דרוש מידע אני צריכה עזרה בנושא מס הכנסה

עד מתי

משתמש מקצוען
1. בכל מקרה, אסור לנכות יותר מרבע משכרו של העובד בכל פעם.

2. גם אם מדובר על כסף ששולם לעובד בטעות, עדיין צריך את הסכמתו של העובד בכתב כדי לנכות לו את הסכום (ולא יותר מרבע מהמשכורת בכל פעם).


להלן ציטוט מ'כל זכות' עם הפניות לחוקים הרלוונטיים:

ניכוי כספים ששולמו בטעות לעובד​

  • סעיף 25 לחוק הגנת השכר אינו מתיר ניכוי משכר העובד בשל תשלום ששילם המעסיק לעובד בטעות.
  • לאור האמור לעיל, מעסיק אשר שילם לעובד בטעות תשלומים כלשהם, אינו רשאי לעשות דין לעצמו ולהחליט על דעת עצמו לנכות תשלומים אלה משכרו של העובד.
  • ייתכן שניתן לראות בתשלומי היתר ששילם המעסיק בטעות לעובד כעין "התחייבות" או "חוב" של העובד להחזיר את הסכום למעסיק.
    • במקרה זה במהלך יחסי העבודה המעסיק יהיה רשאי לנכות את הסכומים הללו משכר העובד רק אם העובד נתן את הסכמתו לכך בכתב, ואם אין מחלוקת הן לגבי עצם הטעות והן לגבי גובה הסכום ששולם בטעות. במקרה כזה גובה הסכום החודשי שהמעסיק יהיה רשאי לנכות משכר העובד יהיה לכל היותר רבע מהשכר החודשי.
    • בתום יחסי העבודה המעסיק יהיה רשאי לנכות את הסכומים הללו מהשכר האחרון של העובד רק אם הסכום הוא קצוב, מוכח, ודאי ושאינו שנוי במחלוקת.
  • אם העובד לא נתן בכתב את הסכמתו לניכוי הכספים ששולמו לו בטעות, או שקיימת מחלוקת בין העובד למעסיק לגבי עצם הטעות או לגבי גובה הסכום שיש להחזיר, על המעסיק להגיש תביעה כנגד העובד בבית הדין לעבודה להשבת הכספים ששולמו לו בטעות מכוח חוק עשיית עושר ולא במשפט.
    • גם כאשר הוכח שמדובר בטעות של המעסיק, לא בכל מקרה המעסיק זכאי להשבה, ובית הדין בוחן בכל מקרה את מכלול נסיבות העניין..
    • בית המשפט עשוי לפטור את העובד מהשבת הסכומים אם ישתכנע שהדבר אינו צודק. במסגרת השיקולים עשוי בית המשפט לבחון את משך התקופה, בה שילם המעסיק לעובד תשלומים אלה בטעות, אם המעסיק בהתנהגותו הסכים לשאת בתוצאות טעותו, תום הלב של המעסיק, תום הלב של העובד, מידת ההסתמכות של העובד על התשלומים ששולמו לו בטעות וכיו"ב.
    • לפסקי דין לדוגמה ראו: עע (ארצי) 39/99 אסרף נ' מדינת ישראל, וכן עע (ארצי) 66524-09-14‏ ‏ רשות שדות התעופה בישראל נ' רון עניא.
צודקת , התכוונתי גם אם לא מגיע לרבע מהשכר עדיין יפה להגיע להבנה על חלוקה במידת הצורך .
לגבי הסכמה של העובד , חושבת שעובד שמודע לזה ששולם לו בטעות ומתעקש שלא יקזזו לו פוגע בהמשך עבודתו אצל המעסיק
ממקרים שנתקלתי שעשיתי משכורות של הרבה חברות במשרד רו"ח יש מעסיקים אפילו לארג'ים ברגיל שממש קשה להם לקבל את זה שנעשה טעיות על חשבונם לטובת העובד .
ועובד שמתבצר ולא מוכן שיקזזו לו מאבד הרבה מהערך שלו בעיני המעסיק
 

חיה.

משתמש מקצוען
לא יעזור לקבל עכשיו 106 מהמעביד,
כי המערכת המקוונת הגשת דוחות לשנת 2023 טרם נפתחה.
עקרונית ניתן להגיש טפסים ידניים, אבל זה לא יזרז את קצב הטיפול - עד שלא תיפתח המערכת במס הכנסה לא טיפלו בדוחות 2023, וכשתיפתח המערכת תמיד הטיפול הרבה יותר מהר בדוח מקוון מאשר בדוח ידני.
 

המרכז להחזרי מס

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
המערכת להגשת החזר מס לשנת 2023 אמורה להפתח בימים הקרובים.
לבדיקת החזר מס ללא עלות, ניתן לפנות למייל בחתימה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה