מחיר למשתכן מחיר למשתכן רמת בית שמש ד

די

משתמש סופר מקצוען
מביתר יש אוטובסים מכל מקום לכל מקום מA B לדוגמא קו נפרד להר נוף למשל מכל גבעה וגבעה בנפרד!!!
או לבית שמש גם קו נפרד לאותה עיר מכל שכונה
ומביתר לבני ברק יש אוטובוס אחד (ובסופ"ש שתים).
גם תושבי בית שמש נהנים מזה שיש אוטובוס מחולק בביתר לפי שכונות. מי שצריך להגיע מבית שמש לגבעה א' לא צריך להסתובב בגבעה ב' וכן להיפך.
 

די

משתמש סופר מקצוען
בביתר עיר קטנה, יש 5 מסלולים!
בבית שמש שגאוגרפית גם גדולה יש רק 2 מסלולים.
128 ו148 ו198 בביתר עושים מסלולים נפרדים ובבית שמש אותה מסלול!!!
138 ן137 בביתר מסלולים נפרדים ובבית שמש אותו מסלול!!
בלי שום היגיון!
198 זה קו שיש אותו פעם אחת בשבוע A B ביחד בשעה מוקדמת בבוקר שלא שווה להוציא שתי אוטובוסים.

137 138 זה קווים לתחנת רכבת בית שמש. מבית שמש יש לפחות 8 קווים לתחנת רכבת בית שמש (2 4 5 12 13 14 15 17)

ס"ה מביתר לבית שמש יש שני קווים שמחולקים בביתר לפי שכונות (128 148) כמו שכתבתי שזה אינטרס גם של תושבי בית שמש. חוץ מזה שהולכים להוסיף עוד קו מרמה ג' ד' שייתכן ויהיה מחולק לA B כך שגם בבית שמש יהיו שני מסלולים.
 
ומביתר לבני ברק יש אוטובוס אחד (ובסופ"ש שתים).
גם תושבי בית שמש נהנים מזה שיש אוטובוס מחולק בביתר לפי שכונות. מי שצריך להגיע מבית שמש לגבעה א' לא צריך להסתובב בגבעה ב' וכן להיפך.
נכון שתושבי בית שמש נהנים מזה שיש חלוקה בביתר לכל גיבעה

רק תראה את ההבדל בין בית שמש לביתר
הקווים הנ"ל הם קווים של ביתר - דהיינו בביתר דואגים להוציא מכל גבעה אוטבוס לבית שמש
ובבית שמש - לא - וצריך לצאת באוטבוס אחד מרמה ד'
ואז לחכות עוד פעם לאוטבוס לביתר
זה כל הסיפור ...
זה דוגמא לכך שבבחירות לעירייה צריך לדרוש מהנציגים בעיריה תהיו ביתרים !
מביתר יש אוטבוס נפרד מכל גבעה - לכל שכונה בירושלים !
יש אוטבוס אחד שנוסע ישירות לבית וגן והר נוף
יש אוטבוס אחד שנוסע ישירות לכיוון שמואל הנביא /בר אילן
ויש את האוטבוסים שנוסעים לכיון בניני האומה/תחנה מרכזית
ויש את האוטבוס שנוסע ישירות לכיוון שכונת רמות

וכל זה - זה כפול שתיים
דהיינו - יש אוטבוסים משתי הגיבעות לכל הנ"ל

גם לבית שמש מגיע שירות תחבורה נורמאלי !!!!!!!!!!!!!
 
נערך לאחרונה ב:

האברך ממיר

משתמש מקצוען
198 זה קו שיש אותו פעם אחת בשבוע A B ביחד בשעה מוקדמת בבוקר שלא שווה להוציא שתי אוטובוסים.
ליתר דיוק.
קו יומי מבית שמש לביתר, בשעה 01:00 בלילה. השירות הרגיל מבית שמש לביתר מסתיים בשעה 12:30 בלילה, ולאמ"כ יש נסיעה נוספת בשעה 01:00.
בנוסף הקו פעיל ביום ו' כאשר השירות לכיוון בית שמש מתחיל בשעה יותר מאוחרת, ולכן התווספה נסיעה אחרת בשעה 06:00 בבוקר.
ללמדך, עד כמה הקו הזה משמש את תושבי ביתר בדווקא, לאפשר להם חזרה מאוחרת יותר לביתם, ולאפשר להם יציאה מוקדמת יותר מביתם, כאשר השירות הרגיל לא פעיל.
בגדול ניתן לומר, שהשירות מביתר לבית שמש מתוכנן בחשיבה על התושב הביתרי בנסיעה שלו בתחומי ביתר. הגישה שלו נוחה יותר לאוטובוס, קרובה יותר לבית שלו בביתר, בפיצול הקווים לשני השכונות. בבית שמש הוא יותר מסורבל.
 

a.r.

משתמש פעיל
התחבורה ברמה ד' נורא,
צריך ללכת איזה חצי שעה מהירידה עד הבית
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
להפסיק לעשות פשרות למשרד התחבורה!
מגיע לנו שירות, אנחנו לא צריכים לקושש טובות!
צריך אוטובוס מרמה ד' לביתר (לדוג'), אז לא צריך שאוטובוס יעבור גם ברמה ד', לא צריך עירוני ל375 וששם יעצרו אוטובוסים, ולא צריך שום פשרה אחרת.
צריך אוטובוס שיעבור בכל שדרות האמוראים (אולי גם בר' חנן) ויסע לביתר, כמה פשוט.
 

די

משתמש סופר מקצוען
ובבית שמש - לא - וצריך לצאת באוטבוס אחד מרמה ד'
רמה ד' זה נושא אחר. זו שכונה חדשה ואכן הולכים להוסיף אוטובוס מרמה ד' לביתר. גם כשביתר הייתה חדשה כמו רמה ד' כמעט לא היו לה אוטובוסים.
מביתר יש אוטבוס נפרד מכל גבעה - לכל שכונה בירושלים !
כי ביתר היא כמו שכונה בירושלים. תסתכל ביתר-בני ברק יש אוטובוס אחד לעומת מודיעין עילית שיש כמה וכמה-כי מודיעין עילית היא כעין "שכונה" של בני ברק (לא כמו שביתר שכונה של ירושלים ולכן יש פחות אוטובוסים ממודיעין עילית לבני ברק מאשר מביתר לירושלים).

בית שמש היא עיר גדולה בפני עצמה לטוב ולמוטב ולכן אין אוטובוס לכל שכונה בירושלים. גם ממו"ע אין אוטובוס בימות החול לכל שכונה בירושלים, רק מסלול אחד במרכז ירושלים.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יש 2 דברים מרכזיים שצריך להפריד לפני שעושים השוואות:
1. רמה ד'. קחו נשימה ארוכה, זה לוקח זמן, גם רמה ג-1 וג-2 התחילו באוטובוס אחד והיום יש להם תחבורה טובה. אי אפשר לדון על התחבורה של בית שמש אם היא טובה או לא על פי רמה ד'.
2. ערים אחרות. בית שמש גדלה, והמדיניות השתנתה. נכון שבביתר יש 3 קווים, אבל ביתר היא חצי מבית שמש, והולכת להיות רבע. ומשרד התחבורה לא מאשר עוד קווים קטנים כי הוא רוצה קווים מרכזיים.
לא נכנס אם צודק או לא, אבל זה המדיניות שלו ביחס לבית שמש.
ואגב, גם בערים אחרות היום השתנה מדיניות, לדוג' אלעד החליפו מפעיל, ועוד מעט הולך להיות להם שינוי בקווים, ואמרו להם שהולכים לעשות קווים יותר מרכזיים ופחות שכונתיים "כמו קו 600 בבית שמש".
 

די

משתמש סופר מקצוען
בגדול ניתן לומר, שהשירות מביתר לבית שמש מתוכנן בחשיבה על התושב הביתרי בנסיעה שלו בתחומי ביתר. הגישה שלו נוחה יותר לאוטובוס, קרובה יותר לבית שלו בביתר, בפיצול הקווים לשני השכונות. בבית שמש הוא יותר מסורבל.
ייתכן שתושבי ביתר יותר צריכים להגיע לבית שמש (לעבודה לימודים וכו' מלמדים בחיידר חתונות), מאשר מבית שמש לביתר (כמובן גם בביתר יש אולמות חתונות)

חוץ מזה לא מסכים שהאוטובוס יותר נח לתושבי ביתר מבית שמש. רוב מי שגר בשכונות הוותיקות של בית שמש (חוץ מרמה ג' ד' שכאמור יתווסף להם עוד קו) האוטובוס עובר כמעט מתחת לבית.

לפי מה שאתה אומר שהמסלול בבית שמש לא נח-אז כל מי שגר בביתר וההורים בבית שמש או עובד בבית שמש האוטובוס לא נח לו...

המסלול בבית שמש בסדר גמור, בערך 20 דק' מהתחנה הראשונה עד היציאה מבית שמש.
 
נערך לאחרונה ב:

c.h

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אשמח להצטרף למייל של ד'4 k4265651 בג'ימייל
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
ייתכן שתושבי ביתר יותר צריכים להגיע לבית שמש (לעבודה לימודים וכו' מלמדים בחיידר חתונות), מאשר מבית שמש לביתר (כמובן גם בביתר יש אולמות חתונות)
ישב מישהו במשרד התחבורה ובדק מי נוסע מביתר לבית שמש, ולאלו צרכים הוא נוסע?
במקרה, אצלי המסלול הוא הפוך לחלוטין. אני נוסע לחתונות רבות מאוד בביתר. בקרב הציבור המיינסטרים חרדי קיימים היום שלושה אולמות בביתר ומספר זהה בבית שמש.
חוץ מזה לא מסכים שהאוטובוס יותר נח לתושבי ביתר מבית שמש. רוב מי שגר בשכונות הוותיקות של בית שמש (חוץ מרמה ג' ד' שכאמור יתווסף להם עוד קו) האוטובוס עובר כמעט מתחת לבית.
ברור שהוא עובר מתחת לבית, אבל כמה זמן הנסיעה אורכת מנקודת היציאה ועד היציאה מהעיר. בבית שמש ממוצע של 23 עד התחנה האחרונה, ובביתר כ-12 דקות. אגב, הנסיעה מכניסה לכניסה אורכת כ-16 דקות בלבד. זה אבסורדי מאוד שתושב חפציבה נוסע בעיר יותר ממה שהוא נוסע מחוצה לה.
לפי מה שאתה אומר שהמסלול בבית שמש לא נח-אז כל מי שגר בביתר וההורים בבית שמש או עובד בבית שמש האוטובוס לא נח לו...
ברור שבסופו של דבר מי שצריך להגיע להורים יותר מסתרבל.
אבל ניתן לראות בברור, שהנסיעה תוכננה לפי חשיבה ביתרית. טביעות האצבע של של עיריית ביתר ניכרות היטב.
אגב, כשתושבי רמה ה' רצו תחנה ביציאה בשכונה, הם פנו, איך לא, לעיריית ביתר.
 

די

משתמש סופר מקצוען
ברור שהוא עובר מתחת לבית, אבל כמה זמן הנסיעה אורכת מנקודת היציאה ועד היציאה מהעיר. בבית שמש ממוצע של 23 עד התחנה האחרונה, ובביתר כ-12 דקות. אגב, הנסיעה מכניסה לכניסה אורכת כ-16 דקות בלבד. זה אבסורדי מאוד שתושב חפציבה נוסע בעיר יותר ממה שהוא נוסע מחוצה לה.
כלומר אם נוסעים לבני ברק נסיעה בין עירונית של נניח שעה, אז 23 דקות נסיעה בתוך העיר זה בסדר, אבל אם נוסעים לביתר 16 דקות נסיעה בינעירונית, אז נסיעה בתוך העיר של 23 דקות היא אבסורד.

אבל ניתן לראות בברור, שהנסיעה תוכננה לפי חשיבה ביתרית. טביעות האצבע של של עיריית ביתר ניכרות היטב.
אגב, כשתושבי רמה ה' רצו תחנה ביציאה בשכונה, הם פנו, איך לא, לעיריית ביתר.
ברור. זה אוטובוס של חברת "קווים" שמפעילה את האשכול של ביתר. כשרציתי אוטובוס מרמה ג' לביתר ופניתי לנציגים בבית שמש, הם אמרו במפורש שזה לא קשור אליהם אלא לנציגים של ביתר.
לעומת זאת תושב בני ברק שירצה לנסוע להורים שלו בבית שמש, ורוצה להוסיף תחנה/קו חדש וכו', יפנה לחברת בית שמש אקספרס ולנציגי הציבור של בית שמש, ולא לחברת דן ולנציגי הציבור של בני ברק.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
כלומר אם נוסעים לבני ברק נסיעה בין עירונית של נניח שעה, אז 23 דקות נסיעה בתוך העיר זה בסדר, אבל אם נוסעים לביתר 16 דקות נסיעה בינעירונית, אז נסיעה בתוך העיר של 23 דקות היא אבסורד.
לא נכנס להשוואות.
אבל צריך שתהיה הלימה מסויימת בין נסיעה בתח"צ, לנסיעה באופן פרטי.
וזמן הנסיעה לא אמור להיות פי 2.5.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
ברור. זה אוטובוס של חברת "קווים" שמפעילה את האשכול של ביתר. כשרציתי אוטובוס מרמה ג' לביתר ופניתי לנציגים בבית שמש, הם אמרו במפורש שזה לא קשור אליהם אלא לנציגים של ביתר.
לעומת זאת תושב בני ברק שירצה לנסוע להורים שלו בבית שמש, ורוצה להוסיף תחנה/קו חדש וכו', יפנה לחברת בית שמש אקספרס ולנציגי הציבור של בית שמש, ולא לחברת דן ולנציגי הציבור של בני ברק.
אני רואה שאתה מתמצא בעניין שיוך הקווים לאשכול של עיר היעד או המוצא.
אולי באמת תיתן הסבר המניח את הדעת לפי מה זה נקבע?
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא נכנס להשוואות.
אבל צריך שתהיה הלימה מסויימת בין נסיעה בתח"צ, לנסיעה באופן פרטי.
וזמן הנסיעה לא אמור להיות פי 2.5.
השאלה מה אפשר לעשות.
לא חושב שאפשר ונכון לעשות ביום יום הרבה קווים נפרדים בתוך בית שמש.
לדעתי 23 דק' זה סביר.
ביום שישי ומוצ"ש אכן ייתכן ויהיה אפשר לעשות קווים נפרדים מכל שכונה בבית שמש לכל שכונה בביתר לפחות אוטובוס אחרון (כלומר ס"ה בערך 10 קווים נפרדים). הצעתי את זה פעם ל"לשכה של מקלב" ואמרו שיחשבו על זה...
(הרעיון הוא כלפי כל הערים החרדיות ירושלים בני ברק מו"ע ביתר קו מכל שכונה מבית שמש לכל שכונה שם, ס"ה כ40 קווים בנסיעה האחרונה ביום שישי, ואחד מכל קו במוצ"ש. כעין זה יש ממו"ע לירושלים וב"ב)
אני רואה שאתה מתמצא בעניין שיוך הקווים לאשכול של עיר היעד או המוצא.
אולי באמת תיתן הסבר המניח את הדעת לפי מה זה נקבע?
נראה לי שהקו משתייך לעיר הקטנה יותר.
ההיגיון הוא שהעיר הקטנה צריכה להגיע לגדולה ולכן הקו הוא צורך של העיר הקטנה, וממילא ביתר לבית שמש זה קווים (חברת של ביתר) ובית שמש לירושלים זה חברה של בית שמש (פרוזדור ירושלים-תנופה).
 
נערך לאחרונה ב:

וותיק בעיר

משתמש פעיל
נראה לי שהקו משתייך לעיר הקטנה יותר.
ההיגיון הוא שהעיר הקטנה צריכה להגיע לגדולה ולכן הקו הוא צורך של העיר הקטנה, וממילא ביתר לבית שמש זה קווים (חברת של ביתר) ובית שמש לירושלים זה חברה של בית שמש (פרוזדור ירושלים-תנופה).
אז מה? ביתר היא העיר הגדולה או הקטנה?
זה נמדד לפי מספר תושבים?, או לפי הביקוש?
אם נמדוד לפי שטח גאוגרפי אז צרכי התח"צ הם לא לפי מה שהיא עיר גדולה או קטנה, אלא בית שמש צריכה פריסה רחבה יותר כי היא רחבה יותר וביתר קטן יותר אז הפריסה צריכה להיות בהתאם
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה