דרוש מידע אשכול הלייזר הגדול \(@^0^@)/ הכניסה לבעלי משקפיים בלבד!

דובדבן לבן

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אני עובדת כל יום עם מחשב.(8 שעות)
לקח לי שבוע עד שיכולתי לעבוד רגיל
עשיתי את הניתוח הקשהPRK
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יש לי שאלה וסליחה אם ענו עליה במהלך האשכול ופספסתי
אחרי הניתוח - יכולתם מיד לעבוד במחשב?
תודה
אני יום למחרת עבדתי מול מחשב
 

שיר פורום

משתמש פעיל
תודה על האכפתיות, אבל אלו אותן הטיפות בדיוק, יש להן פשוט שתי שמות ומכאן הבלבול.
יש לי עוד סוג אחד של טיפות. נכון שצריך מרשם. אז אם תוכל לשלוח לי או להראות ליאת המרשם לפני שאתן. ובשמחה. תכתוב לי בפרטי ליצירת קשר
 

שיר פורום

משתמש פעיל
יש לי שאלה וסליחה אם ענו עליה במהלך האשכול ופספסתי
אחרי הניתוח - יכולתם מיד לעבוד במחשב?
תודה
אני כבר 3 שבועות אחרי ניתוח PRK ולא יכולה לקרוא כמעט כלום לא רק מהמחשב החל משעות אחר הצהרים (לא משנה המרחק פשוט לא רואים אותיות זה נראה גושים לא מזוהיים).
בשבועיים הראשונים לא הצלחתי לקרוא גם בבוקר.
 

קרקע

משתמש רשום
לגבי תשלום נוסף על פרופ' בכר באסותא, מבירור שערכתי כל יום יש שם רופא אחר שמנתח
כמדומני שיום שני פרופ' בכר, ניתן לבקש תור ביום שני ואז אוטומטית מקבלים אותה.
(שאלת תם: כאחד שעבר לייזר -PRK, עברתי בדיקת התאמה באסותא, חלק מהתהליך הינו בדיקה אצל פרופ' בכר, הכל כיום נתונים שמזינים למכשיר הלייזר על סמך תוצאות הבדיקה של מכשירים שנעשו קודם, במה מתבטאת העדיפות לקחת רופא X או אחר, בסופו של יום הכל נתונים שהוא מזין למכשיר??)

דבר נוסף, לגבי התאוששות אחרי - הדבר משתנה בצורה קיצונית מאוד (!) בין אחד לשני, אני עברתי ממש בקלות עד בלתי מורגש ואחי עבר את זה סגור 5 ימים בחדר חשוך...

בשיטת הלאסיק הרבה יותר קריטי ללבוש משקפי שמש לאחר הניתוח מאשר בPRK, מכיוון שבלאסיק חותכים שכבה ומחזירים אותה, וחשיפה לשמש עלולה לגרום להיפרדות של הרשתית בשונה מהPRK ששם אין חשש בזה, אלא עניין של בריאות ונוחות.
בכללית פלטנום אפשר לקבל את בכר באותו מחיר. 7000 לניתוח הקל ו4500 לprk. מנתחת בחמישי
 

קרקע

משתמש רשום
אחרי קריאה מרובה , אנסה להסביר בגדול את ההבדל בין השיטות השונות.
קודם כל צריך לדעת שלגבי ליטוש הקרנית בלייזר שתי השיטות משתמשות באותו מיכשור. ההבדל העיקרי בין השיטות הוא איך מבצעים את הפתח בעין כדי להגיע למקום ליטוש הקרנית:

prk - בשיטה זו ממיסים את שכבת האפיתל החיצונית של העין בעזרת טיפות אלכוהול וכך ניתן להגיע לשכבת הקרנית הרצויה וללטשה באמצעות הלייזר. לאחר הניתוח העין מחזירה לעצמה את השכבה שהוסרה ממנה בתהליך קצת ממושך.

לייסיק - בשיטה זו חותכים את השכבה החיצונה של העין אבל לא עד הסוף, ואז מסיטים את רקמת העין שחתכו אחורה ונוצר חלון לקרנית ודרכו מלטשים באמצעות מכשיר הלייזר את הקרנית (במקום קצת יותר עמוק מהשיטה הראשונה - אך אין זה משנה). לאחר הניתוח מחזירים את הרקמה שחתכו בחזרה למקומה הראשון ולאחר זמן קצר היא מתאחה. [לשיטה זו יש גם בת-דודה שנקראת לאסק, שבה חותכים רק את שכבת האפיתל החיצונית של העין ולכן יש יותר מרווח לקרניות דקות והקרנית נשארת יותר חזקה לאחר הניתוח. מצד שני ההחלמה בה פחות נוחה מלייסיק היות וחלק מתאי האפיתל צריכים לצמוח מחדש עד להחלמה מושלמת של העין].

אינטראלייסיק (או בשם אחר FEMTOSECOND) - שיטה זו זהה לשיטה הקודמת אלא שאת חיתוך העדשה מבצעים על ידי מכשיר לייזר מיוחד במקום על ידי סכין. היתרון בשיטה זו הוא שהחיתוך יותר מדויק ויותר דק. בדורות הראשונים של המכשור היתה תופעה של דלקת בשבועות הראשונים אחרי הניתוח וכן רגישות יתר לאור לתקופת מה, אולם בדור החדש (דור 6) כבר כמעט ואין בעיות אלו, ועדיף לבצע את הניתוח באופן זה שהוא הכי חדיש ומתקדם.

את תהליך הליטוש של העדשה עושים באותו אופן בשתי השיטות, וכאן ניתן ורצוי מאד להוסיף את wavefront ולא לוותר על wavefront למרות תוספת העלות. בשיטה זו מתקבל דיוק נוסף המותאם לעין הספציפית של המטופל (לכל עין יש את העיוותים המיקרוסקופיים שלה) וזה עוזר למניעת תופעות לואי לאחר הניתוח של סינוורים והילות וכיו"ב.

באופן עקרוני מנתחי העיניים עושים את שתי השיטות בהצלחה מרובה, ולאורך שנים אין הבדלים בתוצאה.
מה שצריך לקחת בחשבון כשבאים לבחור בין שתי השיטות הוא שבשיטת prk העין זקוקה להחלמה בשל יצירת הרקמה החדשה, ולמשך כמה ימים מנוטרלים לגמרי, וגם אחר כך למשך השבוע הראשון הראיה מטושטשת ומרגישים חוסר נוחות חזק בעיניים, ורק אחרי כשבועיים או כחודש כששכבת העין שהוסרה חוזרת לתקנה ונהפכת להיות חלקה לגמרי, הראיה הופכת להיות מיטבית.
לעומת זאת בשיטת הלייסיק או האינטראלייסיק ההחלמה אחרי הניתוח היא כמעט מיידית כי בעצם רק צריכים להחזיר את הרקמת שהזיזו למקומה ואין את כל תקופת ההחלמה הלא נעימה של prk, כמו כן מיד לאחר הניתוח הראיה הופכת לחדה.

מצד שני היתרון בשיטת הprk על פני שיטת הלייסיק הוא שב-prk לאחר שהעין מחלימה היא חוזרת להיות מושלמת על ידי צמיחת הרקמה החדשה, ואילו בשיטת הלייסיק המקום שבו נעשה החיתוך והתאחה מחדש נשאר תמיד מקום רגיש למכות חזקות, דהיינו שאם העין תקבל מכה חזקה עלול מקום ההתאחות להיפרד ואז יש צורך לבוא לניתוח להחזיר אותו למקומו. לכן לאנשים שמועדים לקבל מכות כמו ספורטאים או חיילים ממליצים רק על שיטת prk למרות ההחלמה הקשה והממושכת הרבה יותר.

הבדל נוסף בין השיטות הוא שיש כאלה שבשל עובי הקרנית שלהם יכולים להינתח דוקא בשיטת prk כי בשיטה השניה מסירים עובי יותר גדול משכבת העין, והתקן מחייב שיישאר עובי מסוים לאחר הניתוח. דבר זה ניתן לבירור רק לאחר בדיקה מקדימה במכון העיניים.

יש גם שיטה חדשה נוספת שנקראת זייס או צייס סמייל, שבה מבצעים את הליטוש של הקרנית דרך הלייזר של מכשיר הפמטוסקונדה (שמשתמשים בו באינטראלייסיק לחתוך את העדשה) מבלי לחתוך את החלק החיצוני של העדשה והשבתו למקומו, אלא דרך העדשה מבחוץ חודרים עם קרני הלייזר לקרנית ומלטשים, ואחר כך צריך לעשות רק חתך קטן כדי להוציא את הרקמה שהוסרה בליטוש. בשיטה זו ההחלמה היא בעצם כמו בלייסיק אך מרוויחים שאין את החיסרון של הלייסיק שמקום החיבור של החיתוך רגיש למכות. אני לא יודע אם בכל מקום מבצעים אותה או רק במכונים מסויימים, וכנראה כרגע היא קצת יותר יקרה מהשיטות הקודמות, אך למי שיש לו את היכולת לכאורה זו השיטה העדיפה מכולם כי יש בה את כל היתרונות.

נקודה חשובה שצריך להתחשב בה לפני שמחליטים לבצע את הניתוח: לאחר הניתוח הרבה מאד אנשים (בעיקר מגיל 40 ומעלה) נזקקים למשקפי קריאה לקריאה מקרוב (לספר או לקריאה מהטלפון החכם) דוקא בגלל שהעין נהיית מתוקנת לגמרי לראיה לרחוק. יש פיתרון למצב זה על ידי שבאחת העיניים לא מתקנים את המספר עד הסוף וכך נשאר פלוס מסוים ביחס למספר של העין והוא מיועד לקריאה מקרוב. אחד הפלאים של המוח הוא שלאחר הסתגלות קצרה הוא יודע לקחת (אצל רוב האנשים) את הראיה לרחוק מעין אחת והראיה לקרוב מהעין השניה. צריך להתייעץ עם הרופא המנתח בענין זה.
הסברת ממש ברור!! תודהההההההה
 

סטודיו מנפיש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אף אחד לא מכיר את דר סלע מאסותא בירושלים? הם מספיקים מקצועיים שם?
או שעדיף ליסוע עד תל אביב לבכר?
צריכה להחליט סופית, יעזור לי מאד אם יש מישהו שהתנסה עם אסותא בירושלים שימליץ לי??
 

זה מבית שמש

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אף אחד לא מכיר את דר סלע מאסותא בירושלים? הם מספיקים מקצועיים שם?
או שעדיף ליסוע עד תל אביב לבכר?
צריכה להחליט סופית, יעזור לי מאד אם יש מישהו שהתנסה עם אסותא בירושלים שימליץ לי??
גם אני מצטרף לשאלה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה