סב ונכד שמן על בד. פניה לעפרה זוכה מקום 4

כל מיני

משתמש רשום
עפרה,
אשמח שתספרי יותר על הכרזה שלך, כמובן ספרי לנו מעצמך.

וגם כתבתי כמה שאלות שמעניינות אותי באופן אישי.
איך הגעת למסר הזה?
מנין התמונה?
מה הנחה אותך לגבי כמות הכיתובים ואופן הביצוע?

וחוץ מזה משתתפים אולי תעלו כרזות ותספרו עליהם? זה יהיה מעניין במיוחד.
לדעתי כל משתתף הוא זוכה.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בהזדמנות זו אומר שזו הכרזה הטובה ביותר בעיניי.
לא שלא היו חזקות נוספות, אבל זו הכרזה היחידה שראיתי שיש לה מספר רב של רבדים של מסרים ותובנות (לאו דווקא סביב חסימת האינטרנט כמו גם סביב השפעת העולם המודרני-מערבי על חיינו, מה ההבדל בין נוסטלגיה למסורת, האם אפשר לשלב בין ערכים שמרניים ומסורתיים לבין קדמה טכנולוגית ועוד) ושיכולה לעורר דיון של ממש, מעבר להעברת מסר חד ונקודתי "תוך 2.5 שניות".
 

יפה_פה

משתמש פעיל
שימו לב-גם הכיתוב 'שמן על בד' גם הוא קשור לרעיון.
ציור שמן זה משהוא אותנטי, והיום כמעט לא מצוי-רובם מציירים על מחשב מאותו סיבה הציור גם ממוסגר-כי המציאות הזאת של התמימות היא רק בתמונות
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
איזה הפתעה, כמה נחמד לקבל פנייה כזו! תודה רבה.
טוב, הנה ההזדמנות להודות לכל אלה שבחרו בי, בעצם לא על זה שבחרו אלא על זה שהבינו והזדהו.
כשישבתי על הכרזה, הרגשתי כל הזמן שאני לוקחת סיכון משמעותי. היה לי כאן מסר עמוק וכמעט לא מוגדר. האמת, די צפיתי שהכרזה שלי תהיה מיותמת לחלוטין מתודות, ולא יהיה אפילו בן אדם אחד שיצליח לרדת לסוף דעתי, או נכון יותר לסוף הרגשתי.
לפני ששלחתי את הכרזה לתחרות, עשיתי ניסיונות ושלחתי אותה לכמה בני אדם, לראות אם זה עובד. בהתחלה שלחתי לאח שלי, והוא אמר שאינו מבין מאומה...
זו כמובן היתה התחלה טובה מאוד.
לאחר מכן שלחתי למספר אנשים שהבינו מיד, ומה שעשה לי תקווה היה שכל אחד שהבין, לא סתם אמר "אה, הבנתי מה שאת רוצה להגיד", אלא אמר – "אוף, איכס, אוי ואבוי, זה נורא!" וזה עשה לי הרגשה שאולי בכל זאת אפשר להרגיש אותי.
כל אחד שהבין שיפר לאט לאט את מצב הרוח.
את שיא המחמאה קיבלתי מאחותי בת החמש עשרה. הראינו לה בסתמיות ושאלנו אותה מה דעתה. היא הסתכלה ואמרה "אוי!" ועיקמה את הפרצוף.
שאלנו – "מה ראית? מה אוי?" אז היא אמרה – "כזה סבא עם מחשב? וזה מה שהוא רוצה שהנכד שלו יראה?..."

אני יכולה להכביר במילים על המסר, ואולי אני עוד אעשה את זה, אבל בעיקר מה שרציתי זה שירגישו רתיעה, ושכל הרגשות יצופו מבפנים, בלי שום הכוונה שלי.
לכן לא רציתי להוסיף מילים. אני לא רוצה להגיד לך מה לחשוב ומה להרגיש.

בשלב מסוים חשבתי שכן כדאי להוסיף איזשהו מלל. יש משהו במלל שאפשר לזכור אותו ולחזור עליו בראש, ותמונה יכולה להאבד מהר. חוץ מזה, יש בו משהו שגורם לבן אדם לעצור ולהתעמק.
אבל רציתי מלל כזה שלא יכוון לשום כיוון ושעדיין הכול יבוא מתוך הצופה. לכן הוספתי מין מלל-בלי מלל כזה.
כאילו לומר: שים לב, יש כאן סבא. שים לב, יש כאן נכד. שים לב, זה שמן על בד.
עכשיו תעשה עם זה מה שאתה רוצה.
כמובן שיש בכיתוב הזה גם אמירה סרקסטית מסוימת.

אני אנסה לפרוט קצת מהרגשות שהרגשתי עם התמונה הזו.
אני מרגישה שתמונת יודאיקה, במיוחד כזו של סבא שיושב עם נכד, יש לה צורה קבועה ומוכרת, ויש לה רגש חמים וקבוע שהיא גורמת לך בכל פעם שרואים אותה.
זה מבטא לי את מורשת ישראל, את ההיסטוריה שמאחורינו ואת הקשר שלנו אליה, את שושלת הדורות, את הגאווה היהודית, את היופי שביהדות... כשאנחנו תולים דבר כזה על הקיר, אנחנו אומרים המון דברים על האמונה שלנו מה באמת טוב ויפה ונכון.
כשחדרתי לתוך התמונה מלאת הרגש הזו ולקחתי לסבא את הגמרא שלו ותקעתי לו מחשב ביד, ושילחתי את הפרצוף שלו בהתרגשות לכיוון המסך המרצד, דלוק לגמרי... כשהנכד שישב ללמוד איתו איבד פתאום את כל תשומת הלב החמה והסבאית שהיה רגיל לקבל שם תמיד, ונדחק אל הצד, משם הוא בתמימות מסתכל ומנסה גם כן לראות 'מה כל כך מעניין שם'...

והנה התמונה - עם קרדיט.
אפשר לפרסם...
 

קבצים מצורפים

  • כרזה-אינטרנט2.jpg
    1.3 MB · צפיות: 4

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י עפרה;781696:
איזה הפתעה, כמה נחמד לקבל פנייה כזו! תודה רבה.
טוב, הנה ההזדמנות להודות לכל אלה שבחרו בי, בעצם לא על זה שבחרו אלא על זה שהבינו והזדהו.
כשישבתי על הכרזה, הרגשתי כל הזמן שאני לוקחת סיכון משמעותי. היה לי כאן מסר עמוק וכמעט לא מוגדר. האמת, די צפיתי שהכרזה שלי תהיה מיותמת לחלוטין מתודות, ולא יהיה אפילו בן אדם אחד שיצליח לרדת לסוף דעתי, או נכון יותר לסוף הרגשתי.
לפני ששלחתי את הכרזה לתחרות, עשיתי ניסיונות ושלחתי אותה לכמה בני אדם, לראות אם זה עובד. בהתחלה שלחתי לאח שלי, והוא אמר שאינו מבין מאומה...
זו כמובן היתה התחלה טובה מאוד.
לאחר מכן שלחתי למספר אנשים שהבינו מיד, ומה שעשה לי תקווה היה שכל אחד שהבין, לא סתם אמר "אה, הבנתי מה שאת רוצה להגיד", אלא אמר – "אוף, איכס, אוי ואבוי, זה נורא!" וזה עשה לי הרגשה שאולי בכל זאת אפשר להרגיש אותי.
כל אחד שהבין שיפר לאט לאט את מצב הרוח.
את שיא המחמאה קיבלתי מאחותי בת החמש עשרה. הראינו לה בסתמיות ושאלנו אותה מה דעתה. היא הסתכלה ואמרה "אוי!" ועיקמה את הפרצוף.
שאלנו – "מה ראית? מה אוי?" אז היא אמרה – "כזה סבא עם מחשב? וזה מה שהוא רוצה שהנכד שלו יראה?..."

אני יכולה להכביר במילים על המסר, ואולי אני עוד אעשה את זה, אבל בעיקר מה שרציתי זה שירגישו רתיעה, ושכל הרגשות יצופו מבפנים, בלי שום הכוונה שלי.
לכן לא רציתי להוסיף מילים. אני לא רוצה להגיד לך מה לחשוב ומה להרגיש.

בשלב מסוים חשבתי שכן כדאי להוסיף איזשהו מלל. יש משהו במלל שאפשר לזכור אותו ולחזור עליו בראש, ותמונה יכולה להאבד מהר. חוץ מזה, יש בו משהו שגורם לבן אדם לעצור ולהתעמק.
אבל רציתי מלל כזה שלא יכוון לשום כיוון ושעדיין הכול יבוא מתוך הצופה. לכן הוספתי מין מלל-בלי מלל כזה, שאולי ממקד אבל בעצם בלי לומר דבר מפורש שאתה לא צריך להוציא מתוך עצמך.


אני אנסה לפרוט קצת מהרגשות שהרגשתי עם התמונה הזו.
אני מרגישה שתמונת יודאיקה, במיוחד כזו של סבא שיושב עם נכד, יש לה צורה קבועה ומוכרת, ויש לה רגש חמים וקבוע שהיא גורמת לך בכל פעם שרואים אותה.
זה מבטא לי את מורשת ישראל, את ההיסטוריה שמאחורינו ואת הקשר שלנו אליה, את שושלת הדורות, את הגאווה היהודית, את היופי שביהדות... כשאנחנו תולים דבר כזה על הקיר, אנחנו אומרים המון דברים על האמונה שלנו מה באמת טוב ויפה ונכון.
כשחדרתי לתוך התמונה מלאת הרגש הזו ולקחתי לסבא את הגמרא שלו ותקעתי לו מחשב ביד, ושילחתי את הפרצוף שלו בהתרגשות לכיוון המסך המרצד, דלוק לגמרי... כשהנכד שישב ללמוד איתו איבד פתאום את כל תשומת הלב החמה והסבאית שהיה רגיל לקבל שם תמיד, ונדחק אל הצד, משם הוא בתמימות מסתכל ומנסה גם כן לראות 'מה כל כך מעניין שם'...

אני אהבתי גם את הטלית המיותמת...
אם כי הכרזה באמת מאד עמוקה.
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
ראיתי שלא עניתי על שאלה אחת.
התמונה המקורית היא ציור יודאיקה בסגנון רגיל שציירתי בגיל התיכון.
כמובן שהכול השתנה מאוד, אבל זה היה הבסיס אתו התחלתי לעבוד.
 

צמרת

משתמש פעיל
D I G I T A L
חזק
פשוט חזק
באמת כואב להסתכל על התמונה הזאת
נראה לי תוך זמן קצר התמונה תתפשט בכל הארץ
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עפרה, אני ממליצה לך לקחת את הכרזה קדימה.
זו כרזה שיכולה "להתיישב" בכיף גם בתערוכה רלוונטית במוזיאון תל אביב.
אמנם, קחי בחשבון שדווקא העדר מסר-חד-וחלק-מאכיל-בכפית עשוי לגרום לחלק מהאנשים לקחת אותה לכיוונים אחרים משהתכוונת, אך אני לא רואה בכך דבר שלילי בהכרח. אני חושבת שעצם הדיון שהכרזה תעורר, אצל אנשים מכל הציבורים, הוא הדבר המשמעותי שתשיגי.

הדבר היחידי שהייתי משנה לפני כן, הוא את הכיתוב "סבא ונכד" לנוסח פורמלי יותר "סב ונכדו".
 

cmyk

משתמש צעיר
נכתב ע"י naamah;781844:
הדבר היחידי שהייתי משנה לפני כן, הוא את הכיתוב "סבא ונכד" לנוסח פורמלי יותר "סב ונכדו".

לדעתי, הכיתוב מיותר לחלוטין.
[ה'שמן על בד' בוודאי...]
 

מטאור

משתמש צעיר
אני חייבת לומר שברגע הראשון הופתעתי שזו לא הכרזה הזוכה.
ברגע השני הבנתי, שהכרזה הזו מקצועית מידי בשביל להיבחר על ידי חברי הפורום שלקחו את העניינים לידיים...

לטעמי היא חודרת עמוק יותר מכל הכרזות שדיברו"ברחל ביתך הקטנה". היא גורמת לכל אחד לשאול את עצמו: איזו מין דמות סב אגלם בעוד ארבעים שנה.

אישית, הייתי מוסיפה משפט כזה: סב ונכד, בני ברק תתי"ב

עופרה, כל הכבוד.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י cmyk;781869:
לדעתי, הכיתוב מיותר לחלוטין.
[ה'שמן על בד' בוודאי...]

למה? זה חלק מהריאליזם.
האמת שאם מתפרעים במחשבה עד הסוף, הרי שאפשר להדפיס את הציור נטו (ללא המסגרת) על קנבס ולמסגר במסגור אמיתי. באופן כזה הדיסוננס שיווצר אצל הצופה מהפתעת המפגש עם האלמנט הזר בתמונה יהיה הרבה יותר גדול.
 

Smeshi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נכתב ע"י מטאור;781874:
אישית, הייתי מוסיפה משפט כזה: סב ונכד, בני ברק תתי"ב

זה היה חבל מאד כי זה מגביל את כל המשמעויות האחרות.
עם כל היתר אני מסכימה.
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
עפרה!!!את שלך הכיייי אהבתי!!! אני לא מאמינה שזו את!!!!!!!!
 

הברקהבפרסום

משתמש פעיל
באם היה לי את האפשרות להצביע רק לאחד הייתי בוחר את שלך 'עפרה'

גם אליהו פריד הכי התרשם מהכרזה שלך. (אולי תקבלי ממנו משקלים חינם...;))

וגם דינקיס התרשם מזה, עיין בפושקוויל...

בקיצור זה משהוא אדיר...
 

נס ופלא

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י הברקהבפרסום;781923:
באם היה לי את האפשרות להצביע רק לאחד הייתי בוחר את שלך 'עפרה'

גם אליהו פריד הכי התרשם מהכרזה שלך. (אולי תקבלי ממנו משקלים חינם...;))

וגם דינקיס התרשם מזה, עיין בפושקוויל...

בקיצור זה משהוא אדיר...

ורק פה הם לא אומרים כלום?
מוזר...............
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י מטאור;781874:
אישית, הייתי מוסיפה משפט כזה: סב ונכד, בני ברק תתי"ב

כל הסבאים שגולשים עכשיו בפרוג, שיצביעו.
כל הסבתות שגולשות עכשיו בפרוג, שיצביעו.
העתיד כבר כאן.
האינטרנט לא שייך רק לצעירים.

בשלב מסוים חשבתי על כיוון כזה, אם כי מה ששקלתי היה קצת שונה, למען הריאליזם, כמו שאומרת נעמה.
מה שחשבתי היה לכתוב: סבא ונכד, שמן על בד, 2012

התלבטתי מאוד אם עדיף כך או כך.
בסוף השארתי בלי.
יתכן שטעיתי.
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
לנעמה -
כאחת שאין לה טיפת מושג במוזאונים ובתל אביב
אם את באמת אמרת את זה ברצינות, אני אשמח לקבל ממך הדרכה.
בכל אופן זו הייתה מחמאה עצומה. תודה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלט

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד מִזְמוֹר יְהוָה חֲקַרְתַּנִי וַתֵּדָע:ב אַתָּה יָדַעְתָּ שִׁבְתִּי וְקוּמִי בַּנְתָּה לְרֵעִי מֵרָחוֹק:ג אָרְחִי וְרִבְעִי זֵרִיתָ וְכָל דְּרָכַי הִסְכַּנְתָּה:ד כִּי אֵין מִלָּה בִּלְשׁוֹנִי הֵן יְהוָה יָדַעְתָּ כֻלָּהּ:ה אָחוֹר וָקֶדֶם צַרְתָּנִי וַתָּשֶׁת עָלַי כַּפֶּכָה:ו (פלאיה) פְּלִיאָה דַעַת מִמֶּנִּי נִשְׂגְּבָה לֹא אוּכַל לָהּ:ז אָנָה אֵלֵךְ מֵרוּחֶךָ וְאָנָה מִפָּנֶיךָ אֶבְרָח:ח אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ:ט אֶשָּׂא כַנְפֵי שָׁחַר אֶשְׁכְּנָה בְּאַחֲרִית יָם:י גַּם שָׁם יָדְךָ תַנְחֵנִי וְתֹאחֲזֵנִי יְמִינֶךָ:יא וָאֹמַר אַךְ חֹשֶׁךְ יְשׁוּפֵנִי וְלַיְלָה אוֹר בַּעֲדֵנִי:יב גַּם חֹשֶׁךְ לֹא יַחְשִׁיךְ מִמֶּךָ וְלַיְלָה כַּיּוֹם יָאִיר כַּחֲשֵׁיכָה כָּאוֹרָה:יג כִּי אַתָּה קָנִיתָ כִלְיֹתָי תְּסֻכֵּנִי בְּבֶטֶן אִמִּי:יד אוֹדְךָ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ וְנַפְשִׁי יֹדַעַת מְאֹד:טו לֹא נִכְחַד עָצְמִי מִמֶּךָּ אֲשֶׁר עֻשֵּׂיתִי בַסֵּתֶר רֻקַּמְתִּי בְּתַחְתִּיּוֹת אָרֶץ:טז גָּלְמִי רָאוּ עֵינֶיךָ וְעַל סִפְרְךָ כֻּלָּם יִכָּתֵבוּ יָמִים יֻצָּרוּ (ולא) וְלוֹ אֶחָד בָּהֶם:יז וְלִי מַה יָּקְרוּ רֵעֶיךָ אֵל מֶה עָצְמוּ רָאשֵׁיהֶם:יח אֶסְפְּרֵם מֵחוֹל יִרְבּוּן הֱקִיצֹתִי וְעוֹדִי עִמָּךְ:יט אִם תִּקְטֹל אֱלוֹהַּ רָשָׁע וְאַנְשֵׁי דָמִים סוּרוּ מֶנִּי:כ אֲשֶׁר יֹאמְרֻךָ לִמְזִמָּה נָשֻׂא לַשָּׁוְא עָרֶיךָ:כא הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט:כב תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי:כג חָקְרֵנִי אֵל וְדַע לְבָבִי בְּחָנֵנִי וְדַע שַׂרְעַפָּי:כד וּרְאֵה אִם דֶּרֶךְ עֹצֶב בִּי וּנְחֵנִי בְּדֶרֶךְ עוֹלָם:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה