעת, אבל זה עצבן אותי.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמה

א תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרֲכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ב בְּכָל יוֹם אֲבָרֲכֶךָּ וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ג גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר:ד דּוֹר לְדוֹר יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ:ה הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:ו וֶעֱזוּז נוֹרְאֹתֶיךָ יֹאמֵרוּ (וגדולתיך) וּגְדוּלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה:ז זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ:ח חַנּוּן וְרַחוּם יְהוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד:ט טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו:י יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַעֲשֶׂיךָ וַחֲסִידֶיךָ יְבָרֲכוּכָה:יא כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יֹאמֵרוּ וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ:יב לְהוֹדִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרֹתָיו וּכְבוֹד הֲדַר מַלְכוּתוֹ:יג מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשֶׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר:יד סוֹמֵךְ יְהוָה לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים:טו עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:טז פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן:יז צַדִּיק יְהוָה בְּכָל דְּרָכָיו וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשָׂיו:יח קָרוֹב יְהוָה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת:יט רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיוֹשִׁיעֵם:כ שׁוֹמֵר יְהוָה אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד:כא תְּהִלַּת יְהוָה יְדַבֶּר פִּי וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה