מצוקת הסייעות!!!

הוראה מתקנת

משתמש רשום

ראיתי שמרבים להעלות את נושא הגננות והסייעות בגנים.
לידיעת כולם, רציתי להעלות עוד נושא כאוב והוא מצוקת הסייעות בכיתות המקדמות וחינוך מיוחד, כשחלק מהדברים רלוונטיים גם לסייעות בגנים, ואולי גם בזה נוכל ע"י הציבור לשפר עניין זה.

באתי בזאת להביע גם את מצוקתי, כסייעת, אך לא לגננת אלא סייעת לכיתה מקדמת (הוראה מתקנת), והעוול זועק עד לשמים בכמה וכמה דברים:
א. בעוד שכל מי שיש לה תקן של הוראה מצטבר לה ותק וגמולים ותואר, למי שיש תקן של סייעת לא מצטבר כלום(!!!), ומילא סייעות לגננות שכמדומני שעל פי חוק אינן צריכות תעודת הוראה, ניחא, שאומרת המדינה מבחינתי אינכן צריכות להשתלם עוד ועוד, אך בחינוך המיוחד- הוראה מתקנת חייבות הסייעות תעודת הוראה, וכן הן מלמדות ומקדמות את הילדים בקבוצות בדיוק כמו שהמורה מלמדת (ובשונה כמדומני מסייעות לגננות), וכן בפרטני, והעוול זועק מדוע שונה דין הסייעת מדין המורה??
לשם חידוד הדברים, אני סייעת בכיתה מקדמת, אני והמורה עושות אותו הדבר בדיוק, שנינו מלמדות בפרטני, שנינו מלמדות בקבוצות, והמורה מקבלת כ -7500 ש"ח (עם הותק והגמולים), ואני שגם כבר עובדת כמה שנים ויש לי המון גמולים מקבלת שכר מינימום (!!!!) ממש, כ-2900 ש"ח כולל נסיעות (!!!). (ייתכן ויש איזשהו הבדל ביני למורה, והיא שלמורה יש את האחריות ולסייעת פחות, אך עדיין לא נראה שזהו הסיבה להבדל כ"כ משמעותי).
ב. בעוד שהמורה והסייעת עובדות אותן שעות בדיוק מ-8:30 עד 13:15, למורה זה נחשב משרה מליאה ולסייעת לא, מה שאומר כגו' אצלי שזה נחשב לי רק 56% אחוז שכר, וכל מה שאני מקבלת אני מקבלת רק 56% מזה, ולדוגמה במענק החד פעמי לעובדי הוראה קיבלתי רק 560 ש"ח במקום 1000 ש"ח, וכן בשכר היסוד על המקום זה יורד ל-56% שכר, וכן בהבראה אני מקבלת רק 56% הבראה.
ג. בעוד ששנינו יוצאות לחופש באותו זמן, הסייעת מקבלת משכורת רק על חודש אחד חופש ואילו המורה מקבלת על שני חודשים חופש. (באחד השנים הייתי בחופשת לידה והם אמרו לי שסייעת מקבלת רק על חודש אחד חופש ולא על שנים, אך לפעמים כן שילמו לי על חודשיים, לא מספיק ברור לי).
דומני שבמשך השנים זכרתי עוד דברים, אך כעת זה מה שאני זוכרת, ואשמח מאוד לשמוע אם יש איזשהו טיפול גם בנושא הזה, והאם הדברים שהעליתי נכונים, והאם אפשר לנסות לפותרם.
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
השאלה הגדולה היא האם מכיון שאין הרבה סייעות בכיתות מקדמות ובחינוך מיוחד יש ע"ז פחות רעש בתקשורת ובעיתונים.
אך גם אם כן, בהרבה זה נוגע גם לסייעות בגנים, וממילא יש המון שהנושא הזה נוגע אליהם.
ובאמת יש הרגשה כלשהי שבעניין הסייעות לגנים מנסים לטפל (כפי שכתוב בעיתונים), ובעניין הסייעות בכיתות מקדמות ובחנ"מ אף אחד לא מעלה את זה על סדר היום.
אשמח לדעת מה אומרים בנידון.
 

רחלי שטינברגר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
השאלה היא תחת מי את מועסקת,
אני עובדת כסייעת בח''מ בעירייה, וצוברת וותק, ועולה בדרגה,ומקבלת השלמות לשכר מינימום וכו'...
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
לא הבנתי, ההכשרה שלכן שוה? יש לכן אותה תעודה?
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
ייתכן מאוד שבעירייה זה שונה (ממש מוזר..).
אך משיחה עם כמה וכמה התברר שכולם כמוני שסייעת לא מצטבר לה ותק וגמולים ושום דרגה.
ומדובר על הרשתות החינוך העצמאי ומעין החינוך.
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י הדסילה;n5002503:
השאלה היא תחת מי את מועסקת,
אני עובדת כסייעת בח''מ בעירייה, וצוברת וותק, ועולה בדרגה,ומקבלת השלמות לשכר מינימום וכו'...

א. כמו שכתבתי ייתכן ובעיריה זה שונה.
ב. גם את מקבלת רק 11 חודשים ולא 12.
ג. השלמת מינימום כל אחד מקבל, וזה ברור... רק השאלה היא מדוע זה מגיע למצב של השלמת מינימום?!?!
שימו לב, סייעות שעובדות ומלמדות כמעט כמו מורות, מקבלות שכר מינימום?!?!?
אני יודעת שזה המצב וע"ז בדיוק קמה הצעקה.
 

רחלי שטינברגר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
אני מקבלת 12 כי יש לי אפשרות לעבוד בקיץ בקיטנה. ועל הקיטנה אני מקבלת כפול.
וכנראה זה באמת שונה בעירייה אני מקבלת 100% דמי הבראה.
ובחודש ספטמבר תוספת של דמי ביגוד
ולסייעת הנקראת לא סייעת צמודה אלא סייעת כיתתית מקבלת קביעות.
המינימום זה נקרא שכר בסיס עליו יש תוספות שמשלשות אותו.
וכמובן זה תלוי כמה שעות את עובדת אם כמו שכתבת את עובדת כל יום 6 שעות אמור להיות לך 90% משרה
ואגב יש תוספת על תעודת בכיר של סמינר
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י הדסילה;n5002559:
אני מקבלת 12 כי יש לי אפשרות לעבוד בקיץ בקיטנה. ועל הקיטנה אני מקבלת כפול.
וכנראה זה באמת שונה בעירייה אני מקבלת 100% דמי הבראה.
ובחודש ספטמבר תוספת של דמי ביגוד
ולסייעת הנקראת לא סייעת צמודה אלא סייעת כיתתית מקבלת קביעות.
המינימום זה נקרא שכר בסיס עליו יש תוספות שמשלשות אותו.
וכמובן זה תלוי כמה שעות את עובדת אם כמו שכתבת את עובדת כל יום 6 שעות אמור להיות לך 90% משרה
ואגב יש תוספת על תעודת בכיר של סמינר

אז זהו שבמקומות אחרים זה לא כך.
ואני עובדת אותם שעות כמו המורה והיא מקבלת על 100% משרה, ולי זה נחשב 56% משרה.
וזה לא טעות. שאלתי את הרשת והם אמרו שככה זה סייעת שלא מצטבר גמולים ותואר, ואין דרוג שכר.
 

סולפג' solfege

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אני ממש לא מבינה בתחום. אבל יש לי שתי קרובות משפחה שהן סייעות והמצב בדיוק כזה. אולי כדאי לבדוק מה התקנים בציבור הכללי בשביל להבין את גודל הנזק והגזלה, ואז להיות יותר חכמים...
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י סולפג' solfege;n5002663:
אני ממש לא מבינה בתחום. אבל יש לי שתי קרובות משפחה שהן סייעות והמצב בדיוק כזה. אולי כדאי לבדוק מה התקנים בציבור הכללי בשביל להבין את גודל הנזק והגזלה, ואז להיות יותר חכמים...

צודקת במאה אחוז.
אולי יש מישהו שמבין בזה?
 

Leah Rozner

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
הבעיה הגדולה שבמגזר הכללי כל מי שיש לה תעודה היא מורה ולא סייעת,
אלו שאין להם תעודה ולא גמרו תיכון הן הסייעות... וגם הן מרויחות יותר מהסייעות אצלינו....:(
אני לא מבינה למה משאירים את המסלול הזה בסמינרים????
אישה צריכה לפרנס, לא?!
כואב הלב לראות בנות מוכשרות מאוד הולכות ללמוד בשיא המרץ משקיעות ובסוף סייעות עם מינימום תנאים ובלי שום יכולת להתקדם!!!
עד שמתיאשות.... ואחרי 8 שנים עם ארבעה פצקלעך עושות הסבה....
השוק הזה רווי ומוצף!!!! ואם תתלונני על התנאים יש עוד שמונים בנות שיקפצו על המשרה שלך....:(
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כמה נכון ועצוב,
גיסתי כבר 8 שנים סייעת,
חלק מהשנים בכיתה מקדמת וחלק מהשנים פרטני
משכורתה בסביבות ה2500 ש"ח (היתה שנה שעבדה באופן פרטי במסגרת בית הספר והיתה צריכה לגבות את הכסף מההורים)
ההבדל שהיא סייעת וחברתה מורה זה המחסור בויטמין P על אף כשרונותיה המיוחדים וההצלחות שיש לה בקידום התלמידות.
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
השאלה מבחינת החוק האם סייעת מוגדרת עובדת הוראה.
אם כן אז העוול זועק עד לשמים, אם לא אז העוול ג"כ זועק מדוע זה כך הרי הסייעת גם מלמדת בפרטני ובקבוצות בין בכיתות מקדמות ובין בחנ"מ, ומדוע דמה פחות אדום מדם המורה???
וכמו"כ אם מבחינת החוק סייעת איננה עובדת הוראה אז מדוע סייעת של העירייה כן נחשבת עובדת הוראה ומקבלת ותק גמולים ודרוג שכר, לא נראה לי שהעירייה נותנת את זה מהתנדבות....
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י יעל;n5003148:
כמה נכון ועצוב,
גיסתי כבר 8 שנים סייעת,
חלק מהשנים בכיתה מקדמת וחלק מהשנים פרטני
משכורתה בסביבות ה2500 ש"ח (היתה שנה שעבדה באופן פרטי במסגרת בית הספר והיתה צריכה לגבות את הכסף מההורים)
ההבדל שהיא סייעת וחברתה מורה זה המחסור בויטמין P על אף כשרונותיה המיוחדים וההצלחות שיש לה בקידום התלמידות.

יש עוד בעיה שאין מספיק תקנים של מורות מקדמות, ושעות שילוב של הוראה מתקנת.
רק שכל זה לא מסביר את זה שמי שכן סייעת תקבל כמעט שליש (!!!) ממורה כששניהן עושות אותו הדבר.
 

Mix

משתמש מקצוען
לא מורה ולא סייעת
אך מתוך הכרות עם השטח
מבינה את מצוקת הסייעות
אך לא נכון לומר שמורה וסייעת עובדות בדיוק אותו דבר
מורה כותבות תלא"ות דוחות וכו'
מורה מדברת עם הורים שעות ארוכות לפעמים כל יום
מורה צריכה לשלוח דיווח יומי /שבועי, להכין חומר, לשוחח עם הפסיכולגית צוות מקצועי וכו'
שעות של עבודה בבית!!!
יחד עם זאת
באמת לא נעים לקבל במשך 8 שנים 2900 !!

אם יש סיכוי , כלומר מקום שמתרחב וכו' כדאי להשקיע
ואם לא ללכת וכמה שיותר מהר, זוהי בחירה להשאר במקום ולהגיד אני אוהבת חינוך מיוחד
זה בחירה שמתאימה לרווקה בשנתיים אחרי הסמינר!!
אי אפשר להאשים רק את ההנהלה והעמותות כי מוסדות המוכשר סובלים מאפלייה תקציבית קשה
ממשרד החינוך וזה מושלך על הצוות
מי שרואה במשך שנתיים שלוש שלא מתקדמת שתתפוס את רגליה , תחפש בפריפריה או תעבוד במקצוע אחר.
צריך לקחת אחריות גם במקרה של עבודה בחופש / עבודה עד 4

זוהי בחירה להשאר סיייעת בבית ספר עד 13.00 ללא העול של חינוך כיתה ולקבל 2900
ולפי עניות דעתי החינוך לכך צריך להגיע ממרכזות המסלול שלקראת צאת הבנות לעבודה, צריכות להדריך כיצד מחפשים וכיצד לא מחפשים. ושבנות יכבדו את עצמן ואת הידע המקצועי שלהן ואת הסכום שהשקיעו בלימודי המקצוע הזה!!!!!!
אם רואים כיוון / מקום ששוה להשקיע.. לנסות במשך שנתיים שלוש. ואם לא לא להשאר בעמדת שוק עבדים!!

הכוונה שגם ההורים ידריכו את בנותיהן מה בגדר השתדלות ומה בדיחה עצובה
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
המצב אכן כואב מאד
אך מה שכתוב למעלה רחוק מלהיות מדוייק וזה בלשון המעטה
ואסביר:
יש התמחות בסמינרים ושמה- סייעות טיפוליות
שם לומדים קורסים בתחומים פרארפואיים- ריפוי בעיסוק, פיזותרפיה, תקשורת ועוד
ובוגרות המסלול אמורות לעבוד במסגרות חינוך מיוחד כמו משי, סולם וכדומה
או במעונות בהם משולבים ילדים עם צרכים מיוחדים
כסייעות טיפוליות ולהנגיש טיפולים פארארפואיים בתוך המסגרת
שונות מהן לחלוטין, ואין קשר בין שני התפקידים, מלבד שמם הדומה
סייעות בגנים, בכיתות חינוך מיוחד, וסייעות צמודות לילדים עם צרכים מיוחדים
כגון: תסמונת דאון, נכות פיזית, ילדים אלרגיים שצריכים שמירה לבל יבואו במגע עם מאכלים מסויימים וכדומה
מבחינה חוקית
סייעות מהסוג השני אינן צריכות כל הכשרה
לא חינוכית, לא רפואית, לא אינטלקטואלית ולא רגשית
הן (ברוב רובם של המקרים לפחות) עובדות עירייה
ויכולות להיות פעם בתקן של מזכירה, פעם בתקן של סייעת לגננת, פעם בתקן של סייעת בכיתת חינוך מיוחד
ועוד היד נטויה לפי צרכי העיר וגחמות האחראים בעירייה
ובאמת
בבתי ספר מ"מ וממ"ד אלו הן הסייעות
בלי הכשרה, בלי התאמה ולפעמים, בסיעתא דשמיא
עם אישיות מתאימה לתפקיד (ולפעמים לא)
מה שקורה במחוזותינו הוא שערורייתי
כי
בגלל ריבוי בוגרות המסלולים של חינוך מיוחד
וביקוש העבודה ההיסטרי
מעדיפה מפקחת (ובצדק גמור) או מנהלת
לקבל לעבודה בוגרת ח"מ ולא אשה אקראית
רק שבפועל
הדרישות ממנה הן כשל מורה
מערכים, אחריות פדגוגית וכמעט כל מה שמורה נדרשת לעשות
וזו שערורייה כי היא מקבלת שכר של סייעת, לא של מורה
ועושה תפקיד של מורה
לענ"ד
לבוגרת חינוך מיוחד שזה עתה סיימה את לימודיה
שווה מאד להשתלב כסייעת בכל תחום אפשרי
זה מכניס אותה לתוך מערכת של בית ספר
אם היא מוכשרת יש לה סיכוי טוב לשמש כממלאת מקום בשעות שהיא לא סייעת
לאפשר למנהלת להתרשם ממנה ואולי לקדם אותה בתוך המערכת
מאפשר לה לצבור ניסיון

במקרים בהם היא עדיין רווקה
בד"כ העול הכלכלי יחסית לא גדול
והיא גם יכולה לעשות דברים נוספים אחר הצהריים
ומי שכבר צברה כמה שנות ניסיון
יכולה לחפש עבודה בהוראה
ולהציג רקורד עשיר מתוך בית הספר

כשאני פוגשת או שומעת על אשה שיש לה תואר בחינוך מיוחד ועובדת כסייעת (מוצלחת) למעלה מחמש- שש שנים
נקרע לי הלב
לא יודעת אם אפשר לעשות משהו בנושא
כי כאמור
זו תופעה שרווחת רק במחוזותינו
 

estiesti

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
זה קיים בכל תחום. - ההפרשים האלו.
ממסלול הנדסאים בסמינר חלק הופכות להיות מפתחות וחלק הופכות להיות בודקות ומרוויחות חצי.
זה אותה עבודה מבחינת שעות תנאים וכד' . אבל מרוויחים פחות.
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י estiesti;n5005778:
זה קיים בכל תחום. - ההפרשים האלו.
ממסלול הנדסאים בסמינר חלק הופכות להיות מפתחות וחלק הופכות להיות בודקות ומרוויחות חצי.
זה אותה עבודה מבחינת שעות תנאים וכד' . אבל מרוויחים פחות.
סליחה, אבל אני לא ממש מבינה. אלו הפרשים לגיטימיים.
גם סגנית בית ספר מקבלת יותר ממורה למרות שהכשרתן זהה. משרות שונות - ולא משנה אם הן קלות יותר או לא, אם רמת ההכשרה גבוהה יותר או לא- משתכרות ברמות שונות. אין בכך עוול. זו המשרה וזו משכורתה. העוול הוא להישאר במשרה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה