התייעצות קופת גמל להשקעה, כיצד לפתוח?

חרישאי

משתמש מקצוען
אני מעוניין לראות את הפרוטות של ביטוח לאומי בקופת גמל להשקעה, טווח החיסכון הוא ללימודי הבנות בסמינר, הם בנות 1 ו 2.
א. האם מומלץ גם את ה50 הנוספים של הביטוח לאומי לשים שם, (עד עכשיו שמתי בחיסכון לכל ילד). אשמח אם מישהו יכול לפרט בקצרה יתרונות מול חסרונות של חיסכון לכל ילד לעומת קופת גמל חוץ מענין הבעלות על הכסף.
ב. יש למישהו סוכן אמין שיארגן לי את העניין של הדמי ניהול או שעדיף לחפור לכל חברה בנפרד ולנסות להתמקח, (כרגע מדובר בכושר מיקוח מינימלי כי החיסכון כרגע לא קיים וסכום ההפקדה החודשי יחסית נמוך).
ג. האם כדאי לפצל לשני קופות נפרדות בהנחה שזה יושקע באותו מסלול מטעמי נוחות, (אולי לא מכיוון שקצבת הילדים היא לא אחידה ובהמשך אאלץ להתחשבן שוב על סכום ההפקדה החודשי לכל קופה).
תודה מראש
 

דף גמרא

משתמש פעיל
אשמח אם מישהו יכול לפרט בקצרה יתרונות מול חסרונות של חיסכון לכל ילד לעומת קופת גמל חוץ מענין הבעלות על הכסף.
אפרט את מה שידוע לי:
בחיסכון לכל ילד יש מעלה שאתה לא משלם דמי ניהול עד גיל 21 של הילד (וגם אז הדמי ניהול נמוכים יחסית.)

בקופת גמל להשקעה יש מעלה שיש יותר מבחר של מסלולים ויש יותר סיכוי שתמצא את המסלול שהכי מתאים לך (אבל אם יש לך מסלול שמתאים לך בחסכון לכל ילד אין לך עניין בזה.
וכן בקופת גמל להשקעה יש אופציה בתנאים מסוימים בגיל פרישה למשוך כקצבה ולהימנע מתשלום מס רווח הון. (בחיסכון לכל ילד לא ידוע לי אפשרות כזאת, אבל אני לא בקיא ממש בפרטים, בכל מקרה אם היעד הוא ללימודי הבנות בסמינר זה לא רלוונטי.)
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
להימנע מתשלום מס רווח הון
בד"כ בגיל 18, פעמים רבות אף ב 21, יש מספיק נקודות מס בשביל לנכות כל או חלק מהמס רווחי הון.
מלבד זאת, בהתנהלות נכונה - אפשר לשמר את זה כקרן מוצמדת לבעל הקרן, וכך 'לעקוף' את הנוהל הדרקוני שכל רווחי ההון מיוחסים לבעל ההכנסה הגבוהה יותר בין שני בני הזוג.
 

ה. שלמה

משתמש מקצוען
(וגם אז הדמי ניהול נמוכים יחסית.)
כתבו כמה ניקים שהד"נ משתנים בגיל21
וכן בקופת גמל להשקעה יש אופציה בתנאים מסוימים בגיל פרישה למשוך כקצבה ולהימנע מתשלום מס רווח הון. (בחיסכון לכל ילד לא ידוע לי אפשרות כזאת
אחרי 21 זה קופגל"ה לכל עניין.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  11  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה