שמעתי מחתנו של הגאון ר דב יפהאין על דרך החיוב??!
אצלינו בבית מדברים בלשון נקיה
אצלינו בבית כולם חברים
אצלינו בבית מספרים מילים טובות על האחים
זה באמת לא פשוט,בבית עם מתבגרים
לא אומרים למתבגרים מה לעשות....
ובגילאים ומצבים מסויימים להרפות ולא להפוך הרגלים להלכה.סבלנות, רוגע, עקביות.
זה גישה מסוימת ולא גורפת.ובגילאים ומצבים מסויימים להרפות ולא להפוך הרגלים להלכה.
להפריד בין הכרחי-קו אדום
לרצוי....
תודה על הדיוק ההכרחי.זה גישה מסוימת ולא גורפת.
כי כל דבר תלוי
בגילאי הבוגרים ובהשפעה כל הקטנים אם יש
תלוי גם מה הכלל שמרגילים
אם הכלל הוא למשל
בשעה 11 הבית נכנס למצב לילה, כיבוי אורות וטלפונים מנותקים.
ותבוא בחורה מתבגרת מתמרדת שתחליט שלא יהיה וההורים מחליטים להחליק, אפשר להסתדר, בבית חושך אצלה אור רק בחדר וכדו'.
אבל אם הכלל הוא שלא הולכים בבית בלי גרבים למשל, או לא הולכים לבד ברחוב אחרי שעה x וכו' יש כאן ענין חינוכי-רוחני ולעניות דעתי הורה רשאי ואף נכון לאכוף את זה לטובת שאר הילדים. (וכמובן לטובת הנערה שבטוחה שזה נטו להציק לה.... )
אכןזה גישה מסוימת ולא גורפת.
כי כל דבר תלוי
בגילאי הבוגרים ובהשפעה כל הקטנים אם יש
תלוי גם מה הכלל שמרגילים
אם הכלל הוא למשל
בשעה 11 הבית נכנס למצב לילה, כיבוי אורות וטלפונים מנותקים.
ותבוא בחורה מתבגרת מתמרדת שתחליט שלא יהיה וההורים מחליטים להחליק, אפשר להסתדר, בבית חושך אצלה אור רק בחדר וכדו'.
אבל אם הכלל הוא שלא הולכים בבית בלי גרבים למשל, או לא הולכים לבד ברחוב אחרי שעה x וכו' יש כאן ענין חינוכי-רוחני ולעניות דעתי הורה רשאי ואף נכון לאכוף את זה לטובת שאר הילדים. (וכמובן לטובת הנערה שבטוחה שזה נטו להציק לה.... )
אני עובדת עם מורה שהגישה שלה ראויה לחיקוי.אכן
והכלל הוא ש"לא" זה לא מילה גסה, ולא לא לא זה כבר בעייתי..
באופן אישי התפרצתם לי לדלת פתוחה..אני עובדת עם מורה שהגישה שלה ראויה לחיקוי.
לקח לי קצת זמן לקלוט מה מיוחד בה שיש לה כזאת משמעת קסומה ובאמת אין בה משהו מהפנט יוצא דופן.
ואז קלטתי שתמיד הדיבור שלה חיובי ועם ערך מוסף של חיוך....
במקום -
אל תשבי על השולחן
חמודה, שבי על הכיסא.
במקום-
אל תכנסי לדברי המורה
יש לך הערות חשובות וחכמות בסיום דברי אני רוצה לשמוע.
במקום-
לא קמים, לא יוצאים מהכיתה עם אוכל
מתוקות, אצלינו בכיתה יושבים בנחת בזמן הארוחה אח''כ אם נשאר זמן מפטפטים/ משחקים.
וכן על זו הדרך
מדהים!!
זה לא קל דורש מחשבה וריכוז אבל - -
מומלץ!!
מאד טבעי, ויעידו ע"כ אנשי ונשות חינוךבאופן אישי התפרצתם לי לדלת פתוחה..
אני כמלמד עם קצת יותר ממעט נסיון, בכיתה שבה אני מלמד הרבה יותר קל לי וכך אני אכן עושה ומשתמש בשפה חיובית ונעימה, ולעומת זאת בבית עדיין זה יותר קשה,
ולמרות שההבדל פשוט כי בבית אני מרגיש בבית, חופשי, ואילו בת"ת אני איש רשמי ואף מגיע לתפקיד שאני מודע ודורש מעצמי הרבה יותר סבלנות,
ועדיין קשה לי כל פעם למה אני לא מצליח להיות אותו הדבר בשתי המקומות.
מעניין למה?לא עושים סיום בלי להזמין מעצבת אירועים
אוכלים במטבח, משחקים משחקי קופסא וחשיבה (זה מרגיל מאוד לישוב הדעת), כותבים ומציירים על דפים וכדו' בלבד, כדור ובימבה זה משחק לחניה או לגינה, וכו' וכו' וכו'אז מה כן?...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: