"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

שארפער

משתמש מקצוען
במגילה, אין גלילות ודפדופים, וגם לא עליות, אלא קוראים את כולה ברצף אחד.
לכן לדעתי הרעיון של ההקלטה שהעליתי, הוא יהיה ישים מאוד כאן.
מומלץ מאוד מנסיון מידי שבוע מבראשית תשע"ט.
נסו והצליחו!!

לכן, לי לא משנה כ"כ העימוד, ובמקום לחקוק לי סימנים על צורת הדף, חוקק אני סימנים על הסדר.
כלומר לדוג' ה"ובהגיע" הראשון, עם פזר. וה"ובהגיע" השני, במונח, מונח מונח פזר.
ועוד דוג', הפעם הראשונה שיש תאריך. "כך וכך ימים בו" במונח זרקא וסגול. אבל הפעם השלישית, זה פשטא וזקף קטן.
וכל פעם שאני מתבלבל בחזרות וחוקק לעצמי סימן, אני חוקק אותו לפי הסדר המספרי שלו, (כמה פעמים הוא קיים לי מתחילת המגילה.) ולא על המקום בדף כבקריאת התורה.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אגב המגילה: אני עושה סימנים עם ההקשרים.
לדוגמא: "ויושט המלך לאסתר את שרביט הזהב" זאת שהיתה נס עצום (בפעם הראשונה) בניגון סלסול (קדמא ואזלא) וזאת שהיתה פשוטה יותר (בפעם השניה כשתיפול ותתחנן לו) בטעמים פשוטים (מהפך פשטא).

כולם בטח מכירים את הסלסול של "ויכתב ככל אשר צווה המן" = המן בפזר. לעומת מרדכי ששם מסלסלים ב"היהודים" וזאת בגלל שהמן הוא גאוותן ושם פזר על עצמו, לעומת מרדכי שהוא ענוותן ומנשא את היהודים.

וישלח ספרים: הראשון הוא הנס הגדול של האגרות השניות, ושם הוא מסומן בפזר ענק.
לעומת השנים שלאחריו ששם זה רק סיפור הנס שכבר היה לפני שנה ולכן הסלסול קטן יותר בקדמא ואזלא.


להשמיד להרוג ולאבד.
המן עושה את זה בהתלהבות עם פזר
מרדכי עושה את זה בלית ברירה עם תלישא

ובכל מדינה ומדינה: העצוב ברביע והשמח בקדמא ואזלא

וכן הלאה יש עוד. אם אתם רוצים אכתוב עוד רעיונות בלי נדר ואולי גם אתם תשלימו.

בהצלחה ופורים שמח
 

השידוך

משתמש רשום
עריכה תורנית
זקוקים לעזרה דחופה:
מה עושים כאשר צריכים לקרוא בתורה/מגילה, אך האף סתום?
 

גידל

משתמש פעיל
זקוקים לעזרה דחופה:
מה עושים כאשר צריכים לקרוא בתורה/מגילה, אך האף סתום?
תקנה תרסיס "אוטריוין" בבית מרקחת.(לא יקר ומועיל ביותר בניגוד לטיפות הפלא למיניהם כמו סינוקליר וכדו')

אוטריוין קומפליט

משחרר את מעברי
האף ומפחית את הנזלת,

פועל על התסמינים הגרועים ביותר של ההצטננות,
כולם בבת אחת

הנוסחה החזקה שלנו כדי לשחרר מגודש באף ולהפחית את הנזלת

היכן לקנות
אוטריוין קומפליט
תרסיס מדוד לאף
מקל על גודש באף ומפחית את הנזלת. מטפל בתסמינים הגרועים ביותר של ההצטננות, בבת אחת.

  • איך זה עובד

    שלא כמו תרסיסים אחרים להפגת גודש באף, אוטריוין קומפליט מכיל 2 רכיבים פעילים – קסילומטזולין הידרוכלוריד ואיפרטרופיום ברומיד. הקסילומטזולין מפיג את הגודש באף על-ידי הפחתת הנפיחות של הרקמה הרירית כך שהנזלת תוכל להתנקז החוצה, דבר שעשוי להקל את הלחץ על הסינוסים. האיפרטרופיום ברומיד פועל ישירות על התאים המפיקים עודפי נזלת כדי לעצור את הפרשת הנזלת.

בבית מרקחת.(לא יקר ומועיל ביותר בניגוד לטיפות הפלא למיניהם כמו סינוקליר וכדו')
 
נערך לאחרונה ב:

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
וכן הלאה יש עוד. אם אתם רוצים אכתוב עוד רעיונות בלי נדר ואולי גם אתם תשלימו.
אני תמיד מנסה לעבוד ככה, וזה דרך מצוינת לקרוא גם תוך כדי התבוננות בדברים, רק שאני לא יצירתי כ"כ וקשה לי עם הרעיונות....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
אם תוכל לכתוב עוד סימנים זה יהיה לי לעזר רב.
יישר כוח.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
פרס ומדי - תמיד פרס מלרע, ורק המן העמלקי הוגה את זה מלעיל כמו תלמידיו הגרמנים.

לעיל כתבתי על וישלח ספרים ופספסתי אחד:
וישלח ספרים הראשון (להיות כל איש) היה כשכל הסיפור היה תמים ולשליחה לא היתה שום משמעות, ולכן הוא בטעמים פשוטים ותמימים (מהפך פשטא) השני הוא האגרות השניות בפזר מגודל הנס, השלישי והרביעי הם סיפור נס פורים בשנה שעברה, ולכן הם קדמא ואזלא.


ותלקח אסתר: בפעם הראשונה לקיחה רגילה כמו כל הנשים והוא במהפך
בפעם השניה הוא הנס שנאהבה מכל הנשים והוא בקדמא ואזלא.

אם על המלך טוב - הראשון (להרוג ושתי) טוב ברביע - להפיל את ושתי ולהשפילה.
השני (יכתב לאבדם) טעם פשוט (זקף קטן) להראות הצער.


ויאמר המלך להמן - הראשון עצוב בטעם פשוט (הכסף נתון לך)
והשני שמח (מהר קח) בטעמים מסולסלים קדמא ואזלא ורביע.

המשך יבוא בלי נדר
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אם על המלך טוב - הראשון (להרוג ושתי) טוב ברביע - להפיל את ושתי ולהשפילה.
השני (יכתב לאבדם) טעם פשוט (זקף קטן) להראות הצער.
יש עוד כמה אם על המלך טוב ואולי בהמשך יהיה לי זמן לטפל בזה.
 

גידל

משתמש פעיל
הגר"א: ובהגיע תור נערה ונערה – הטעמים הם 'קדמא ואזלא' (שהן מקדמות והולכות ברצון) ואילו על המילים ובהגיע תור אסתר הטעמים הם 'מונח, מונח' פירוש צעד בצעד בלי רצון.
"ובהגיע תור נערה ונערה" "ובהגיע תור אסתר בת אביחיל דוד מרדכי "נערה ונערה" הם קדמא ואזלא, להורות שכל הנערות כשהגיע תורם, קמו ורצו אולי ייבחרו למלכות, אך בהגיע תור אסתר בת אביחיל הטעמים שם הם מונח מונח מונח מונח להורות שהלכה לאט לאט כאנוסה אולי תצליח להתחמק מהעניין.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה