מ 11 תקין לאמר ברבים וביחיד!! לא חייבים לאמר ביחיד.מעשר ומעלה עוברים לשנה
צודקתמ 11 תקין לאמר ברבים וביחיד!! לא חייבים לאמר ביחיד.
אלפיים איש נכחו בהפגנה
אלפיים אנשים נכחו בהפגנה
2 הצורות תקינות מבחינה דקדוקית.
והאם נכון שאין לומר "יכל" בעבר, אלא "היה יכול?"
תקין לאמר יכל בחולם חסר.והאם נכון שאין לומר "יכל" בעבר, אלא "היה יכול?"
גם בתנ"ך את יכולה לראות שכתוב מאה שנה ושבעים שנה ושבע שנים.או יש לומר 50 שנה?
אכן, לפי האקדמיה אפשר לומר חמישים שנים (אם כי לא מקובל).גם בתנ"ך את יכולה לראות שכתוב מאה שנה ושבעים שנה ושבע שנים.
מכאן, שלמספרים החד ספרתיים משתמשים בשנה ואילו מעשר ומעלה בשנים,
אלא אם כן שינתה האקדמיה על פי ראות עיניה (או שמוע אוזניה)
תקין לאמר יכל בחולם חסר.
במקרא אין יכל בפתח !!!
התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.זה שהתורה נקטה צורת לשון מסויימת, עדיין לא נימוק מספק שלא תקני לומר אחרת.
ומה נעשה ושפתינו היומיומית היא דווקא השפה העברית המדוברת ולא לשון הקודש שחצובה מהררי קודש?התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.
וזו לא השפה העברית של בן יהודה וחבריו....
מה זה מי שרוצה יש שפת הקודש והיא עברית והמקור הבלעדי שלה זו התורה . כל השאר כולל הכל לא נקרא עברית.לסיכום: מי שכותב בשביל מי שחשוב לו להתאים לאקדמיה - שיכתוב חמישים שנה או שנים, כראות עיניו. מי שכותב בשביל מי שחשוב לו להתאים למקורות (או שרוצה בשביל עצמו להתאים למקורות) שיכתוב חמשים שנה.
לא אמרתי אחרת רק ציינתי שמי ששואל על איך תקני לכתוב ולנקד - בוודאי מתכוון לשפה היסודית והאמיתית.ומה נעשה ושפתינו היומיומית היא דווקא השפה העברית המדוברת ולא לשון הקודש שחצובה מהררי קודש?
אכן.התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.
וזו לא השפה העברית של בן יהודה וחבריו....
מצידי תקרא לזה ישראלית - יש פה לא רק כותבים תורניים, יש מי שכותב גם לציבור שאינו 'משלנו', והרישא של דברי כוונה אליו. אין בזה משום מתן 'הכשר' כאילו זו לשון הקודש, אבל זו השפה ההסכמית, ומי שנדרש לה צריך להכיר את כללי האקדמיה (לצערו או שלא). אין צורך להתחיל כאן עכשיו במלחמת קודש על טהרת הלשון, כי מי שמכיר את הודעותי יודע באיזה צד אני .מה זה מי שרוצה יש שפת הקודש והיא עברית והמקור הבלעדי שלה זו התורה . כל השאר כולל הכל לא נקרא עברית.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ: