מ 11 תקין לאמר ברבים וביחיד!! לא חייבים לאמר ביחיד.מעשר ומעלה עוברים לשנה
צודקתמ 11 תקין לאמר ברבים וביחיד!! לא חייבים לאמר ביחיד.
אלפיים איש נכחו בהפגנה
אלפיים אנשים נכחו בהפגנה
2 הצורות תקינות מבחינה דקדוקית.
והאם נכון שאין לומר "יכל" בעבר, אלא "היה יכול?"
תקין לאמר יכל בחולם חסר.והאם נכון שאין לומר "יכל" בעבר, אלא "היה יכול?"
גם בתנ"ך את יכולה לראות שכתוב מאה שנה ושבעים שנה ושבע שנים.או יש לומר 50 שנה?
אכן, לפי האקדמיה אפשר לומר חמישים שנים (אם כי לא מקובל).גם בתנ"ך את יכולה לראות שכתוב מאה שנה ושבעים שנה ושבע שנים.
מכאן, שלמספרים החד ספרתיים משתמשים בשנה ואילו מעשר ומעלה בשנים,
אלא אם כן שינתה האקדמיה על פי ראות עיניה (או שמוע אוזניה)
תקין לאמר יכל בחולם חסר.
במקרא אין יכל בפתח !!!
התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.זה שהתורה נקטה צורת לשון מסויימת, עדיין לא נימוק מספק שלא תקני לומר אחרת.
ומה נעשה ושפתינו היומיומית היא דווקא השפה העברית המדוברת ולא לשון הקודש שחצובה מהררי קודש?התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.
וזו לא השפה העברית של בן יהודה וחבריו....
מה זה מי שרוצה יש שפת הקודש והיא עברית והמקור הבלעדי שלה זו התורה . כל השאר כולל הכל לא נקרא עברית.לסיכום: מי שכותב בשביל מי שחשוב לו להתאים לאקדמיה - שיכתוב חמישים שנה או שנים, כראות עיניו. מי שכותב בשביל מי שחשוב לו להתאים למקורות (או שרוצה בשביל עצמו להתאים למקורות) שיכתוב חמשים שנה.
לא אמרתי אחרת רק ציינתי שמי ששואל על איך תקני לכתוב ולנקד - בוודאי מתכוון לשפה היסודית והאמיתית.ומה נעשה ושפתינו היומיומית היא דווקא השפה העברית המדוברת ולא לשון הקודש שחצובה מהררי קודש?
אכן.התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.
וזו לא השפה העברית של בן יהודה וחבריו....
מצידי תקרא לזה ישראלית - יש פה לא רק כותבים תורניים, יש מי שכותב גם לציבור שאינו 'משלנו', והרישא של דברי כוונה אליו. אין בזה משום מתן 'הכשר' כאילו זו לשון הקודש, אבל זו השפה ההסכמית, ומי שנדרש לה צריך להכיר את כללי האקדמיה (לצערו או שלא). אין צורך להתחיל כאן עכשיו במלחמת קודש על טהרת הלשון, כי מי שמכיר את הודעותי יודע באיזה צד אני .מה זה מי שרוצה יש שפת הקודש והיא עברית והמקור הבלעדי שלה זו התורה . כל השאר כולל הכל לא נקרא עברית.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: