"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
יש עצה לבעל קורא שהאף שלו הרבה פעמים סתום?
לבדוק מדוע זה קורה.
יש לזה הרבה סיבות, וברובן אפשר לטפל.
שיקבע תור לרופא אף-אוזן-גרון, לבדיקת הבעיה.
 

גידל

משתמש פעיל
מה ההבדל אם משבשים את האתנחתא או את סוף הפסוק.
אין בזה איסור לא בזה ולא בזה. כמו שבימים נוראים משנים לגמרי את הניגון
אם מחליפים אתנחתא לסוף פסוק יש בכך בעיה שזה נוגד את הכלל ש"כל פסוק דלא פסקיה משה אנן לא פסקינן"
 

בן עמרם

משתמש פעיל
אם מחליפים אתנחתא לסוף פסוק יש בכך בעיה שזה נוגד את הכלל ש"כל פסוק דלא פסקיה משה אנן לא פסקינן"
אפשר מקור?
זו פרשנות מעניינת, אבל לא בהכרח שכך ההלכה, כיון שניגון של אתנחתא הוא ניגון מפסיק - די בכך.
ומנין שצריך ניגון חזק יותר בהפסקתו בכדי לקבוע שכאן הוא סוף הפסוק.
(יש קהילות בהם נשמע הניגון של אתנחתא מפסיק יותר מאשר ניגון הסוף פסוק)
 

גידל

משתמש פעיל
אפשר מקור?
זו פרשנות מעניינת, אבל לא בהכרח שכך ההלכה, כיון שניגון של אתנחתא הוא ניגון מפסיק - די בכך.
ומנין שצריך ניגון חזק יותר בהפסקתו בכדי לקבוע שכאן הוא סוף הפסוק.
עיין בקישור עד הסוף
.
נכון שמבחינת דרגת ההפסקה אתנחתא וסוף פסוק הם אותו דבר ונחשבים ל"קיסרים", אך עדיין אתנחתא זה לא סוף פסוק!
 
נערך לאחרונה ב:

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אפשר מקור?
זו פרשנות מעניינת, אבל לא בהכרח שכך ההלכה, כיון שניגון של אתנחתא הוא ניגון מפסיק - די בכך.
ומנין שצריך ניגון חזק יותר בהפסקתו בכדי לקבוע שכאן הוא סוף הפסוק.
(יש קהילות בהם נשמע הניגון של אתנחתא מפסיק יותר מאשר ניגון הסוף פסוק)
הניגון אינו קובע את חוזק ההפסק,
דוגמא: תלישא קטנה הוא משרת ומתנגן אצלנו כמפסיק לפעמים זה ממש בולט ומפריע כמו "וישכון ישראל בטח בדד עין יעקב" ועוד.
 

בן עמרם

משתמש פעיל
ידוע לי שב"בעלזא" זה נשמע אותו דבר, באיזה קהילות זה מפסיק יותר?
כמדומני מנגינה מזרח אירופאית
שמעתי בעלי קוראים בניגון מסוים, אחד היה חסיד גור (וכמדומני שכך קוראים בקהילות גור) ואחד היה חסיד באיאן.
אינני בא להוכיח מקהילה כזו או אחרת, אלא לשאול האם לשיטתך מי שקורא כמותם עובר בכל פסוק על ההלכה הזו?
 

בן עמרם

משתמש פעיל
עיין בקישור עד הסוף
.
נכון שמבחינת דרגת ההפסקה אתנחתא וסוף פסוק הם אותו דבר ונחשבים ל"קיסרים", אך עדיין אתנחתא זה לא סוף פסוק!
אין מכאן שום ראייה כלל , אולי אדרבה ראייה הפוכה, שכל הנושא הוא לא להפסיק ממש באמצע פסוק ולא רק בצורת הניגון
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
תיקון טעות! ברוב החומשים הָאֹ֖הֱלָה במלעיל ב"איש מצליח" תיקנו את זה ושמו את הטרחא בלמ"ד עפ"י דפוסים מדוייקים
לכאורה הכלל הוא שכשנוסף ה"א המגמה על תיבה, הטעם לא זז ממקומו כמו "מצרימה" "מאומה" "שמה" ולכן לכאורה גם ב"אוהלה" שלולא הה"א הוא נקרא במלעיל [וכך הוא גם בתיקון קוראים סימנים].
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
תיקון טעות! ברוב החומשים הָאֹ֖הֱלָה במלעיל ב"איש מצליח" תיקנו את זה ושמו את הטרחא בלמ"ד עפ"י דפוסים מדוייקים
יש לי תיקון טעות.
זה מחלוקת בדקדוק בין התיקוני קוראים.

משפט מעניין מויקי' בערך תיקון קוראים -
יש אף מספר מועט ביותר של מחלוקות בטעמים ובהטעמה בין הרבנים וכל תיקון קוראים הוא לפי אחת הדעות, כך לדוגמה המילה "האוהלה" (כתיב האהלה), לפי דעה אחת היא מלעיל ולפי שנייה מלרע.
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ולעצם טענתו שם בישיבת כסא רחמים שלא מצאנו יותר מתנועה אחת אחרי מלעיל זה לא נכון כי בדומה לזה יש גם "ויצא אלהם לוט הפתחה" (אא"כ גם שם תיקן, אבל אינו תח"י כרגע)
 

סערצע

משתמש מקצוען
אינו תיקון אלא סיכון, ושבשו מדעתם קבלתנו הברורה.

מפורום אוצה"ח:
 

קבצים מצורפים

  • מחלוקת הרב מאזוז עם חכמי המסורה.pdf
    KB 173.1 · צפיות: 30
  • תיבת הפכי דגושה או רפויה.docx
    KB 15.7 · צפיות: 19
  • האהלה צערה.docx
    KB 24.6 · צפיות: 34

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה