"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

גידל

משתמש פעיל
זה אמור להיאמר בניגון קריאת ימים נוראים מ"ה' ה'" עד "ונקה".
יתכן שרק בתענ"צ זה נקרא בניגון קריאת ימים נוראים, כמו טעם עליון שנקרא רק בציבור, אגב אני בפרשת כי תשא קראתי בניגון הרגיל, ואף אחד לא העיר לי ע"כ.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
יתכן שרק בתענ"צ זה נקרא בניגון קריאת ימים נוראים, כמו טעם עליון שנקרא רק בציבור, אגב אני בפרשת כי תשא קראתי בניגון הרגיל, ואף אחד לא העיר לי ע"כ.
אכן רק בתענית ציבור קוראים בניגון י"נ, בכי תשא ובפסח קוראים רגיל
 

בן עמרם

משתמש פעיל
בהפטרת ראש השנה '' ותשב האשה ותינק את בנה עד גמלה אותו ''
המילה ''גמלה'' נקראת בשוא נח ובקמץ קטן (על האות ג') ובמפיק ה',
מישהו יכול להסביר מהי משמעות המילה לאור הנתונים הללו?
 

סערצע

משתמש מקצוען
אם אף אחד לא מצפצף, אז המ"ב לא היה צריך להזהיר שיש להפסיק מעט בין בשם ובין ד'.
לא זכיתי להבין: כל האזהרות ההלכתיות באות הן אך ורק אם יש מישהו ש'מצפצף' עליהן?!

לעצם הענין, בדברי המשנ"ב (סי' תקפא סק"ד) אין לשון אזהרה (ומבוסס הוא על לשון המג"א - סי' תקסה סק"ה); דוקא רבנו האבודרהם כתב (ב'סדר תפלת תעניות') ש"רוב ההמון טועים בזה", אך לא הוסיף שום 'אזהרה'. ויעוי' בדברי הרב מ"ש עה"פ תשא לד, ה - דאין למחות במי שאינו מפסיק.
 

גידל

משתמש פעיל
הודעה מטעם תורת הקורא
לרבים השואלים לגבי גליונות 'תורת הקורא' על פרשיות האזינו וזאת הברכה והמועדים - כיון שבשנה שעברה לא יצאו גליונות על פרשיות 'האזינו' ו'וזאת הברכה', והשנה איננו עובדים על הוצאת גליונות אלא שוקדים ועמלים על כתיבת ועריכת הספר, לכן לעת עתה אין גליונות על פרשיות אלו.

אנו תקווה שבחודשים הקרובים בעז"ה יצא הספר לאור בשלמותו, ושם יובא גם על פרשיות 'האזינו' ו'וזאת הברכה', יחד עם קריאות המועדים ההפטרות והמגילות.
 

רשרשון

משתמש צעיר
בס"ד

לכל מאן דבעי!

אני מוכר סט נפלא של "אם למקרא לתלמיד" פרי עמלו של הרב ניסן שרוני, מחבר הספר המפורסם "אם למקרא ולמסורת", שיצא לו מוניטין בזכות חכמת הדקדוק שלו, שבאה לידי ביטוי בקיצור נמרץ בשיעוריו הנמצאים בעמוד היוטיוב הרשמי של כולל "חזון עובדיה".

הסט כולל את הספר "אם למקרא לתלמיד" (כללי הקריאה הנכונה בלשון קלה וברורה, מלעיל ומלרע, שווא נע ושווא נח, תנועות גדולות וקטנות, קמץ גדול וקמץ קטן, דגש ורפה, מפיק ה', פתח גנובה, מדיני שליח ציבור, קריאת שמע כהלכתה, כוח התפילה ומעלתה, טעויות המצויות בתפילה, שאלות ולתשובות והדרכה למורה בכיתה) ואת הספר "טעם למקרא" (בצירוף דיסק שמע וערכת כרטיסים, לימוד טעמי המקרא בשיטה חווייתית ומהנה, תומכי זיכרון, ציורים מרהיבים, משימות ושעשועונים, שאלות ותרגילים, תרגילים לשינון בהדרגה, הדרכה להכנת פרשה, תפקידי הטעמים, כללי הטעמים, מדיני קריאת התורה, גרמן חדש לבר מצוה והדרכה למורה בכיתה).

הסט נמכר ב-100 ש"ח, והסכום עובר במלואו למחבר (משלוח בת"א רבתי בתוספת של 20 ש"ח)

בברכה,
אברהם כהן - 0507324247
טעם למקרא הדמיה.png




אם למקרא הדמיה.png
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
שאלה
בקריאה בשמח"ת של בראשית
הציבור אומר "ויהי ערב ויהי בוקר יום---"
ולכן הבעל קורא לפני זה מסיים במנגינה (כמו של סיום חומש לפני "חזק חזק")
אבל בימים ראשון ושני ה"ויהי ערב וכו'" זה באמצע פסוק, (ולא כבשאר ימים שזה פסוק בפנ"ע)
ואם עושים את המנגינה לכאו' זה משבש את האתנחתא, לא?
 

TAKT

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
טיפ לגבאים
היות ואנחנו בתחילת ספר התורה,
הצד השמאלי של הספר מאוד כבד בהגבהה,
ולכן ביום חול שמניחים תפלין הגבאי מסתכל מי שמאלי (מניח תפלין ביד ימין) ולתת לו הגבהה,

(לא מתאים לאשכול ב100% אבל הכי קרוב)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה