חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
הצטרפו כולכם מבלי להתבושש
חפשו את הרואות שש- שש
חבורת נערות נעלות
מסלתה ומשמנה, כלילות המעלות
את הקמוצות רואות בפסוק פעמיים
ובמדבר ניצבות הן ליד המים
ממשיכות לטייל, התו נעלם, שיהיה לו סבבה
הנערות מסתדרות בלעדיו, מופיעות פעמים ארבע
מחליפות מרכבות, רוכבות על גלגלים
רק הראש הקמצן, הוא רב פעלים
אומרות בקול תודה, רואות הן רוחות
ובסוף בצד קדם, איזה פלא הן נערכות
אחת הנערות אל התו מתגעגעת
אומרת גם היא שלום, ואולי מגעגעת
והנה ארבעת הנערות
שלוש פעמים מוזכרות
ושוב משנות המרכבות
כי ככה לנסוע הן אוהבות
חונות לראשונה פעמיים ליד הבריתות
ובסוף ניצבות ליד פשעים וחטאות
הכף השקועה בחלום החלה להתעורר
התקמצה לה באחת ולא באה יותר
פוגשות איש את אחיו, מקטן ועד גדול
מתעייפות מהמסע הנ''ל, רוצות כבר לחדול.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הצטרפו כולכם מבלי להתבושש
חפשו את הרואות שש- שש
חבורת נערות נעלות
מסלתה ומשמנה, כלילות המעלות
את הקמוצות רואות בפסוק פעמיים
ובמדבר ניצבות הן ליד המים
אזכרתה
וְקָמַץ מִשָּׁם מְלֹא קֻמְצוֹ מִסָּלְתָּהּ וּמִשַּׁמְנָהּ עַל כָּל לְבֹֽנָתָהּ וְהִקְטִיר הַכֹּהֵן אֶת אַזְכָּֽרָתָהּ הַמִּזְבֵּחָה.
וְקָמַץ הַכֹּהֵן מִמֶּנָּה מְלוֹא קֻמְצוֹ אֶת אַזְכָּֽרָתָהּ.
וְקָמַץ הַכֹּהֵן מִן הַמִּנְחָה אֶת אַזְכָּרָתָהּ וְהִקְטִיר הַמִּזְבֵּחָה וְאַחַר יַשְׁקֶה אֶת הָֽאִשָּׁה אֶת הַמָּֽיִם.
ממשיכות לטייל, התו נעלם, שיהיה לו סבבה
הנערות מסתדרות בלעדיו, מופיעות פעמים ארבע
מחליפות מרכבות, רוכבות על גלגלים
רק הראש הקמצן, הוא רב פעלים
אומרות בקול תודה, רואות הן רוחות
ובסוף בצד קדם, איזה פלא הן נערכות
אזכרה - הת' ירדה, סגול שווא שווא וקמץ.
אֵלֶּה אֶזְכְּרָה וְאֶשְׁפְּכָה עָלַי נַפְשִׁי כִּי אֶעֱבֹר בַּסָּךְ אֶדַּדֵּם עַד בֵּית אֱלֹהִים בְּקוֹל רִנָּה וְתוֹדָה.
אֶזְכְּרָה אֱלֹקים וְאֶהֱמָיָה אָשִׂיחָה וְתִתְעַטֵּף רוּחִי סֶלָה.
אֶזְכְּרָה נְגִינָתִי בַּלָּיְלָה עִם לְבָבִי אָשִׂיחָה וַיְחַפֵּשׂ רוּחִי.
אֶזְכּוֹר מַעַלְלֵי קהּ כִּי אֶזְכְּרָה מִקֶּדֶם פִּלְאֶךָ.
אחת הנערות אל התו מתגעגעת
אומרת גם היא שלום, ואולי מגעגעת
והנה ארבעת הנערות
שלוש פעמים מוזכרות
ושוב משנות המרכבות
כי ככה לנסוע הן אוהבות
חונות לראשונה פעמיים ליד הבריתות
ובסוף ניצבות ליד פשעים וחטאות
אזכר - הה' ירדה.
וְאַף אֶת בְּרִיתִי יִצְחָק וְאַף אֶת בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּֽר.
אָנֹכִי אָנֹכִי הוּא מֹחֶה פְשָׁעֶיךָ לְמַעֲנִי וְחַטֹּאתֶיךָ לֹא אֶזְכֹּר.
הכף השקועה בחלום החלה להתעורר
התקמצה לה באחת ולא באה יותר
פוגשות איש את אחיו, מקטן ועד גדול
מתעייפות מהמסע הנ''ל, רוצות כבר לחדול.
אזכר - כ' קמץ.
וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת אָחִיו לֵאמֹר דְּעוּ אֶת ד' כִּי כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְטַנָּם וְעַד גְּדוֹלָם נְאֻם ד' כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר עוֹד.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ארבע מסתערבות
שש פעמים מתערבות
בצוות ישנה נקבה שעולה
והערך שלה בשקלים
בפתח אוהל מועד ראתה
גם איזה איל תמים
במדבר ניצבו בזה האחרית
פגשו את יסף ונתנו לו חמישית
הלכו הן ברבות
כבשו עבדים ושפחות
תו נעלמה, ים בא אליהן
השן הקמוצה, ציירה תחתיהן
וזו שאהבה לחלום
גלגלה חרק לו הלום
בהתחלה מבכא הוא אל אחיו
כשהתחנן בצרה לא שמע את תחנוניו
הים נעלם, שני קמצים הנה באים
ולפעולת המסתערבות, באו תריסר פעמים
את אבימלך פגשו בראשית
לא אלמן ישראל, יש רצון באחרית.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבע מסתערבות
שש פעמים מתערבות
בצוות ישנה נקבה שעולה
והערך שלה בשקלים
בפתח אוהל מועד ראתה
גם איזה איל תמים
במדבר ניצבו בזה האחרית
פגשו את יסף ונתנו לו חמישית
אשמו
וְהֵבִיא אֶת אֲשָׁמוֹ לַֽד' עַל חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא נְקֵבָה.
וְהֵבִיא אֶת אֲשָׁמוֹ אֲשֶׁר חָטָא שְׁתֵּי תֹרִים אֽוֹ שְׁנֵי בְנֵֽי יוֹנָה לַֽד' אֶחָד לְחַטָּאת וְאֶחָד לְעֹלָֽה.
וְהֵבִיא אֶת אֲשָׁמוֹ לַֽד' אַיִל תָּמִים מִן הַצֹּאן בְּעֶרְכְּךָ כֶּֽסֶף שְׁקָלִים.
וְאֶת אֲשָׁמוֹ יָבִיא לַֽד' אַיִל תָּמִים מִן הַצֹּאן בְּעֶרְכְּךָ.
וְהֵבִיא אֶת אֲשָׁמוֹ לַֽד' אֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד.
וְהִתְוַדּוּ אֶֽת חַטָּאתָם אֲשֶׁר עָשׂוּ וְהֵשִׁיב אֶת אֲשָׁמוֹ בְּרֹאשׁוֹ וַחֲמִֽישִׁתוֹ יֹסֵף עָלָיו וְנָתַן לַֽאֲשֶׁר אָשַׁם לֽוֹ.
הלכו הן ברבות
כבשו עבדים ושפחות
אשמות
לִכְבֹּשׁ לַעֲבָדִים וְלִשְׁפָחוֹת לָכֶם הֲלֹא רַק אַתֶּם עִמָּכֶם אֲשָׁמוֹת.
תו נעלמה, ים בא אליהן
השן הקמוצה, ציירה תחתיהן
וזו שאהבה לחלום
גלגלה חרק לו הלום
בהתחלה מבכא הוא אל אחיו
כשהתחנן בצרה לא שמע את תחנוניו
אשמים - אותיות תו ירדו, נוספו אותיות ים.
וַיֹּֽאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ עַל אָחִינוּ אֲשֶׁר רָאִינוּ צָרַת נַפְשׁוֹ בְּהִתְחַֽנְנוֹ אֵלֵינוּ וְלֹא שָׁמָעְנוּ. - בראשית מב, כא
הים נעלם, שני קמצים הנה באים
ולפעולת המסתערבות, באו תריסר פעמים
את אבימלך פגשו בראשית
לא אלמן ישראל, יש רצון באחרית.
אשם - קמץ קמץ. אותיות ים ירדו.
וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ מַה זֹּאת עָשִׂיתָ לָּנוּ כִּמְעַט שָׁכַב אַחַד הָעָם אֶת אִשְׁתֶּךָ וְהֵֽבֵאתָ עָלֵינוּ אָשָֽׁם.
כִּי לֹא אַלְמָן יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה מֵאֱלֹקיו מֵד' צְבָקוֹת כִּי אַרְצָם מָלְאָה אָשָׁם מִקְּדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל.
אֱוִלִים יָלִיץ אָשָׁם וּבֵין יְשָׁרִים רָצוֹן.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חידות מפוארות, חרוזות ומפזזות.
אפשר הערות קצרות? - כן, בשמחה. - טוב, אז אכתוב.
רק הראש הקמצן, הוא רב פעלים
לא כל כך הבנתי את 'רב פעלים', אבל מהלשון משמע שרק הראש הקמצן נשאר, והשאר החליפו מרכבות. וזה לא כ"כ מדוייק, כי גם הז' נשאר בהבליו.
אומרת גם היא שלום, ואולי מגעגעת
אם אפשר הסבר, מה פירוש המילה 'מגעגעת'?
והנה ארבעת הנערות
ארבע. בנקבה - גם בנסמך אין ת'. כמו 'שלש הערים' לעומת 'שלשת האנשים'.
מתעייפות מהמסע הנ''ל, רוצות כבר לחדול.
נראה שהעייפות באה להן מהיוצרת.. אבל המסע היה מרתק!
ארבע מסתערבות
זה המשך המסתורין של @sl disign עם הדמויות העטויות. בהתחלה מרגלים ועכשיו מסתערבות..
בהתחלה מבכא הוא אל אחיו
אמת שרצית לרמוז 'מב-כא'. וזה רמז נפלא. אבל נראה לי שאין מילה כזאת, והכתיב צריך להיות 'מבכה' בה"א, כמו 'רחל מבכה'. (למרות שיש גם 'עמק הבכא').
זהו, עד כאן ההערות הטרחניות, סתם בשביל הענין. כי ההשקעה בכתיבה - מיוחדת!
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבעה רעשנים
הסתובבו רעננים
פעמיים פגשו את אשר
עם ראשו ולבבו.
פנו אל הנוכח
פעם הסגיל ופעם העלה הבל
כי אנכי ידעתי כי קשה אתה.
נוספו עשרה לרעשן האחרון
שרביט הגיע להשגיח בראש
גלגליהם הם מחליפים
תשע פעמים הם חגים
לב תחת רגליו
החושך יכסה ביום ענן
לא יוסף חמש ימים
תחת רגליו מכון כסאו ולבושו.
הראש ויתר על ארבעה
ופעמיים באה אותה ההופעה
עם שינוי קטן וממלא.
שלוש נוספו לראש
ומשה נגש.
שרביט נוסף הגיע לעזור
ודיבר בקול גדול.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה רעשנים
הסתובבו רעננים
שינוי מרענן בהחלט! דבר בעתו מה טוב..
פעמיים פגשו את אשר
עם ראשו ולבבו.
ערפו
אֶת רֹאשׁוֹ מִמּוּל עָרְפּוֹ
וַיֶּקֶשׁ אֶת עָרְפּוֹ וַיְאַמֵּץ אֶת לְבָבוֹ
פנו אל הנוכח
ערפך
פעם הסגיל ופעם העלה הבל
כי אנכי ידעתי כי קשה אתה.
כִּי אָנֹכִי יָדַעְתִּי אֶת מֶרְיְךָ וְאֶת עָרְפְּךָ הַקָּשֶׁה (העלה הבל = שוא בפ').
כִּי קָשֶׁה אָתָּה וְגִיד בַּרְזֶל עָרְפֶּךָ (הסגיל = סגול בפ').
נוספו עשרה לרעשן האחרון
ערפך+י=ל
שרביט הגיע להשגיח בראש
וערפל
גלגליהם הם מחליפים
תשע פעמים הם חגים
לב תחת רגליו
החושך יכסה ביום ענן
לא יוסף חמש ימים
תחת רגליו מכון כסאו ולבושו.
וַתִּקְרְבוּן וַתַּעַמְדוּן תַּחַת הָהָר וְהָהָר בֹּעֵר בָּאֵשׁ עַד לֵב הַשָּׁמַיִם חֹשֶׁךְ עָנָן וַעֲרָפֶל:
וַיֵּט שָׁמַיִם וַיֵּרַד וַעֲרָפֶל תַּחַת רַגְלָיו:
כִּי הִנֵּה הַחֹשֶׁךְ יְכַסֶּה אֶרֶץ וַעֲרָפֶל לְאֻמִּים וְעָלַיִךְ יִזְרַח יְקֹוָק וּכְבוֹדוֹ עָלַיִךְ יֵרָאֶה:
כְּבַקָּרַת רֹעֶה עֶדְרוֹ בְּיוֹם הֱיוֹתוֹ בְתוֹךְ צֹאנוֹ נִפְרָשׁוֹת כֵּן אֲבַקֵּר אֶת צֹאנִי וְהִצַּלְתִּי אֶתְהֶם מִכָּל הַמְּקוֹמֹת אֲשֶׁר נָפֹצוּ שָׁם בְּיוֹם עָנָן וַעֲרָפֶל:
יוֹם חֹשֶׁךְ וַאֲפֵלָה יוֹם עָנָן וַעֲרָפֶל כְּשַׁחַר פָּרֻשׂ עַל הֶהָרִים עַם רַב וְעָצוּם כָּמֹהוּ לֹא נִהְיָה מִן הָעוֹלָם וְאַחֲרָיו לֹא יוֹסֵף עַד שְׁנֵי דּוֹר וָדוֹר:
יוֹם עֶבְרָה הַיּוֹם הַהוּא יוֹם צָרָה וּמְצוּקָה יוֹם שֹׁאָה וּמְשׁוֹאָה יוֹם חֹשֶׁךְ וַאֲפֵלָה יוֹם עָנָן וַעֲרָפֶל: (בעצם יש כאן ששה ימים. אבל יש כאן דיוק לא למנות את היום הידוע..)
וַיֵּט שָׁמַיִם וַיֵּרַד וַעֲרָפֶל תַּחַת רַגְלָיו:
עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:
בְּשׂוּמִי עָנָן לְבֻשׁוֹ וַעֲרָפֶל חֲתֻלָּתוֹ:
הראש ויתר על ארבעה
ופעמיים באה אותה ההופעה
עם שינוי קטן וממלא.
ו-ד = בערפל
אָז אָמַר שְׁלֹמֹה יְקֹוָק אָמַר לִשְׁכֹּן בָּעֲרָפֶל:
אָז אָמַר שְׁלֹמֹה יְקֹוָק אָמַר לִשְׁכּוֹן בָּעֲרָפֶל:
מה השינוי הקטן? האות ו' שכאן בחולם חסר וכאן מלא.
(היה גם יפה לכתוב: משכן חסר וגם מלא..)
שלוש נוספו לראש
ומשה נגש.
ב+ג= הערפל
וּמֹשֶׁה נִגַּשׁ אֶל הָעֲרָפֶל
שרביט נוסף הגיע לעזור
ודיבר בקול גדול.
והערפל
דִּבֶּר יְקֹוָק אֶל כָּל קְהַלְכֶם בָּהָר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ הֶעָנָן וְהָעֲרָפֶל קוֹל גָּדוֹל וְלֹא יָסָף
רק בשביל להשלים ההופעות..
נוספו עשרה ועוד תשעה, והנה רגלים ניגפות.
סרו שלשים מהרה, הבעד ישפוט מקיפות.
 
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נוספו עשרה ועוד תשעה, והנה רגלים ניגפות.
לערפל - הו + יט=ל: יִתְנַגְּפוּ רַגְלֵיכֶם עַל הָרֵי נָשֶׁף וְקִוִּיתֶם לְאוֹר וְשָׂמָהּ לְצַלְמָוֶת (ישית) וְשִׁית לַעֲרָפֶל.
סרו שלשים מהרה, הבעד ישפוט מקיפות.
הַבְעַד עֲרָפֶל יִשְׁפּוֹט.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לא היה לי הרבה זמן, אז יש רק משהו קצר. להעלות? - מורגלני.. - טוב, הנה:
חבורת נסתרים
היו מסתודדים
בחמש מערות
בנטיפי הבדים
הופיעו לבדן
וזבחו מקומן
בשנית הם נזכרים
בנמשך בלא עשרים
נזכרו ובאו
בארבעה נחבאו
בסל ואחרית
רבע ורביעית
אל ביתם באה שביה
למגדל שן נסעו מהרה
והנה ראו אשת
ולא חזו מוגשת
לבבות קשות הסירו
נקמצו וגם פתחו
והנה כל הארץ
מולם ניצבו במרץ
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
לקראת פורים ונהפוך הוא
מתחילה מהסוף להתחלה...
מעניין למה ;)

לבבות קשות הסירו
נקמצו וגם פתחו
והנה כל הארץ
מולם ניצבו במרץ
את לבבות המילה קשות, דהיינו האותיות ש' ו'
מסירים מהמילה שבלול
קבלנו: בלל
עַל-כֵּן קָרָא שְׁמָהּ בָּבֶל כִּי-שָׁם בָּלַל... שְׂפַת כָּל-הָאָרֶץ וּמִשָּׁם הֱפִיצָם...עַל-פְּנֵי כָּל-הָאָרֶץ
אל ביתם באה שביה
למגדל שן נסעו מהרה
והנה ראו אשת
ולא חזו מוגשת
אות ב' מנוקדת בשווא
האות ש' ניצבת בתחילה
שבלול
כְּמוֹ שַׁבְּלוּל תֶּמֶס יַהֲלֹךְ נֵפֶל אֵשֶׁת בַּל-חָזוּ
נזכרו ובאו
בארבעה נחבאו
בסל ואחרית
רבע ורביעית
בלול
בסל ואחרית- המילה סל והאות האחרונה ת' לידה- סלת

סֹלֶת בָּלוּל בְּשֶׁמֶן כָּתִית רֶבַע הַהִין וְנֵסֶךְ רְבִיעִת
לִתְנוּפָה לְכַפֵּר עָלָיו וְעִשָּׂרוֹן סֹלֶת אֶחָד בָּלוּל בַּשֶּׁמֶן לְמִנְחָה וְלֹג שָׁמֶן
מִנְחָה סֹלֶת עִשָּׂרוֹן בָּלוּל בִּרְבִעִית הַהִין שָׁמֶן
סֹלֶת שְׁלֹשָׁה עֶשְׂרֹנִים בָּלוּל בַּשֶּׁמֶן חֲצִי הַהִין
הופיעו לבדן
וזבחו מקומן
בשנית הם נזכרים
בנמשך בלא עשרים
נזכרו ובאו

בלולה
ליד המילה עשרונים
@sl disign האשכול נפתח, רוצה להמשיך?
או יותר נכון להתחיל...
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת נסתרים
היו מסתודדים
בחמש מערות
בנטיפי הבדים
בלולת
וְחַלֹּת מַצֹּת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן.
חַלּוֹת מַצֹּת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן.
חַלּוֹת מַצּוֹת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן וּרְקִיקֵי מַצּוֹת מְשֻׁחִים בַּשָּׁמֶן וְסֹלֶת מֻרְבֶּכֶת חַלֹּת בְּלוּלֹת בַּשָּֽׁמֶן.
וְסַל מַצּוֹת סֹלֶת חַלֹּת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן וּרְקִיקֵי מַצּוֹת מְשֻׁחִים בַּשָּׁמֶן וּמִנְחָתָם וְנִסְכֵּיהֶֽם.
הופיעו לבדן
וזבחו מקומן
בשנית הם נזכרים
בנמשך בלא עשרים
בלולה - מופיע 29 פעמים כמנין וזבחו
המילה השניה בשמן - נמשך.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מעניין למה ;)
באמת מעניין..
חשבתי שתברחי בהתחלה, ב'וזבחו' וב'עשרים' (לא קשור העשרונים, למרות שזה נשמע קורץ. אבל אחרי 'בנטיפי הבדים' לא היה מקום לכתוב דבר מפורש יותר..). זו הגימטריא שהבטחתי. וזה אכן מטעה, כי לא יודעים אם למנות את האות ו' של 'וזבחו'. אבל חזקה על @sl disign שאין דבר נעלם ממנה..

בקהילה הרביעית לפני העשירית, עמדו אחד וגם שנים, קראו על הפתרונות מקרא שכתוב, בשלימות מלוא חופניים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה