הבהרה חשובה!
לספרדים, כל העניין של טלטול ע"י עירוב של צורת הפתח ע"י חוטים, הרבה יותר בעייתי!
(בגלל שבד"כ הספרדים עושים את האמצע בין החסידים לליטאים, ולא תמיד לוקחים בחשבון שהמחבר בעל השו"ע מחמיר מאוד בענייני טלטול, ורבים מהליטאים שלא מטלטלים, זה בגלל שיש מקומות שחוששים למחבר, (לא רק כמובן) והספרדים לא כ"כ מודעים לזה. לכן, כל ספרדי, שישאל את רבותיו, ולא להסתמך על רב ליטאי או חסידי שהתיר. יתכן שיש גם רבנים ספרדים שמתירים, ועליהם הוא יוכל בקלות לסמוך.)
הלכתי פעם בז'בוטינסקי, ואברך ביקש ממני לטלטל לו את העגלה. אמרתי לו שלא מתחשק לי להיות הגוי של שבת שלו. זה א'. ב' אינני מטלטל (ברוב העיר, ק"ו שלא) בז'בוטינסקי, ג' נראה לי שאם לדעתו אסור לטלטל, איך הוא יכול ל ב ק ש ממני לטלטל, ועוד ל ה נ ו ת מזה......
לספרדים, כל העניין של טלטול ע"י עירוב של צורת הפתח ע"י חוטים, הרבה יותר בעייתי!
(בגלל שבד"כ הספרדים עושים את האמצע בין החסידים לליטאים, ולא תמיד לוקחים בחשבון שהמחבר בעל השו"ע מחמיר מאוד בענייני טלטול, ורבים מהליטאים שלא מטלטלים, זה בגלל שיש מקומות שחוששים למחבר, (לא רק כמובן) והספרדים לא כ"כ מודעים לזה. לכן, כל ספרדי, שישאל את רבותיו, ולא להסתמך על רב ליטאי או חסידי שהתיר. יתכן שיש גם רבנים ספרדים שמתירים, ועליהם הוא יוכל בקלות לסמוך.)
הלכתי פעם בז'בוטינסקי, ואברך ביקש ממני לטלטל לו את העגלה. אמרתי לו שלא מתחשק לי להיות הגוי של שבת שלו. זה א'. ב' אינני מטלטל (ברוב העיר, ק"ו שלא) בז'בוטינסקי, ג' נראה לי שאם לדעתו אסור לטלטל, איך הוא יכול ל ב ק ש ממני לטלטל, ועוד ל ה נ ו ת מזה......