דרוש מידע מיומנו של משגיח כשרות - כנסו וגלו מה אתם אוכלים!!

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
כמובן שמה נכתב על העדה החרדית זה הפרחות ללא בסיס.
וגם מה שכתוב על השחיטה של "בית יוסף".
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
השו"ע מטריף אם יש סירכא (למעט מספר סירכות כנ"ל). אם אין סרכות כאלה, הרי שהבשר גלאט. ואין זה משנה אם הוא 'חלק כמו שיש' או לא. לרמ"א אין מושג גלאט. יש כשר ויש טרף.
אם הבשר לא חלק, מה יש שם? ציורים של מיקי מאוס?
אם הוא לא חלק, יש שם סירכונת קטנה. האם סירכונת קטנה, חמודה כזו, נקראת סירכה? שאלה. גם הלכתית, וגם פרקטית.
אין לה תשובה חתוכה, ואפשר למתוח לכאן או לכאן.
 

משקפיים עגולים

משתמש פעיל
3. לא חוקי בישראל בשום אופן לשווק ביצה שיכול להווצר בו אפרוח, כי הבצים האלו מחזיקים הרבה פחות זמן מעמד, ויש על זה פיקוח חמור, ביצים שיש בהם זכר יכולים להיות משווקים רק למפעלים יחודיים בפיקוח.
צודק
אומנם אם זה פרטי לקחת כמה ביצים מהלול באופן פרטי לבית
אמר לי וטרינר שאני יכולה
אבל בחיים לא ייתנו את זה לשיווק
(שיש מחסור ביצים כגון בערבי חג תמיד עולה האפשרות הזו של שימוש בעודפי ביצים של רביה כדי שלא יהיה מחסור ומשרד הבריאות מונע את זה ומעדיף יבוא ביצים)
 

משקפיים עגולים

משתמש פעיל
אין כזה חוק אלא תקנה, כך אמר לי הלולן וכך אמרו לי כמה מומחים בתחום, אני מודה שלא מצאתי איזכור על זה באינטרנט, חוץ מההוראה שלא לשווק ביצה שנמצא בשיקוף כתם דם או חתיכת בשר, שכמובן לא עוזר למנוע דם בביצים.
זה חלק מהפיקוח הויטרני בארץ
וכל המכירות ביצים הביתיות שאין לך באמת מושג מי אם הם חתומות או מזויפות...
ממש לא יש בארץ פיקוח של הפיצו"ח מאוד חזק ואוד קשה שזה יהיה מזוייף
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אם הבשר לא חלק, מה יש שם? ציורים של מיקי מאוס?
אם הוא לא חלק, יש שם סירכונת קטנה. האם סירכונת קטנה, חמודה כזו, נקראת סירכה? שאלה. גם הלכתית, וגם פרקטית.
אין לה תשובה חתוכה, ואפשר למתוח לכאן או לכאן.
זה לשון מרן ביו"ד סי' ל"ט
כל מקום שאסרו סרוכת הריאה אין הפרש בין שתהא הסירכא דקה כחוט השערה בין שתהא עבה וחזקה ורחבה כגודל ולא כאותם שממעכים ביד ואם נתמעכה תולים להקל וכל הנוהג כן כאלו מאכיל טרפות לישראל.
 

קומבינה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
היינו פעם בלול וראינו תרנגול זכר, לא אומר שזה משנה את הדין אבל יש סיבה למה בודקים.
זה ממש לא סביר ואולי אפילו מוזר לומר כך
למה שמגדל מטילות עבור ביצים יפרנס ויאכיל 10 אחוז של זכרים
והאם הוא לא יכול להביא את @ישראל בני ברק שיאמר לו אם חמק שם איזה זכר?
הוא לא רואה כל יום כשהוא עובר ואסף את הביצים שמלול אחד יש פחות ביצים מחבירו?
למה שיסמוך על בדיקה של אפרוח בן יומו ולא יסנן מידי פעם זכרים? ועוד לפני שלב ההטלה?
אולי התפספס ונכנס אחד לאלף אבל עשר אחוז???
לגבי הזכרים בלולי התרנגולות,
אני לא יודע באיזה לול טייל המטיל ספק, ומן הסתם זה היה בלול לפטם, אבל לולי המטילות לא יתכן שיהיה שם זכר כלל מכמה סיבות.
1. כל תרנגולת נמצאת לבד בכלובון קטן, בו היא יכולה רק להוריד את הראש ולגרגר גרגיר, ולהרים את הזנב להטיל ביצה כך שגם אם יש זכר הוא לא יפגוש שום נקבה.
2. מתקן בלול סופר כמה ביצים מטילה התרנגולת, וכשהכמות יורדת לפחות מ30 ביצים בחודש, התרנגולת כבר לא רווחית והיא מועברת לטיפול להגדיל את הכמות, לכן אם יהיה זכר בכלוב, תוך יום יראו שבכלוב אין תרנגולת מטילה.
3. לא חוקי בישראל בשום אופן לשווק ביצה שיכול להווצר בו אפרוח, כי הבצים האלו מחזיקים הרבה פחות זמן מעמד, ויש על זה פיקוח חמור, ביצים שיש בהם זכר יכולים להיות משווקים רק למפעלים יחודיים בפיקוח.

הדברים האלו אמורים רק בביצים רגילות ולא בביצי חופש או ביצים אורגניות.
אמנם נכחתי רק בלול אחד (אם לא אספור את הלול שבאתי אליו לטיול בילדותי)
היה שם תרנגול זכר אחד, שהגיע בטעות, בעלת הלול משאירה אותו מטעמים נוסטלגיים (שווה לה להאכיל אותו בשביל שיעשה קוקוריקו ב5 בבוקר)
אבל לדבריה הוא מוחזק בתא נפרד ולא עם עוד 2 תרנגולות
אין לי מושג מה עושים בכל הלולים עם תרנגולים זכרים שמגיעים בטעות, אך נראה שטעות כזו היא אפשרית.
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
אמנם נכחתי רק בלול אחד (אם לא אספור את הלול שבאתי אליו לטיול בילדותי)
היה שם תרנגול זכר אחד, שהגיע בטעות, בעלת הלול משאירה אותו מטעמים נוסטלגיים (שווה לה להאכיל אותו בשביל שיעשה קוקוריקו ב5 בבוקר)
אבל לדבריה הוא מוחזק בתא נפרד ולא עם עוד 2 תרנגולות
אין לי מושג מה עושים בכל הלולים עם תרנגולים זכרים שמגיעים בטעות, אך נראה שטעות כזו היא אפשרית.
אתה מספר לנו שיודעים שזה זכר
דלא כהקודמים שרצו לומר שיש ולא יודעים עליהם
וגם אם ללול אחד שווה להחזיר תרנגול נוסטלגי אחד וגם זה בנפרד
אין אנו צריכים לחשוש בלולים אחרים שיש זכר בין התרנגולות
 

דוד סי

משתמש חדש
זה לא נכון, וזה גם לא מעשי
אולי בחנות קטנה שמכינה בגט עם חביתה...

בכלל במקומות המסחריים משתמשים בנוזל ביצים (בד''ץ) ששם ודאי אף אחד לא בדק אותו...
אני יודע אישית שבמפעל של הנוזל ביצים עדה החרדית כל ביצה נכנס לכוסית שקופה ונסע על סרט נע כמה מטר ויש 2 משגיחים שמסתכלים ומוצאים מתי שרואים דם
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אם הבשר לא חלק, מה יש שם? ציורים של מיקי מאוס?
אם הוא לא חלק, יש שם סירכונת קטנה. האם סירכונת קטנה, חמודה כזו, נקראת סירכה? שאלה. גם הלכתית, וגם פרקטית.
אין לה תשובה חתוכה, ואפשר למתוח לכאן או לכאן.

זה לשון מרן ביו"ד סי' ל"ט
כל מקום שאסרו סרוכת הריאה אין הפרש בין שתהא הסירכא דקה כחוט השערה בין שתהא עבה וחזקה ורחבה כגודל ולא כאותם שממעכים ביד ואם נתמעכה תולים להקל וכל הנוהג כן כאלו מאכיל טרפות לישראל.
ראיתם ריאה מימיכם?
ישנם קרומים ורירים שלכו"ע הם נחשבים 'חלק'.
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מרן הב"י והרמ"א.
אף אחד לא מתיר סירכא בגלל שזה דק או קלוש.
הבית יוסף אוסר סירכות גם אם זה דק כקורי עכביש, ומתיר סירכות מסויימות [צדיק כתמ"ר] גם אם הם עבים כקורת בית הבד.
הרמ"א אוסר כל סירכא ומביא את המנהג של משמוש ומיעוך. שיסודו בשיטת הרי"ף שישנם סירכות שהם מוגדרים כרירים.
מרן אוסר את זה. ומצריך 'חלק בית יוסף'.
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אף אחד לא מתיר סירכא בגלל שזה דק או קלוש.
כמעט מדוייק.
יש סירכא בת יומה (סעיף יא), והכנסת היד 'בזריזות בלא רפיון ידים' (סעיף יג) שבבהמת ישראל ובבודק כשר וירא את ה' מרבים גם מרן השו"ע מכשיר.
הבית יוסף אוסר סירכות גם אם זה דק כקורי עכביש, ומתיר סירכות מסויימות [צדיק כתמ"ר] גם אם הם עבים כקורת בית הבד.
הרמ"א אוסר כל סירכא ומביא את המנהג של משמוש ומיעוך. שיסודו בשיטת הרי"ף שישנם סירכות שהם מוגדרים כרירים.
מרן אוסר את זה. ומצריך 'חלק בית יוסף'.
קרום שבין אונא לאונא או שבין אונא לאומא אם מגיע לא יותר מעד חציו גם הרמ"א מכשיר מפני שהוא קרום ולא סירכא (סעיף ד).
אם א) אונות העליונות דבוקות לגרגרת בלי רווח כלל או ב) אם האונות או האומות דבוקות לגמרי לשומן שיורד בין האומות או ג) אם הריאות דבוקות לגמרי לשדרה הרמ"א מכשיר על פי שאלת חכם ומומחה מורה הוראות. (סעיף ז).
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
כמעט מדוייק.
יש סירכא בת יומה (סעיף יא), והכנסת היד 'בזריזות בלא רפיון ידים' (סעיף יג) שבבהמת ישראל ובבודק כשר וירא את ה' מרבים גם מרן השו"ע מכשיר.

קרום שבין אונא לאונא או שבין אונא לאומא אם מגיע לא יותר מעד חציו גם הרמ"א מכשיר מפני שהוא קרום ולא סירכא (סעיף ד).
אם א) אונות העליונות דבוקות לגרגרת בלי רווח כלל או ב) אם האונות או האומות דבוקות לגמרי לשומן שיורד בין האומות או ג) אם הריאות דבוקות לגמרי לשדרה הרמ"א מכשיר על פי שאלת חכם ומומחה מורה הוראות. (סעיף ז).
מדוייק!
(באלו המקומות שהקילו, ויש שמקילים בזה ולא בזה, ואכמ"ל, כל הספרים והשו"תים מלאים בזה).
והעיקר:
בבודק כשר, וירא את ה' מרבים.
 
נערך לאחרונה ב:

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני בעצמי כמה פעמים שאלתי רבנים גדולים בנושאים פחות מוכרים
הכשרים שבהם אמרו לי פשוט "איני יודע"
ומי שקצת פחות בלבל בשכל עד שהסתבך וענה אז את אותה התשובה
וכמובן שתמיד מצאתי רב יר"ש שמונח בנושא וידע לענות כמו שצריך
יש הבדל בין נושאים פחות מוכרים לבין הכשרת בשר.
מה שכן, אם אותו רב לא עוסק בהכשרת בשר, הגיוני שהוא לא בקיא בהלכות, אבל לקבוע עד כמה הוא גדול זה כבר ענק עלי...
פיצה של כשרות מחפוד היא כשרות טובה?
לפי מה אתה שואל?
יש כאלו (כמוני) שיגידו שברור, יש אחרים שאולי יטענו אחרת.
כמו שלא כל הכשר שאוכלים מספרים
:oops:
ואם רואים אחד שלא מטיל הוא נשלח אחר כבוד לגריסה
למה לא לשחיטה???
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
יש הבדל בין נושאים פחות מוכרים לבין הכשרת בשר.
מה שכן, אם אותו רב לא עוסק בהכשרת בשר, הגיוני שהוא לא בקיא בהלכות, אבל לקבוע עד כמה הוא גדול זה כבר ענק עלי...
ידוע לי על רב גדול ומוכר
שהרבה סומכים עליו בכשרות
שכאשר התחיל לתת השגחה על שחיטה
לא ידע כלום בהלכות שחיטה וטריפות
ולמד תוך כדי הקמת מערכת הכשרות שלו
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ידוע לי על רב גדול ומוכר
שהרבה סומכים עליו בכשרות
שכאשר התחיל לתת השגחה על שחיטה
לא ידע כלום בהלכות שחיטה וטריפות
ולמד תוך כדי הקמת מערכת הכשרות שלו
קודם הוא התחיל להקים ואז למד?
מזעזע!
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יא

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד בַּיהוָה חָסִיתִי אֵיךְ תֹּאמְרוּ לְנַפְשִׁי (נודו) נוּדִי הַרְכֶם צִפּוֹר:ב כִּי הִנֵּה הָרְשָׁעִים יִדְרְכוּן קֶשֶׁת כּוֹנְנוּ חִצָּם עַל יֶתֶר לִירוֹת בְּמוֹ אֹפֶל לְיִשְׁרֵי לֵב:ג כִּי הַשָּׁתוֹת יֵהָרֵסוּן צַדִּיק מַה פָּעָל:ד יְהוָה בְּהֵיכַל קָדְשׁוֹ יְהוָה בַּשָּׁמַיִם כִּסְאוֹ עֵינָיו יֶחֱזוּ עַפְעַפָּיו יִבְחֲנוּ בְּנֵי אָדָם:ה יְהוָה צַדִּיק יִבְחָן וְרָשָׁע וְאֹהֵב חָמָס שָׂנְאָה נַפְשׁוֹ:ו יַמְטֵר עַל רְשָׁעִים פַּחִים אֵשׁ וְגָפְרִית וְרוּחַ זִלְעָפוֹת מְנָת כּוֹסָם:ז כִּי צַדִּיק יְהוָה צְדָקוֹת אָהֵב יָשָׁר יֶחֱזוּ פָנֵימוֹ:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה