מצוקת הסייעות!!!

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י userit;n5005783:
סליחה, אבל אני לא ממש מבינה. אלו הפרשים לגיטימיים.
גם סגנית בית ספר מקבלת יותר ממורה למרות שהכשרתן זהה. משרות שונות - ולא משנה אם הן קלות יותר או לא, אם רמת ההכשרה גבוהה יותר או לא- משתכרות ברמות שונות. אין בכך עוול. זו המשרה וזו משכורתה. העוול הוא להישאר במשרה.

צודקת לגמרי.

מצד שני, הסמינרים מכשירים כל שנה כמויות היסטריות של בוגרות חינוך מיוחד שמשוכנעות שצריך אותן, שהן חיוניות - מפעילים עליהן מכבשים וסיפורי חלומות מצד הסמינרים כביכול העבודה בחינוך מיוחד רווחית ומקדמת ואז זונחים אותן ברגע שהן יוצאות ועוברים לדור הבא. הגיע הזמן להגיד די לרמאות הזאת, לסגור את כל המסלולים המיותרים בסמינרים שמכניסים כסף רק למורות שמלמדות אותן ולפתוח מסלולים בתחומי ביקוש עם תעודות הגיוניות. (לא אמרתי את מילת השמד אקדמאיות, אמרתי בסך הכל הגיוניות, קבילות, מוכרות מול משרד החינוך או שפ"י או לא יודעת מה. אבל שיהיה מקצוע מוכר).
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י לבן;n5005801:
צודקת לגמרי.

מצד שני, הסמינרים מכשירים כל שנה כמויות היסטריות של בוגרות חינוך מיוחד שמשוכנעות שצריך אותן, שהן חיוניות - מפעילים עליהן מכבשים וסיפורי חלומות מצד הסמינרים כביכול העבודה בחינוך מיוחד רווחית ומקדמת ואז זונחים אותן ברגע שהן יוצאות ועוברים לדור הבא. הגיע הזמן להגיד די לרמאות הזאת, לסגור את כל המסלולים המיותרים בסמינרים שמכניסים כסף רק למורות שמלמדות אותן ולפתוח מסלולים בתחומי ביקוש עם תעודות הגיוניות. (לא אמרתי את מילת השמד אקדמאיות, אמרתי בסך הכל הגיוניות, קבילות, מוכרות מול משרד החינוך או שפ"י או לא יודעת מה. אבל שיהיה מקצוע מוכר).

ב"ה לא למדתי בסמינר אז אני באמת לא יודעת אילו שטיפות מח עושים שם. עזבתי אחרי י"א כך שאני גם לא יודעת על השטיפות המקדימות. אני חושבת שאם לבת בגיל הזה אין אחריות וידע מספיקים (ולא שלא אמור להיות לה) אז ההורים צריכים לבדוק למה הבת שלהם נכנסת, מה מצב השוק, מה אופי המשרות.
זה לא נוגע רק לחינוך מיוחד, אלא לכל מקצוע. גם תכנות . אחריותם של אנשים להבין מראש איזו צורת חיים הם מסדרים לעצמם, עד כמה שניתן לצפות מראש.
 

ללי הופמן

משתמש רשום
נכתב ע"י לבן;n5005801:
צודקת לגמרי.

מצד שני, הסמינרים מכשירים כל שנה כמויות היסטריות של בוגרות חינוך מיוחד שמשוכנעות שצריך אותן, שהן חיוניות - מפעילים עליהן מכבשים וסיפורי חלומות מצד הסמינרים כביכול העבודה בחינוך מיוחד רווחית ומקדמת ואז זונחים אותן ברגע שהן יוצאות ועוברים לדור הבא. הגיע הזמן להגיד די לרמאות הזאת, לסגור את כל המסלולים המיותרים בסמינרים שמכניסים כסף רק למורות שמלמדות אותן ולפתוח מסלולים בתחומי ביקוש עם תעודות הגיוניות. (לא אמרתי את מילת השמד אקדמאיות, אמרתי בסך הכל הגיוניות, קבילות, מוכרות מול משרד החינוך או שפ"י או לא יודעת מה. אבל שיהיה מקצוע מוכר).

לבן, אשמח לדעת מהם מסלולים בתחומי ביקוש. לאלו מקצועות שניתן ללמוד בסמינרים יש ביקוש?
תודה.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ללי הופמן;n5006168:
לבן, אשמח לדעת מהם מסלולים בתחומי ביקוש. לאלו מקצועות שניתן ללמוד בסמינרים יש ביקוש?
תודה.

אפשר ללמוד מקצועות בתחומים יישומיים עם תעודות מוכרות. מקצועות כמו שלומדים בהכוון, לדוגמא. אפשר להוסיף מסלולים מקצועיים בתחומים כמו פאנות, צילום ומולטימדיה ותקשורת חזותית באופן מקצועי עם תעודה מוכרת ותיק עבודות, פרסום, בניית אתרים, בימוי ובניית תסריט.

להיות נועזת? לימודי נדל"ן והשקעות. יעוץ פנסיוני, לימודי ביטוח באופן מקיף, אימון עסקי מקצועי,


בנוסף יש מסלולים שקיימים רק בחלק מהסמינרים כמו ראיית חשבון, אדריכלות, עיצוב פנים. אין שום סיבה לא להכניס אותם לכל סמינר.
 

ללי הופמן

משתמש רשום
בגדול את צודקת, אך חלק נכבד מהרשימה שלך לא יכנס לסמינרים הטובים. לא בשנים הקרובות.
אני חושבת שעוד לא השתחררו אצלינו מהכוונה הראשונית של שרה שנירר בפתיחת סמינר- בית יעקב למורות. כאילו שיש צורך בכך היום.
חבל.
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י estiesti;n5005778:
זה קיים בכל תחום. - ההפרשים האלו.
ממסלול הנדסאים בסמינר חלק הופכות להיות מפתחות וחלק הופכות להיות בודקות ומרוויחות חצי.
זה אותה עבודה מבחינת שעות תנאים וכד' . אבל מרוויחים פחות.

ממש לא נכון . הבודקות לומדות 350 שעות והן כבר מוסמכות, הנדסאיות לומדות לפחות פי 4, בעיה של מפתחת שהיא עובדת בבדיקות ולא בפיתוח, גם בגנים הרגילים- (לא חינוך מיוחד) הסיעות אינן צריכות שום תעודה, ועל כן הגיוני שתשתכרנה פחות .
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י לבן;n5006212:
להיות נועזת? לימודי נדל"ן והשקעות. יעוץ פנסיוני, לימודי ביטוח באופן מקיף, אימון עסקי מקצועי,

בנוסף יש מסלולים שקיימים רק בחלק מהסמינרים כמו ראיית חשבון אין שום סיבה לא להכניס אותם לכל סמינר.

לבנה, את מכירה מקרוב מסלולים כאלו, ואת הבעיות הקשות שיש בחלק מהם?
כי יום אחד אפתח את פי על המסלולים האלו בסמינרים. יום אחד.
כרגע זה לא האשכול המתאים. (רוצה לפתוח אשכול?)

ולעניין האשכול עצמו, ביקשו ממני להתערב אבל אין לי מושג, בכלל, איך הולך התקצוב ודרישות החוק במקצועות החנ"מ.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ללי הופמן;n5006237:
בגדול את צודקת, אך חלק נכבד מהרשימה שלך לא יכנס לסמינרים הטובים. לא בשנים הקרובות.
.

הבעיה היא שמדובר במקצועות שאין שום סיבה בעולם לפסול אותם!
אין בהם פגם רוחני, לא לומדים בהם לימודי השקפה ולא שומעים דעות זרות. והם לא אקדמאיים.

אלו בדיוק המקצועות שבוגרות הסמינרים - הרוחניות ביותר- עובדות בהם בסופו של דבר. כמה בוגרות מגיעות לתחום הביטוחים ונאלצות ללמוד? המון. המון. כמה בוגרות הולכות ללמוד פרסום או אימון עסקי? כמה לומדות מולטימדיה בסמינר באופן רופף ונאלצות לעבוד ולהגיע לחומר לבד, ובדרכים פסולות לפעמים? לא יכולה להבין מה הסיבה לטמינת הראש בחול מצד הסמינרים. עצוב לי לחשוב שהשיקול היחיד להחזיק את כל המגמות המיותרות הוא שכר המורות שמפעילות אותן.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;n5006296:
לבנה, את מכירה מקרוב מסלולים כאלו, ואת הבעיות הקשות שיש בחלק מהם?
כי יום אחד אפתח את פי על המסלולים האלו בסמינרים. יום אחד.
כרגע זה לא האשכול המתאים. (רוצה לפתוח אשכול?)

ולעניין האשכול עצמו, ביקשו ממני להתערב אבל אין לי מושג, בכלל, איך הולך התקצוב ודרישות החוק במקצועות החנ"מ.

רותי, אני מכירה. יש סמינרים שמלמדים אותם ברמה גבוהה, ויש כאלו שמורחים את הבנות, מחזיקים צוות לא מקצועי, ואחרכך הבנות נאלצות להשלים את החומר בעצמן ממקורות שלפעמים הם הרבה יותר שליליים מאשר לימודי אקדמיה.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
אני רק אוסיף שבמסלול ראיית חשבון באחד הסמינרים הרוחניים מאד מלמדות מורות שלא עברו את כל מבחני המועצה
ובמסלול אדריכלות שם מאלצים את הבנות להתקין תוכנת חסימה מסויימת ומיושנת שהורסת את המחשבים, ובת שהעזה להתלונן לפני הנהלת הסמינר ולבקש מענה אחר קיבלה צעקות חסרות הגיון ופרופרציה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י לבן;n5006317:
רותי, אני מכירה. יש סמינרים שמלמדים אותם ברמה גבוהה, ויש כאלו שמורחים את הבנות, מחזיקים צוות לא מקצועי, ואחרכך הבנות נאלצות להשלים את החומר בעצמן ממקורות שלפעמים הם הרבה יותר שליליים מאשר לימודי אקדמיה.

יפה. תשובה מדוייקת. ויש עוד.

מהיכרות אישית עם בנות מכמה סמינרים, בחלקם המצב גובל ברשלנות של ממש.
ההורים משלמים מיטב כספם, ומדמיינים שהבת לומדת מקצוע.
בפועל, הבנות לא מתחילות אפילו להיות מוכנות למבחנים הרשמיים.
המבריקות והמוכשרות שביניהן עוברות 'על הקשקש', כל היתר - נכשלות במבחן.
קשה לתאר את כאבי הלב, ההשפלה, והכסף הרב שמבוזבז.
 

אקורד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י לבן;n5006317:
רותי, אני מכירה. יש סמינרים שמלמדים אותם ברמה גבוהה, ויש כאלו שמורחים את הבנות, מחזיקים צוות לא מקצועי, ואחרכך הבנות נאלצות להשלים את החומר בעצמן ממקורות שלפעמים הם הרבה יותר שליליים מאשר לימודי אקדמיה.

כשסמינר לוקח לעצמו מורה למקצוע מסוים,
והוא מחפש דוקא לא בוגרת של עצמו,
זה תעודת עניות למוסד,
מקרה ששמעתי,
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
יש בעיה נוספת
רוב המקצועות הנחשקים הם במסלול של 4 שנים לפחות
בסמינר יש לימודים של ה' ו' שזה שנתיים
מה תעשו בשנתיים הנותרות?
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שריונה;n5006371:
יש בעיה נוספת
רוב המקצועות הנחשקים הם במסלול של 4 שנים לפחות
בסמינר יש לימודים של ה' ו' שזה שנתיים
מה תעשו בשנתיים הנותרות?

כל המקצועות שנתתי אפשר ללמוד בשנתיים. בכל מקרה כמעט כל מקצוע אפשר ללמוד בשנתיים אינטנסיביות.

ראיית חשבון אכן לומדים ב3 שנים. ממשיכים ללמוד שנה שלישית בדיוק כמו שבנות שלומדות הוראה מקבלות השתלמויות בשנה שלישית.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י לבן;n5006331:
אני רק אוסיף שבמסלול ראיית חשבון באחד הסמינרים הרוחניים מאד מלמדות מורות שלא עברו את כל מבחני המועצה
.

את מכריחה אותי לדבר כאן, על חשבון הסייעות ומצוקתן. לא פיר.

גם מורות שעברו את כל מבחני המועצה לא תמיד יכולות ללמד.
המבחנים האלו דינמיים, משתנים, תלויים בהרבה פסיקות והחלטות של גופים שלמורות אין שמץ מושג עליהם.
כולל פסיקות אמריקאיות, כולל החלטות רשות לניירות ערך, כולל תקנים שלשכת רו"ח מוציאה עד הרגע האחרון כמעט (יכולים להוציא במרץ חומר שייכלל במבחן הקיץ).

בנוסף: יש חשיבות ענקית לדרך הבדיקה של המבחן. המורות בסמינרים לא תמיד יודעות איך נראית טבלת ניקוד, למה חשוב לשים לב, על מה לתת דגשים בבחינה.

אחרי שלמדתי פעם אחת פרטי אצל רו"ח שמקושרת לכל החלונות הגבוהים, מגישה בעצמה ערעורים וידעה להגיד לנו בדיוק איך יבדקו שאלות מסויימות, ואיך לבנות את התשובות כדי לגרוף הרבה נקודות על הדרך, התחלתי להבין את ההבדל.

אחרי שלמדתי פעם שניה פרטי אצל רו"ח שבעצמה הייתה מכותבי השאלות לאחד המבחנים, וגם שייכת לצוות המקצועי בלשכה, הבנתי אותו עוד יותר.

ובסמינר עומדת מורה צעירה ונחמדה, שפעם למדה ייעוץ מס, ועכשיו אספה לעצמה חומר מאיזו מכללה (מ-2014 כמובן. במקרה הטוב 2015), ומרצה בפני הבנות התמימות שמשלמות אלפי שקלים על הקורס.

מי מדבר על השלב המופלא בו זורקים את הבנות לים. 'אנחנו לא פותחים קורס לפיננסית ב'/ביקורת/תמחיר ב'. תסתדרו לבד, תיקחו חומר'.
והילדה שכבר שילמה עשרות אלפים על המסלול, מוצאת את עצמה נאלצת להתכונן לבד לבחינות הכי מכריעות.

ועוד לא הזכרתי את תנאי הקבלה המגוחכים, שגורמים לבנות להתקבל בקלות למסלול, ואז לנשור אחרי שנה או שנתיים מתסכלות.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
נכון, ראיית חשבון אכן למדתי ב3 שנים [שנתיים כשלמדתי בארץ שנה נוספת השלמתי בחו''ל ונבחנתי בארץ]
אבל- קלינאות תקשורת, אדריכלות, הנדסאות [לא תוכנה שזה שנתיים] רפלקסולוגיה ושאר מקצועות מתגמלים
למה אין מענה לזה?
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אקורד;n5006352:
כשסמינר לוקח לעצמו מורה למקצוע מסוים,
והוא מחפש דוקא לא בוגרת של עצמו,
זה תעודת עניות למוסד,
מקרה ששמעתי,

בוגרת סמינר, עם כל הכבוד והיקר, לא יכולה בדרך כלל להכין למבחנים כמו סופיות של מועצת רו"ח.
גם אם עברה אותם בעצמה, זה לא אומר שהיא יודעת להכין אליהם.

תעודת עניות למוסד, זה כשלוקחים בוגרת בת 22, ללמד מקצוע כמו ייעוץ מס או ביטוח פנסיוני.
ואחר כך, כשיש כשלון מוחץ בקבוצה, מגלגלים עיניים לשמיים ואומרים: מה נעשה, היה מבחן קשה.

 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י שריונה;n5006387:
נכון, ראיית חשבון אכן למדתי ב3 שנים [שנתיים כשלמדתי בארץ שנה נוספת השלמתי בחו''ל ונבחנתי בארץ]
אבל- קלינאות תקשורת, אדריכלות, הנדסאות [לא תוכנה שזה שנתיים] רפלקסולוגיה ושאר מקצועות מתגמלים
למה אין מענה לזה?

כי זה כרוך בתואר אקדמאי.
 

אקורד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י רותי קפלר;n5006414:
בוגרת סמינר, עם כל הכבוד והיקר, לא יכולה בדרך כלל להכין למבחנים כמו סופיות של מועצת רו"ח.
גם אם עברה אותם בעצמה, זה לא אומר שהיא יודעת להכין אליהם.

תעודת עניות למוסד, זה כשלוקחים בוגרת בת 22, ללמד מקצוע כמו ייעוץ מס או ביטוח פנסיוני.
ואחר כך, כשיש כשלון מוחץ בקבוצה, מגלגלים עיניים לשמיים ואומרים: מה נעשה, היה מבחן קשה.

לא הבנת אותי נכון,
דיברתי על מורה נניח למקצוע כמו אנגלית / מתמטיקה / התעמלות,
הסמינר עצמו מודע שהוא מוציא בנות ברמה לא מספקת ולכן כממלואות מקום וגם כקבועות כשצריך הוא לוקח בוגרות מסמינרים מקבילים,
בלי להתחשב בכך שיש לו בוגרות שזקוקות לפרנסה,
או במורל שיורד לתלמידות,

הם פשוט יודעים מה הרמה שלהם...
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ואני כבר תוהה שנים.
למה לא יופרדו לימוד המקצוע מהסמינר?
למה?

(כן, אל תספרו לי למה:))

ותמיד מכון ללימודי ראיית חשבון,
ומכון ללימודי תקשורת חזותית,
ומכון ללימודי הנדסאות מחשבים,

וכו'...

יהיה מקצועי יותר ממכון לימודים שפותח מסלולים שונים.
כי האינטרס שלו שהבוגרים שלו יצליחו, זה השם שלו, לכן האינטרס שלו לקבל רק את המתאימים (ולא סתם למלא כיתה) ולהתאים את תוכניות הלימוד להווה, ולקחת את המורים המוכשרים. כי הנ"ל יתבטא בהרשמה שנה הבאה.

שלא כמו בסמינר שכך או כך הבנות שבויות.

ובבקשה אין שום בעיה שתכני ביה"ס הנ"ל יהיו כפופים לרבנים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה