שלום וברכה לאוחזים בהגה.
היה היה מקרה שקרה אצלי (לצערי), עברתי 28 שיעורים, הייתי תלמיד טוב וממושמע, הקפיד על כללים, קראתי כל חומר אפשרי ונגיש בענין לעבור טסט, וכו' וכו'. הגעתי לטסט רגוע, אחרי שיעור סימולציה שעבר חלק... ולצערי נפלתי על טסטר מאוד עצבני, (רק נכנס לרכב וכבר צועק: "למה כל כך חנוק פה?!!!..." אמנם הייתי מוכן לזה, המורה אמר לי שאין לי הרבה סיכוי לעבור אצלו, אבל לא היה לי מה להפסיד כל כך...
במהלך הטסט הוא המשיך לצעוק, להעיר על כל דבר, (ולא רק לי, גם ליושב מאחורה ולשאר הנהגים בכביש...) ונבלמתי על ידו פעמיים. על כל מהלך הטסט הייתי אולי מתווכח או מצדיק את עצמי, אבל במקרים שבהם הוא בלם אותי אני גיליתי שאני לא ממש יודע איך באמת צריך לנהוג.
מדובר על זכות קדימה בכיכר.
אני יודע שרכב הבא משמאל, או לחילופין ממול במעגל קטן ואני לא בטוח במאה אחוז שהוא מתכוון להמשיך ישר, אני מאט לפני הכניסה, מוודא שהכיכר פנויה, ורק אז נכנס במהירות שפחות מעשרים קמ"ש...
עד כאן הכל טוב.
1) אבל מה למען השם אני אמור לעשות כשאני מגיע לכיכר והרכב הבא משמאל הגיע כשניה או חצי שניה אחרי?
2) מה אני עושה אם אני יודע בוודאות שהרכב הבא ממול ממשיך ישר, לפי עיניו, ההגה, חוסר האיתות. (אבל הטסטר בלם אותי כי "אולי" הוא כן יפנה שמאלה לנתיב שלי...)
3) הכיכר עמוסה בנחש של רכבים, כולם זוחלים, ובצד שמאל, הרכב הראשון ממשיך ישר שזה אומר שיש לי קצת זמן להכנס לכיכר מבלי להפריע לרכב שמאחוריו ש"אולי" יפנה לנתיב שלי (גם כאן נבלמתי למרות שהוא המשיך ישר לבסוף).
4) רכב נכנס לכיכר ממול באותה שניה שאני נכנס (או אמור להכנס) זה אומר שגם אם הוא יחליט לפנות לנתיב שלי אני עדיין מקדים אותו בהרבה, אבל היות וכשאני נכנס לכיכר אני לא בטוח בטוהר כוונתו - מה אני אמור לעשות (במקרה הזה הטסטר שאג לעברי: "נו! פנוי למה אתה מחכה/מהסס/רובץ/מתלבט..." ואיך שנכנסתי הרכב אותת על פניה לנתיב שלי ומיד נבלמתי
5) אני קיבלתי הוראה לפנות ימינה בכיכר, אך היות והנתיב הימיני היה עמוס לכל אורך הדרך מאז קבלת ההוראה, לא היה מצב להשתלב בנתיב הימיני כלל וכלל (לא, ממש לא היה מצב לחכות שהנתיב מימיני יתפנה, היו אוטובוסים שהורידו/העלו תלמידים וכדו', זה המצב אין נתיב ימני...) אז למעשה אני אמור לקיים את המנהג "כניסה לכיכר (בעת פניה ימינה בעיקר) מהצד הימני בלבד"?
6) בונוס, אני בדו נתיבי, רכב שלפני עוצר/פורק משא/עולה באש/ כל ציור שתעלו על דעתכם, העיקר שהוא לא מתכוון להמשיך בנסיעה במהלך העשר דקות הבאות. אז בשיעורים המורה, תמיד לימד אותי איך לבצע עקיפה בטוחה ומהירה. אני בעצמי לא כל כך בטוח אם אכן מותר לבצע עקיפה בדו נתיבי, ובעיקר במקום שאני לא יכול לחזות בבטחה ברכב הבא ממול. והנה בטסט נתקעתי מאחורי רכב כזה, הטסטר בוחן את תגובתי, וגלגלי מוחי מרחשין: לעקוף? מותר בכלל? זה דו נתיבי למען השם? להצטדק במקרה של הערה שאין לי שדה ראיה לרכב הבא ממול?
אנא רבותי, הטסטס השני יגיע בקרוב אי"ה ואני כולי תקווה ותפילה, דבר ראשון לא ליפול על טסטר אשר קרוי בלשון העם: "......" וכן ליפול על שעה סבירה, או לפחות השעות שבהם עשיתי את השיעורים. ולא בשמונה בבוקר כשהכביש מסב את עצמו לחניה או למסלול בימבות....
ואי"ה כאשר תפילותי יתגשמו, אעמוד שוב בפני לבטים אלה, אנא יעצו לי מנסיונכם העשיר, והעיקר שלא תעלה תקלה ולא אוציא תאונה מתחת ידי.
תודה רבה
היה היה מקרה שקרה אצלי (לצערי), עברתי 28 שיעורים, הייתי תלמיד טוב וממושמע, הקפיד על כללים, קראתי כל חומר אפשרי ונגיש בענין לעבור טסט, וכו' וכו'. הגעתי לטסט רגוע, אחרי שיעור סימולציה שעבר חלק... ולצערי נפלתי על טסטר מאוד עצבני, (רק נכנס לרכב וכבר צועק: "למה כל כך חנוק פה?!!!..." אמנם הייתי מוכן לזה, המורה אמר לי שאין לי הרבה סיכוי לעבור אצלו, אבל לא היה לי מה להפסיד כל כך...
במהלך הטסט הוא המשיך לצעוק, להעיר על כל דבר, (ולא רק לי, גם ליושב מאחורה ולשאר הנהגים בכביש...) ונבלמתי על ידו פעמיים. על כל מהלך הטסט הייתי אולי מתווכח או מצדיק את עצמי, אבל במקרים שבהם הוא בלם אותי אני גיליתי שאני לא ממש יודע איך באמת צריך לנהוג.
מדובר על זכות קדימה בכיכר.
אני יודע שרכב הבא משמאל, או לחילופין ממול במעגל קטן ואני לא בטוח במאה אחוז שהוא מתכוון להמשיך ישר, אני מאט לפני הכניסה, מוודא שהכיכר פנויה, ורק אז נכנס במהירות שפחות מעשרים קמ"ש...
עד כאן הכל טוב.
1) אבל מה למען השם אני אמור לעשות כשאני מגיע לכיכר והרכב הבא משמאל הגיע כשניה או חצי שניה אחרי?
2) מה אני עושה אם אני יודע בוודאות שהרכב הבא ממול ממשיך ישר, לפי עיניו, ההגה, חוסר האיתות. (אבל הטסטר בלם אותי כי "אולי" הוא כן יפנה שמאלה לנתיב שלי...)
3) הכיכר עמוסה בנחש של רכבים, כולם זוחלים, ובצד שמאל, הרכב הראשון ממשיך ישר שזה אומר שיש לי קצת זמן להכנס לכיכר מבלי להפריע לרכב שמאחוריו ש"אולי" יפנה לנתיב שלי (גם כאן נבלמתי למרות שהוא המשיך ישר לבסוף).
4) רכב נכנס לכיכר ממול באותה שניה שאני נכנס (או אמור להכנס) זה אומר שגם אם הוא יחליט לפנות לנתיב שלי אני עדיין מקדים אותו בהרבה, אבל היות וכשאני נכנס לכיכר אני לא בטוח בטוהר כוונתו - מה אני אמור לעשות (במקרה הזה הטסטר שאג לעברי: "נו! פנוי למה אתה מחכה/מהסס/רובץ/מתלבט..." ואיך שנכנסתי הרכב אותת על פניה לנתיב שלי ומיד נבלמתי
5) אני קיבלתי הוראה לפנות ימינה בכיכר, אך היות והנתיב הימיני היה עמוס לכל אורך הדרך מאז קבלת ההוראה, לא היה מצב להשתלב בנתיב הימיני כלל וכלל (לא, ממש לא היה מצב לחכות שהנתיב מימיני יתפנה, היו אוטובוסים שהורידו/העלו תלמידים וכדו', זה המצב אין נתיב ימני...) אז למעשה אני אמור לקיים את המנהג "כניסה לכיכר (בעת פניה ימינה בעיקר) מהצד הימני בלבד"?
6) בונוס, אני בדו נתיבי, רכב שלפני עוצר/פורק משא/עולה באש/ כל ציור שתעלו על דעתכם, העיקר שהוא לא מתכוון להמשיך בנסיעה במהלך העשר דקות הבאות. אז בשיעורים המורה, תמיד לימד אותי איך לבצע עקיפה בטוחה ומהירה. אני בעצמי לא כל כך בטוח אם אכן מותר לבצע עקיפה בדו נתיבי, ובעיקר במקום שאני לא יכול לחזות בבטחה ברכב הבא ממול. והנה בטסט נתקעתי מאחורי רכב כזה, הטסטר בוחן את תגובתי, וגלגלי מוחי מרחשין: לעקוף? מותר בכלל? זה דו נתיבי למען השם? להצטדק במקרה של הערה שאין לי שדה ראיה לרכב הבא ממול?
אנא רבותי, הטסטס השני יגיע בקרוב אי"ה ואני כולי תקווה ותפילה, דבר ראשון לא ליפול על טסטר אשר קרוי בלשון העם: "......" וכן ליפול על שעה סבירה, או לפחות השעות שבהם עשיתי את השיעורים. ולא בשמונה בבוקר כשהכביש מסב את עצמו לחניה או למסלול בימבות....
ואי"ה כאשר תפילותי יתגשמו, אעמוד שוב בפני לבטים אלה, אנא יעצו לי מנסיונכם העשיר, והעיקר שלא תעלה תקלה ולא אוציא תאונה מתחת ידי.
תודה רבה