הכרת סגנונות במוסיקה

Line In

משתמש רשום
מוסיקה ספרדית - פלמנקו
אני מעלה כמה קטעים קצרים.

קדימה, יש מידע על הסגנון הזה?
 

קבצים מצורפים

  • 1.mp3
    KB 652 · צפיות: 29
  • 2.mp3
    1 MB · צפיות: 31
  • 3.mp3
    1.2 MB · צפיות: 32

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
האחרון שהעלאת נראה לי יותר סלסה ולא פלמנקו.
ממה שאני יודע על הפלמנקו זה שהוא מתבסס ברובו על מספר מצומצם של אקורדים, הספקתי לשכוח קצת אבל מה שאני זוכר זה G,Bm,Em,G7 ועוד כמה שפרחו מזכרוני, מדובר על משהו כמו 4 אקורדי בסיס ועליהם עוד 4 נוספים להעשרה.
מדבר בעיקר מהזיכרון יתכן ואני טועה.
 

Line In

משתמש רשום
נכתב ע"י trew;1020439:
האחרון שהעלאת נראה לי יותר סלסה ולא פלמנקו

נכון, הקטע מעבר מזכיר סלסה בגלל הפסנתר, אבל המחיאות...

נכתב ע"י trew;1020439:
מדובר על משהו כמו 4 אקורדי בסיס ועליהם עוד 4 נוספים להעשרה.

אפשר להעלות שמע שמדגים את זה?
 

אלישבע אבר

מנהלת קהילת מוזיקה. סאונד. והפקות במה
מנהל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
האחרון שהעלאת נראה לי יותר סלסה ולא פלמנקו
גם לדעתי
האמת שגם על שתיים אני מסתפקת
פלמנקו
• flamencoפלמנקו-
פלמנקו הוא ריקוד צועני שהתפתח באנדלוסיה בדרום ספרד וספג השפעות תרבותיות של העמים השונים שחיו אז באזור: ספרדים, צוענים, מוסלמים ואף יהודים.
הפלמנקו נודע בהיותו סגנון מוזיקלי מורכב, אשר מבוסס על כ-60 סוגי מקצבים, שחלקם מורכבים ביותר - 12 פעימות בעיקר, ובנוסף 5,6,4,2.

סלסה
סלסה היא סגנון ריקוד לטיני שהתפתח בתחילת המאה ה-20 בקובה. הסלסה התפתחה במקור מצעדי הבסיס של ריקוד הסון הקובני והוואוואנקו האפרו-קובני בשילוב אלמנטים מריקוד הסווינג, הממבו, הצ'ה צ'ה צ'ה, ומגוון ריקודים אפרו-קובניים אחרים.הריקוד נרקד על מוזיקה לטינית במקצב 4 רבעים, מבוססת על סון, טימבה או ממבו. מקצב נפוץ בשירי סלסה הוא מקצב ה- Clave. הקלאווה הם 2 מקלות עץ המשמיעים בדרך כלל מקצב ספיציפי איתו אפשר בקלות למצוא את קצב הסלסה.
כלי נגינה אופיניים: תופים, כלי הקשה (מקלות עץ ) פסנתר, כלי נשיפה ממתכת.

לפי דעתי, רק הראשון הוא באמת פלמנקו, ואילו השתיים האחרים.. אממ...
מה אתם אומרים??
 

Line In

משתמש רשום
ברצועה הראשונה המהלך מאד ספרדי - I VII VI V תוך משיכות אל ה- V ( מינורי )
וכמובן הגיטרה הספרדית דומיננטית מאד עם הקשות.

פתיח רצועה 2 לי מאד מזכיר פלמנקו רק שזה שילוב עם פופ.
תקשיבו לרצועה 4 שהיא הקלטת תוף POP FLAMENCO. תגידו אם זה לא זה.

אגב. איך קוראים לכלי הקשה הזה ( אם אפשר לקרוא לו כך;)) שהמנגן יושב עליו ודופק עם הידיים על הדופן.

בסיום של התוף ברצועה 4 יש עוד מהלך הרמוני יפה עם אופי ספרדי

C C# D# C# C
 

קבצים מצורפים

  • 4.mp3
    KB 970.7 · צפיות: 32

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י Line In;1020539:
אגב. איך קוראים לכלי הקשה הזה ( אם אפשר לקרוא לו כך;)) שהמנגן יושב עליו ודופק עם הידיים על הדופן.


C C# D# C# C
קחון
קצת מתוך ויקיפדיה:
חמש מתוך שש פאות התיבה עשויות מעץ עבה, בדרך כלל בעובי של 1-2 סנטימטר. משטח דק של עץ לבוד ("דיקט") ממוסמר לתיבה בתור הפאה השישית, ומשמש כמשטח ההקשה. במשטח העץ שממול למשטח ההקשה ממוקם חור, שממנו מופק הצליל. הקצוות העליונים של משטח ההקשה בדרך כלל לא ממוסמרים לתיבה, וכך ניתן להפיק צליל גם מהקשה עליהם ופגיעתם בתיבה. בקחון המודרני ישנם מספר ברגים בקצהו העליון, על מנת לכוון את גוון הצליל. בנוסף, נהוג להתקין לרוחב משטח ההקשה (מצדו הפנימי) מספר מיתרים, על מנת להפיק צלילים נוספים (בדומה לתוף הסנר). לעתים מוצמדים לקחון גם מצילות קטנות (בדומה לאלה של הטמבורין). המתופף מנגן על הקחון באמצעות כפות ידיו והאצבעות, ובאזורים שונים של משטח ההקשה (ולעתים אף על פאות אחרות של התיבה), ואף משתמש בהטיה של זווית הקחון - כל זאת על מנת להרחיב את מגוון הצלילים המופקים מהכלי. בקחון המודרני, חור הפקת הצליל ממוקם לעתים באחת מהפאות הצדדיות של התיבה.
 

Magic Brush

משתמש מקצוען
את זה הקלטתי פעם. נראה לי שזה פלמנקו גם.
תהנו. :)
 

קבצים מצורפים

  • פלמנקו.mp3
    1.2 MB · צפיות: 28

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י Magic Brush;1020604:
את זה הקלטתי פעם. נראה לי שזה פלמנקו גם.
תהנו. :)
לי זה נשמע סלסה..
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י Cubase Less;1010347:
תמיד כשאני שומע את המוסיקה הזו יש בה משהו משעשע/משמח. לאחרונה התחלתי לחפור קצת ולהקשיב, אני מצרף פה קטע שמלווה את ה- בלט הלאומי הגאורגי שאיך לא....נקרא סוקשווילי :) (Sukhishvili)

הקטע השני שייך לקבוצה שנקראת "נגני רחוב גרוזינים"
יש בקטע הראשון משהו ג'אזי, בעיקר מתבטא בכלי ההקשה.
מי שמאזין לקטע השני מבין את המקור העיקרי למוסיקה ה"יהודית"..
בכל אופן מוזיקה מעולה
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י Line In;1008162:
הבעיה היא שאני מכירה עוד כמה סגנונות שיש בהם הדגש על 1,3;)
והכלים הם בדיוק הרכב של מוסיקת רוק.
אז מה ההבדל?
ההבדל צריך להתאפיין בצורת נגינה שמיחדת את הג'אנר מסגנונות אחרים.

אני מעלה קטע של מוסיקת פאנק רוק פופ (כנראה שונה מהפאנק המקורי) ובואו ננסה לנתח את הסגנון.

מה שאפשר לשמוע זה הטמפו סביבות 95 בעוד הרוק בסביבות 120 וזה משמעותי.
בצורת התיפוף אין הבדל משמעותי, הפאנק מבוטא כאן בעיקר בנגינה של הגיטרה, קצת בפסנתר, וכמובן בסולו של האורגן.
 

Magic Brush

משתמש מקצוען
נכתב ע"י קקטוס;1020642:
יש בקטע הראשון משהו ג'אזי, בעיקר מתבטא בכלי ההקשה.
מי שמאזין לקטע השני מבין את המקור העיקרי למוסיקה ה"יהודית"..
בכל אופן מוזיקה מעולה

הי!!!!!!!!! איפה "סדר באתר"???? :eek::eek::eek:
השאלות על הסיגנון הגרוזיני חיכו מסכנות ומבוישות כמה ימים טובים שמישהו יתחיס אליהן......
זהו, עברנו נושא, אז עברנו נושא.
לא לעשות פה בוקה ומבלוקה!!!
באמת! לא יפה!!!! :mad:
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י Magic Brush;1020723:
הי!!!!!!!!! איפה "סדר באתר"???? :eek::eek::eek:
השאלות על הסיגנון הגרוזיני חיכו מסכנות ומבוישות כמה ימים טובים שמישהו יתחיס אליהן......
זהו, עברנו נושא, אז עברנו נושא.
לא לעשות פה בוקה ומבלוקה!!!
באמת! לא יפה!!!! :mad:
לא יותר פשוט לפתוח אשכול חדש לכל סגנון?
ו.. האחת באה לגור ותשפוט שפוט ;)
 

Magic Brush

משתמש מקצוען
נכתב ע"י קקטוס;1020731:
לא יותר פשוט לפתוח אשכול חדש לכל סגנון?

לא כדאי לפתוח מחדש.
למה הנושאים הישנים יעלמו.... החדשים שיגיעו- לא יידעו אפילו שהיה קיים כזה דבר ולא יידעו לחפש.....
ככה זה כל הסיגנונות יחד. הכי טוב :)
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י Line In;967112:
טוב,באמת חבל לסטות מהכוון של האשכול :(
אני אישית מעדיפה בהרבה את העיבוד הישן למרות שנשמע פחות עכשוי, ההרמוניות , הזמר,;) העיבוד הרבה יותר מתאים ל"טקסט"

ואני מרשה לעצמי בתור פותחת האשכול הזה לבקש, שמי שרוצה לדון עוד בנושא של השיר "תניא"- נא פתחו אשכול חדש...:cool:

לונה.שאלת מי עיבד את השיר CHOICE לא כתוב על הדיסק מי עיבד רק מי שר- ארי גולדוואג

ומאד מאד כדאי שלמי שיש ידע מעניין ומוסיף אודות הג'אז, וזה יכול להיות כל מה שקשור לג'אז: SWING, RAGTIME. BLUSE, BOOGIE וכו' קטעי סרטים, שמע וכו'.

הקטע הבא נשמע לי קשור לסגנון אבל אני לא בטוחה.
יש למשהו מושג?
שאפל
 
א

אליהו פריד

אורח

SmarTune

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
עריכה והפקת סרטים
גרוזינית 2

בהמשך ל2 הקטעים שצירפתי, עוד 2 קטעים,

את הראשון אני לא יודע מי שר אבל זה שיר גרוזיני יפה מאד,
השני שייך ליאני ואת הקטע מנגנים 2 כלים, כינור ודודוק (Duduk) שהוא כלי ארמני .
קישור לצפייה - https://www.youtube.com/watch?v=uEDboHDSU50

אגב, ליאני יש הופעה ב19 בחודש בישראל. סיפור לא זול אבל מעניין בהחלט.

תהנו.
 

קבצים מצורפים

  • GEORGIAN MUSIC- SHENMA SURVILMA DAMLIA.mp3
    3.1 MB · צפיות: 21
  • Armenian Duduk on Yanni Live! The Concert Event.mp3
    5.4 MB · צפיות: 20

חמחם

משתמש מקצוען
אני חושבת שהרמה של יאני לא משתווה לאף אחד אחר. (אע"פ שהוא ידוע כאנטישמי גדול...)
בקשר להופעה בישראל - מי מארגן כזה דבר? תהיה אפשרות צפיה ברשת? (לא נראה לי ששיך שנהיה שם...)
תודה על המידע!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה