מצוקת הסייעות!!!

ארזים1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לאור כל האשכולות הללו ולאור הרבה מקרים שאני מכירה ברמה האישית אני תוהה לעצמי...
מה תעשה התלמידה שאין לה כישורים ראליים, אך היא מוכשרת מאד בתחומים אחרים.
נכון לעכשיו נראה שבסמינרים יש פתרון רווחי לבנות בעלות הכישורים המתמטיים- מחשבים, ראיית חשבון, יעוץ מס וכד'
ואילו לבנות האחרות אין שום פתרון משתלם באופק.
זה ממש אבסורד.
בנות מוכשרות שבמגזרים אחרים היו יכולות לממש את עצמן, לא מצליחות להגיע למשכורות סבירות.
בתחום של ההייטק יש יוזמות רבות לעבודות מותאמות ומונגשות,
וכמעט כל הבוגרות של שנה זו כבר מסודרות בעבודה ואילו בתחומים אחרים, אין עבודה ריווחית ומשתלמת שהולמת את הכישורים.
עצוב!
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אות לי;n5007169:
לא יודעת אם יש קשר לדיון כאן או שלא...

נעמ''ת סוגרת בשנת הלימודים הבאה 12 מעונות יום ברחבי הארץ ,
לא כי אין ביקוש או רישום...אין לרשת הזאת מספיק מטפלות לאיוש התקנים במעונות.
.

מכל ההודעות שנכתבו פה, זו ההודעה העצובה ביותר,לדעתי. כי מה גורם להם לסגור מעון לא להעלות את שכר המטפלות לרמה שיהיה ביקוש? מישהו שם ישב עם מומחה כלכלי ועשה חשבון והגיע למסקנה שהעסק יפסיד ועדיף לסגור. מה שאומר שלמטפלת במעון אין סיכוי אי פעם להרויח הרבה מעבר לשכר המינימום, אלא אם כן יעלו את התקציבים... ומה קורה ברשתות הגנים שלדעת מומחי הפורום אפילו לא ראויות לתואר "חרדים" והכניסו אותם למרכאות... מישהו מספיק מומחה פה כדי לדעת שהמצב שונה? דווקא בתחום החינוך המיוחד זה נשמע מוזר כי שם התקציבים הרבה יותר שמנים, אבל כל עוד יש מי שמסכימה לעבוד ב2900 ש"ח אז למה לא?

בעיני מי שמצהירה על עצמה שהיא עובדת ותיקה ומרויחה 2900 ש"ח-היא לא מסכנה,אלא טיפשה. גם בציבור החרדי שמקופח מבחינת משכורות- עדיין נשים בסביבות ה-30 ברובן המוחלט לא משתכרות ברמה כזו, נסי לפתוח פה סקר לצורך הענין. למה את נועלת את עצמך בתוך ריבוע ששמו "סייעת בגן חינוך מיוחד" וכל כך הרבה אפשרויות יש מסביבך להעלות מעט את רמת השכר שלך.
"תפסיקו ליילל שאין לכם גבינה, לכו פשוט לחפש אותה" (ולפני זה תקראו את הספר החמוד-"מי הזיז את הגבינה שלי")
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רותי קפלר;n5006343:
יפה. תשובה מדוייקת. ויש עוד.

מהיכרות אישית עם בנות מכמה סמינרים, בחלקם המצב גובל ברשלנות של ממש.
ההורים משלמים מיטב כספם, ומדמיינים שהבת לומדת מקצוע.
בפועל, הבנות לא מתחילות אפילו להיות מוכנות למבחנים הרשמיים.
המבריקות והמוכשרות שביניהן עוברות 'על הקשקש', כל היתר - נכשלות במבחן.
קשה לתאר את כאבי הלב, ההשפלה, והכסף הרב שמבוזבז.

מבחינה כספית? אפשר ללמוד את כל מקצועות ההתמחות יותר מקצועי ובחצי מחיר מחוץ לסמינר-ובמקומות מהודרים. תשאלי את כל אלו שהתחתנו מוקדם ולמדו מקצועות אפילו כמו הוראה וגננות לאחר החתונה, אבל הסמינר הוא לא רק ולא בעיקר משמש מקום ללימודי מקצוע, מטרתו העיקרית, במחילה, הוא לשמש בייבי סיטר רוחני לנערות, ועל בייבי סיטר- צריך לשלם. בעיני הפתרון הנכון-הוא לחתן אותן יותר מוקדם- ואז לממן להן לימודים ספציפיים למקצוע שמתאים להם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י צילומנציה;n5007992:
מבחינה כספית? אפשר ללמוד את כל מקצועות ההתמחות יותר מקצועי ובחצי מחיר מחוץ לסמינר-ובמקומות מהודרים. תשאלי את כל אלו שהתחתנו מוקדם ולמדו מקצועות אפילו כמו הוראה וגננות לאחר החתונה, אבל הסמינר הוא לא רק ולא בעיקר משמש מקום ללימודי מקצוע, מטרתו העיקרית, במחילה, הוא לשמש בייבי סיטר רוחני לנערות, ועל בייבי סיטר- צריך לשלם. בעיני הפתרון הנכון-הוא לחתן אותן יותר מוקדם- ואז לממן להן לימודים ספציפיים למקצוע שמתאים להם.

מטרתו לשמש כבייביסיטר? אז שישמש כבייביסיטר. אדרבה. שלא יתיימר להכשיר מקצועית.

זה מה שרבים-רבים מציעים: שבסמינר ה'ו' יהיו רק לימודי קודש+מחנכת+הרצאות+מסגרת כללית, כשעתיים כל בוקר, או יומיים-שלושה בשבוע, במחיר סביר.
ובשאר הזמן הפנוי, הבנות ילכו ללמוד במקומות מקצועיים, תוך שיש עליהן פיקוח והכוונה של מחנכות.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י צילומנציה;n5007992:
מבחינה כספית? אפשר ללמוד את כל מקצועות ההתמחות יותר מקצועי ובחצי מחיר מחוץ לסמינר-ובמקומות מהודרים. תשאלי את כל אלו שהתחתנו מוקדם ולמדו מקצועות אפילו כמו הוראה וגננות לאחר החתונה, אבל הסמינר הוא לא רק ולא בעיקר משמש מקום ללימודי מקצוע, מטרתו העיקרית, במחילה, הוא לשמש בייבי סיטר רוחני לנערות, ועל בייבי סיטר- צריך לשלם. בעיני הפתרון הנכון-הוא לחתן אותן יותר מוקדם- ואז לממן להן לימודים ספציפיים למקצוע שמתאים להם.

לחתן אותן מוקדם?
זה הפתרון?

לשלוח אותן ללימודים המפרכים עם ילד אחד + נוסף בקרוב?

לא יותר הגיוני פשוט להפרידאת לימודי המקצוע מהסמינר ולהקים מכונים מקצועיים על טהרת הקודש?

פירושו: לסלק את מלחמות האגו והתקציבים, להפנים שסמינר בדברים מסוימים הוא כמו מלאך שלא מסוגל לבצע יחד שתי פעולות, ושעידן לימודי הגננות ו\המורות תם. סופית. בלי מניפולציות לשוניות. הכרה בניגוד אינטרסים הקיים במצב היום. השארת הסמינר כמקום לחממה רוחנית ללימודי קודש, והקמת מכונים מקצועיים חרדיים. שהבנות לא תאלצנה לצאת מהחממה כדי ללמוד באופן ראוי.
(ולא יהיו חייבים ללמוד בכלל, מי שרוצה יכולה לחסוך כסף להוריה, להמשיך ללמוד לימודי קודש בסמינר)
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י צילומנציה;n5007991:
בעיני מי שמצהירה על עצמה שהיא עובדת ותיקה ומרויחה 2900 ש"ח-היא לא מסכנה,אלא טיפשה. גם בציבור החרדי שמקופח מבחינת משכורות- עדיין נשים בסביבות ה-30 ברובן המוחלט לא משתכרות ברמה כזו, נסי לפתוח פה סקר לצורך הענין. למה את נועלת את עצמך בתוך ריבוע ששמו "סייעת בגן חינוך מיוחד" וכל כך הרבה אפשרויות יש מסביבך להעלות מעט את רמת השכר שלך.
"תפסיקו ליילל שאין לכם גבינה, לכו פשוט לחפש אותה" (ולפני זה תקראו את הספר החמוד-"מי הזיז את הגבינה שלי")

להתקפה כזו לא ציפיתי, אך תשובתי ברורה.
שאף אחת לא תחשוב שאני טיפשה וכדו', בדקתי את כל האפשרויות שיש בתחום ההוראה מתקנת, והרי הן לפניכן:
יש אפשרות לעבוד במוסדות פרטיים כגו' תלמודי תורה פרטיים שבהם אין את המושג מורה וסייעת אלא כולן מורות אך שכרן כמעט כמו סייעת... וכמובן לא מצטבר במוסדות הפרטיים ותק, וברור שלא משלמים על גמולים ותואר. ואפילו בבתי ספר של בית יעקב תחום ההוראה מתקנת לרוב הוא תחת ארגון פרטי שהתנאים כנ"ל.
אפשרות שניה היא (וזה מה שאני עושה) לעבוד תחת רשת מסודרת כגו' החנוך העצמאי (במקומות שיש מטעמם הוראה מתקנת) או מעיין החינוך התורני, ששם באמת למורות מצטבר ותק, גמולים, ותואר, ושכרן מאוד מכובד, רק ששם יש גם מה שנראת סייעת לכל מורה (שכמו שכתבתי עושה את מה שהמורה עושה כמעט בדיוק), שהיא לא נחשבת עובדת הוראה אלא עובדת מנהלית וממילא אין לה ותק וגמולים ושכרה שואף לאפס.
הבעיה היא שאין הרבה מוסדות של הרשתות שיש בהם הוראה מתקנת, ואיפה שכן יש, התקן של המורה כבר מאוייש בנשים שס"ה סיימו שנתיים לפניי...
האפשרות השלישית היא פשוט לעשות הסבת מקצוע, רק שלא נשכח שלא כ"כ פשוט לאשה עם כמה ילדים לעשות הסבת מקצוע ופתאום להתחיל לימודים, מה גם שלא נשכח את כמויות הכספים והשעות שהשקעתי בהשתלמויות ובגמולים ובתואר.
כך שאל תצהירי כ"כ מהר שצריך פשוט לחפש את ה"גבינה", אני כבר מחפשת אותה כמה שנים, ולא נותר לי אלא לישא תפילה ליושב במרומים שיעזור לי לקבל תקן של מורה, כשבינתיים חובת ההשתדלות היא להעלות את הנושא לסדר היום, ולנסות שאני וחברותיי הסייעות ייחשבו גם הן לעובדי הוראה ושלא יהיו מקופחות עד כדי כך.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י הוראה מתקנת;n5008782:
יש אפשרות לעבוד במוסדות פרטיים כגו' תלמודי תורה פרטיים שבהם אין את המושג מורה וסייעת אלא כולן מורות אך שכרן כמעט כמו סייעת... וכמובן לא מצטבר במוסדות הפרטיים ותק, וברור שלא משלמים על גמולים ותואר. ואפילו בבתי ספר של בית יעקב תחום ההוראה מתקנת לרוב הוא תחת ארגון פרטי שהתנאים כנ"ל.
אפשרות שניה היא (וזה מה שאני עושה) לעבוד תחת רשת מסודרת כגו' החנוך העצמאי (במקומות שיש מטעמם הוראה מתקנת) או מעיין החינוך התורני, ששם באמת למורות מצטבר ותק, גמולים, ותואר, ושכרן מאוד מכובד, רק ששם יש גם מה שנראת סייעת לכל מורה (שכמו שכתבתי עושה את מה שהמורה עושה כמעט בדיוק), שהיא לא נחשבת עובדת הוראה אלא עובדת מנהלית וממילא אין לה ותק וגמולים ושכרה שואף לאפס.
הבעיה היא שאין הרבה מוסדות של הרשתות שיש בהם הוראה מתקנת, ואיפה שכן יש, התקן של המורה כבר מאוייש בנשים שס"ה סיימו שנתיים לפניי...
האפשרות השלישית היא פשוט לעשות הסבת מקצוע, רק שלא נשכח שלא כ"כ פשוט לאשה עם כמה ילדים לעשות הסבת מקצוע ופתאום להתחיל לימודים, מה גם שלא נשכח את כמויות הכספים והשעות שהשקעתי בהשתלמויות ובגמולים ובתואר.

אף אחד לא אומר שחלילה את טיפשה.
גם אנשים חכמים מאד נוטים לפעמים להישאר באזור הנוחות שלהם - ומה שפירטת כאן הוא אזור נוחות.

לפעמים אין ברירה, וצריך לעשות מחדש חושבים.
עם הרבה כאב לב על מה שכבר הושקע. כי אלו נתוני השוק.
ואדרבא, אם נשים מוצלחות כמוך לא תסכמנה לעבוד כך, התחום יחזור לנשים ללא הכשרה.

(אגב, אין שוק פרטי? אני באופן אישי שלמתי כל חודש כ-1000 ש"ח למורה מתקנת)
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י y&m;n5008804:
אף אחד לא אומר שחלילה את טיפשה.
גם אנשים חכמים מאד נוטים לפעמים להישאר באזור הנוחות שלהם - ומה שפירטת כאן הוא אזור נוחות.

לפעמים אין ברירה, וצריך לעשות מחדש חושבים.
עם הרבה כאב לב על מה שכבר הושקע. כי אלו נתוני השוק.
ואדרבא, אם נשים מוצלחות כמוך לא תסכמנה לעבוד כך, התחום יחזור לנשים ללא הכשרה.

(אגב, אין שוק פרטי? אני באופן אישי שלמתי כל חודש כ-1000 ש"ח למורה מתקנת)

א. לא נראה לי כ"כ ריאלי לדרוש מכל ציבור הסייעות שהינן נשים + כמה ילדים פתאום לעשות הסבה ולשלם הון וזמן ולהתחיל מסלול שלם מחדש.
ב. מסכימה איתך שאם אין שום ברירה אין מה להישאר ולזעוק וצריך לעשות הסבה ויהי מה.
אך איני רוצה להאמין שאין ברירה!!
יש ויש, צריך פשוט לעמוד ולנסות לשנות משהו בנושא זה ומאות הסייעות יודו לכל מי שישתדל לעזור קצת בנושא.
ג. אף אחד בעולם לא ירויח מזה שהתחום יעבור לנשים ללא הכשרה, בל נשכח, מדובר ממש על תפקיד הוראה ובפרט שמדובר בקידום ילדים מתקשים שמצריך לימוד והתמקצעות וניסיון.
ד. יש שוק פרטי אך הוא רק אחה"צ והערב בבית, והסכומים בד"כ הם די נמוכים (ממש לא כמו שאת שילמת), וכשיש יותר מילד אחד כבר כמעט לא אפשרי ללמד בבית, אלא רק בערב מאוחר, שזה זמן שרק בנות סמינר מגיעות לשיעורים פרטיים וכמובן הגיל הזה הוא ממש לא השוק אלא רק הגילאים הנמוכים שיכולים רק אחה"צ.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י הוראה מתקנת;n5008832:
א. לא נראה לי כ"כ ריאלי לדרוש מכל ציבור הסייעות שהינן נשים + כמה ילדים פתאום לעשות הסבה ולשלם הון וזמן ולהתחיל מסלול שלם מחדש.
ב. מסכימה איתך שאם אין שום ברירה אין מה להישאר ולזעוק וצריך לעשות הסבה ויהי מה.
אך איני רוצה להאמין שאין ברירה!!
יש ויש, צריך פשוט לעמוד ולנסות לשנות משהו בנושא זה ומאות הסייעות יודו לכל מי שישתדל לעזור קצת בנושא.
ג. אף אחד בעולם לא ירויח מזה שהתחום יעבור לנשים ללא הכשרה, בל נשכח, מדובר ממש על תפקיד הוראה ובפרט שמדובר בקידום ילדים מתקשים שמצריך לימוד והתמקצעות וניסיון.
ד. יש שוק פרטי אך הוא רק אחה"צ והערב בבית, והסכומים בד"כ הם די נמוכים (ממש לא כמו שאת שילמת), וכשיש יותר מילד אחד כבר כמעט לא אפשרי ללמד בבית, אלא רק בערב מאוחר, שזה זמן שרק בנות סמינר מגיעות לשיעורים פרטיים וכמובן הגיל הזה הוא ממש לא השוק אלא רק הגילאים הנמוכים שיכולים רק אחה"צ.

זה היתה מורה מטעם הת"ת בשעות הבוקר. רק אלו היו שעות פרטיות.
ויש הרבה כאלו. (יש לי קרוב משפחה שעובד כך, ומקבל כ-50 ש"ח ל3/4 שעה)

המציאות היא שיהיה קשה מאד לשנות מהמקום הזה.

1. קודם כל אתן צריכות להתאגד בעצמכן, כי אף אחד מבחוץ לא יוכל לעשות לכן את העבודה.
2. לא דורשים מהנשים, אלא מי שלא נח ומתאים לה מוזמנת לחולל שינוי בעצמה.
3. אם לא יהיה להם כח אדם מוכשר, וזה יחסר להם אז אולי יבוא שינוי מהם.
כל זמן שיש להן מאסות מוכשרות שמשוועות לפת לחם - למה שיהיה שינוי?
 

תמרהלה

משתמש פעיל
מה עם אפשרות שלישית ?

לא לעשות הסבת מקצוע
אלא ללכת ללמד במ"מ או ממ"ד בתור מורה להוראה מתקנת
או לגני חנ"מ במתי"א
תקבלי משכורת בדיוק כמו מורה או גננת
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י y&m;n5008851:
1. קודם כל אתן צריכות להתאגד בעצמכן, כי אף אחד מבחוץ לא יוכל לעשות לכן את העבודה.
2. לא דורשים מהנשים, אלא מי שלא נח ומתאים לה מוזמנת לחולל שינוי בעצמה.
3. אם לא יהיה להם כח אדם מוכשר, וזה יחסר להם אז אולי יבוא שינוי מהם.
כל זמן שיש להן מאסות מוכשרות שמשוועות לפת לחם - למה שיהיה שינוי?

1. צודקת, רק הבעיה שאין שום גוף מאוגד שכולל את הסייעות, ואיך בדיוק נתאגד.
2. איך בדיוק אחולל שינוי בעצמי, אשמח אם תתני עיצה בזה, לענ"ד אין לי שום צורה לעשות זאת (חוץ מלהתבכיין פה....).
3. תמיד יהיה מאסות ואין הרבה מה לעשות, כי הכל היצע וביקוש, וברגע שאנו נעזוב ויהיה יותר היצע אז יהיה ג"כ ביקוש למה שמתפנה (עיין ערך כחלון והדירות).

אדרבה, אולי נהיה קול קורא "במדבר",
כל מי שיש לה עיצה, רעיון, קשרים, וכדו', אשמח אם תנסה לעזור, לי, ולכל חברותיי הסייעות, ולכה"פ לדעת מהמצוקה ולחשוב מה אפשר להועיל.
מי שיש לה רעיון או כל דבר מוזמנת לכתוב פה או לפנות אלי באישי.
אולי בסוף ייצא מזה משהו....
(וכמובן אם יש למישהו פרוטקציה וקשרים בשבילי באחד הרשתות, אדרבה...
רק שבאמת באמת אני רוצה לעזור לא רק לי אלא לכל הסייעות הרבות).
תודה רבה.

 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תמרהלה;n5008887:
מה עם אפשרות שלישית ?

לא לעשות הסבת מקצוע
אלא ללכת ללמד במ"מ או ממ"ד בתור מורה להוראה מתקנת
או לגני חנ"מ במתי"א
תקבלי משכורת בדיוק כמו מורה או גננת

גם בממלכתי ובממ"ד השוק של מורות השילוב רווי מאוד, וכמובן צריך תואר אקדמי לשם כך. מחנכת בכיתות חנ"מ או גננת בחנ"מ אלו תחומים שיש בהם יותר היצע ממורת שילוב.
 

תמרהלה

משתמש פעיל
נכתב ע"י nechamizak;n5009012:
גם בממלכתי ובממ"ד השוק של מורות השילוב רווי מאוד, וכמובן צריך תואר אקדמי לשם כך. מחנכת בכיתות חנ"מ או גננת בחנ"מ אלו תחומים שיש בהם יותר היצע ממורת שילוב.

מי שתוציא תואר אקוויוולנטי לפני המעבר למשה"ח לא תידרש לתואר אקדמי

והשוק לא רווי בכלל
למה את חושבת שהוא רווי ? את מסתובבת בממדי"ם שאת רואה שהוא רווי
אני רואה שיש ביקוש הבעיה היא שאין היצע למשרות מלאות בדר"כ המשרות הם חלקיות
אבל כמו בכל עבודה בהתחלה מתחילים בכמה בתי"ס או עובדים במשרה חלקית ואח"כ אפשר להתקדם
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י הוראה מתקנת;n5008889:
1. צודקת, רק הבעיה שאין שום גוף מאוגד שכולל את הסייעות, ואיך בדיוק נתאגד.
2. איך בדיוק אחולל שינוי בעצמי, אשמח אם תתני עיצה בזה, לענ"ד אין לי שום צורה לעשות זאת (חוץ מלהתבכיין פה....).
3. תמיד יהיה מאסות ואין הרבה מה לעשות, כי הכל היצע וביקוש, וברגע שאנו נעזוב ויהיה יותר היצע אז יהיה ג"כ ביקוש למה שמתפנה (עיין ערך כחלון והדירות).

אדרבה, אולי נהיה קול קורא "במדבר",
כל מי שיש לה עיצה, רעיון, קשרים, וכדו', אשמח אם תנסה לעזור, לי, ולכל חברותיי הסייעות, ולכה"פ לדעת מהמצוקה ולחשוב מה אפשר להועיל.
מי שיש לה רעיון או כל דבר מוזמנת לכתוב פה או לפנות אלי באישי.
אולי בסוף ייצא מזה משהו....
(וכמובן אם יש למישהו פרוטקציה וקשרים בשבילי באחד הרשתות, אדרבה...
רק שבאמת באמת אני רוצה לעזור לא רק לי אלא לכל הסייעות הרבות).
תודה רבה.

אפשר להקים איגוד סייעות אפשר לפנות לארגון כוח לעובדים הם הכי יעילים.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תמרהלה;n5009047:
מי שתוציא תואר אקוויוולנטי לפני המעבר למשה"ח לא תידרש לתואר אקדמי

והשוק לא רווי בכלל
למה את חושבת שהוא רווי ? את מסתובבת בממדי"ם שאת רואה שהוא רווי
אני רואה שיש ביקוש הבעיה היא שאין היצע למשרות מלאות בדר"כ המשרות הם חלקיות
אבל כמו בכל עבודה בהתחלה מתחילים בכמה בתי"ס או עובדים במשרה חלקית ואח"כ אפשר להתקדם

קשה לי להאמין שמנהל בממלכתי או בממ"ד יסתכל על תואר אקוויווילנטי. אני מכירה בי"ס שונים בממלכתי, בממ"ד, בממ"ח ובחינוך העצמאי, ויש לי מכרות שעובדות כמורות שילוב, וכאלה שמחפשות עבודה בתחום. ממה שאני רואה, התחום רווי וקשה למצוא שעות, אבל אני מדברת על אזור המרכז. אולי במחוזות אחרים, זה שונה. כמו בתחומים הרווים האחרים, אם מישהי מתעקשת ומתגמשת אז בס"ד היא יכולה למצוא משהו.
 

תמרהלה

משתמש פעיל
נכתב ע"י nechamizak;n5009132:
קשה לי להאמין שמנהל בממלכתי או בממ"ד יסתכל על תואר אקוויווילנטי. אני מכירה בי"ס שונים בממלכתי, בממ"ד, בממ"ח ובחינוך העצמאי, ויש לי מכרות שעובדות כמורות שילוב, וכאלה שמחפשות עבודה בתחום. ממה שאני רואה, התחום רווי וקשה למצוא שעות, אבל אני מדברת על אזור המרכז. אולי במחוזות אחרים, זה שונה. כמו בתחומים הרווים האחרים, אם מישהי מתעקשת ומתגמשת אז בס"ד היא יכולה למצוא משהו.

אני עצמי וכל חברותי החרדיות שעובדות בממ"ד
לאף אחת אין תואר אקדמי ואף מנהל/ת לא מסתכל על תואר אקדמי שאין לזה שום משמעות בהוראה
גם לרוב המורות הדתיות אין תואר אקדמי
הדבר היחיד שמעניין את המנהלים/ות הוא התמחות ספציפית בתחום הלימוד, מתמטיקה, אנגלית, שפה ,מדעים, גיל הרך,
הדרישה היחידה היא ממי שמצטרף לאופק חדש שיהיה לו תואר אקדמי,
אא"כ בתיק שלו במשה"ח רשום שיש לו תואר אקוויוולנטי
וזה נחשב כתואר לענין השכר וממילא אין דרישה להשלמת תואר אקדמי

וכן גם באיזור המרכז יש דרישה, כמובן שמי שרוצה לעבוד במרחק רבע שעת נסיעה מהבית אין לה הרבה סיכוי
מי שמוכנה לקצת יותר תמצא
אחרי שכבר נכנסים לקביעות הרבה יותר קל למצוא מקום קרוב, כך שההשקעה משתלמת


 

צפורן

משתמש מקצוען
נכתב ע"י צילומנציה;n5007357:
סליחה! אבל בעלי הרשתות החרדיות כמו גם בעלי המעונות שגם ידועים במשכורות ה"עתק" שהם משלמים, אבל --הם סוג של יזמים שהקימו עסק. הימרו על הצלחה או התרסקות והשקיעו מליונים וזה סיכון. זכותם לשלם שכר מינימום כל עוד החוק מאפשר להם,וכלעוד יש מי שבא לעבוד תמורת הפרוטות הללו. ובעיקרון-כל אחד יכול לעשות מעשה ולפתוח מעון, למשל. איש לא מינה אותם לתפקיד,ואין מה לזעום עליהם. מצב השוק שמאפשר את זה -זה החלק העגום פה.
שאלה לי לכל רואות החשבון כאן.
יש הבדל בין עמותה לעסק?

 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י לבן;n5006376:
כל המקצועות שנתתי אפשר ללמוד בשנתיים. בכל מקרה כמעט כל מקצוע אפשר ללמוד בשנתיים אינטנסיביות.

ראיית חשבון אכן לומדים ב3 שנים. ממשיכים ללמוד שנה שלישית בדיוק כמו שבנות שלומדות הוראה מקבלות השתלמויות בשנה שלישית.

נניח ואתם מנהלים סמינר והרבנים נותנים לכם יד חופשית.
איך הייתם מנתבים את הבנות מבחינת לימודי מקצוע?
כלומר, גם אם תבחרו מקצוע נדרש ומבוקש- תוך שנים ספורות השוק יוצף בבנות שלכם....
מה עושים?
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י צילומנציה;n5007991:
מכל ההודעות שנכתבו פה, זו ההודעה העצובה ביותר,לדעתי. כי מה גורם להם לסגור מעון לא להעלות את שכר המטפלות לרמה שיהיה ביקוש? מישהו שם ישב עם מומחה כלכלי ועשה חשבון והגיע למסקנה שהעסק יפסיד ועדיף לסגור. מה שאומר שלמטפלת במעון אין סיכוי אי פעם להרויח הרבה מעבר לשכר המינימום,

את פשוט לא מבינה איך המערכות האלה עובדות, נקודה.
אין כזה דבר "להעלות שכר למטפלות" לא הרשתות קובעות שכר..
מטפלת במעון בסוף העולם שעובדת במעון מט ליפול וגננת צפונית במעון חדיש ומשוכלל [תל אביב..] מקבלות את אותו השכר.

את השכר קובעת המדינה, ושם כל התלונות אמורות להגיע..
וכפי שכבר כתבתי בקרוב יוקם גוף ממשלתי מקצועי שירכז את כל חוליי הגיל הרך.

מטפלת ברשתות הגדולות מקבלת שכר מינימום [27 שקל] ותוספת 25% על שעת הארחה [אומר 125%]
היא כמובן מקבלת את כל התנאים וההפרשות כחוק.

מטפלת שמראה נכונות נשלחת ע"ח הרשתות להשתלמויות לקבלת הסמכה כמטפלת.

ואכן המקצוע הזה מאוד קשה ואחראי [כמובן שזה אמור במקומות ששומרים על כל הכללים...]
והשכר לא מתגמל מספיק, אבל בכל זאת יש לי בצוות בנות שהולכות איתי כבר קרוב ל - XX שנה.

יש מקומות בארץ שמחוסר ברירה מתקבלות מטפלות עם בעיות שפה, דבר שמאוד מאוד מכעיס את ההורים [זו דוגמה אחת מתוך רבות של המצוקה]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה