חמישה מטיילים
בשלושה מקומות צועדים
על העצים ממול השמש.
יַבְדִּיל
וְשִׁסַּע אֹתוֹ בִכְנָפָיו לֹא יַבְדִּיל וְהִקְטִיר אֹתוֹ הַכֹּהֵן הַמִּזְבֵּחָה
עַל הָעֵצִים אֲשֶׁר עַל הָאֵשׁ עֹלָה הוּא אִשֵּׁה רֵיחַ נִיחֹחַ לַיקֹוָק:
וְהֵבִיא אֹתָם אֶל הַכֹּהֵן וְהִקְרִיב אֶת אֲשֶׁר לַחַטָּאת רִאשׁוֹנָה וּמָלַק אֶת רֹאשׁוֹ
מִמּוּל עָרְפּוֹ וְלֹא יַבְדִּיל:
אָז יַבְדִּיל מֹשֶׁה שָׁלֹשׁ עָרִים בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן מִזְרְחָ
ה שָׁמֶשׁ:
(אגב, תודה רבה על הנקודות שמבדילות בין ההבדלות)
יד נפלה ועכשיו הוא דל
שני שטיחים נפרשו לרווחה
שתי שני לבבות חזקים את האמצעית מקיפים
ארבעה גלגלים זוג שוכב וזוג עומד,
בשלושה מקומות גם הם הולכים
בראשון ראו אורות
בשני מימות
ובשלישי כינורות.
וַיַּבְדֵּל
(הלכה הי' שבין האותיות ד"ל.
(וזה נפלא שרמזת גם איזה י' להוריד, אבל היכן רמוזה האות ו' שנוספה? אמנם יש רמז בהמשך לחמש אותיות כי כתוב 'אמצעית', ובהכרח שיש להוסיף אות, אבל לא כתוב מה להוסיף.. מצד שני, בהתחשב שזה תוך כדי הטירדות והעיצובים, אין שום תלונות..) נוספו שני ניקודי פתח, ושני דגשים
(אגב, השני דגש קל ולא חזק), ואחריהם שווא וצירי
(ההגדרה של הגלגלים נחמדה!).
וַיַּרְא אֱלֹקים אֶת
הָאוֹר כִּי טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹקים בֵּין
הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ:
וַיַּעַשׂ אֱלֹקים אֶת הָרָקִיעַ וַיַּבְדֵּל בֵּין
הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ וּבֵין
הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ וַיְהִי כֵן:
וַיַּבְדֵּל דָּוִיד וְשָׂרֵי הַצָּבָא לַעֲבֹדָה לִבְנֵי אָסָף וְהֵימָן וִידוּתוּן [הַנִּבְּאִים]
בְּכִנֹּרוֹת בִּנְבָלִים וּבִמְצִלְתָּיִם וַיְהִי מִסְפָּרָם אַנְשֵׁי מְלָאכָה לַעֲבֹדָתָם:
רביעית מסרה לבבה לאמצעית הקמוצה
השטיח היהודי החל חורק
הנה רואה הוא עולמות.
וַיִּבָּדֵל
(הדגש עבר לאות ב' שהיא אמצעית ועכשיו
(!) נעשתה קמוצה, והשטיח היהודי
(שם חדש לאות י', ברכות ואיחולים לקבלת השם!) בניקוד חיריק)
בְּנֵי עַמְרָם אַהֲרֹן וּמֹשֶׁה וַיִּבָּדֵל אַהֲרֹן לְהַקְדִּישׁוֹ קֹדֶשׁ קָדָשִׁים הוּא וּבָנָיו עַד
עוֹלָם לְהַקְטִיר לִפְנֵי יְקֹוָק לְשָׁרְתוֹ וּלְבָרֵךְ בִּשְׁמוֹ עַד
עוֹלָם:
מטה נזרק לצד הדרך
ואויה, החרימו כל רכושו.
יִבָּדֵל (בלי ו')
וְכֹל אֲשֶׁר לֹא יָבוֹא לִשְׁלֹשֶׁת הַיָּמִים כַּעֲצַת הַשָּׂרִים וְהַזְּקֵנִים
יָחֳרַם כָּל רְכוּשׁוֹ וְהוּא יִבָּדֵל מִקְּהַל הַגּוֹלָה: