דרוש מידע "אצלינו בבית" לא עושים ככה

אבא של ...

משתמש פעיל
אין על דרך החיוב??!
אצלינו בבית מדברים בלשון נקיה
אצלינו בבית כולם חברים
אצלינו בבית מספרים מילים טובות על האחים
שמעתי מחתנו של הגאון ר דב יפה
שפעם הגאון הנ"ל שמע שתי ילדים יושבים בבית הכנסת
עושים כאילו לומדים
ואמרו אסור אסור וכו
הלך הגאון הנ"ל להעיר להוריהם שילמדו את בניהם שיאמרו מותר מותר ולא שמעו
לא עבר זמן מרובה והילדים פרשו מדרך הטוב
 

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
בבית עם מתבגרים
לא אומרים למתבגרים מה לעשות....:mad::mad::mad::mad::mad:
זה באמת לא פשוט,
בחינוך צריך לעבוד קשה להרגיל כשקטנים אח''כ זה הופך לטבע.
אך כמובן שבכל שלב ובכל דבר צריך ס''ד ואף פעם לא מאוחר.
מה שחשוב זה סבלנות, רוגע, עקביות.
 
D

Deleted 66182

אורח

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
ובגילאים ומצבים מסויימים להרפות ולא להפוך הרגלים להלכה.
להפריד בין הכרחי-קו אדום
לרצוי....
זה גישה מסוימת ולא גורפת.
כי כל דבר תלוי
בגילאי הבוגרים ובהשפעה כל הקטנים אם יש
תלוי גם מה הכלל שמרגילים
אם הכלל הוא למשל
בשעה 11 הבית נכנס למצב לילה, כיבוי אורות וטלפונים מנותקים.
ותבוא בחורה מתבגרת מתמרדת שתחליט שלא יהיה וההורים מחליטים להחליק, אפשר להסתדר, בבית חושך אצלה אור רק בחדר וכדו'.
אבל אם הכלל הוא שלא הולכים בבית בלי גרבים למשל, או לא הולכים לבד ברחוב אחרי שעה x וכו' יש כאן ענין חינוכי-רוחני ולעניות דעתי הורה רשאי ואף נכון לאכוף את זה לטובת שאר הילדים. (וכמובן לטובת הנערה שבטוחה שזה נטו להציק לה.... )
דוגמא נוספת- ילדים לא נוגעים במחשב, אין מצב שיבוא ילד שלו יאפשרו.
 
נערך לאחרונה ב:
D

Deleted 66182

אורח
זה גישה מסוימת ולא גורפת.
כי כל דבר תלוי
בגילאי הבוגרים ובהשפעה כל הקטנים אם יש
תלוי גם מה הכלל שמרגילים
אם הכלל הוא למשל
בשעה 11 הבית נכנס למצב לילה, כיבוי אורות וטלפונים מנותקים.
ותבוא בחורה מתבגרת מתמרדת שתחליט שלא יהיה וההורים מחליטים להחליק, אפשר להסתדר, בבית חושך אצלה אור רק בחדר וכדו'.
אבל אם הכלל הוא שלא הולכים בבית בלי גרבים למשל, או לא הולכים לבד ברחוב אחרי שעה x וכו' יש כאן ענין חינוכי-רוחני ולעניות דעתי הורה רשאי ואף נכון לאכוף את זה לטובת שאר הילדים. (וכמובן לטובת הנערה שבטוחה שזה נטו להציק לה.... )
תודה על הדיוק ההכרחי.
הרבה פעמים רואים שמתעקשים /מעירים עם מתבגרים על דברים לא מהותיים וחבל.
הכל טוב ויפה אבל "אצלנו בבית יודעים מה חשוב באמת..."
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
זה גישה מסוימת ולא גורפת.
כי כל דבר תלוי
בגילאי הבוגרים ובהשפעה כל הקטנים אם יש
תלוי גם מה הכלל שמרגילים
אם הכלל הוא למשל
בשעה 11 הבית נכנס למצב לילה, כיבוי אורות וטלפונים מנותקים.
ותבוא בחורה מתבגרת מתמרדת שתחליט שלא יהיה וההורים מחליטים להחליק, אפשר להסתדר, בבית חושך אצלה אור רק בחדר וכדו'.
אבל אם הכלל הוא שלא הולכים בבית בלי גרבים למשל, או לא הולכים לבד ברחוב אחרי שעה x וכו' יש כאן ענין חינוכי-רוחני ולעניות דעתי הורה רשאי ואף נכון לאכוף את זה לטובת שאר הילדים. (וכמובן לטובת הנערה שבטוחה שזה נטו להציק לה.... )
אכן
והכלל הוא ש"לא" זה לא מילה גסה, ולא לא לא זה כבר בעייתי..
 

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אכן
והכלל הוא ש"לא" זה לא מילה גסה, ולא לא לא זה כבר בעייתי..
אני עובדת עם מורה שהגישה שלה ראויה לחיקוי.
לקח לי קצת זמן לקלוט מה מיוחד בה שיש לה כזאת משמעת קסומה ובאמת אין בה משהו מהפנט יוצא דופן.
ואז קלטתי שתמיד הדיבור שלה חיובי ועם ערך מוסף של חיוך....
במקום -
אל תשבי על השולחן
חמודה, שבי על הכיסא.

במקום-
אל תכנסי לדברי המורה
יש לך הערות חשובות וחכמות בסיום דברי אני רוצה לשמוע.

במקום-
לא קמים, לא יוצאים מהכיתה עם אוכל
מתוקות, אצלינו בכיתה יושבים בנחת בזמן הארוחה אח''כ אם נשאר זמן מפטפטים/ משחקים.

וכן על זו הדרך
מדהים!!
זה לא קל דורש מחשבה וריכוז אבל - -
מומלץ!!
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
אני עובדת עם מורה שהגישה שלה ראויה לחיקוי.
לקח לי קצת זמן לקלוט מה מיוחד בה שיש לה כזאת משמעת קסומה ובאמת אין בה משהו מהפנט יוצא דופן.
ואז קלטתי שתמיד הדיבור שלה חיובי ועם ערך מוסף של חיוך....
במקום -
אל תשבי על השולחן
חמודה, שבי על הכיסא.

במקום-
אל תכנסי לדברי המורה
יש לך הערות חשובות וחכמות בסיום דברי אני רוצה לשמוע.

במקום-
לא קמים, לא יוצאים מהכיתה עם אוכל
מתוקות, אצלינו בכיתה יושבים בנחת בזמן הארוחה אח''כ אם נשאר זמן מפטפטים/ משחקים.

וכן על זו הדרך
מדהים!!
זה לא קל דורש מחשבה וריכוז אבל - -
מומלץ!!
באופן אישי התפרצתם לי לדלת פתוחה..
אני כמלמד עם קצת יותר ממעט נסיון, בכיתה שבה אני מלמד הרבה יותר קל לי וכך אני אכן עושה ומשתמש בשפה חיובית ונעימה, ולעומת זאת בבית עדיין זה יותר קשה,
ולמרות שההבדל פשוט כי בבית אני מרגיש בבית, חופשי, ואילו בת"ת אני איש רשמי ואף מגיע לתפקיד שאני מודע ודורש מעצמי הרבה יותר סבלנות,
ועדיין קשה לי כל פעם למה אני לא מצליח להיות אותו הדבר בשתי המקומות.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
לא מדברים על אנשים בשולחן שבת.
 
D

Deleted 66182

אורח
באופן אישי התפרצתם לי לדלת פתוחה..
אני כמלמד עם קצת יותר ממעט נסיון, בכיתה שבה אני מלמד הרבה יותר קל לי וכך אני אכן עושה ומשתמש בשפה חיובית ונעימה, ולעומת זאת בבית עדיין זה יותר קשה,
ולמרות שההבדל פשוט כי בבית אני מרגיש בבית, חופשי, ואילו בת"ת אני איש רשמי ואף מגיע לתפקיד שאני מודע ודורש מעצמי הרבה יותר סבלנות,
ועדיין קשה לי כל פעם למה אני לא מצליח להיות אותו הדבר בשתי המקומות.
מאד טבעי, ויעידו ע"כ אנשי ונשות חינוך
כהורים אנחנו פחות אובייקטיביים...
לפעמים יותר קל עם 30 מאשר אלו שבבית...
ילדינו עצמנו ובשרינו זה שונה מתלמידים...
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אתה שואל מה אני אומרת לא לעשות?
או מה שקורה במציאות?...

לא קופצים על הספה (שמואל, מה אמרתי לפני שניה?)
לא אוכלים בחדרים (אז איך הגיע שוקו לרצפה בחדר ילדים????)
לא מרביצים (פחחחחח... ספרו לי על זה...)
לא צועקים (אמא, למה את כן?)
וכו'...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  12  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה