מחפשת גרפולוג מומחה.

רש שמחות

משתמש חדש
גרפולוג?
מכיר גרפולוגים?
הקישור הזה בשבילך או בשבילם
קבוצת וואצפ ייחודית לגרפולוגים בקבוצה ניתן לדון על כל סוגי הכתבים והציורים ולקבל מענה מגרפולוגים בעלי ניסיון
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל

רש שמחות

משתמש חדש
גרפולוג לא צריך לדעת עליך כלום לפני האבחון מלבד גיל ואיזה יד הכותב משתמש
אם יש לו שאלות זה רק לאחר האבחון
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
איך יכול להיות שהלכתי לגרפולוג בלי לספר על עצמי מילה ולא הכיר אותי באתי פתאום וידע בדיוק את התכונות שלי ועוד הרבה דברים מחיי זה מציאות!!ויצא לי תודה בטעות כי אני לא מסכימה עם הדבר שזה שטות

על גרפולוגיה והונאה עצמית

מתוך המאמר
מחקרים רבים ניסו לבדוק במהלך העשורים האחרונים את תוקפה של הגרפולוגיה כשיטת אבחון של תכונות אישיות וכישורים. התמונה המצטברת העולה מהם חדה וברורה: פעם אחר פעם הראו מחקרים מבוקרים שיכולת הניבוי וההערכה של גרפולוגים אינה עולה על זו של הטלת מטבע. עוד נמצא שבאופן עקבי אין הסכמה אפילו בין תחזיותיהם של גרפולוגים שונים המתבססים על אותו טקסט.

במחקר טיפוסי, שנערך בשנות ה-70 בארצות הברית, התבקשו שישה גרפולוגים מקצועיים ומנוסים לדרג כתבי יד של כחמישים אנשים שונים על פי 15 מדדי אישיות. כותבי הטקסטים הללו עברו במקביל כמה מבדקים פסיכולוגיים מתוקפים שהוצלבו זה מול זה, כדי לקבוע את ערכיהם של אותם 15 מדדים. התוצאות הראו שאיכות הניתוח של כתבי היד הייתה נמוכה מאוד: לא נמצא כל קשר סטטיסטי בין האבחונים הגרפולוגיים לבין מדדי האישיות הפסיכולוגיים המתוקפים. כמו כן לא הייתה הסכמה גבוהה בין הגרפולוגים לבין עצמם, והכותבים לא הצליחו להבדיל בין האבחונים הגרפולוגיים שלהם עצמם לבין אבחון אקראי שניתן להם. הציונים הגבוהים היחידים במחקר היו אלה שהגרפולוגים נתנו לעצמם כשהתבקשו לנקוב במידת ביטחונם בהערכותיהם.


אפילו תחקירים עיתונאיים לא מדעיים על גרפולוגיה העלו תוצאות מביכות למדי. גרפולוגים מובילים בארץ שהתבקשו לאבחן פרופסור לפיזיקה ודוקטור למדעי המחשב קבעו שאין להם כישורים מתמטיים ושהאינטליגנציה שלהם נמוכה. מועמד שלישי, לעומת זאת, הם זיהו לפי כתב ידו כאדם נעים הליכות, לא תוקפני ובעל יחסי אנוש טובים. אך ללא ידיעתם, כתב היד של אותו מועמד שניתחו נלקח מהספר "ההחלטה לרצוח", המתעד מכתבים ששלחו רוצחים מורשעים מתא כלאם.
 

קבצים מצורפים

  • screencapture-davidson-weizmann-ac-il-online-reasonabledoubt-2023-08-29-20_777701_11.pdf
    1.2 MB · צפיות: 26

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
גרפולוגיה כמקצוע הוכחה כשרלטנות באין ספור מחקרים (ואין שום דרך אחרת לבדוק דבר כזה מלבד מחקרים סטטיסטיים), אבל יש גרפולוגים ספציפיים כמו הללי שהצליחו לא מעט פעמים לקלוע לדברים שלא היה להם דרך אחרת לגלות, שמעתי ממנהל ת"ת שהביא לו הרבה מבחנים של ילדים והוא אמר מיידית דברים מדוייקים למשל שההורים גרושים או שהילד על כדורים ועוד.
לעניות דעתי מדובר באינטואיציה מסוימת כמו תוי פנים שקשה מאד לנסח בה כללים אבל יש אנשים עם חוש יוצא דופן שיצליחו לזהות דברים שאחרים לא.
למשל אם יהיה ענף של לימוד קריאת תוי פנים והמאבחן יצטרך לאבחן את האדם על פי סרטון בן 2 דקות קשה להאמין שרוב בוגרי הקורס יגיעו לתוצאות טובות, אבל יתכן אדם חד במיוחד שכן יצליח לאבחן לפי זה.
וגם אצל הללי ראיתי אבחונים לגמרי לא נכונים, כלומר פה ושם הוא באמת עולה על דברים אבל גם יש לא מעט פאשלות, והוא היה נחשב מס' 1 בארץ.
 

קולע

משתמש חדש
הגרפולוג בודק גם בעיות נפש?
כלומר משהו שמסתפק ללכת להתייעץ עם פסיכולוג, הוא לא יודע האם צריך או שיש לו בעיה סטנדרטית שיכולה להיות לכל בנ"א
הגרפולוג יכול לראות ולבדוק האם לשלוח אותו לפסיכולוג?
 

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
יש גרפולוגים מומחים שמי שהולך אליהם פעם אחת אין לו שאלה כבר אם יש כזה דבר גרפולוגיה,
לדוגמא חוה רוטשילד מחיפה [נראה לי מקבלת גם באשדוד], מומחית על הרבה מגור שולח אליה המון, נכנסים אליה מרגישים שקופים.......
 

קולע

משתמש חדש
אני צריכה דווקא מבני ברק, השאלה האם גרפולוג יכול לזהות בעיות נפש?
אני מבררת בשביל משהי שלא יודעת האם ללכת לפסיכולוג, הוא רוצה לשמוע לפני זה חוות דעת מגרפולוג, נראה לכם שיידע לכוון?
 

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
יש כמה סוגים של גרפולוגים, יש כאלו שמומחים לדברים מסויימים. שידוכים / תעסוקה / אבחון / ועוד
יש גם כאלו משפטיים. שיודעים לזהות מי ומתי כתב את זה, ומה הוא עשה.......
 

קולע

משתמש חדש
יש לך להמליץ על גרפולוג בתחום אישי פסיכולוגי, שידע לומר האם קיימות בעיות נפש?
 

מוטי זילבר

משתמש צעיר
אני צריכה דווקא מבני ברק, השאלה האם גרפולוג יכול לזהות בעיות נפש?
אני מבררת בשביל משהי שלא יודעת האם ללכת לפסיכולוג, הוא רוצה לשמוע לפני זה חוות דעת מגרפולוג, נראה לכם שיידע לכוון?
בוודאי שהוא יכול
יש אחד מאיר זלצמן בבני ברק תותח על
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  14  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה