אכן זה גורם לכיבוד הורים*אנחנו מדברים לאבא ואמא בגוף שלישי, כיום גם לשווער והשוויגער.
(גם תלמידותי מדברות אלי כך. זה מדהים בהפחתת החוצפות לאפס!)
היתה לי חברה שכך נהגו אצלהם
אבל היה לזה חיסרון גדול ריחוק מההורים!
אכן זה גורם לכיבוד הורים*אנחנו מדברים לאבא ואמא בגוף שלישי, כיום גם לשווער והשוויגער.
(גם תלמידותי מדברות אלי כך. זה מדהים בהפחתת החוצפות לאפס!)
אנחנו מדברים לאבא ואמא בגוף שלישי,
גם תלמידותי מדברות אלי כך
אני יודעת שזה לא נהוג ברוב המקומות אבל זה שאצלכם זה לא כך וזה לא מוכר לך, עדיין לא הפוך את זה לאיום ונורא....איום ונורא........
זהו, זה מה שיש לי להגיד........
זה נוהג או משאלה?אצלינו בבית אין כניסה לעצבות/או כעס
אצלנוויש כמו שהזכירו פה את הקיצור שולחן ערוך של הפולנים
לא להשאיר טאטוא באמצע (שהבעל לא יברח באמצע)
לא לשבת בפינת השולחן (כי לא יתחתנו 7 שנים)
לא לעבור מעל הילד (כי הוא לא יגדל ) { אז תמיד כדי לעצבן היינו עוברים בחזרה}
לא להעביר ילד מעל שולחן (השולחן הוא מזבח)
לא שורקים בעיקר בשבת (כי זה כמו כלי נגינה וגם מביא רוחות רעות)
לא מסתכלים במראה עד גיל שנה או עד שיגדל השן הראשונה( כי אפשר ליראות רוחות רעות )
לא אומרים בת/בן כמה את/ה הופכים את המספרים וכשזה לא הולך (לדוג' גיל 88 ) נישארים על גיל 26
לא עושים מסיבות יומולדת (עין הרע)
ויש עוד מלא ....
מעניין אותי מי האלמוני/ת שהמציאו את האמונות הטפלות שעוברות מדור לדור משהו בנשמה
מאיפה הראש היצירתי הזה???
אני יודעת שזה לא נהוג ברוב המקומות אבל זה שאצלכם זה לא כך וזה לא מוכר לך, עדיין לא הפוך את זה לאיום ונורא....
זהו, זה מה שיש לי להגיד...
זה מסביר מאוד יפה את הצד הזה והוא מקובל בעיניי, אבל עדיין לא הופך את הצד השני לאיום ונורא, אפילו שהצד שלך יותר מובן. (אגב מה שכתבתי זה על בית הוריי, אבל אצלי בבית הילדים עדיין קטנים יחסית, אבל מכל מקום לא אנהג כך בעתיד שהילדים שלנו ידברו אלינו כך כיון שבעלי מאוד מתנגד לזה מהטעמים עצמם שכתבת למעלה).זה היפך כל הקשר בין הורים לילדים
זה יוצר ריחוק כמו של רב ותלמיד
וכמו שכתבו כאן, שגם לקב"ה אומרים 'אתה' כי זה יחס של בן לאב
ראיתי הורים כמו חברים אם אפס סבלנות וגם ראיתי הורים שבדברים בגוף שלישי ומתייחסים ושומעים את הילדים מאוד לכן כל עניין לגופו יכול מאוד להיות שזה הורים שכל מילה בסלה אבל גם כל מילה של הילדים חשובה ונשמעת מאוד אני לא חושבת שהדברים שחור לבן החיים הרבה הרבה יותר מורכבים ממה שנראה לנו,זה מסביר מאוד יפה את הצד הזה והוא מקובל בעיניי, אבל עדיין לא הופך את הצד השני לאיום ונורא, אפילו שהצד שלך יותר מובן. (אגב מה שכתבתי זה על בית הוריי, אבל אצלי בבית הילדים עדיין קטנים יחסית, אבל מכל מקום לא אנהג כך בעתיד שהילדים שלנו ידברו אלינו כך כיון שבעלי מאוד מתנגד לזה מהטעמים עצמם שכתבת למעלה).
בעיני זה דבר מדהים ויהודי ומכבד כ"כזה מסביר מאוד יפה את הצד הזה והוא מקובל בעיניי
נראה לי שזה האצלינו בבית היחיד שגם מצוי ולא רק רצוי [כמו הרוב כאן........]אצלינו בבית
אין את המשפט אצלינו בבית!!
כל ילד ואדם נולד עם תכונות האופי שלו היכולות והרצונות ולכל אחד מתאים משהוא אחר המילים האילו מנסות לכווץ את כולנו לתוך מסגרת אחת
אמנם פעם הייתי רוצה שאצלינו בבית יהיה..... אבל אחרי שהמצוי אינו הולך עם הרצוי שינינו את הרצוי
ובמילא המצוי הוא הרצוי ממליצה בחום לכל מי שמסוגלת בשביל לא להיות מתוסכלת
ולכן לא אומרים את המשפט(משתדלים מאוד מידי פעם בורח) הזה על דברים שהם לא עברות מהתורה
וגילוי נאות יש לי ילדים לא שקטים בלשון המעטה חלקם גם .. אז אם הולך לכם בשמחה ואם לא תנסו להתגמש
נראה לי זה סותר אחד את השני-לא יוצאים בלי קצת כסף
לא קונים משהו בלי לשאול את אמא
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: