סיפור בהמשכים אם בארזים נפלה קצפת

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כשאין מענה
וואו!! שיחקת אותה!
אפילו נפילה אחת עם ה "כש", לא היתה לך!
נראה לי אבוד איתי...:(:(:(
לי לא.

מהרגע החתונה
מרגע החתונה
קצר הרוח
וסולתה ושמנה,
לא הבנתי את זה
והרוח שנכנסה גם מעבירה את החול הלאה.
גם את זה

פעם ראשונה שהוא אומר לי ברור כל כך מה הוא חושב. פעם ראשונה שהעזתי לבכות לו בכלל, לשתף באמת.
עד שסוף סוף הם דיברו! כ"כ קיוויתי שיבוא עכשיו פתח זהיר לתקשורת טובה וכנה,
שזה-
ועמוד ענן דק של התעלמות עומד בינינו, שקוף, אבל מוצק.
גרם לי לרצות לנער אותם!


וצליל הדלת הנסגרת נשמע אחרת מן הבוקר, שגרתי, ביתי, נעים.
אח... מתיקותה של האשליה עוברת כלכך יפה!
יופי של שיקוף תהליך!
מבוטא נהדר!

אני לועסת אותה במחשבתי עד שהיא מאבדת את משמעותה, נשארת עם הסמנטיקה בלבד.
איזה יופי!!


ויום אחד נשבר שם משהו, חרק, המעטפת הרכה איבדה אווריריות וכבר לא הסתירה אופק אפור, וביום הזה שנפגשו בה החיים - הידעה הדובדבנית את תפקידה? ההבינה שהגיע זמנה לחפש תואר אחר להתהדר בו, או שמא קצפת אחרת? וכי העולם לא שחור לבן אלא רב מרקם - וצבוע בגוונים אינסופיים שמי שהיה תמיד על הלבנבן לא יכל וזכה לראות את יופיים?
כמה נוגה ומהורהר כתבת אותו!
וכל אותו הבוקר חיפשתי עבודה. לא כזו עם משכורת שמנה וכסא משרדי, עבודה אמיתית, כנה, פוצעת, אבל משתלמת.
עבודה שבלב.
יפהפה!!!! מאד אהבתי!
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית

miri012

משתמש מקצוען
יש עוד כאלה בעד לשנות?

סיפור נפלא.

באופן כללי, כל דבר שצריך להסביר יותר מידי בעיני עדיף להשמיט, אלא אם כן יש לזה חשיבות משמעותית לסיפור.
חשוב לך שהיא תקום כ"כ מוקדם, או שאת יכולה להעיר אותה שעה מאוחר יותר?
גם מדובר בחורף, לא? הזריחה מאוחרת יחסית..
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ה.

אלחנן עליז, מזמזם לעצמו שיר מוכר. אני מנסה להצטרף. לעליזות, לשיר, למוכרות.

אנשים אומרים שאין כזה דבר מישהו עם עודף ביטחון עצמי – ותמיד זה חיפוי על העדר ונעלם. אז אנשים אומרים. שיגידו, מה אכפת להם?

להפך. לא נאה שיש כאלה שהחיים שלהם שמנת. שהם עצמם דובדבן. חייבים למצוא איזה בור שחור ומוסווה או קופת שרצים מסתורית כדי להצדיק את הביטחון, הנצנוץ, הברק.

"בטוח יש לו חוסר בטחון עצמי" מצקצקים אנשים מול אדם בוטח ושופע. יותר מידי. "הוא בטח מטשטש את החסכים שלו בהפגנת כוח" נואמים בפסיכולוגיות בוטחת.

הם לא יודעים שכל הנאומים הללו – לא מידת נכונותם היא החשובה, אלא הסיבה שגורמת להם לנאום על כך. הקנאה הקטנונית, חוסר הפרגון והקטנת השני. וכל זה במסווה של 'תובנות' ו'דרכי חיים'.

לפעמים אני חושבת שאני חכמה. המסקנה שלי מעניינת, עמוקה. אבל כשאלחנן מביט בי במבט תוהה אני חוזרת לממדים הטבעיים שלי, הקטנים, מיניאטורים. משליכה מבט מתנצל כמו שאני רגילה כל כך לעשות לידו - ואף פעם לא מתרגלת, וממשיכה בפטפוטי מזג אוויר.

הפלאפון של אלחנן מצלצל, הוא עונה ואחרי כמה דקות חוזר אלי נרגש כשפניו סמוקות. "זה היה דוד שלך, חסון" הוא מפטיר, כאילו באגביות אבל רק אישה גם אם היא מכירה את בעלה רק כמה חודשים – יכולה לזהות את צליל הנרגשות והציפיה.

דוד חסון, דוד שלי – הוא מוכר, חבר כנסת, פעיל בארגוני חסד מוכרים, בעל צדקה ונדיב לב. אין דרדק שלא מכיר את שמו הפוליטי. לא פלא שאלחנן מתרגש מהטלפון, מליחוך הפנכה, מהקרבה אל הקסם והשמות המוכרים.

"הוא שאל" אלחנן משתדל להיות כמה שיותר אגבי, אני מתאפקת לא לחייך "אם את מחפשת עבודה, הוא זוכר שעזבת את העבודה הקודמת שלך וכרגע מחפשים בדחיפות מזכירה אחראית לארגון אור חיים, איכשהוא הוא שמע על כך ומיד חשב עליך, מה את אומרת?"

אני שותקת רגע, אלחנן ממתיק לי "ת'אמת כבר עניתי לו שכן, הוא אמר שתגיעי היום בערב בשבע בדיוק לראיון במשרדי הארגון" אני מחייכת, לא יודעת אם אני רוצה או לא, כן יודעת שאני רוצה שאלחנן יהיה מרוצה.

השעה כבר מאוחרת ואלחנן הולך לכוילל תוך ברכות "בהצלחה בראיון" ו"אתפלל עלייך" ושוב אני נשארת בבית הריק, לבד, מקווה שזה היום האחרון שאני בבית, כל היום, בלי תעסוקה ועבודה.

אני מכינה לעצמי כוס קפה חזק, בכל אופן, לא ישנתי כמעט בלילה והעייפות מתחילה לתת בי אותות, מחליטה לקפוץ בדרך לאמא שגרה שתי רחובות ממקום משכנו המפואר של ארגון אור חיים שאולי מהיום והלאה יהיה מקום עבודתי המכובד. מעדכנת את אמא בטלפון על הראיון המובטח ועל הביקור ופונה להתארגן.

אני יוצאת לרחוב, באופן סלקטיבי אני רואה אותן, אמהות עייפות נסחבות עם תיק ושיירת ילדים, עד ארבע או שתיים היו בעבודה ועכשיו הן במשמרת ב', משמשות בייביסיטריות, כובסות, מגהצות, מנקות ואופות עד שעת ליל מאוחרת.

הדרך בת העשרים דקות עוברת לי במהירות, כמו שרק דרך שעמוסה במחשבות ותובנות על העולם יכולה לעבור. אני דופקת קלות בדלת, אמא פותחת לי, נראה שקמה משנת צהריים מאוחרת "שלום מתוקה" היא נושקת לי, מעולם לא זוכרת את גילי והסטטוס שלי, אוהבת אותי תמיד, כמו שאני, איפה שלא אהיה.

כשכיף – הזמן עובר מהר, וקריאת בהלה פתאומית נפלטת ממני כשאני מביטה בשעון, חמישה לשבע! אני נפרדת מאמא מהר, שותה כוס מים ומחישה את צעדי.

וכשאני נוחתת לחדר ההדור שהשלט מנהלת מונח על פתחו אני מזהה כי מולי על כורסת המנהלים יושבת המנהלת, שאמורה לראיין אותי. והיא מוכרת לי, מאד.


__________
לפרק ו' >>

 
נערך לאחרונה ב:

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
סיפור ממש ממש חמוד!
כיף לקרוא אותו, זורם וקצבי גם יחד.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זה טוב, מרגישים היטב את המרירות...

בקטנה:
הדרך בת העשרים דקות עוברת לי
עשרים הדקות.
לפעמים אני חושבת שאני חכמה. המסקנה שלי מעניינת, עמוקה. אבל כשאלחנן מביט בי במבט תוהה אני חוזרת לממדים הטבעיים שלי, הקטנים, מיניאטורים. משליכה מבט מתנצל כמו שאני רגילה כל כך לעשות לידו - ואף פעם לא מתרגלת, וממשיכה בפטפוטי מזג אוויר.
עצוב ממש... אבל לא רואה זוג שמפטפט יותר ממשפט על מזג האוויר, זה לא סתם מישהי שהיא פוגשת בתחנה... אפשר אולי לכתוב על פרטים טכניים של הבית או משהו כזה.
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה טוב, מרגישים היטב את המרירות...

בקטנה:

עשרים הדקות.

עצוב ממש... אבל לא רואה זוג שמפטפט יותר ממשפט על מזג האוויר, זה לא סתם מישהי שהיא פוגשת בתחנה... אפשר אולי לכתוב על פרטים טכניים של הבית או משהו כזה.
צודקת.
התכוונתי ל'פטפוטי מזג אוויר' מן ז'אנר כזה של דיבורים נטרליים שכשאין על מה לדבר לועסים אותם.
אבל כנראה זה לא מספיק הובן.
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ו.

"שלום" היא כנראה לא מזהה אותי מיד, עוד כמה דקות, יש לי חופש, להיות אני, עצמי, בזכותי.

"שלום וברכה" היא עונה לי בנעימות, אני מחייכת, גם היא, האווירה בינינו מפשירה.

"אז איפה עבדת קודם?" היא שואלת, אני רוצה לענות אבל הבעת פניה מספרת לי שכנראה האסימון סופסוף נופל לה – "רגע, את לא כלתה של שורק'ה?" אני מחייכת בענוות חן, מרגישה את ליבי הנושף "כן, כן, זו אני. נפגשנו בשבע ברכות, דברנו, זיהיתי אותך מיד".

היא בוחנת אותי מחדש כאילו רואה אותי לראשונה. "אוה אה, הכלה של שורק'ה מורגנשטרן? טוב, טוב, אני חייבת לשוויגער שלך המון. ובכלל, אם את נבחרת להיות הכלה שלה אז בטח את מוכשרת נורא!" אני מקווה שאני לא מסמיקה, לא נעים לי, אני מהנהנת, מחייכת שוב קלות ומחכה שהשיחה תיגמר.

בסדר, אני הכלה המהוללה, אבל מי אמר שאני מוכשרת כמוה? אולי הכישורים שלי אחרים? אולי אני ישות נפרדת? אולי אני שונה אבל שווה?

מתחשק לי לשאול זאת גם את חוה בירינבוים, מנכלי"ת אור חיים היושבת מולי, אבל בגלל שאני אדם מן היישוב, נורמטיבי ושקול אני שומרת את השאלות אצלי, מתעלמת מקול הדגדוג שלהן ומתנמסת כראוי.

"אז איפה את גרה?" השיחה מתחילה להיות פטפוטי חולין חברותיים, ואני מנסה לשתף פעולה, למרות שהסיטואציה זרה לי, התכוננתי לשיחה מעונבת עם כחכוחים רשמיים וכוס מים קרים, ופטפוטי הסרק מזכירים לי דווקא פטל מתוק ודביק, לא אוהבת אותם, לא בגלל הדיבורים, בגלל הסיבה המחוללת שלהם.

עוד כמה דקות אנחנו מפטפטות, היא שואלת אותי מעט שאלות רשמיות כמו מה אני אוהבת לעשות, ולאיזה תפקיד ושכר אני מצפה מהעבודה, והראיון תם באמירה הנדושה "אם יהיה רלוונטי נהיה בקשר" אבל הפרצוף החתום שאמור ללוות את האמירה, מוחלף בהבזק מחייך ואני יוצאת מהחדר, בתחושה קלילה שכבדות מנקדת אותה.



הכוכבים כבר קורצים לי חיוך שהמדרכה חולפת תחת לרגליי, אלחנן בוודאי כבר בבית מזמן, ו-ווווווו'וואו. אני כמעט שמה יד על הפה בבהלה פתאומית – לא הכנתי ארוחת ערב!

איך זה קרה לי? מה, יש לי עשרה ילדים ואני מנהלת סמינר שאני עד כדי כך עסוקה בשביל לשכוח דבר פשוט ומינימלי שכזה? פחד גבשושי שאני לא רוצה להכיר בו מזדחל לי ללב, מי יודע מה אלחנן יגיב?

הפסיעות שלי שעד עכשיו נשרכו באיטיות עצלה הופכות למהירות וחדות, אני מנסה לחייג לפלאפון של אלחנן – ממתינה. שתי דקות עוברות וגם שתי רחובות. מנסה שוב – ממתינה, ממתינה, ממתינה.

לוחצת על הלחצן האדום, לא רוצה לנדנד, כן רוצה לבדוק שהכול בסדר, אין לי אפשרות, אלחנן בשיחה, כנראה חשובה, אם הוא לא גומר אותה או עובר אלי. עוד כביש ואני גומרת את הרחוב מתנשפת, נכנסת הביתה.

"שלום" אלחנן מניד לי ראש, עסוק בשיחה מתלהבת עם אי מי, בוץ ממקום לא ידוע מעטר את קצות נעלי, מותיר חותם חום על הרצפות הלא מספיק בוהקות, נס שהכלים שטופים אבל הם ממלאים את השיש המיניאטורי, יוצרים בלאגן בעיניים, הקוביה הבייתית שלנו קטנה ודחוסה, כל שינוי באקלים הסידורי שלה מורגש ומזדקר לעין.

אלחנן עדיין לא גמר את השיחה. כשהוא מגיע ואני נמצאת אני מסיימת מיד את כל הטלפונים, ובכלל, הייתי בראיון היום! טוב, זכותו. לא רוצה שירגיש חלילה חנוק ממני.

עם מי הוא מדבר שם?

"אז את שומעת אמא" הוא כאילו עונה לי "אלישבע הייתה היום בראיון, למזכירות במוסדות אור חיים" הוא משוחח בכיף, עם תנועות גדולות וארוכות. מעגליות ובטוחות.

וכשאני פונה לחדר כדי להחליף לנעלי בית חמימות הקרקע כמו רועדת מתחת לרגלי כשקולו של אלחנן חודר לי מהמטבח, מבזיק לפומית בלי להתבלבל "כן, היום היא לא הכינה ארוחת ערב, כנראה שכחה או משהו, כבר נראה מה נאכל, כי אני ממש רעב".

מתחילה להבין איך רימון יד מרגיש שניה לפני שהוא מתפוצץ. - כמו שאני.


__________
לפרק ז' >>

 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יפה מאד.
חנוק לי!
זה אומר שכתבת את זה טוב.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה