1. עם כל הכבוד לחורז המוכשר, אבל גם ירושלמי, ג'ינג'י,עם כיפה רחבת מידות וסרט כפול משתכנע פחות כשמדברים אתו בהפחדות ואיומים, אם בכלל.
2. מהפן הפרסומי, זו אווילות של ממש להצמיד לתמונה כזו איומים והפחדות, כל העוצמה שלה היה במסר העדין והעמוק.
3. כדי להוכיח יהודי, צריך שהתוכחה תבוא מלב טהור שאוהב את השני ולא בז לו, צריך לשנוא את רשעותו מצד אחד אך להיות חפץ בטובתו מצד שני.
הנה קטע קצר מהספר ליקוטי מוהר"ן שמומלץ לכל מי שרוצה 'לחנך' את רעהו:
"אף על פי שתוכחה הוא דבר גדול, ומוטל על כל אחד מישראל להוכיח את חברו, כשרואה בו שאינו מתנהג כשורה, כמו שכתוב (ויקרא יט): "הוכח תוכיח את עמיתך", אף על פי כן לאו כל אדם ראוי להוכיח, כמו שאמר רבי עקיבא (ערכין טז, ע"ב): "תמה אני, אם יש בדור הזה מי שיכול להוכיח". ואם רבי עקיבא אמר זאת בדורו, כל שכן בדור הזה של עכשיו, כי כשהמוכיח אינו ראוי להוכיח, אזי לא די שאינו מועיל בתוכחתו, אף גם הוא מבאיש ריח של הנשמות השומעים תוכחתו, כי על ידי תוכחתו הוא מעורר הריח רע של המעשים רעים ומידות רעות של האנשים שהוא מוכיחם. כמו שמונח איזה דבר שיש לו ריח שאינו טוב, כל זמן שאין מזיזין אותו הדבר, אין מרגישין הריח רע, אבל כשמתחילין להזיז אותו הדבר, אזי מעוררין הריח רע, כמו כן על ידי תוכחה של מי שאינו ראוי להוכיח, על ידי זה מזיזין ומעוררין הריח רע של המעשים רעים ומידות רעות של האנשים שמוכיחם, ועל כן הוא מבאיש ריחם, ועל ידי זה הוא מחליש את הנשמות שלהם, ועל ידי זה נפסק השפע מכל העולומות התלויים באלו הנשמות..."
בהמשך דבריו מבואר כיצד ואיך ומי יכול להוכיח, (מי שרוצה לעיין בהרחבה, ליקו"מ, חלק ב' תורה ח')