מצוקת הסייעות!!!

ללי הופמן

משתמש רשום
נכתב ע"י רותי קפלר;n5006434:
כי זה כרוך בתואר אקדמאי.

אז הנה, אקשר חזרה לנושא האשכול- סמינרים יקרים, אנא דאגו לנו לתואר אקדמאי! ואשכולות עמוסים כמו עושק הגננות ומצוקת הסייעות יוכלו סוף סוף להמחק אל תהום הנשיה.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י y&m;n5006450:
ואני כבר תוהה שנים.
למה לא יופרדו לימוד המקצוע מהסמינר?
למה?

.

אני מציעה שמקום מקצועי כמו פרוג למשל, או מכון אחר, ייקח חסות על לימודי המקצוע בסמינר, יביא מורות מטעמו והתעודות תהיינה מטעמו. הלימודים יתקיימו בשטח הסמינר ויהיו מפוקחים מבחינת רמתם המקצועית על ידי המכון ומבחינת רמתם הרוחנית על ידי אנשי הצוות, למה לא?
רווח נקי לשני הצדדים.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ללי הופמן;n5006471:
אז הנה, אקשר חזרה לנושא האשכול- סמינרים יקרים, אנא דאגו לנו לתואר אקדמאי! ואשכולות עמוסים כמו עושק הגננות ומצוקת הסייעות יוכלו סוף סוף להמחק אל תהום הנשיה.

נושא האשכול הוא - אל תתנו לנו תואר אקדמאי אם אתם מתנגדים לכך, אבל לימודי מקצוע שאתם מלמדים תנו בצורה מקצועית, ותוסיפו עוד מקצועות לא אקדמאיים, והרבה.
 

אקורד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י לבן;n5006481:
אני מציעה שמקום מקצועי כמו פרוג למשל, או מכון אחר, ייקח חסות על לימודי המקצוע בסמינר, יביא מורות מטעמו והתעודות תהיינה מטעמו. הלימודים יתקיימו בשטח הסמינר ויהיו מפוקחים מבחינת רמתם המקצועית על ידי המכון ומבחינת רמתם הרוחנית על ידי אנשי הצוות, למה לא?
רווח נקי לשני הצדדים.

אצלינו במקצועות מסוימים עושים את זה, מאוד מוצלח!!!
אחרי כמה שנים תת רמה של מסלולו גרפיקה וחוסר רישום,
הם העבירו את המסלול לסיעור מוחות קומפלט והבנות מרוצות עד לב השמים,
המחירים נוחים -יותר זול מללכת לסיעור מוחות ללמוד שם,
והבנות יוצאות מקצועיות,


צריך פשוט להרחיב את הרעיון...
 

ללי הופמן

משתמש רשום
נכתב ע"י אקורד;n5006496:
אצלינו במקצועות מסוימים עושים את זה, מאוד מוצלח!!!
אחרי כמה שנים תת רמה של מסלולו גרפיקה וחוסר רישום,
הם העבירו את המסלול לסיעור מוחות קומפלט והבנות מרוצות עד לב השמים,
המחירים נוחים -יותר זול מללכת לסיעור מוחות ללמוד שם,
והבנות יוצאות מקצועיות,


צריך פשוט להרחיב את הרעיון...

אפשר לדעת מי זה אצלינו?
 

Rotem100

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
בלי קשר לתואר אקדמאי-- מדברים פה על הבדל בין מורות לסייעות ואם תרצו בציבור החרדי אלו שגוזלים את הכסף מהסייעות--לא למדו אפילו שנה אחת של לימודים ואין להם שום תואר
רק המשכורות שם גבוהות--מנהל רשת שמנצל סייעות כדי להרויח עוד כמה שקלים--הוא עושה את זה זה בלי קשר ללימודים...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י Rotem100;n5006508:
בלי קשר לתואר אקדמאי-- מדברים פה על הבדל בין מורות לסייעות ואם תרצו בציבור החרדי אלו שגוזלים את הכסף מהסייעות--לא למדו אפילו שנה אחת של לימודים ואין להם שום תואר
רק המשכורות שם גבוהות--מנהל רשת שמנצל סייעות כדי להרויח עוד כמה שקלים--הוא עושה את זה זה בלי קשר ללימודים...

לא גוזלים אותן.
השימוש במילים מתלהמות, פוגע במאבק. בכל מאבק.

משלמים להן לפי חוק, ומדובר על שכר נמוך מאד. זה עצוב. מתסכל. מקומם, אפילו.
מה צריך? לשנות את החוק, אולי.
להוסיף אותן לתקנות כלשהן, אולי.
להצמיד את שכרן לשכר סייעות עובדות עירייה, אולי.
כל אלו רעיונות טובים.
אבל גזל? אין כאן.


 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
שתבינו מה זה בנות שבויות.

בסמינר אחד במסלול מסוים.
החליפו באמצע השנה הראשונה מורה ומרכזת מסלול מקצועית וותיקה,
באחרת מתחילה ונחמדה...
מטעמים שאכמ"ל...

כל הנ"ל אפילו בלי לדווח להורים!! (כי מה זה עניינם בכלל...)

התוצאה:
המורה הראשונה העבירה בהצלחה את תלמידותיה במקומות אחרים בציונים גבוהים בהצלחה מרובה.
התוצאה בסמינר הנ"ל הבנות עברו בממוצע ציונים של כ- 20% פחות!!
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י רותי קפלר;n5006530:
לא גוזלים אותן.
השימוש במילים מתלהמות, פוגע במאבק. בכל מאבק.

משלמים להן לפי חוק, ומדובר על שכר נמוך מאד. זה עצוב. מתסכל. מקומם, אפילו.
מה צריך? לשנות את החוק, אולי.
להוסיף אותן לתקנות כלשהן, אולי.
להצמיד את שכרן לשכר סייעות עובדות עירייה, אולי.
כל אלו רעיונות טובים.
אבל גזל? אין כאן.

רותי צודקת במאה אחוז!
הנושא כאן אינו התלהמות שהמנהלים גונבים ועושקים וכו וכו',
הנושא כאן הוא מצוקה אמיתית של סייעות שאין מספיק תקנים למורות מתקנות ומורות שילוב ושכרן שואף לאפס.
ולכל המציעים שהציעו שיעשו תואר אקדמאי, אין לזה שום קשר, לי יש תואר, וזה לא קשור לכלום המשכורת עדיין 2900 מפני שלסייעות אין דרוג שכר ולא משלמים על גמולים ותואר.
וזה צריך לשנות.
כי בחנ"מ ובפרט בהוראה מתקנת הסייעת גם מלמדת תלמידים בפרטני או בקבוצות ואין סיבה שלא ישלמו לה על כל ההשתלמויות, ואין סיבה שלא יצטבר לה ותק.
כמו"כ היו כמה שבאו בטענות על מנהלי הסמינרים שמלמדים את הבנות תחומים אלו, לדעתי למרות הסבל הרב שאני סובלת אין בכך שום בעיה מפני שיש אפשרות להיות מורה שמרויחה כסף טוב, ונכון שאין מספיק תקנים, אך זה לא בעיה של מנהלי הסמינרים, לא להגזים...
ייתכן ובסמינרים צריכים יותר להדגיש שאין בזה מספיק תקנים וכדו' אך לא יותר מזה.
ועכשיו חזרה לנושא האשכול, מה אפשר לעשות בנידון????
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
למה לא לחפש עבודה מחוץ למגזר החרדי אולי בגני דתי לאומי? כנ"ל גגנות גם.
 

RRRRR

משתמש מקצוען
דבר ראשון כל תלמידה בכיתה ח יודעת שקשה מאוד להשיג משרות בהוראה ,
רק שלמרות זאת יש בנות שרוצות להיות רק מורות מלחץ חברתי או מסיבות שונות,
בנוסף ברב הסמינרים מלמדים הוראה בנוסף למקצוע אחר ולא רק הוראה.
וכן המסלולים ברמה גבוהה מאוד , אם יש במקום ספציפי בעיה אם רמה של מסלול זה לא משליך על כל הסמינרים האחרים והבנות או ההורים שמשלמים ככ הרבה צריכים להתלונן,
וגם בנון בנות 18 שבוחרות מסלול אמורות להיות מספיק בוגרות לפני שהם משקיעות ככ הרבה ולהחליט מה מתאים להן שכר נמוך, שעות נוחות, או תפקיד יוקרתי שאין להם סיכוי להשיג
 

הוראה מתקנת

משתמש רשום
נכתב ע"י rol;n5006977:
דבר ראשון כל תלמידה בכיתה ח יודעת שקשה מאוד להשיג משרות בהוראה ,
רק שלמרות זאת יש בנות שרוצות להיות רק מורות מלחץ חברתי או מסיבות שונות,
בנוסף ברב הסמינרים מלמדים הוראה בנוסף למקצוע אחר ולא רק הוראה.
וכן המסלולים ברמה גבוהה מאוד , אם יש במקום ספציפי בעיה אם רמה של מסלול זה לא משליך על כל הסמינרים האחרים והבנות או ההורים שמשלמים ככ הרבה צריכים להתלונן,
וגם בנון בנות 18 שבוחרות מסלול אמורות להיות מספיק בוגרות לפני שהם משקיעות ככ הרבה ולהחליט מה מתאים להן שכר נמוך, שעות נוחות, או תפקיד יוקרתי שאין להם סיכוי להשיג

א. נכון שבנוסף להוראה מלמדים עוד דברים, אך באמת מה שאני למדתי זה הוראה מתקנת בנוסף ללימודי הוראה, וכן חנ"מ זה בנוסף על לימודי הוראה.
ב. נכון, בנות צריכות המון מחשבה וסייעתא דשמיא על מה ללכת כשכמובן יש פלוסים בהוראה (אמא לילדים שלך, חופשות, יום חופשי, וכו'), ומינוסים (כסף וכסף וכסף...), אך אני לדוגמה הלכתי בגלל הפלוסים הנ"ל ובכל זאת קשה לי ממש להבין מדוע הסייעות כ"כ מקופחות בצורה חמורה.
 

חיה וקיימת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נכתב ע"י לבן;n5006212:
אפשר ללמוד מקצועות בתחומים יישומיים עם תעודות מוכרות. מקצועות כמו שלומדים בהכוון, לדוגמא. אפשר להוסיף מסלולים מקצועיים בתחומים כמו פאנות, צילום ומולטימדיה ותקשורת חזותית באופן מקצועי עם תעודה מוכרת ותיק עבודות, פרסום, בניית אתרים, בימוי ובניית תסריט.

להיות נועזת? לימודי נדל"ן והשקעות. יעוץ פנסיוני, לימודי ביטוח באופן מקיף, אימון עסקי מקצועי,


בנוסף יש מסלולים שקיימים רק בחלק מהסמינרים כמו ראיית חשבון, אדריכלות, עיצוב פנים. אין שום סיבה לא להכניס אותם לכל סמינר.

1. יש מקצועות שצריך בשלות אישית כדי ללמוד אותם.
תלמידה בוגרת י''ב לא מסוגלת ללמוד בצורה אחראית ומעשית השקעות נדל''ן למשל. חד וחלק.
וכגון זה ישנן הצעות נוספות שלא מעשיות לבנות הזה.
בקושי להתמחות כראוי בגרפיקה הן מסוגלות.
אני יכולה לספר לך מידיעה ברורה מאחורי הקלעים, בסמינר נחשב ומשקיע מאד
שגם משקיע מאד במקצועיות של ההתמחויות.
חשבו לפתוח מסלול יזמות לעצמאיות למסחר ולפתיחת עסק
ואחרי בדיקה מעמיקה והשקעה אדירה של משאבי כוחות, זמן וכסף
ירדו מזה בעיקר בגלל המסקנה הנ''ל.

2. יש מגמות שלא נפתחות/נסגרות מחוסר רישום או מחוסר פופולאריות.
הציבור נרשם למגמות הנחשבות בלי קשר לביקוש ולהשמה בשוק.
ושוב מידיעה אישית: עבדו קשה על פתיחת מגמה בלעדית ונחשקת מאד על סמך ביקוש מהציבור.
בפועל, לא היה רישום שיצדיק את פתיחת המגמה.
אחרי שעשו סקרים ומחקרים מקדימים,
עבדו למצוא אנשי מקצוע מתאימים ולבנות תכניות לימודים ולקבל אישורים, וכו' וכו'
אבל הפער בין הביקוש לבין ההיענות בפועל היה בלתי נתפס.
השיקולים שיש להורים ולתלמידות ברישום להתמחות מקצועית היא - תתפלאי לשמוע,
ממש לא רק הפוטנציאל הכלכלי או ההתאמה לכישורים...
 

mirier

משתמש מקצוען
נכתב ע"י חיה10;n5007120:
1. יש מקצועות שצריך בשלות אישית כדי ללמוד אותם.

כך גם למשל מקצועות סיוע וטיפול שברוב המקרים אינם מתאימים ללימודים בגיל 18.
ולא רק מבחינה רוחנית, אלא גם מבחינת בגרות אישיותית.
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
לא יודעת אם יש קשר לדיון כאן או שלא...

היום הייתי בכנס מרתק ולמדתי שם כמה דברים מעניינים ,
במגזר הערבי המצוקה מאוד גדולה ,
כל שנה יוצאות מהמכונים להכשרת מורות וגננות לשוק העבודה מאות בוגרות בלי שום סיכוי למציאת עבודה..
מורות וגננות מהמגזר הערבי נוסעות מצפון הארץ לנגב לפזורה הבדואית מדי יום ביומו כשש שעות נסיעה הלוך ושוב..
הן כמובן לא מתוגמלות באופן מלא בדמי הנסיעות..

נעמ''ת סוגרת בשנת הלימודים הבאה 12 מעונות יום ברחבי הארץ ,
לא כי אין ביקוש או רישום...אין לרשת הזאת מספיק מטפלות לאיוש התקנים במעונות.

בקרוב יקום גוף ממשלתי מקצועי עטיר תקציבים שירכז את כל הבעיות שיש היום בחינוך הגיל הרך.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שריונה;n5006387:
נכון, ראיית חשבון אכן למדתי ב3 שנים [שנתיים כשלמדתי בארץ שנה נוספת השלמתי בחו''ל ונבחנתי בארץ]
אבל- קלינאות תקשורת, אדריכלות, הנדסאות [לא תוכנה שזה שנתיים] רפלקסולוגיה ושאר מקצועות מתגמלים
למה אין מענה לזה?

נראה לי שכדאי להבדיל בין המקצועות שהזכרת גם לפי ההשקעה והתעודה הניתנת, וגם לפי התעסוקה שיש אחר כך.

כקלניאית תקשורת כמו גם מרפאה בעיסוק ועובדת סוציאלית ניתן לעסוק רק עם תואר אקדמי ורישיון רפואי/ רישום בפנקס עו"ס וכו'. הלימודים ארוכים יותר, דורשים השקעה, וצריכים להיות מאושרים ע"י המל"ג (יש קריטריונים קשוחים לפתיחת מסלולים כאלו, ואפילו שלוחות למסלולים כאלו), אבל יכולים לספק עבודה מסודרת כשכירה או דרך מכונים מכונים ומוסדות מוכרים עם החזרים.

הנדסה בתחומים שונים כמו תוכנה, אדריכלות ועוד אפשר ללמוד לתואר הנדסאי שהוא קצר וקל יותר מתואר אקדמי של מהנדס, וגם נראה לי שפתיחה של מסלולים כאלו יותר גמישה. בד"כ מדובר במקצועות ריאליים שאפשר לעבוד בהם כשכירה אם כי בשכר נמוך יותר משכר המהנדסים (ועדיין בהשוואה למקצועות במדעי החברה השכר עשוי להיות גבוה יותר).

יש עוד מקצועות שדורשים הסמכה מקצועית כמו טכנאים למיניהם, לוקחי דמים, מנהלי חשבונות, שיננית ועוד. תעודת הסמכה / רישוי הם חובה כדי לעסוק במקצועות כאלו.

חוץ מזה יש הרבה מקצועות שלא נדרשת בהם הסמכה או תואר כדי שיהיה היתר לעבוד בהם, ולפעמים התעודה לא מעניינת את הלקוחות או המעסיקים, אלא תיק העבודות, הכישורים והמיומנות. אלו מקצועות כמו פאנות, צילום, עיצוב פנים, גרפיקה ועוד. בד"כ כדי להתפרנס יפה בתחומים האלו צריך להיות בד"כ עצמאיים. לדעתי, רפלקסולוגיה ושאר טיפולים ברפואה משלימה נכנסים לקטגוריה הזו (למרות שבמקרה זה לקוחות כן רוצים לראות תעודה וכן מעסיקים כמו קופת חולים) בגלל היקף הלימודים ואפשרויות התעסוקה.
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י Rotem100;n5006508:
בלי קשר לתואר אקדמאי-- מדברים פה על הבדל בין מורות לסייעות ואם תרצו בציבור החרדי אלו שגוזלים את הכסף מהסייעות--לא למדו אפילו שנה אחת של לימודים ואין להם שום תואר
רק המשכורות שם גבוהות--מנהל רשת שמנצל סייעות כדי להרויח עוד כמה שקלים--הוא עושה את זה זה בלי קשר ללימודים...

סליחה! אבל בעלי הרשתות החרדיות כמו גם בעלי המעונות שגם ידועים במשכורות ה"עתק" שהם משלמים, אבל --הם סוג של יזמים שהקימו עסק. הימרו על הצלחה או התרסקות והשקיעו מליונים וזה סיכון. זכותם לשלם שכר מינימום כל עוד החוק מאפשר להם,וכלעוד יש מי שבא לעבוד תמורת הפרוטות הללו. ובעיקרון-כל אחד יכול לעשות מעשה ולפתוח מעון, למשל. איש לא מינה אותם לתפקיד,ואין מה לזעום עליהם. מצב השוק שמאפשר את זה -זה החלק העגום פה.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אות לי;n5007169:
לא יודעת אם יש קשר לדיון כאן או שלא...

היום הייתי בכנס מרתק ולמדתי שם כמה דברים מעניינים ,
במגזר הערבי המצוקה מאוד גדולה ,
כל שנה יוצאות מהמכונים להכשרת מורות וגננות לשוק העבודה מאות בוגרות בלי שום סיכוי למציאת עבודה..
מורות וגננות מהמגזר הערבי נוסעות מצפון הארץ לנגב לפזורה הבדואית מדי יום ביומו כשש שעות נסיעה הלוך ושוב..
הן כמובן לא מתוגמלות באופן מלא בדמי הנסיעות..

נעמ''ת סוגרת בשנת הלימודים הבאה 12 מעונות יום ברחבי הארץ ,
לא כי אין ביקוש או רישום...אין לרשת הזאת מספיק מטפלות לאיוש התקנים במעונות.

בקרוב יקום גוף ממשלתי מקצועי עטיר תקציבים שירכז את כל הבעיות שיש היום בחינוך הגיל הרך.

ברור שסוגרים מעונות הם משלמים שכר שמתקרב למורות וגננות?
גם לראות את המודעות בעיתונות החרדית על דרושות מטפלות זה אומר שהם במחסור ורק כך יש סיכוי טוב להעלאת השכר.
 

לילי 1

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אני וביתי;n5006968:
למה לא לחפש עבודה מחוץ למגזר החרדי אולי בגני דתי לאומי? כנ"ל גגנות גם.

שנים שאני אומרת את זה תחת כל עץ רענן:
מי שחשוב לה, מבחינה רוחנית, להשאר במסגרת חרדית- בראוו! קידה! כתר על ראשה!
אבל להכיר במחירים ובהשלכות. אין טעם להתחמק: התנאים פחות טובים והשכר נמוך יותר
כשמקבלים החלטה, צריך לראות את שני הצדדים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה