גם לי היה זכור שאין שיטה כזו.... אבל מרוב האנשים שאני רואה שעושים את זה, חשבתי אולי באמת יש שיטה כזו, עם כל הגיחוך שבדבר....
אני נאלץ להיחלץ לעזרת אשתי..
הביאור הלכה בס' רצ"ו ד"ה "אם הוא" כותב במפורש לענין מי שנוהג איסור חדש האם יכול לצאת בהבדלה מאחד שלא מקפיד על איסור זה, שאם המחמיר סובר מדינא שאסור, אין לו לצאת ידי חובה מהמיקל, אבל אם זה רק חומרא אצלו, מותר.
ולכן לענייננו אותם שיסברו שאסור באמת לכאורה אסור להם לבקש מאחרים.
אבל קצת מוזר לי לחשוב שמישהו (לא רב) יאמר שסובר שאסור, מאחר שלפי החזו"א זה לא דאו' כמו שכתבו כאן,
וכן לדעת הגר"מ פיינשטיין זה לא דאורייתא מפני הגשרים שעוברים על הכביש, וכן דעת הרב וואזנר (בכל אופן לפי חלק מתלמידיו), והרב לנדא, ולכן בעייני יותר מוזר האנשים האלו שאצלם העולם שחור ולבן, אם אני נוהג איסור זה עד הסוף, כלומר אסור ממש מדאורייתא.
ולעניין שאלתו של
@ראובן 23, עיין בשמירת שבת כהלכתה פרק י"ז הערה ט"ז שמצדד לומר שאם יש מנהרה שדינה כרשות היחיד מתחת רשות הרבים, אזי היא בוקעת ועולה, ומבטלת את רשות הרבים מעליה, ולכן לפי"ז לכאורה מנהרת הרכבת הקלה מבטלת את הרשות שמעליה. (יש לדון מה דינה של המנהרה)
עכ"פ צריך לעשות שאלת חכם.