אצלינו שרו..נכתב ע"י נום;571802:יונתן הקטן
רץ בבוקר אל הגן
הוא טפס על העץ
אפרוחים חיפש
אוי ואבוי לו לשובב
חור גדול במכנסיו
הוא טיפס על העץ
אפרוחים חיפש..
מן העץ התגלגל
ועונשו קיבל
אצלינו שרו..נכתב ע"י נום;571802:יונתן הקטן
רץ בבוקר אל הגן
הוא טפס על העץ
אפרוחים חיפש
אוי ואבוי לו לשובב
חור גדול במכנסיו
הוא טיפס על העץ
אפרוחים חיפש..
היום קראתי יותר בריכוז וגם אחרי תיקון הטעות של הרביעית, ולשם שינוי הבנתי.נכתב ע"י נוי;573652:A7 במקרה זה, היא החמישית של השנייה, לא של הרביעית -תיקנתי.
לגבי גיוון באקורדים- תלוי. באופי השיר ובאווירה הנחוצה, בכיוון קו המלודיה וכו'
ראשית, כל הכבוד דיZי! את אלופה ואמיצה!נכתב ע"י dizi;573929:היום קראתי יותר בריכוז וגם אחרי תיקון הטעות של הרביעית, ולשם שינוי הבנתי.
נכתב ע"י נוי;574307:נום,לגבי סיום בדומיננטה ודאי שמותר,זה לא חטא. אבל מי, במחילה יסיים שיר פשוט וסטנדרטי בסימן שאלה?
אהה. חשבתי שאת רוצה שייתנו הרמון נכון ומתאים.(שיר ילדים דורש הרמוניה בדרגות בסיסיות עם תיבול קל בלבד)נכתב ע"י נום;574331:שאלה מצויינת!
התשובה היא, שאין דבר כזה שיר פשוט וסטנדרטי. כל מה שחשוב לי להראות, שכל שיר שיקבל הרמון מקצועי, יהפוך לחגיגה כמו שsrool אמר לדיזי. לקחנו יונתן הקטן ושדרגנו אותו. ככה זה מתחיל
אני מעזה לשאול שאלות של בור ועם ארץ, לקיים מאמר הכתוב: "לא הביישן למד".. :נכתב ע"י נום;574305:ראשית, כל הכבוד דיZי! את אלופה ואמיצה!
באמת!
דבר שני, קבלת הסברים מפורטים ואני אסכם אותם בקצרה:
בסולם C מאז'ור הדרגות הן:
C
Dm
Em
F
G
Am
B מוקטן
ואת עשית שימוש יפה בכולן.
תיקון חשוב: מותר לסיים בחמישית [הדומיננטה]!! וזה נקרא חצי קדנצה.
כשאמרו לך שהA7 הוא החמישית של השניה, למעשה לקחו אותנו לדומיננטות השניוניות. כלומר: בכל סולם יש דומיננטה אחת, במקרה הזה: G. אולם כיוון שכל אחת מהדרגות היא בעצמה הדרגה הראשונה של הסולם שלה, נשתמש בחמישית שלה בשביל להפוך את המעבר אליה יותר מעניין.
מישהו מוכן לכתוב בשבילינו את הדומיננטות השניוניות של הסולם הזה?
כדי להבין מהם דרגות, בני אקורד מדו - דו, מי סול.(יוצא אקורד מז'ורי) מרה -רה פה לה - (יוצא אקורד מינורי) ממי - מי סול סי יוצא אקורד? נכון, מינורי. וכן הלאה. הדרגות הבסיסיות בסולם, הן בניה של אקורדים על צלילי הסולם. לכן כך זה יוצא.נכתב ע"י תרצה;574499:אני מעזה לשאול שאלות של בור ועם ארץ, לקיים מאמר הכתוב: "לא הביישן למד".. :
מדוע בסולם המז'ור הדרגה השניה, השלישית והשישית הן מינור? והאם זה כך בכך הסולמות המז'ורים? ועד כמה נותנים להם ביטוי בנגינה בסולם הזה?
נכתב ע"י נוי;574340:אהה. חשבתי שאת רוצה שייתנו הרמון נכון ומתאים.(שיר ילדים דורש הרמוניה בדרגות בסיסיות עם תיבול קל בלבד)
אבל אם להשתולל? למה לא?
-זו תמיד חוויה מרתקת.
נכתב ע"י נוי;574637:כדי להבין מהם דרגות, בני אקורד מדו - דו, מי סול.(יוצא אקורד מז'ורי) מרה -רה פה לה - (יוצא אקורד מינורי) ממי - מי סול סי יוצא אקורד? נכון, מינורי. וכן הלאה. הדרגות הבסיסיות בסולם, הן בניה של אקורדים על צלילי הסולם. לכן כך זה יוצא.
הדרגות החזקות והבססיות ביותר הרי הן: הראשונה ,(טוניקה)הרביעית (סוב דומיננטה) והחמישית (דומיננטה) השאר: שניה (המינורית)- משמשת בתפקיד סוב דומיננטה, שלישית (מינורית)-מין דומיננטה חלשה. השישית - משמשת כטוניקה חלשה -א פתרון שלם ובטוח כמו הטוניקה האמיתית המז'ורית, והשביעית (מוקטן) הרי היא דומיננטה חלשה -חלק מהספט, אבל בלי הסול הדומיננטי.
כעת ודאי מובן לך הביטוי הספרותי :"בטון מינורי"...
נסי לבנות אקורדים בסולם מינורי (לה הכי פשוט לעניין) ומצאי אקורדים, אבל אל תשכחי, שבמינור, כדי שהדומיננטה תהיה חזקה ותוביל היטב צריך שהחמשית תהיה מז'ורית. במקרה זה נגביה את הסול. (אריאל וו הרחיב בנושא המינור הטבעי וההרמוני וכו' המתייחס לעניין זה)
לכשאתפנה, אולי. (רק לחשוב איך זה יצא זה נשמע לי כמו "בוץ" נוראי של הרמוניה כבדה כבדה לשיר עליז כל כך)נכתב ע"י נום;574720:כן, זה מרתק.
עכשיו התפקיד שלך יהיה להרמן את השיר "יושבים כולנו יחד היום ומביטים למרום" של אריאלה סביר, תוך כדי שימוש בכל השניוניות האפשריות ולהסביר לנו באיזה דרגות השתמשת.
מרימה את הכפפה?
נכתב ע"י dizi;575615:לנתח - אני לא טובה בזה, אם כי ההסברים שהובאו כאן בהחלט הועילו.
אפשר להציע גירסא קצת שונה?
AM-----E7----AM
יושבים כולנו יחד היום
DM----A7---AM
ומביטים למרום
F-----C----G7---DM
יד מתרוממת אומרת שלום
A7 ------ ------AM--DM6
וצונחת בום- בום- בום
F---C7--C--G7---DM
יד מתרוממת אומרת שלום
AM--E7--AM--DM6
וצונחת בום- בום- בום
ככה מצלצל לי, ואני אשמח אם מישהו יסביר לי אם זה תקני, ומה פשר הDM6
הערה: הM מציינת מינור.
נכתב ע"י נום;575890:Dm6 את קוראת לאקורד שבו תנגני את הצלילים: רה פה לה וסי, נכון? אם כן הייתי קוראת לזה דרגה שניה בסולם מינורי וזה כמובן יהיה האקורד :B חצי מוקטן 7, שצליליו הם: לה סי רה פה [אותם צלילים, למעשה. רק בהיפוך שונה]
תוכלי לספר לנו מהם תפקידי הG7 והC7 שלך?
לא מכירה את השיר.נכתב ע"י basayona;575789:לכל בעלי ההרמוניה המופלאים...
בשיר סליחות של לאה גולדברג [ יום הולדת 100 ]
כיצד ניכנס ה B7 למהלך?? עים שני דיאזים בסולם לה מינור?
הוא כניראה משמש כאקורד מעבר ל E7 אך מה הכלל בעיניין?
אשמח אים תחכימו אותי
C G Dm Am
ולמדתי שם לכל ריס וציפורן
Am E7 B7 F
ולכל שערה בבשר החשוף
C G Dm Am
וריח ילדות ריח דבק ואורן
ןכ"ו....
נכתב ע"י dizi;576322:G7 זה חמישית לראשונה, ו C7 זה חמישית לרביעית.
ובקשר לDM6 - זה לא אני שקוראת לו ככה, באמת לא ידעתי בדיוק איך קוראים לזה והסתכלתי במיוחד במילון אקורדים של ספר לימוד גיטרה. לי יותר נשמע כך, עם הבס ברה מאשר מהופך. אם כי זה באמת לא הבדל משמעותי.
נכתב ע"י נום;576879:שימי לב שאת נמצאת בסולם Am וG7 אינה חמישית של הראשונה וכו'..
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: