מחיר למשתכן מחיר למשתכן רמת בית שמש ד

די

משתמש סופר מקצוען
אבל זה דו כיווני אנשים צריכם ליסוע מירושלים לבית שמש ולהיפך
כלומר יותר אנשים צריכים לנסוע בבוקר מבית שמש לירושלים ולחזור אחה"צ/בערב לבית שמש, מאשר הפוך.
וכן יותר אנשים צריכים לנסוע בבוקר מביתר לבית שמש ולחזור אחה"צ/בערב לבית שמש מאשר הפוך.
 
אני רואה שאתה מתמצא בעניין שיוך הקווים לאשכול של עיר היעד או המוצא.
אולי באמת תיתן הסבר המניח את הדעת לפי מה זה נקבע?
זה נקבע לפי מי שיוזם את הקו
לדוגמא יש אוטבוס מבית שמש לחיפה
הוא של אגד מחיפה - כי הם יזמו את הקו .
אז אגד הם אלו שזכו בקו , ולא החברה המפעילה בבית שמש
(שזה שוב מראה שבבית שמש כמעט כל הקווים הבין עירוניים נוצרו על ידי הערים האחרות ולא על ידי בית שמש)
 

די

משתמש סופר מקצוען
אז מה? ביתר היא העיר הגדולה או הקטנה?
הקטנה.
זה נמדד לפי מספר תושבים?
כן.
אלא בית שמש צריכה פריסה רחבה יותר כי היא רחבה יותר וביתר קטן יותר אז הפריסה צריכה להיות בהתאם
ההסבר היה למה כדי להוסיף תחנה צריך לפנות לנציגים של ביתר ולא לנציגים של בית שמש, כי הקו הוא של האשכול של ביתר.
אני בעד שיהיה עוד מסלול בבית שמש, אבל לדעתי זה לא קשור למי מפעיל את הקו. אם יהיו שתי מסלולים בבית שמש גם תושבי בית שמש ירוויחו וגם תושבי ביתר.
 

די

משתמש סופר מקצוען
שזה שוב מראה שבבית שמש כמעט כל הקווים הבין עירוניים נוצרו על ידי הערים האחרות ולא על ידי בית שמש
הרבה קוים בינעירוניים מבית שמש מופעלים ע"י בית שמש אקספרס (מלבד הקווים לירושלים ע"י תנופה)
קו 324 לקריית גת (למרות שקריית גת קטנה יותר)
קו 408 לפתח תקווה (ואלעד, אך פ"ת גדולה מבית שמש)
קו 411 412 לתל אביב
קו 507 לרחובות (כנראה כשעשו את הקו רחובות הייתה גדולה מבית שמש)
קוים 680 690 לבני ברק
כל שאר הקווים שיש מפעילים אחרים זה כי הערים האחרות קטנות מבית שמש (חוץ מחיפה ואשדוד אולי כי הם יזמו את הקו כמו שכתבת).
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
נראה לי שהקו משתייך לעיר הקטנה יותר.
ההיגיון הוא שהעיר הקטנה צריכה להגיע לגדולה ולכן הקו הוא צורך של העיר הקטנה, וממילא ביתר לבית שמש זה קווים (חברת של ביתר) ובית שמש לירושלים זה חברה של בית שמש (פרוזדור ירושלים-תנופה).
תיארתי לעצמי שזה יהיה ההסבר שתכתוב.
אבל למה קווי ירושלים בית שמש שייכים לתנופה ולא לבית שמש אקספרס.
וקווי פרוזדור ירושלים שהיו אצל סופרבוס יחד עם קווי בית שמש - בני ברק, עברו לתנופה, לעומת בית שמש -בני ברק שעברה לבית שמש אקספרס.
דוגמאות נוספות יש למכביר.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אבל למה קווי ירושלים בית שמש שייכים לתנופה ולא לבית שמש אקספרס.
וקווי פרוזדור ירושלים שהיו אצל סופרבוס יחד עם קווי בית שמש - בני ברק, עברו לתנופה, לעומת בית שמש -בני ברק שעברה לבית שמש אקספרס.
דוגמאות נוספות יש למכביר.
בעבר סופרבוס הייתה "חברת התחבורה של בית שמש"

(אגד עדיין החזיקו בקווים כמו 417 418 כנראה כי היו רווחיים ואגד לא רצו לתת אותם לסופרבוס, רק הקווים הפחות רווחיים כמו קריית יערים ירושלים, ו614 וכדומה היו אצל סופרבוס).

במכרז החדש חילקו את אשכול בית שמש לשתי אשכולות: 1. בית שמש פנימי ובינעירוני (חוץ מלירושלים). 2. פרוזדור ירושלים (כולל קווי בית שמש ירושלים, שעכשיו אגד "הסכימו" או אולצו לוותר עליהם)

היום בעצם יש לבית שמש שתי חברות תחבורה 1. תנופה, 2. בית שמש אקספרס.
כל הקווים פנימיים ובינעירוניים אצל בית שמש אקספרס, חוץ מהקווים לירושלים שאצל תנופה.

מקווה שמובן.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
כשמשרד התחבורה יוצר קו, הוא מחשב למי הכי מתאים לתת אותו מבחינה תפעולית
אין בזה כלל חתוך, כל פעם לפי ענינו
לדוג': יצרו קו מבית שמש לחיפה ורכסים, וממודיעין עילית לחיפה ורכסים. ומאלעד לחיפה ורכסים. אותו קו בדיוק. רק בשישי ומוצ"ש. במודיעין עילית נתנו אותו לחברת קווים שהיא המפעילה של חשמונאים, ובבית שמש נתנו אותו לאגד שהיא המפעילה של חיפה ורכסים. ובאלעד גם לאגד למרות שהיה שם את קווים.
ואחרי שכבר נקבע הקו, הוא משויך לאשכול הזה גם הלאה ולא מעבירים סתם אשכולות באמצע. ז"א, יכול להיות שהיום יחלקו את קווי ביתר בית שמש בצורה אחרת, אבל לאחר שזה כבר משויך אשכול לא מעבירים סתם.

והנה דוג' מוכחת רק מאתמול:
משרד התחבורה העביר את קווי אגד-אשדוד לדן בדרום. הסיבה שלקחו את זה לאגד זה בגלל הסכם התחרות שלהם עם המדינה שהם עוזבים חלק מהמקומות בארץ. אז למה נתנו אותם לדן בדרום ולא למטרופולין שהיא גם בדרום או חברות אחרות?
הנה התגובה של משרד התחבורה מאתמול:
"חברת אגד הפסיקה את פעילותה באשכול מתוקף הסכם התחרות עם המדינה. יצוין כי היקף השירות הינו קטן יחסית, והכנסת מפעיל חיצוני במכרז להפעלה כה קטנה אינה מספקת שום יתרון, ואדרבה יכולה לגרום גם לסיבוך תפעולי וגם לעלויות כלכליות נוספות.
לפיכך נבחנו האפשרויות לשיוך לאשכולות במרחב ומתוך ראייה לחלוקה הנכונה לטווח ארוך כולל חלוקת עומסים בין המפעילים במרחב, הוחלט כי אשכול צפון הנגב הוא האשכול המתאים להפעלת הקווים".

סתם כך משרד התחבורה משייך אשכולות (גם) לפי חלוקת עומסים בין אמצ"ש לסופ"ש. לדוג' אשכול חשמונאים כולל את מודיעין שזה יותר אמצ"ש ומודיעין עילית שזה יותר סופ"ש. (ועדין קורסים תחת העומס...).
תנופה בבית שמש - וגם בקו המהיר לירושלים מהחניון, שזה קו רק באמצ"ש ואז יש להם את שאר האוטובוסים לתיגבור סופ"ש.
מטרופולין באלעד וקרית אונו.
וכן הלאה.
 

SBC

משתמש רשום
מישה יודע מה אם התוכניות של הבית חולים היה אחד שכתב על זה מאז זז משהו
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
סך הכל אישרו את התכנית להפקדה, ועדין לא הפקידו
יש עוד זמן
 

ייד

משתמש מקצוען
השאלה מה אפשר לעשות.
לא חושב שאפשר ונכון לעשות ביום יום הרבה קווים נפרדים בתוך בית שמש.
הרעיון הזה שכל האוטובוסים מכל שכונות העיר לכל ערי הארץ עושים סיבוב ארוך בכל שכונות העיר
יוצר עומס מטורף על התשתיות וסירבול חסר תוחלת לנוסעים
הפיתרון המתבקש זה חלוקה של העיר לשכונות
ובכל שכונה קוים בינעירוניים משל עצמה
כך שבנהר הירדן לא יעברו כל נוסעי רמה א׳ ב׳ ג׳ ד׳ ה׳ גולובנציץ משקפיים וכו וכו
אלא יהיה אוטובוסים ישירים מרמה ב׳-קריה חפציבה לכביש 10 בתדירות לפי צרכי השכונה
ובמקביל יצע אוטובוס מגולובנציץ דרך רמה א׳ לכביש 10 לפי צרכי תושבי האזור
ומרמה ג-ה בתדירות שלהם
ומרמה ד׳ ישיר דרך נחל נובע ל38 לפי צרכי התושבים
כך שלא מדובר בהוספת אוטובוסים יותר מהחסר הקיים אלא בפיזור התח״צ לפי אזורי הביקוש
התוצאה: הורדת עומס על הכבישים,
קיצור זמן הנסיעה = חיסכון למשק של זמן עבודה יקר,
חיסכון משמעותי בהוצאות תפעול הקו - דלק+נהג+בלאי+סדרנים,
התאמת התחבורה לצרכים מגבירה את השימוש באוטובוסים ע״פ תחבורה פרטית-למי שזה חשוב לו,
בקיצור עדיף ונוח לכולם מכל הבחינות
 

די

משתמש סופר מקצוען
הרעיון הזה שכל האוטובוסים מכל שכונות העיר לכל ערי הארץ עושים סיבוב ארוך בכל שכונות העיר
יוצר עומס מטורף על התשתיות וסירבול חסר תוחלת לנוסעים
הפיתרון המתבקש זה חלוקה של העיר לשכונות
ובכל שכונה קוים בינעירוניים משל עצמה
כך שבנהר הירדן לא יעברו כל נוסעי רמה א׳ ב׳ ג׳ ד׳ ה׳ גולובנציץ משקפיים וכו וכו
אלא יהיה אוטובוסים ישירים מרמה ב׳-קריה חפציבה לכביש 10 בתדירות לפי צרכי השכונה
ובמקביל יצע אוטובוס מגולובנציץ דרך רמה א׳ לכביש 10 לפי צרכי תושבי האזור
ומרמה ג-ה בתדירות שלהם
ומרמה ד׳ ישיר דרך נחל נובע ל38 לפי צרכי התושבים
כך שלא מדובר בהוספת אוטובוסים יותר מהחסר הקיים אלא בפיזור התח״צ לפי אזורי הביקוש
התוצאה: הורדת עומס על הכבישים,
קיצור זמן הנסיעה = חיסכון למשק של זמן עבודה יקר,
חיסכון משמעותי בהוצאות תפעול הקו - דלק+נהג+בלאי+סדרנים,
התאמת התחבורה לצרכים מגבירה את השימוש באוטובוסים ע״פ תחבורה פרטית-למי שזה חשוב לו,
בקיצור עדיף ונוח לכולם מכל הבחינות
היום יש קו 128 כל חצי שעה, אם תחלק אותו לשכונות כלומר אחד לקריה חפציבה, אחד לרמה ב', אחד לרמת אברהם רמה א' תקבל אוטובוס פעם בשעה וחצי,
ובשעות השפל, בערך 11 בבוקר, שהיום יש אוטובוס כל שעה (ולא כל חצי שעה) תקבל אוטובוס כל 3 שעות.

לירושלים שיש הרבה נסיעות, באמת האוטובוסים מחולקים לפי שכונות בבית שמש.

ביום שישי אתה צודק, כלומר האוטובוס האחרון לביתר יוצאים ביחד 4 אוטובוסים של קו 128, ו4 אוטובוסים של קו 148. אפשר לחלק את זה לפי שכונות כמו שאתה אומר, אחד לכל שכונה.
 

ייד

משתמש מקצוען
היום יש קו 128 כל חצי שעה, אם תחלק אותו לשכונות כלומר אחד לקריה חפציבה, אחד לרמה ב', אחד לרמת אברהם רמה א' תקבל אוטובוס פעם בשעה וחצי,
ובשעות השפל, בערך 11 בבוקר, שהיום יש אוטובוס כל שעה (ולא כל חצי שעה) תקבל אוטובוס כל 3 שעות.

לירושלים שיש הרבה נסיעות, באמת האוטובוסים מחולקים לפי שכונות בבית שמש.

ביום שישי אתה צודק, כלומר האוטובוס האחרון לביתר יוצאים ביחד 4 אוטובוסים של קו 128, ו4 אוטובוסים של קו 148. אפשר לחלק את זה לפי שכונות כמו שאתה אומר, אחד לכל שכונה.
אני לא מכיר את ביתר בכלל,
לירושלים בסוף כל האוטובוסים חוצים את העיר ולא נכנסים כמעט לשכונות ירושלים
זה היה צריך להיות הפוך
וגם לביתר בשעות השפל האוטובוס יכול לצאת כל שעה ממקום אחר ומי שצריך יוכל לפגוש אותו ביציאה מהעיר
עדיף מסיבובי סרק בכל שעות היום
 
אני לא מכיר את ביתר בכלל,
לירושלים בסוף כל האוטובוסים חוצים את העיר ולא נכנסים כמעט לשכונות ירושלים
זה היה צריך להיות הפוך
וגם לביתר בשעות השפל האוטובוס יכול לצאת כל שעה ממקום אחר ומי שצריך יוכל לפגוש אותו ביציאה מהעיר
עדיף מסיבובי סרק בכל שעות היום
צודק !

אבל רבותיי
השאלה שלי ,
איך מקדמים את זה ?

שזה לא סתם יהיה מקבץ רעיונות של "חכמי פרוג"
תכלס' ! למעיישה ! חייבים ליצור את השינויי !!!

ועכשיו השאלה איך עושים את זה הכי מהר ????
 

די

משתמש סופר מקצוען
לירושלים בסוף כל האוטובוסים חוצים את העיר ולא נכנסים כמעט לשכונות ירושלים
זה היה צריך להיות הפוך
האוטובוסים לא חוצים את בית שמש, כמעט כל שכונה יש אוטובוס נפרד

קו 617 נוסע ברחובות הפנימיים ברמה א', רמה ב' ויוצא.
קו 618 נוסע ב(שולי רמה א' כדי להגיע מהמסוף ל) רמה ב' חפציבה ויוצא.
קו 616 נוסע ברמה ד' רמת אברהם ויוצא.
קו 600 נוסע ברמה ד' ושולי רמה א' ויוצא.
קו 619 נוסע ברמה ג' ויוצא.

בתוך ירושלים האוטובוסים לא עושים סיבובים גדולים כי "כל הארץ" רוצים להגיע לירושלים, וכדי שלא יהיו פקקים בירושלים, האוטובוסים עושים מסלול ראשי ומשם לוקחים אוטובוסים פנימיים (גם ממו"ע לירושלים, ומעוד הרבה מקומות לירושלים זה כך).
 

פפריקה חריפה

משתמש רשום
כינוס ראשי הקהילות ברמה ד3
בליל שישי פר' מטות-מסעי התכנסו בצוותא חדא ראשי הקהילות ברמה ד3 בביהמ"ד הגדול 'היכל התורה' בכדי להודות לקב"ה על כל חסדיו ובפרט כעת בהשגת צרכי כלל קהילות בני התורה ברמה ד'3 ע"י השליחים העוסקים בצרכי ציבור באמונה הפועלים לילות כימים לטובת כלל הציבור בעיר.
בכינוס השתתפו ראשי הקהילות של 12 קהילות בני התורה ברמה ד'3. פתח את הכינוס במילות ברכה הרב שמואל חזן שליט"א העומד בראשות הארגון החשוב ד' אמות המאגד את ציבור בני התורה בשכונה ובעיקר בעניין ההקצאות בד'3 פעל לארגן את כלל המחתימים עד הגיענו עד הלום.
בכינוס השתתף הגאון הגדול רבי מנשה תופיק אביעזרי שליט"א ראש ישיבת 'באר יצחק' טלזסטון אשר הרחיב בגודל חשיבות הקמת בית מקדש מעט והדרך הראויה לביסוס הקהילות.
רה"י שליט"א התפעל מהכמות והאיכות של קהילות בני התורה ברמה ד'3 והודה לנציגי הציבור על פועלם וההישג הגדול.
לאחר מכן נשאו דברים שלוחא דרבנן הרב איציק אלמליח הי"ו והרב ישראל רמתי הי"ו והסבירו בטוב טעם את תהליך קבלת ההקצאה. וענו לשאלות ראשי הקהילות בענין.
לסיום הודו ראשי הקהילות לנציגי הציבור המסורים העומדים לימינם בכל עת.
כאן המקום להזכיר לכלל הציבור, שאלו שקבעו את מושבם בעיר בית שמש ועדיין לא עדכנו את כתובתם החדשה במשרד הפנים, להזדרז לעשות זאת בהקדם האפשרי, בטווח השבועיים הקרובים שזהו הזמן האחרון לעדכון הכתובת, בכדי שנוכל להשפיע בבחירות הקרבות על מינוי הנציגים שיעמדו לימין בני התורה.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_2535 (1).JPG
    5.7 MB · צפיות: 51
  • IMG_2557.JPG
    6.3 MB · צפיות: 41

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
את כל נושא הפוליטיקה ניתן להמשיך באשכול חדשות ועדכונים
תודה
 

וותיק בעיר

משתמש פעיל
גם אתם השתכנעתם ממשרד התחבורה שלא מוסיפים קווים בין עירוניים לשכונות שונות כיוון שב"עיר גדולה" לא עולים על אוטובוס ישיר, אלא מחליפים אוטובוסים!??

הרבה קיבלו זאת בהבנה, ובעיקר ומכיוון ש-""בית שמש זה כבר לא בית שמש אלא ירושלים או בני ברק""...

קראו את הפנייה הבאה: קו 23, אם לא ידעתם, הוא עובר גם ברחוב (לעניינינו רחוב צדדי...) ישעיהו הנביא

ומה הבעיה? ובכן, לידיעתכם! זה לא הק היחיד שחולף ברחוב ראשי זה אלא יש עוד קווים שחולפים שם.

אם היה מישהו במשרד התחבורה או בעירייה, אם אג’נדה אמיתית שאי אפשר כבר לעשות קווים ישירים לכל שכונה! לא היה קורה הדבר הזה רחוב ראשי, ואין אפילו תחנה אחת בכל הרחוב לקו זה!

אני מבקש ודורש! אנא חנכו תחנות חדשות שיכלו לרדת מהקוום 17, 16, 15, 13, 22, כדי לעלות על 23 ולהיפך!

כך נוכל להאמין לכם על סיבת אי עשיית קווים ישירים!

כרגע המרחקים "לא סבירים", ומכיוון שהקווים עוברים באותו רחוב
מסמך מסלולים מצורף:
 

קבצים מצורפים

  • מסלולים 23.docx
    KB 408.7 · צפיות: 34

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
איפה אתה רוצה שיעשו תחנות, על הגשר?
יש תחנה אחת לפני הכיר ותחנה אחת אחרי הכיכר
ומה כל זה קשור לקווים ישירים ובינערוניים?
אין שם בכלל תחנה מסיבה טכנית
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
הכנת המכרז החדש של התחבורה שנהנים ממנו היום
לדעתי הענייה, ההנאה מהמכרז היא בערך כ-50% מהתועלת שהוא היה מביא אם היה מתוכנן כראוי.
אבל ייתכן וכל זה בגלל שהוא התעכב כמה שנים, בגלל עתירות שונות ומשונות.
ברמה של היום, צריך מכרז חדש, ולא משיכת קווים משוכנה לשכונה, כדוגמת קו 600 ששילש את כמות הנוסעים שלו בכך שהוא הוכנס לרמה ד', וקו 616 שנועד במקור להתחיל ברמת אברהם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  31  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה