דרוש מידע "אצלינו בבית" לא עושים ככה

S.g

משתמש פעיל
1) חחח אסור לשרוק זה גורם לעניות! (אבל תאמינו לי אחד הטובים, מה אני צריכה שישרקו לי בבית)
2) לא ידעתי שזה 7 שנים
3) אני שמעתי שלא מתחתנים

אצלינו בבית הילדים עדין קטנים אז זה בסגנון הזה:
לא מרשה לקחת איגלו בלי רשות (לא עוזר...)
לא מרשה להאכיל את התינוקת שנולדה לא באיגלו לא בבקבוק שלך ולא בכלום (לא עוזר...)
וחוזרת על המשפט "אצלינו לא מדברים ככה" אלף פעמים אחרי שהקטנה חזרה מהגן עם מילים :eek: והיא לא מבינה מה המשמעות...אלא חוזרת בדווקא כמו תוכי.
אצלינו רק מחבקים ומנשקים ועושים טובה ולא מרביצים.
לא חוטפים לאחות דברים (זה בטיפול)
חזק. כנה ואמיתי.
שמישהו יספר לי כאן כמה ה"אצלינו בבית לא" מחזיק מעמד.
 
D

Deleted 66182

אורח
פעם אמרה לי משהי משפט שהולך איתי הרבה:
"תחשבי איזה ריח את רוצה שהילדים יקחו איתם אחרי החתונה, ניחוחות של אוכל או ריח של אקונומיקה".
תודה..
זה חייב להיות או זה או זה?...
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
תודה..
זה חייב להיות או זה או זה?...

ברור שצריך את האמצע, כי אנחנו גם לא רוצים שהם יקחו איתם ריח של בית מלוכלך....
השאלה מה עומד בראש סולם העדיפויות, ומה הריח שהכי מזכיר לי את אמא שלי. את הבית שלי.

ריח הוא 'מעורר זכרון' מאד חזק. כשאת מריחה משהו את יכולה לחזור אחורה המון שנים וממש כמעט לחוות שוב את אותה חוויה.
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
אצלנו בבית לא שורקים
הידברות:
שאלה
שלום כבוד הרב. האם יש מקור הלכתי/תורני/יהודי לאמונה הרווחת שאסור לשרוק בבית? תודה
תשובה
שלום רב,
עד כמה שידוע אין מקור שיש חשש לשרוק דוקא בתוך הבית. וכן יעויין בספר שבת בשבתו (עמוד שכז) שמביא מה ששמע בילדותו, שמי ששורק גורם לשדים לבוא, ושלא מצא שום מקור לכך. ועיין שם מה שכתב עוד בזה. וע"ע מה שכתב בזה בשו"ת מעשה אפוד חלק א' (סימן ק).
ומכל מקום יש שכתבו שאין זו הנהגה ראויה לשרוק וכמו שהביאו בספר ארחות שבת חלק ב' (עמוד שכט הערה ס) בשם החזון איש זצ"ל, ובספר ילקוט יוסף (סימן שלח סעיף ט). וע"ע בספר מעשה איש חלק א' (עמודים קסז-קסח).

ישיבת כסא רחמים:

מס' שאלה 16584

אצלנו מקובל מפי המבוגרים שלא טוב לשרוק(באצבעות בפה וכדומה). האם יש לזה מקור ?


הרב מאיר גבאי

יש מקור בספר של הרמ"ק (כמדומה אלימה?) וכן המגיד אמר למרן ז"ל והטעם שזה מעורר דינים וכן כתב מרן נר"ו בשו"ת מקור נאמן שאסור ע"פ הקבלה
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה לשון תשובת הרשב"א חלק א' סימן ט'
"...לפי שחכמת השם למעלה מחקירתנו. וככה יקרה לנו מן הדין בכל דבר שיש קבלה ביד הזקנים והזקנות מעמנו. ולא נסתור קבלתם רק אחר הקיום שאינו באיפשר חלילה. ולמה נסתור קבלתם ואין קבלה פושטת ביד עמנו רק שקבלו אותה דור אחר דור עד משה רבינו ע"ה או עד הנביאים. ופעמים יהיה הענין ההוא נרמז בכתוב. ולא שיהיה הרמז ההוא מוכרח רק תכריחנו הקבלה ויתאמת הענין הכתוב עם הקבלה וכענין שאמרתי בתחיית המתים הרואה אתה".
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ז"ל שו"ת באר משה (להרה"ג ר' משה שטערן) חלק ח' סי' ל"ו:

נ' לס' תולדות תשל"ה לפ"ק פה ברוקלין יצ"ו
נשאלתי שש שאלות והריני משיב לו על כל שאלות ששדר לן תשובה מאהבה.
א) שאלה, א' אם יש מקור להמנהג שלא להניח להביט לילד במראה טרם שהתחילו שיניו לצאת. השבתי כן היה המנהג, והנשים הי' מקפידות ע"ז מאוד. ידענא שכן היו מדקדקין בבית הורי הק' זצ"ל ובבית קמוח"ז זצ"ל שתינוק עד שלא התחיל לדבר ולא התחילו השנים לצאת שלא להניחו להביט "במראה", כי אומרים שהשניים לא יצאו בזמנו ולא ידבר בזמנו.
ב) שאלה אם יש מקום להמנהג שלא לעבור על ילד קטן. השבתי כן היה המנהג מאז ומקדם, והכל הי' מקפידים ע"ז. וכן דקדקו שלא לעבור על ילד ולא לקפוץ עליו וזוכר אני דמי שהיה קופץ עליהם או עבר עליהם בקשו ממנו שיעבור אחור או יקפוץ אחור היפך ממה שעשה בראשונה, כי אמרו שעי"ז מה שעוברים או קופצים עליהם לא יגדלו ככל הצורך.
ג) שאלה אם יש מקור למנהג לקשור חוט שני מפני עיה"ר על התינוק ועגלתו וכיוצ"ב. השבתי כן היה המנהג, והכל עשו כן. כן דקדקו לקשור חוט שני אדום על עגלה או מטת התינוק מפני עין הרע, וכל אלו הג' מנהגים בכלל מנהג נשים זקינות שעליהם כ' הרשב"א שאל יזלזלו בדבריהן ובמנהגיהם כי בודאי יסודתם בהררי קודש גם אם נעלם הטעם ממנו.
ד) שאלה כמה יש להשהות מליתן חלב אחר בשר לילד קטן. השבתי רק אחר ג' שנים התחילו לדקדק (ובמקום אחר הארכתי בזה). עד ג' שנים לא דקדקו מליתן חלב אחר בשר אפילו תיכף ומיד רק לא יהי' פי התינוק מלוכלך מהבשר, ואחר ג' שנים התחילו לחנך שעה ואחר כך ב' וג' שעות עד ו' שנים שלא נתנו עד שש שעות, ובילד חלוש או בילד שהי' אוהב החלב ולא רצה לשתות משקה אחרת קודם שהלך לישן וכיוצ"ב התירו עד ט' שנים אחר ג' שעות כשהי' אפשר, אבל לא דקדקו הרבה, וגם בילד איננו חלוש לא דקדקו הרבה אחר ג' שעות עד ט' שנים שאז התחילו לדקדק מאוד וזה דלא כהתשו' יג"ל יעקב (ח"ב סי' פח) דא"צ לדקדק להמתין עד ט' שנים, אבל אין המנהג כדבריו. ועתה מצאתי בתשו' חלקת יעקב (ח"ב סי' פ"ח) שמיקל ג"כ הרבה שעד י"ב שנים א"צ לדקדק עליהם כלל עיין שם, ולא הי' המנהג כן, וגם עתה אין המנהג כן.
ה) שאלה אם אשה מעוברת שרי לה לסרוג. השבתי לא שמעתי מזה עד עתה. מה ששמע שמעוברת לא תסרוג לא שמעתי עד עתה.
ו) נשאלתי מה דעתי בענין "לחם מזונות" בסעודות גדולות. השבתי אין דעתי נוחה מזה כלל וחיוב לבטלו. "לחם מזונות" בחתונה או סעודות גדולות אינני מסכים כלל כי הדבר הוא נגד דברי המג"א סי' קפ"ח סקי"ג, ועיין עוד ברמ"א שם ס"ז ובשו"ע הרב שם ובט"ז מג"א והגר"א. ועיין בתשו' שם משמעון (סי' א').
ובזה אצא בשים שלו' טובה
משה שטערן
 

יעל כהן*

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אבל את יודעת כמה פעמים עברו עלי בחיים?
מי שעובר עליך צריך לחזור ולעבור בחזור שוב.
ככה אומרים שזה לא תופס חחחחח
אבל לא מאמינה בזה
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
תודה רבה לכל העונים

אם ניתן בבקשה להציץ על חלק ב'
ולסייע גם שם

תזכו למצוות

 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
אגב, אני מוכרח להוסיף תובנה
ישנה חלוקה ברורה בין סוגי הדברים שהובאו בכל האשכול המעניין הזה

יש דברים שנאמרים פעם פעמיים, או כמה פעמים
וזהו

לדוג'
הילדים מבינים ש: לא נכנסים לחדר הורים.
זה לא משהו שצריך לומר כל יום חמש פעמים

לעומת דברים שלא יעזור גם לצעוק אותם חמישים פעמים ביום
"אצלינו לא צועקים ולא מרביצים"....

אפשר לדון למה כאן שומעים וכאן לא
אולי זה קל וזה קשה

ואולי
כי מה שאומרים באופן ברור ובוטח,
בלי לתת מקום לדיונים ושיקולים,
ובלי שתלוי בקול ההורה, תקווה ש'הלואי והילד ישמע בקולי',
זה עובד

אבל מה שלא ברור לך
גם לא יהיה ברור לילד

ואפשר לשכלל את זה יותר
שיש דברים שלא צריך לומר בכלל
אם זה ברור לך
זה יהיה ברור לילד

ועל זה, בחלק ב'
 

.....

משתמש מקצוען
לא יוצאים בלי קצת כסף
לא קונים משהו בלי לשאול את אמא
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה