חיסכון של ביטוח לאומי

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י תותח שיווקי;2342914:
גם בעניינים נוספים כמו ריבית יש חילוקי דעות משמעותיים בין פוסקי ההלכה שהבד"ץ מסתמך עליהם ובין פוסקי ההלכה שאני צועד לאורם ביום יום.

לא קבעתי שאתה צריך לנהוג כפוסקים שהבד"ץ קבע, אבל יש הרבה מאוד מהציבור שכן סומך עליהם, ולכן צורם מאוד הרעש שיתד עשה והפיץ בכל בתי ישראל... במימונם של פסגות.
 

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י תותח שיווקי;2342914:
(שאגב, אינם מרויחים פרוטה מכל הסיפור, להבדיל מהבד"ץ שמקבלים אחוזים מהרווחים, וזה לגיטימי, כי הבד"ץ הוא גוף כלכלי בשונה מגלאט הון שהוא גוף הלכתי

אשרי המאמין....
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
נכתב ע"י m7080761;2343105:
ובגלל זה כל מעייני האשכול חייבים לעשות כך...
לידיעתך חלק גדול מאוד מהציבור סומך דווקא על הבד"ץ ואוכל יבול נכרי וכדעת חלק מהפוסקים הסוברים כך. למשל בעיר שלי בחלק מהפירות לא היה ניתן להשיג בשמיטה אלא יבול נכרי.
א. אף אחד לא אמר משהו בכיוון של 'חייבים'.
ב. הגרמ"ש קליין, הגרש"א שטרן והגרש"ד גרוס הם לא בעלזא ולא ויז'ניץ (הגרמ"ש קליין בעיקרון ויז'ניץ אבל מוכר כסמכות בכירה אצל רוב קהילות החסידים). לא עולה לי כרגע שם של פוסק המקובל על כל קהילות החסידים שלא השתתף.\
ג. מי שסומך על הבד"ץ בעניין שמיטה יאכלו ענווים וישבעו, הבאתי את הדוגמא בשביל להוכיח שגם אם אני סומך עליהם במה שאני אוכל ושותה עדיין יש נושאים שבהם רבותי פוסקים אחרת.
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
נכתב ע"י m7080761;2343121:
אשרי המאמין....

חובת ההוכחה עליך. לי ידוע בבירור מוחלט שגלאט הון אינם מרויחים ולא אגורה שחוקה מכל הפעילות.
גלאט הון הינו גוף רבני - הלכתי שעוסק בנושא לשם שמים (אין לי שום קשר משפחתי/חברי/עסקי עם מי מהגורמים המעורבים בנושא).
 

Pear

משתמש צעיר
D I G I T A L
נכתב ע"י תותח שיווקי;2342800:
פסגות כרגע, בדגש על כרגע, הכי מהודר בגלל האישור של גלאט הון. אבל אין מה למהר, כי הראל ומיטב דש עומדים לקבל את אותו אישור בדיוק. עד עוד 20 יום אין מה לרוץ להצטרף.

דווקא מי שייעץ לי על זה הוא אחד חילוני שלא דיבר איתי בכלל בקשר לכשרות!
 

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י תותח שיווקי;2343134:
חובת ההוכחה עליך. לי ידוע בבירור מוחלט שגלאט הון אינם מרויחים ולא אגורה שחוקה מכל הפעילות.
גלאט הון הינו גוף רבני - הלכתי שעוסק בנושא לשם שמים (אין לי שום קשר משפחתי/חברי/עסקי עם מי מהגורמים המעורבים בנושא).

לי ידוע בבירור מוחלט.... עקבת אחרי חשבון הבנק שלהם? אני לא מאמין היום לאף אחד שהוא מפעיל מערך של פיקוח ללא כוונות רווח, מותר לי, לא?
ואם אתה מאמין, סליחה: ידוע לך בבירור מוחלט, אשריך. תמשיך להאמין לאנשים...
 

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י תותח שיווקי;2343131:
א. אף אחד לא אמר משהו בכיוון של 'חייבים'.
ב. הגרמ"ש קליין, הגרש"א שטרן והגרש"ד גרוס הם לא בעלזא ולא ויז'ניץ (הגרמ"ש קליין בעיקרון ויז'ניץ אבל מוכר כסמכות בכירה אצל רוב קהילות החסידים). לא עולה לי כרגע שם של פוסק המקובל על כל קהילות החסידים שלא השתתף.\
ג. מי שסומך על הבד"ץ בעניין שמיטה יאכלו ענווים וישבעו, הבאתי את הדוגמא בשביל להוכיח שגם אם אני סומך עליהם במה שאני אוכל ושותה עדיין יש נושאים שבהם רבותי פוסקים אחרת.

הם לא הפוסקים של כל הציבור, רבנים מב"ב הקימו הכשר לפיננסים, אשריהם ואשרי מי שסומך עליהם, הם מקובלים אבל לא כפוסקים אחרונים בכל דבר, וכל אחד ישאל את רבו. מכאן ועד לומר שהם טובים יותר מבד"ץ עד שעדיף לציבור לסמוך עליהם ולא על הבד"ץ, הדרך רחוקה, על הבד"ץ כאמור לפחות חלק גדול מהציבור סומך בהשגחה על מאכלים, ואחד מגדולי ישראל אמר עליהם שיש להם סיעתא דשמיא, וממילא ניתן לסמוך עליהם בשופי ובהידור גם לענין הפיננסים.

אף אחד לא חייב, אבל שטיפת המוח שעשו עבורם צורמת מאוד.
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
נכתב ע"י m7080761;2343386:
לי ידוע בבירור מוחלט.... עקבת אחרי חשבון הבנק שלהם? אני לא מאמין היום לאף אחד שהוא מפעיל מערך של פיקוח ללא כוונות רווח, מותר לי, לא?
ואם אתה מאמין, סליחה: ידוע לך בבירור מוחלט, אשריך. תמשיך להאמין לאנשים...
ואם עקבתי אחרי חשבון הבנק, זה יספיק? אולי הם עובדים בשחור ומפקידים את המליארדים בחשבון עלום באיי קיימן....
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
נכתב ע"י m7080761;2343398:
הם לא הפוסקים של כל הציבור, רבנים מב"ב הקימו הכשר לפיננסים, אשריהם ואשרי מי שסומך עליהם, הם מקובלים אבל לא כפוסקים אחרונים בכל דבר, וכל אחד ישאל את רבו. מכאן ועד לומר שהם טובים יותר מבד"ץ עד שעדיף לציבור לסמוך עליהם ולא על הבד"ץ, הדרך רחוקה, על הבד"ץ כאמור לפחות חלק גדול מהציבור סומך בהשגחה על מאכלים, ואחד מגדולי ישראל אמר עליהם שיש להם סיעתא דשמיא, וממילא ניתן לסמוך עליהם בשופי ובהידור גם לענין הפיננסים.

אף אחד לא חייב, אבל שטיפת המוח שעשו עבורם צורמת מאוד.

טובים יותר מבד"ץ??? איפה ראית דבר כזה? כשאתה מחליט על מי לסמוך בעניין המחלוקת ההיסטורית בין הבית יוסף למבי"ט בענין פירות נכרי בשביעית משנה מי יותר טוב??? אין לך מסורת כלשהי? ואם לבד"ץ יש סייעתא דשמיא אז לחזו"א שחלק עליהם אין???
תן לי לחדד ובזה סיימתי: יש מחלוקת הלכתית ישנה בין בד"ץ העדה החרדית לבין רבים מפוסקי ההלכה בדור, ביניהם אלו שעיתון יתד נאמן והרבנים שמתווים את דרכו צועדים לאורם. מי שמסורת בידו שבמקרה כזה הולכים אחרי הבד"ץ, קדוש יאמר לו. אבל ישנם רבבות מעמך בית ישראל, ביניהם כמעט כל קוראי יתד נאמן שמסורת בידם במקרה כזה לצעוד לאורו של החזו"א ותלמידיו, ולכן יתד רואה חובה לעצמו להעלות את הנושא ולהבהיר את עמדתם של פוסקי ההלכה שהוא צועד לאורם. איך הגעת לשטיפת מח???
 

זיו

משתמש רשום
תכל'ס מבחינה הלכתתית נשמע שבבנק הכי מהודר? לא כך?

איזה חסרונות יש בזה?
 

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י תותח שיווקי;2343414:
טובים יותר מבד"ץ??? איפה ראית דבר כזה? כשאתה מחליט על מי לסמוך בעניין המחלוקת ההיסטורית בין הבית יוסף למבי"ט בענין פירות נכרי בשביעית משנה מי יותר טוב??? אין לך מסורת כלשהי? ואם לבד"ץ יש סייעתא דשמיא אז לחזו"א שחלק עליהם אין???
תן לי לחדד ובזה סיימתי: יש מחלוקת הלכתית ישנה בין בד"ץ העדה החרדית לבין רבים מפוסקי ההלכה בדור, ביניהם אלו שעיתון יתד נאמן והרבנים שמתווים את דרכו צועדים לאורם. מי שמסורת בידו שבמקרה כזה הולכים אחרי הבד"ץ, קדוש יאמר לו. אבל ישנם רבבות מעמך בית ישראל, ביניהם כמעט כל קוראי יתד נאמן שמסורת בידם במקרה כזה לצעוד לאורו של החזו"א ותלמידיו, ולכן יתד רואה חובה לעצמו להעלות את הנושא ולהבהיר את עמדתם של פוסקי ההלכה שהוא צועד לאורם. איך הגעת לשטיפת מח???

אתה סיימת, אבל אני צריך להבהיר: לא אני הגעתי לשטיפת מוח אלא יתד, שבכוונה השאירו ענין זה ליום שלישי שבו קוראים רבים את העיתון החינמי למרות שאינם נמנים על העיתון ואינם צועדים לאורו של החזו"א ותלמידיו בפסיקת ההלכה, וכוונתי לגידולי נכרי בשביעית, מעמיד דמעמיד בסוכה, ועוד ועוד, שאף כי לומדים את תורתו בחשק רב, ונהנים מפירותיו בעניני כלל ישראל כמו המאבק בגיוס ושמירת חומות העיר בני ברק, מ"מ מסורת בידם לא לפסוק דווקא כמותו בהרבה דברים, וגם לא מחוייבים דווקא לפסיקת תלמידיו מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ, שהם גדולי ישראל אבל לא בהכרח מחייבים את כל ישראל לנהוג כמותם.
ולכן אני קורא לזה שטיפת מוח, ששוטפים את המוח גם לאלו שלא נמנים על הפוסקים כהנ"ל לפסוק דווקא כמותם.
זה אמנם לא מהיום ולא מאתמול המדיניות הזו אבל זה עדיין מרגיז אנשים...
ולכן כתבתי שלא צריך להזדקק דווקא לגלאט הון, ומי שלא קיבל על עצמו כרב את הרבנים שחתמו על המודעה יכול בהחלט לבחור באחד המסלולים ההלכתיים המפוקחים ע"י בד"ץ העדה החרדית.
ואגב רציתי לייעץ לקורא את דברי הרב התותח השיווקי שליט"א, שיערכו סקר בין מנויי יתד נאמן, כמה מהם מקפידים לנהוג כהחזו"א ותלמידיו בפסקים התלויות במחלוקת הפוסקים. כ"ש וק"ו על 140,000 הקוראים ביום שלישי...
 

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י תותח שיווקי;2343414:
טובים יותר מבד"ץ??? איפה ראית דבר כזה? כשאתה מחליט על מי לסמוך בעניין המחלוקת ההיסטורית בין הבית יוסף למבי"ט בענין פירות נכרי בשביעית משנה מי יותר טוב??? אין לך מסורת כלשהי? ואם לבד"ץ יש סייעתא דשמיא אז לחזו"א שחלק עליהם אין???

ח"ו לא כתבתי כך וחבל שכך הבנת מדבריי, רק ביקשתי שתסתכל גם על רבבות ישראל שכן סומכים על הבד"ץ והסיעתא דשמיא המלווה אותם.

וכל אחד ינהג כהוראת רבותיו.
 

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י זיו;2343448:
תכל'ס מבחינה הלכתתית נשמע שבבנק הכי מהודר? לא כך?

איזה חסרונות יש בזה?

רבים ושלמים שסומכים על היתר עיסקא אין להם הבדל הלכתי, ההבדל הוא ממוני: מהבנק א"א לעבור אחרי שבחרת, ובקופות גמל ניתן לעבור לקופת גמל אחרת[ולא לבנק], וכן יש מסלולי קופות גמל שיתכן ויצברו תשואה גבוהה יותר גם במסלול ההלכתי.
האמת שגם בהסתמכות על היתר עיסקא, היות ומסלולי קופות הגמל לא מתחייבים על תשואה ויש סיכון מועט, ובבנק יש כאלו שכן מתחייבים, יש בזה כבר הבדל הלכתי, אם מזדקקים ל'היתר' עיסקא, או שזו 'עיסקא' כפשוטה שהכסף מושקע בעסקים.
 

brod

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
המסלול הלכה שיש לו היסטורית תשואה הגבוהה ביותר - כפי שמופיע באתר של ביטוח לאומי זה מיטב דש עם 4.85, ואם ככה אולי עדיף בנק הפועלים שנותנים 4 אחוז ללא סיכון?
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
יתד לא כתבו אלא שזה הכי מהודר (וכלל לא בטוח ש'העדה' חולקים על כך שאפשר יותר) ואיזה שטיפת מוח זו למי שבוחר מרצונו לקרוא את העיתון??
כל הפירסומים שם ו(כמעט) רוב הכתות הם ייעודיות ומי שקורא זה על דעת כן..
 

avim10

משתמש מקצוען
נכתב ע"י חושם;2342741:
לענ"ד אין שום סיבה שלא לסמוך במקרה הזה על היתר עיסקה שהרי בדיוק בשביל זה הוא נועד והיתר עיסקה זה לא הערמה אלא תקנה של חז"ל בגמרא,
אי אפשר להשוות את זה להיתר עיסקא בשביל הלוואה בשביל שוטף או בשביל משכנתא וכו'
אחריות מדי כבדה היא לכתוב בעניני הלכה כשאינך יודע הלכה.
היתר עסקה אינו תקנה של חז"ל בגמרא, "עסקא" עצמה, היא דבר המותר כמבואר בגמרא, והרעיון להגדיר הלואות כ"עסקא" ולהתיר את הריבית עי"ז בתוספת תנאים שאכמ"ל בהם, הוא היתר שהוצע ונתקן ע"י רבותינו האחרונים.
יש כמה סיבות במקרה הזה לא לסמוך, [כמו שיש גם סיבות וצדדים להקל בתנאים מסוימים במקרה זה, ואכמ"ל], ואם תשאל רבנים הבקיאים בהלכות ריבית, תשמע כך.
שוב, אני בהחלט לא פוסל את מי שסומך, ויש לו על מי לסמוך. ובכל זאת מי שרוצה להדר בענין אין לרפות את ידיו, ובשביל זה יצרו את המסלול שנקרא גלאט הון, כדי לתת אפשרות למדקדקים להמנע מכל חשש.
[גם לפי רבני גלאט הון, אם הבנתי נכון עיקר הבעיה היא לא היתר עסקה, אלא השקעה בתעודות סל שלדעתם יש בזה איסור ריבית ולדעת רבני הבד"ץ אפשר להתיר, בעניי עדיין לא הבנתי את צדדי המחלוקת בזה].
 

avim10

משתמש מקצוען
נכתב ע"י m7080761;2343386:
לי ידוע בבירור מוחלט.... עקבת אחרי חשבון הבנק שלהם? אני לא מאמין היום לאף אחד שהוא מפעיל מערך של פיקוח ללא כוונות רווח, מותר לי, לא?
ואם אתה מאמין, סליחה: ידוע לך בבירור מוחלט, אשריך. תמשיך להאמין לאנשים...
אני לא יכול לומר שידוע לי בבירור מוחלט, וגם לא אכפת לי אם רבנים ת"ח שמשקיעים מזמנם ימים ולילות יקבלו קצת כסף מהחברות שמקבלות מהם את חותמת הכשרות.
אך הסיבה שכתבת - "אני לא מאמין היום לאף אחד שהוא מפעיל מערך של פיקוח ללא כוונות רווח", אינה תקפה במקרה זה, מכיון שגלאט הון, בשונה מהבד"ץ, אינה מערך של פיקוח, לפחות לא ארוך טווח. הם פשוט נתנו הוראות באלו מוצרים מותר להשקיע, ומרגע שהקרן מוגדרת במשרד האוצר שמשקיעה לפי תמהיל המוצרים הזה, אסור לה לשנות, ואין לגלאט הון מה לפקח בענין. זה יותר ענין של יעוץ והכוונה ראשונית, וזהו.
בשונה מכך, הבד"ץ אכן נזקקים אכן לפיקוח חודשי לודא שאכן האג"ח הקונצרניים הם של חברות שיש להם הית"ע, דבר שאינו מפוקח ע"י האוצר.
 

avim10

משתמש מקצוען
נכתב ע"י m7080761;2343464:
האמת שגם בהסתמכות על היתר עיסקא, היות ומסלולי קופות הגמל לא מתחייבים על תשואה ויש סיכון מועט, ובבנק יש כאלו שכן מתחייבים, יש בזה כבר הבדל הלכתי, אם מזדקקים ל'היתר' עיסקא, או שזו 'עיסקא' כפשוטה שהכסף מושקע בעסקים.
זו טעות בהבנת המציאות של קופות הגמל כיום. לפי החוק אינך "מלוה" כסף לקופה ומקבל ממנה ריבית, אלא הקופה מנהלת את הכסף שלך, וכשהיא קונה בו אג"ח קונצרני שמבטיח ריבית מוגדרת, הרי שנזקקים ל"היתר" עסקא.
 

avim10

משתמש מקצוען
נכתב ע"י brod;2343903:
המסלול הלכה שיש לו היסטורית תשואה הגבוהה ביותר - כפי שמופיע באתר של ביטוח לאומי זה מיטב דש עם 4.85, ואם ככה אולי עדיף בנק הפועלים שנותנים 4 אחוז ללא סיכון?
רק שימו לב, 4% זה לתינוקות עד גיל שנה, משם זה הולך ופוחת.
לילד בן 15 למשל, הריבית המובטחת היא 1.4%.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה