יכוון או יכוין?

לפאר

משתמש חדש
עריכה תורנית
בגמרא כתוב רק 'יכוין',
בחיפוש בבר אילן נמצא ש-6052 פעמים נכתב 'יכוין', לעומת 1480 שנכתב 'יכוון'.
ואפי' בכתבי עת - שמרביתם נכתבים בשפה תקנית - 882 פעמים נכתב 'יכוין' לעומת 322 'יכוון'.

כך שכשהמדובר הוא בחומר שאינו מיועד לציבור הכללי, אלא לבני ישיבות, בהחלט יש מקום לכתוב 'יכוין'.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ואפי' בכתבי עת - שמרביתם נכתבים בשפה תקנית - 882 פעמים נכתב 'יכוין' לעומת 322 'יכוון'.

מחילה, בדקת גם כמה מתוך ה882 פעמים הללו הם ציטוטים ממקורות ישנים?
זה לא מראה כלום על החלטת האקדמיה (למי שזה רלוונטי עבורו). במקורות זה ככה, ובעברית הנוכחית זה אחרת.
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מחילה, בדקת גם כמה מתוך ה882 פעמים הללו הם ציטוטים ממקורות ישנים?
זה לא מראה כלום על החלטת האקדמיה (למי שזה רלוונטי עבורו). במקורות זה ככה, ובעברית הנוכחית זה אחרת.
החלטת האקדמיה הזו אינה רלוונטית לרוב המחברים התורניים, גם אלו שאינם מצטטים ממקורות ישנים. לא על כל החלטה הייתי כותב כך, אבל בנדו"ד נדמה לי שזה המצב.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
טוב, אל תתנפלו עליו, הוא בסך הכל רצה לציין את הצורה התקנית, למקרה שתערכו משהו ל'מוסד הרב קוק' וכד'...
 

לפאר

משתמש חדש
עריכה תורנית
מחילה, בדקת גם כמה מתוך ה882 פעמים הללו הם ציטוטים ממקורות ישנים?
זה לא מראה כלום על החלטת האקדמיה (למי שזה רלוונטי עבורו). במקורות זה ככה, ובעברית הנוכחית זה אחרת.
ברור.
אין ספק שבספרים האמורים להכתב ע"פ כללי האקדמיה צריך לכתוב יכוון.
מה שכתבתי, שעדיין מילת 'יכוין' מושרשת עמוק בכלל הספרות התורנית, ולכן בספרים הפונים לקהל יעד החשוף בעיקר לספרות זו, בהחלט יש מקום להמשיך ולכתוב כך.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
החלטת האקדמיה הזו אינה רלוונטית לרוב המחברים התורניים, גם אלו שאינם מצטטים ממקורות ישנים. לא על כל החלטה הייתי כותב כך, אבל בנדו"ד נדמה לי שזה המצב.
ואין אחר האמת כלום.............................
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  8  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה