אפשר בהחלט להתקדם לעידן של שילוב של לימודי קודש בסמינר ולימודי מקצוע במקום חרדי נפרד.
אפילו אם נעזוב את שאלת האקדמיה כן או לא,
המצב שבו לימודי מקצוע תלויים במסגרת המשך לתיכון פוגע ביכולת של הסמינר לתת הכשרה מקצועית איכותית.
אני אתמקד רק במקצועות שכבר נלמדים בסמינר:
ראיית חשבון,
הנדסאות תוכנה,
הנדסאות
אדריכלות.
כדי להביא אנשי מקצוע ממש טובים, ולהשקיע בתכנית לימודית איכותית, צריך המון משאבים.
סמינר שיש לו 25 בנות באדיכלות, ועוד 30 בתוכנה, ועוד 15 בראיית חשבון, פשוט לא יכול לעשות את זה.
אילו (ברמה התאורטית) בישן היו לומדים רק ראיית חשבון, בחדש רק תוכנה, ובבנות אלישבע רק
אדריכלות - כל אחד מהם היה הרבה יותר מקצועי במה שהוא עושה.
אבל כל עוד שהבנות כולן צריכות להמשיך באותו מקום ולהתחלק לפי כשרונותיהן, מטבע הדברים יש קצת מכל סוג של כשרון בכל קבוצה מקרית של בנות, היכולת של הסמינרים להתמקצע היא מאד מוגבלת. עם כל הרצון הטוב.