בסידורים קבליים (סידורי הרש"ש וכדומה) זה מקובל מאוד (גם בכתבי יד ישנים).ראיתי הרבה עורכים שכותבים יכוין האם נכון לכתוב כך בחיבורים תורניים?
נכון מאד. וכן בספרי חסידות וכדו'.בסידורים קבליים (סידורי הרש"ש וכדומה) זה מקובל מאוד (גם בכתבי יד ישנים).
ואפי' בכתבי עת - שמרביתם נכתבים בשפה תקנית - 882 פעמים נכתב 'יכוין' לעומת 322 'יכוון'.
מי כותב ספרים בעברית??ובעברית הנוכחית זה אחרת.
החלטת האקדמיה הזו אינה רלוונטית לרוב המחברים התורניים, גם אלו שאינם מצטטים ממקורות ישנים. לא על כל החלטה הייתי כותב כך, אבל בנדו"ד נדמה לי שזה המצב.מחילה, בדקת גם כמה מתוך ה882 פעמים הללו הם ציטוטים ממקורות ישנים?
זה לא מראה כלום על החלטת האקדמיה (למי שזה רלוונטי עבורו). במקורות זה ככה, ובעברית הנוכחית זה אחרת.
כולנו הסכמנו איתו שזו הצורה התקנית...טוב, אל תתנפלו עליו, הוא בסך הכל רצה לציין את הצורה התקנית, למקרה שתערכו משהו ל'מוסד הרב קוק' וכד'...
ברור.מחילה, בדקת גם כמה מתוך ה882 פעמים הללו הם ציטוטים ממקורות ישנים?
זה לא מראה כלום על החלטת האקדמיה (למי שזה רלוונטי עבורו). במקורות זה ככה, ובעברית הנוכחית זה אחרת.
לכתחילה או שאפשר להמשיך לכתוב כך?בהחלט יש מקום להמשיך ולכתוב כך
ואין אחר האמת כלום.............................החלטת האקדמיה הזו אינה רלוונטית לרוב המחברים התורניים, גם אלו שאינם מצטטים ממקורות ישנים. לא על כל החלטה הייתי כותב כך, אבל בנדו"ד נדמה לי שזה המצב.
מותר גם לכתוב יכוון. רק שהעורך ייצמד לאחת הצורות לאורך כל הספר, ולא יקפוץ פעם כך ופעם כך.לכתחילה או שאפשר להמשיך לכתוב כך?
?ואין אחר האמת כלום.............................
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יד
א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל: