אופקים תשפ"ג

פשלמה

משתמש רשום
אופקים בשכונת אפיקי הנחל דירת גן
בנוי 146 מטר
גינה 145 מטר
מחסן צמוד לדירה
חניה
מחיר 2.140
תנאי תשלום:
7 אחוז בחוזה לנאמנות
3 אחוז נוספים בהיתרים עם פנקס שוברים (עוד 12 חודש היתרים ההתחייבות של הקבלן, מנהסתם זה יהיה כמה חודשים פחות)
800 אלף הלוואת קבלן שהריביות משולם על ידי הקבלן עד למסירה.
הסבת ערבות מלאה
פטור ממדד עד להיתרים


במספרים:
צריך לשים בחוזה 149,800
ובהיתרים 64,200 לוס 800 אלף הלוואה קבלן
השאר במסירה.
אשמח לדעת להשקעה ?ההאם זה משתלם ולמה?
 

נחמן דער איד

משתמש רשום
אם יש לך סכום כזה להשקעה,הכתובת היא לא אופקים...
אבל אם בכל זאת,הייתי ממליץ לרכוש קוטג בנוי בפרויקט צמוד למגדל המים,במחיר זה ואולי אפילו פחות,
אותם נתונים במדויק(מ"ר) ולא ממתין לדירה עד שתיבנה..
בנוסף לכך שאין כל כך אפשרות לדעת בוודאות מה תהיה צביון השכונה,
בהצלחה.
ישנו בחור חרדי העוסק קצת בתיווך בם אבי יברוב,אחלה בחור,מונח בתחום.
 

לפעמים

משתמש רשום
@עו"ד נתן רוזנבלט יש סיכוי שזה יגיע לחרדים?

העיר אופקים פי שלושה יותר חזקה: רובע עם 5,800 דירות עולה לדיון ראשון בוותמ"ל​

ראש העיר, איציק דנינו: "הנגב הוא העתיד של ישראל". תכנית אפיקי נחל ואפשרות לצמוח לעד 120,000 – הטבח הנורא לא שבר את אופקים
זיו גולדפישר 31.12.2023
בדרך ל-120,000 תושבים: ותמ"ל תקיים השבוע דיון בתכנית לבניית רובע מגורים בן 5,800 יח"ד באופקים, שצפויה לשלש את אוכלוסיית העיר.
ברצח הזוועות של שבת השחורה 7 באוקטובר, נטבחו 47 מתושבי אופקים. למרות האובדן הכבד, העיר לא פונתה. בראיון ל"מגדילים", מסביר ראש העירייה, איציק דנינו: "לא היה צורך לפנות. היה אירוע קשה וכואב, ועד היום מנסים להכיל אותו, ועוד לא מכילים אותו באופן מלא. אנחנו נערכים לטפל בתושבים, וברור שזה אירוע שנמשך הרבה זמן בכל הנוגע לחרדות וטראומה. מאז האירוע הגדול והכואב, ב-7 באוקטובר, אופקים לא חוותה אף אירוע בטחוני ולא היה צורך בפינוי של העיר או לקחת את העיר למקומות, כמו שדרות ובטח לא כמו העוטף".
אנדרטת שקד באופקים // צילום: רעות שמעוני
אנדרטת שקד באופקים // צילום: רעות שמעוני
למרות המציאות הבטחונית, דנינו מבהיר כי ההתיישבות בנגב המערבי תבטיח את עתיד המדינה: "60 אחוז משטחה של ישראל זה הנגב, והוא מאוכלס בקושי ב-20 אחוז מהאוכלוסייה, אז אנחנו מבינים כשכישראל תהיה בת 100 אוכלוסייתה תוכפל, ואיפה יגורו? בנגב המערבי, שזה אופקים, נתיבות, שדרות. זה הפוטנציאל היחיד של מדינת ישראל. אנחנו השער לנגב, ומאצלנו זה יכול להמשיך לנגב המזרחי".
תכנית אפיקי נחל, ששטחה 1,750 יח"ד, היא השלמה לשכונת אופקים חדשים. התכנית, יוזמת רשות מקרקעי ישראל, עולה לדיון ימים ספורים לאחר תכנית להרחבתה של העיר נתיבות ב-20,000 יח"ד.
הגשר הבריטי באופקים // צילום: רעות שמעוני
הגשר הבריטי באופקים // צילום: רעות שמעוני
תכנית אפיקי נחל (תמל/1034/1) מקודמת כהשלמה לתכנית אופקים חדשים (תמל/1034) באזור אשר הוגדר בתכנית הצפונית כשטח לתכנון עתידי. מטרת התכנית לתת מענה לתוספת מגורים הנדרשת לעיר, וכן לשטחי ציבור, תעסוקה ומסחר. שטח התכנית הינו כ-1,750 דונם וכולל 5,800 יח"ד מתוכם 5,000 יח"ד בבנייה רוויה, בתמהיל מגוון ו-800 יח"ד בבניה צמודת קרקע, ואלה בנוסף ליחידות הדיור שנכללו בתכנית הצפונית של השכונה בהיקף של 6,844 יח"ד.
הכניסה לעיר אופקים // צילום: רעות שמעוני
הכניסה לעיר אופקים // צילום: רעות שמעוני
דנינו: "אני יכול להגיד לשמחתי שסיימנו הסכם גג ראשון עם 12,500 יח"ד, הוא היה מתוכנן ל-10 שנים ועשינו אותו בתוך חמש שנים. שיווקנו 400,000 מ"ר למסחר, תעסוקה ובילוי, וכן עוד 426 דונם לתעשייה. כל זה נעשה עם כמעט אפס יח"ד שנותרו לשיווק באופקים. זה מרשים. אנחנו בתקופה של התפתחות מדהימה, לצד קליטה של אלפי תושבים חדשים שנותנים אמון בעיר אופקים ובמערכת החינוך והשירות המוניציפלי, ואנחנו רוצים להמשיך את זה, בעוד תכניות בנייה ותכניות לאזורי תעשייה עוד תכניות פיתוח של תשתיות שמייצרות מקומות עבודה איכותיים, ואת כל זה אנחנו עושים עם תכנית אפיקי נחל שממשיכה את השכונה הקיימת עם 7,500 יח"ד. אנחנו ממשיכים עם כ-6,000 יח"ד".
הבית ברחוב ירמיהו באופקים // צילום: רעות שמעוני
הבית ברחוב ירמיהו באופקים // צילום: רעות שמעוני
כיום מתגוררים באופקים כ-40,000 תושבים, ולהערכת דנינו תכניות הפיתוח יביאו להגדלת אוכלוסייתה בטווח הארוך עד ל-120,000 תושבים. "אנחנו נערכים כבר בתכניות האופרטיביות שלנו ל-80,000 תושבים, מתוך הבנה ששיווקנו את כל הכמות הזאת, ואנחנו בשלבים של היתרי בנייה וביצוע. בשלב השני, עם תכניות הבינוי החדשות, אנחנו נערכים ל-120,000 תושבים".
 

לפעמים

משתמש רשום

אחרי הטראומה, שוק הנדל"ן של אופקים מתעורר: "13-14 אלף שקל למ"ר, כבר אין מחירים כאלה"​

העיר שאיבדה 47 מבניה במתקפת הטרור הרצחנית, חוזרת לשגרה לפחות מבחינה נדל"נית. רוב העניין מצד משקיעים שמחפשים דירות יד שנייה ב-700-800 אלף שקל, ומשפרי דיור שמבקשים ליהנות מהטבת המס שהעיר מציעה​



מאת דרור ניר קסטל- כתב
18.01.24 | 11:53 עודכן לאחרונה: 19.01.24 | 07:45
00:00


08:39
האזינו לכתבה











colbass.com

אמיר כהן, מבורך כהן, שייקה נפחא (אפרת מזור, צילום עצמי, תמר מצאפי, יצחק קריספל ומרכז להבה אופקים, ויקימדיה)
אמיר כהן, מבורך כהן, שייקה נפחא (אפרת מזור, צילום עצמי, תמר מצאפי, יצחק קריספל ומרכז להבה אופקים, ויקימדיה)
ב-7 באוקטובר ספגה אופקים מספר גדול של הרוגים באירוע הקשה בתולדותיה, כאשר 47 מתושבי העיר נהרגו במתקפת החמאס. אך באופן מעט מפתיע, וכפי שארע גם בשדרות, גם היא הפכה בשבועות האחרונים לאתר עלייה לרגל של משקיעי נדל"ן, שמעריכים כי לאחר המלחמה העיר רק תלך ותתפתח. מעל 100 עסקאות לרכישת דירה נחתמו בעיר מאז תחילת המלחמה, לפי נתוני רשות המיסים. ובאופן מפתיע - 60 מתוכן נחתמו בנובמבר.
מלבד המשקיעים גם משפרי הדיור של אזור הדרום מגלים עניין בעיר, כאשר לדברי אנשי נדל"ן הפועלים באזור, הקרבה לבאר שבע והטבת המס לתושבי העיר הם בין השיקולים שמביאים אותם להתעניין בעיר.
"בחודשיים הראשונים למלחמה היה שיממון מוחלט", מספר המתווך מבורך כהן הפועל באופקים, נתיבות והסביבה, "אבל אחרי חודשיים אנשים מבינים שכנראה ייכנסו לאזור מיליארדי דולרים, כי המדינה חייבת לפתח את האזור. המדינה בעצם הולכת לפרוס פה 20 אלף יחידות דיור באזור נתיבות ואופקים. משקיעים מתחילים להבין את זה והטלפונים גדלו ב-300% בחודש האחרון".

והעניין מוביל לעסקאות ממשיות?
"יש עסקאות ויש חוזים, בדצמבר היו חמישה חוזים ובינואר אנחנו עומדים על ארבעה. השוק רגוע יותר מלפני שנה אבל לצורך העניין בחודש האחרון המצב יותר טוב מלפני המלחמה. זה בעיקר בגלל המצב, כי יודעים שהמדינה עומדת להשקיע, וגם בזכות פרויקטים חדשים של קבלנים שיצאו לשיווק אחרי המלחמה, כמו ארז אלון, דמרי ועוד".

הכניסה לאופקים (יצחק קריספל ומרכז להבה אופקים, ויקימדיה)
הכניסה לאופקים (יצחק קריספל ומרכז להבה אופקים, ויקימדיה)

גם שוק דירות היד השנייה מתעורר לדבריו: "בעוד שהדירות החדשות כאן עולות 1.3-1.4 מיליוני שקלים, דירות היד השניה נמכרות בטווח של 700-800 אלף שקל, שאלו התקציבים שהמשקיעים מחפשים. יש היצע של דירות כאלה בשכונות הוותיקות של למעלה מ-30 שנה, כמו משה הרצוג ומשה שרת. יש לנו כמה טיוטות וחוזים שעומדים לצאת לביצוע היום ומחר. אבל לא נשארו הרבה נכסים בתקציב הזה".
מאילו סקטורים מגיע רוב העניין?
"70% מהפניות ממשקיעים, מכל הארץ. מעט מחו"ל. יש התעניינות של קבוצה מחו"ל, אבל עדיין לא רכשו. שאר הם לרוב משפרי דיור, בעיקר מבאר שבע, בגלל הכביש שנפתח מבאר שבע לאופקים שמקצר את הנסיעה ל-8 דקות, ובאים גם בגלל הטבת המס של 18%. אשקלונים ואשדודים לעומת זאת מתעניינים יותר בנתיבות".
מתווך הפועל באופקים, נתיבות והסביבה: "בעוד שהדירות החדשות כאן עולות 1.3-1.4 מיליוני שקלים, דירות היד השניה נמכרות בטווח של 700-800 אלף שקל, שאלו התקציבים שהמשקיעים מחפשים. יש היצע של דירות כאלה בשכונות הוותיקות של למעלה מ-30 שנה, כמו משה הרצוג ומשה שרת"
מה אתה צופה שיקרה בשוק חצי שנה מעכשיו?
"אני מוכן להתערב על זה שתהיה עלייה של 12%-15% במחירים, הרבה מאמינים שלא יקרה יותר מה שקרה, שימוטטו את החמאס".
"מוכרים בקצב של 5 דירות בשבוע"
חברה נוספת הפעילה באופקים היא בראל סלעית, שבונה 780 יחידות דיור ב-18 בניינים בשכונת אפיקי נחל בעיר, אשר צפויה לכלול 8,000 יח"ד בסך הכל. לדברי מנכ"ל החברה שייקה נפחא, "התחלנו באוגוסט מכירות ועד היום מכרנו 120 דירות ראשונות. אחרי ה-7 באוקטובר עצרנו את המכירות. אבל מנובמבר עד סוף דצמבר מכרנו עוד 50 דירות, ומאז אנחנו מוכרים דירות בקצב של 5 בשבוע. 15 נמכרו בינתיים בינואר".
הורדתם מחירים בשביל למכור?
"אין ירידה. אולי יש עלייה. אם באוגוסט מכרתי ב-1.6 מיליון, היום אני מוכר סביב ה-1.7"
מי הקונים?
"כשני שליש משפרי דיור לדירות מיוחדות, מהם הרבה מבאר שבע ושדרות ואזור העוטף. עד היום אם אתה מסתכל רק על התרעות, באופקים מתחילת המלחמה עד אמצע דצמבר היו 22 התרעות לעומת 300 באשקלון. מבאר שבע הרבה באים בגלל הטבת המס.
"שאר הקונים הם משקיעים, שבאים בגלל 14-15 שקל למ"ר, מחיר שלא קיים היום בארץ, צריך להגיע למעלות למספרים כאלה. הבינו שאופקים זה הדבר הבא, בונים שם עיר, לא שכונה, שהיא ממש צמודת דופן לבאר שבע עם הכביש שנפתח. מ-1 בנובמבר יש גם עלייה של 25% בביקושים, בעיקר מהעוטף".
יש הזדמנויות בעיר?
"אני מאמין מאוד באופקים, אני חושב שהיא הופכת מעיירה לעיר ואין סיבה שלא תגיע למחירים של עיר היין באשקלון. אבל אין הזדמנויות של ירידת מחירים. הפוך. אני בהליך מול בעלי קרקע, אחד בעסקת קומבינציה ואחד בעסקת רכישה. אחד העלה את המחירים ואחד הקשיח את העמדות, כי הם רואים את המחירים והביקושים.
"בהנחה שהשוק נשאר בסטגנציה, אופקים חייבת לתקן את עצמה, היא לא יכולה להימכר ב-50% פחות מסיגליות באר שבע או מכרמי גת, זה 13 דקות מכביש שש, זה 8 דקות מכביש שש, צריך להיות 10% פער"
מנכ"ל חברת בראל סלעית, הפעילה באופקים: "אני מאמין מאוד באופקים, אני חושב שהיא הופכת מעיירה לעיר ואין סיבה שלא תגיע למחירים של עיר היין באשקלון. אבל אין הזדמנויות של ירידת מחירים. הפוך. אני בהליך מול בעלי קרקע, אחד העלה את המחירים ואחד הקשיח את העמדות, כי הם רואים את המחירים והביקושים"
יש גם משקיעים מחו"ל?
"יש קבוצה מצרפת שאנחנו בדין ודברים איתה, קנו אומנם רק בודדים אבל הביקושים גבוהים, אנחנו בשיחות גם עם צרפתים וגם עם אמריקאים. רוב החבר'ה שאנחנו משוחחים איתם מחפשים בית ליום שחור. המשקיעים מהארץ מגיעים מכל הארץ, אבל יותר מיבנה ודרומה".
"רואים יותר ביקוש מהקיבוצים והמושבים בסביבה"
אחת החברות הגדולות הפועלות כיום באופקים היא דמרי. לפני שנה הופקדה תוכנית שלה לכ-300 יחידות דיור בשכונת הפארק, מתוכן 68 יחידות דיור להשכרה. כמו כן היא משווקת ובונה 950 דירות באפיקי נחל. יש לה גם עוד 200 מגרשים לבנייה עצמית (בנה ביתך) בעיר. עד כה בנתה החברה ואכלסה 1000 יחידות בעיר.

הפרויקט של דמרי בשכונת אפיקי נחל באופקים (י.ח דמרי)
הפרויקט של דמרי בשכונת אפיקי נחל באופקים (י.ח דמרי)

אמיר כהן, סמנכ״ל שיווק ומכירות בחברה, מספר: "באופן כללי בשנתיים האחרונות רואים באופקים התעוררות מרשימה, אוכלוסייה שמגיעה לשכונות החדשות: שכונת הפארק ואפיקי הנחל. די מהר אופקים חזרה לביקושים שהיו לפני המלחמה, בגדול זה בין שבע לעשר דירות בחודש. זה התחיל מהר, מהשבוע הראשון בנובמבר. אפילו באוקטובר היו 3 מכירות באופקים".
מי הקונים?
"יש הכול מהכול, משקיעים, באר שבעים שעוברים לשכונות החדשות שמאוד נגישות לכביש החדש. הרבה מהקונים למגורים מהשפלה, מיבנה, מקומות שפחות ראינו בעבר. אנחנו רואים בחודש וחצי האחרונים יותר ביקוש מהקיבוצים והמושבים בסביבה. הם בדרך כלל רכשו לילדים, ולהערכתי אולי קונים עכשיו, כדי להישאר באזור אבל לא בקו הראשון. הם מחפשים דירות גן, רוצים להישאר קרובים לקרקע. יכול להיות שמי שבא מהעיר מחפש יותר דירות לגובה".
איך אתה מסביר את זה שהמלחמה כמעט לא השפיעה?
"אופקים אומנם ספגה אבדות קשות, אבל מעבר לזה די שקט שם, גם לפני המלחמה וגם אחרי, היא לא עיר מטווחת ומהערים שספגו פחות התרעות. ולכן הרבה אנשים שהיו בלופ מוצאים בה אלטרנטיבה שפויה ברמת המחיר, ברמת השכונות החדשות, חינוך מפותח ביחס לסביבה, ולכן היא מייצרת ביקושים גם מהסביבה הקרובה, וגם בגלל הטבות מס של 18%".
גם הוא מספר שאין שינוי במחירים. "גם לפני המלחמה הייתה שנה מורכבת שכבר גילמה את המחירים. כן היו כבר ירידות מחירים שבאו לידי ביטוי בהטבות, הצמדה, בלי הצמדה. לא עשינו שינויים בעקבות המלחמה".
 

לפעמים

משתמש רשום
אופקים - הכניסה לעיר // צילום: רעות שמעוני
אופקים - הכניסה לעיר // צילום: רעות שמעוני

תמריץ רמ"י ליזמים שיגיעו לאופקים – כבר לא רק דיור מוגן​

חוזרים על עצמם: רמ"י פרסמה בשנית מכרז ל-524 יח"ד לדיור מוגן באופקים, לאחר כישלון קודם, והפעם עם תמריץ לשינוי ייעוד הקרקע
זיו גולדפישר 24.01.2024
ארבעה חודשים לאחר שרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) נכשלה בשיווק מגרשים ל-524 יח"ד לדיור מוגן באופקים, היא פרסמה השבוע בשנית את אותו מכרז. עם זאת, המכרז החדש כולל, אפשרות לשנות את יעוד המגרשים למגורים ולכל מטרה שאיננה דיור מוגן.
בחודש אפריל שעבר פרסמה רמ"י, יחד עם עיריית אופקים, מכרז לרכישת זכויות חכירה ב-2 מתחמים בשכונת אפיקי נחל בעיר לבניית 524 יח"ד לדיור מיוחד, מסחר ומבני ציבור. המכרז הראשון כלל שני מתחמים: האחד ששטחו 13.7 דונמים, ומיועד ל-274 יח"ד. מחיר המינימום במגרש עמד על 2.978 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), והוצאות הפיתוח היו 22.224 מיליון שקל. המתחם השני, ששטחו 12.5 דונמים, ומיועד ל-250 יח"ד. מחיר המינימום עליו עמד על 2.7 מיליון שקל, והוצאות הפיתוח 20.27 מיליון שקל.
בהמשך, מחיר המינימום ירד עבור מתחם 1 ל-893,520 שקל, והוצאות הפיתוח ירדו ל-19,658,826 שקל. עבור מתחם 2 מחיר המינימום ירד ל-814,725 שקל והוצאות הפיתוח ירדו ל-17,929,805 שקל. למרות זאת, לא הוגשה אף הצעה למתחמים הללו, והמכרז הסתיים בכישלון.
כעת המכרז פורסם שוב, הפעם על ידי רמ"י בלבד, ללא העירייה. מחיר המינימום למתחם 1 נקבע על 1,264,545 שקל, והוצאות הפיתוח נותרו כשהיו – 19,658,827 שקל. מחיר המינימום על מתחם 2 נקבע על 1,153,620 שקל, והוצאות הפיתוח הן 17,929,805 שקל – שוב, ללא שינוי. המועד האחרון להגשת הצעות בתאריך למכרז הוא 8 באפריל.
עם זאת, במכרז החדש הופיע סעיף שלא היה במכרז הקודם, ואשר מופנה למציעים במטרה לעודד אותם לגשת למכרז: "תשומת לב המציע, כי המגרשים משווקים עם זכויות עתידיות, ותתאפשר שינוי ייעודם למטרה שאיננה דיור מוגן והכל כמפורט בחוברת המכרז". מכאן, שניתן יהיה לשנות את ייעוד המגרשים לייעוד אחר.
 
אופקים שכונת אפיקי נחל
כרגע 20 % ובהמשך 80 %
חניה , 2 כיווני אוויר
3 חדרים - 90 מ"ר 15 מ"ר מרפסת - החל מ- 1266
4 חדרים - 106 מ"ר 15 מ"ר מרפסת - החל מ - 1386
5 חדרים - 127 מ"ר 15 מ"ר מרפסת - החל מ- 1547

מתחייבים שמוכן תוך שנתיים.
לא צמוד מדד.

האם שווה להשקעה?
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

מחירי הדירות באופקים מתאוששים - האם זה יימשך, מה המחיר למ"ר והאם העיקר אטרקטיבית למשקיעים?​

וגם - עסקאות אחרונות בעיר
איציק יצחקי | 26/01/2024 10:14
telegram

נושאים בכתבה
icn_tags_slashes.svg
אופקים באר שבע מחירי הדירות עסקאות נדל"ן
המחירים באופקים עלו דרמטית לפני המלחמה. העיר נהנתה מפריחה והוקמו בה שכונות חדשות. אנשים רוצים איכות חיים במחירים סבירים ואופקים מאפשרת זאת למי שמוכן להתפשר על חיים שלא במרכז.
אחרי המלחמה, אופקים נכנסה לקיפאון. אופקים איבדה 52 תושבים בשביעי באוקטובר. האסון הכבד הותיר אותה ואת האחות שדרות עם סימן שאלה גדול - לא מעט מפונים, עסקאות שהתבטלו ומשוק תוסס הכל נעצר. המוכרים ישבו על הגדר ומי שמכר היה רק מי שהיה חייב. הקונים חיפשו הזדמנויות ואלו היו מעטות יחסית.
אחרי ההלם הברור באוקטובר, התחיל שיפור, ודצמבר ונובמבר כבר מבטאות שיפור משמעותי בהיקף העסקאות והמחירים באזור של לפני המלחמה. הסיבה היא שהישובים בדרום צפויים להיות יותר בטוחים אחרי המלחמה. אם עד לפני המלחמה היה הסיכון של הרקטות ובשביעי באוקטובר נכנס סיכון גדול של חדירות מחבלים, הרי שככל שהמלחמה מתקדמת, וצה"ל מנצח, עולה תמונה של שקט ממושך בהמשך.




ההערכה הזו מביאה את הרוכשים ואת המשקיעים חזרה לעיר שהיא מהצומחות ביותר בעשור האחרון. למעשה, שקט ביטחוני עשוי להביא להמשך עליות בעיר, וזה עשוי גם להיות בישובים הסמוכים. אבל, אופקים שונה מאוד מבחינה זו. היא הולכת לגדול בהיקף אדיר וזה אומר שיהיה גם היצע גדול של דירות. בבאר שבע המחירים לא עולים 3-4 שנים בגלל היצע ענק של דירות חדשות.

באופקים יש 38 אלף תושבים, כשעוד חמש שנים צפויים לגור בה 45-48 אלף איש (תלוי בקצב הבנייה בפרויקטים), גידול של כמעט פי 2 בעשר שנים. בעוד עשור צפויות להתווסף לאופקים מעל 50 אלף איש, כלומר זאת צפויה להיות עיר של 100 אלף איש. זה צפוי להיות אפילו מהר יותר, אבל עם עיכובים צפויים, זה יהיה בסיכוי טוב עד עשור מהיום. רוב הגידול נובע משכונות חדשות.
רגע לפני המלחמה היקף הדירות החדשות שנמכרו באופקים היה בצמרת ערי ישראל, כשהמחירים בעיר הם סביב 12-13 אלף שקל למ"ר. דירות חדשות לרוב עם מחיר גבוה יותר למ"ר ועלות של 1.6 מיליוון עד 2 מיליון לחמישה חדרים. אבל אתם יכולים גם למצוא במחיירם נמוכים יותר.
גם בשכונות ישנות אפשר למצוא דירות במחירים נמוכים יותר, דירה של 2-3 חדרים תעלה גם פחות מ-1 מיליון שקל, אם כי, ככל שהדירה קטנה יותר אז כצפוי המחיר למ"ר עולה - יותר אנשים יכולים לשלם מחיר נמוך מ-1 מיליון שקל ולכן הביקוש לדירות קטנות גדול יותר כשברקע אפשרות להשבחה (הרחבה של הדירה).
בכל מקרה, המחיר הממוצע מטעה, יש אזורים עם מחירים של 16 אלף שקל למ"ר ויש אזורים במחירים של 10-11 אלף שקל למ"ר (דוגמאות בהמשך)

העלייה במחירי הדירות - יותר מהממוצע הארצי

העלייה במחירי הדירות בעשור האחרון היא סביב 120%, מעל 70%-80% עלייה בממוצע ארצי. הביקושים לעיר עלו גם בשל הגירה מהערים בדרום, בעיקר באר שבע וגם ממשפחות צעירות שהגיעו מאזורים רחוקים יותר. בשנה האחרונה בעוד המחירים בארץ יורדים בין 5% ל-10%, המחירים באופקים לא ירדו, אם כי ההטבות של הקבלנים השתפרו, ומגלמים הנהחה של כמה אחוזים.

אופקים (עיריית אופקים)

המחיר כבר לא נמוך. דירות באופקים (עיריית אופקים)

מה יהיה בהמשך?

כמו ערים רבות אחרות בסביבה, השקט הביטחוני הצפוי לאחר המערכה, צפוי להחזיר ביקושים גדולים לעיר. אופקים לא נמצאת בקו הראשון לגדר, היא מרוחקת יותר מ-20 קילומטר ממנו.

המחיר הממוצע באופקים נע כאמור סביב 12-13 אלף שקל למטר. דירה זהה בבאר שבע תעלה אלף שקל יותר למטר, ובירוחם, משהו כמו 10-11 אלף שקל. בפרויקטים החדשים נמכרות באופקים דירות ב-12-14 אלף שקל למ"ר, בעוד שבבאר שבע מצאנו פרויקטים חדשים במחירים של 14-17 אלף שקל למ"ר.
האם העיר מעניינת משקיעים? כשבוחנים את שכר הדירה באופקים ביחס למחיר הדירה, עולה כי התשואה משכר הדירה נמוכה וזאת למרות שבפריפריה היה צפוי שהתשואה תהיה גבוהה יחסית. שכר הדירה השנתי מהווה בין 2% ל-2.5%, יש גם תשואות טובות יותר בדירות הקטנות - כ-3%. עדיין פחות מהתשואה שניתן להשיג בבאר שבע וערים נוספות בדרום.
האם מחירי הדירות בעיר ימשיכו לעלות? כאמור, ממש לא בטוח. העליות בעבר נובעות גם מהיצע נמוך, אבל אופקים הולכת לגדול בעשרות אלפי דירות בעשור הקרוב. האם יהיה לזה ביקוש? ואם כן, אז באיזה מחירים? אנחנו רוצים להזכיר לכם שבבאר שבע המחירים תקועים ב3-4 השנים האחרונות מסיבה אחת ברורה - היצע הדירות גדול על העיר. הפרוקיטים החדשים השאירו היצע גדול שקשה להשלים אותו. לא ברור אם זה יהיה המצב באופקים, אבל מה שבטוח שההיצע הולך להיות דרמטית מעל מה שהיה בעבר.
לתושבי אופקים יש עוד כמה הטבות שכדאי לשים אליהם לב: הם מקבלים סבסוד מהמדינה עבור גנים וצהרונים והחל מינואר 2018 זכאי תושב מקומי לזיכוי ממס בשיעור 18% עד גובה הכנסה של 234 אלף שקל, מה שתורם מאוד לשכר הנטו שלהם - עד 3,510 שקל נטו לחודש (תלוי במס בפועל). ההטבה הזו לצד המחירים הנוחים יחסית, מביאים זוגות צעירים לחשוב על אופקים כמקום מגורים.

עסקאות אחרונות שנסגרו באופקים:
רחוב קרן היסוד, 80 מ"ר ב-960 אלף שקל
רחוב אופקים, 140 מ"ר ב-1.71 מיליון שקל
רחוב יהלום, 80 מ"ר ב-1.03 מיליון שקל
רחוב פרי מגדים, 79 מ"ר ב-800 אלף שקל.
הרב עובדיה יוסף, 91 מ"ר, ב-1.4 מיליון שקל.
הרב עובדיה יוסף , 100 מ"ר ב-1.65 מיליון שקל.
חזון איש, 68 מ"ר ב-870 אלף שקל.
הלל , 199 מ"ר (כולל שטחי גינה) ב- 2.89 מיליון שקל.
 

עיטורים פלוס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
עימוד ספרים
רחוב קרן היסוד, 80 מ"ר ב-960 אלף שקל - 12,000 למ"ר
רחוב אופקים, 140 מ"ר ב-1.71 מיליון שקל - 12,214.29 למ"ר
רחוב יהלום, 80 מ"ר ב-1.03 מיליון שקל - 12,875 למ"ר
רחוב פרי מגדים, 79 מ"ר ב-800 אלף שקל. - 10,126.58 למ"ר
הרב עובדיה יוסף, 91 מ"ר, ב-1.4 מיליון שקל. - 15,384.62 למ"ר
הרב עובדיה יוסף , 100 מ"ר ב-1.65 מיליון שקל. - 16,500 למ"ר
חזון איש, 68 מ"ר ב-870 אלף שקל. - 12,794.12 למ"ר
הלל , 199 מ"ר (כולל שטחי גינה) ב- 2.89 מיליון שקל. - 14,522.61 למ"ר
--------------------
עסקאות אחרונות (מ2023?) בטווח של בין 10,126.58 למ"ר ל- 16,500 למ"ר
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מדהים שבכל הכתבות הללו יש אפס התייחסות לקהילה החרדית הגדולה שבעיר, שמונה יותר מארבעים אחוז מהתושבים, והמחירים שבתוך הקהילה גבוהים משמעותית מהמחירים שמחוצה לה.
אם ניקח למשל את שתי הדירות כאן:
רחוב קרן היסוד, 80 מ"ר ב-960 אלף שקל - 12,000 למ"ר
רחוב פרי מגדים, 79 מ"ר ב-800 אלף שקל. - 10,126.58 למ"ר
הסיבה להפרש המחיר שביניהן היא המרחק של כל אחת מהקהילה החרדית.
 
מדהים שבכל הכתבות הללו יש אפס התייחסות לקהילה החרדית הגדולה שבעיר, שמונה יותר מארבעים אחוז מהתושבים, והמחירים שבתוך הקהילה גבוהים משמעותית מהמחירים שמחוצה לה.
אם ניקח למשל את שתי הדירות כאן:


הסיבה להפרש המחיר שביניהן היא המרחק של כל אחת מהקהילה החרדית.
מה נקרא הגזרה החרדית והסובב?
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה נקרא הגזרה החרדית והסובב?
הגזרה החרדית זה מחלק משכונת הרי”ף דרך החיד”א, הקריה, חזו”א אל נקווה, ועד הפרויקט.
הסובב זה החצי השני של הרי”ף, וכן החלק החילוני בפרויקט, והאיזור במישור הגפן שבין גן הידידות למרכז / סמינר.
 

ארבר

משתמש רשום
האם מחירי הדירות בעיר ימשיכו לעלות? כאמור, ממש לא בטוח. העליות בעבר נובעות גם מהיצע נמוך, אבל אופקים הולכת לגדול בעשרות אלפי דירות בעשור הקרוב. האם יהיה לזה ביקוש? ואם כן, אז באיזה מחירים? אנחנו רוצים להזכיר לכם שבבאר שבע המחירים תקועים ב3-4 השנים האחרונות מסיבה אחת ברורה - היצע הדירות גדול על העיר. הפרוקיטים החדשים השאירו היצע גדול שקשה להשלים אותו. לא ברור אם זה יהיה המצב באופקים, אבל מה שבטוח שההיצע הולך להיות דרמטית מעל מה שהיה בעבר.
לתושבי אופקים יש עוד כמה הטבות שכדאי לשים אליהם לב: הם מקבלים סבסוד מהמדינה עבור גנים וצהרונים והחל מינואר 2018 זכאי תושב מקומי לזיכוי ממס בשיעור 18% עד גובה הכנסה של 234 אלף שקל, מה שתורם מאוד לשכר הנטו שלהם - עד 3,510 שקל נטו לחודש (תלוי במס בפועל). ההטבה הזו לצד המחירים הנוחים יחסית, מביאים זוגות צעירים לחשוב על אופקים כמקום מגורים.
סוף סוף מישהו מתייחס לנקודה שלא ראיתי מתייחסים אליה
כולם קופצים על אופקים ואומרים שזה השקעה מצוינת
ושוכחים שאם בעוד 5 שנים יהיה באופקים אלפי דירות חדשות
אז זה יהיה מאוד קשה למכור את הדירה וגם להשכיר אותה בלי לרדת משמעותית במחיר
ולכן מי שלא מעוניין לגור באופקים תקופה ממושכת,
לא ברור מה הרווח הגדול בקנייה שם
כנ"ל זוכי מחיר למשתכן שמלבד ה5\7 שנות המתנה עד שיוכלו למכור יצטרכו להמתין עוד כמה שנים עד שזה יהיה ריאלי למכור
נכון?!
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל
סוף סוף מישהו מתייחס לנקודה שלא ראיתי מתייחסים אליה
כולם קופצים על אופקים ואומרים שזה השקעה מצוינת
ושוכחים שאם בעוד 5 שנים יהיה באופקים אלפי דירות חדשות
אז זה יהיה מאוד קשה למכור את הדירה וגם להשכיר אותה בלי לרדת משמעותית במחיר
ולכן מי שלא מעוניין לגור באופקים תקופה ממושכת,
לא ברור מה הרווח הגדול בקנייה שם
כנ"ל זוכי מחיר למשתכן שמלבד ה5\7 שנות המתנה עד שיוכלו למכור יצטרכו להמתין עוד כמה שנים עד שזה יהיה ריאלי למכור
נכון?!
אמרו את זה גם על בית שמש,
שבמודיעין עילית שאין עתודות קרקע המחירים יעלו יותר מבית שמש שיש בנייה מסיבית,
המציאות הייתה בדיוק הפוך,
כנראה שחוץ מחוקי ההיצע וביקוש, אנשים דווקא מאוד רוצים לגור במקום גדול ומתפתח, וזה מעלה מחירים יותר מחוסר בהיצע.
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל
@עו"ד נתן רוזנבלט יש איך לפעול שזה יגיע לחרדים?

בשורה לתושבי אופקים: אושרה התכנית שתשנה את פניה של העיר​

עופר פטרסבורג
עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 16:40
התכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל בצפון מערב אופקים אושרה להפקדה בוועדה המחוזית. התכנית מתפרשת על כ-342 דונם ועוסקת בהקמת מתחם עירוני שיכלול מגורים, מסחר ותעסוקה, מלונאות ועוד

הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז דרום אישרה היום (ב') להפקדה את תוכנית רמ"י ועיריית אופקים למתחם עירוני מעורב שימושים בצפון מערב אופקים המהווה חיזוק למרקם העירוני הקיים בעיר.

התוכנית שוכנת, בין כביש 241 מצפון, דרך סיירת שקד ממערב, בית העלמין העירוני מדרום ורח' קיבוץ גלויות ממזרח, מתפרשת על כ-342 דונם ועוסקת בהקמת מתחם עירוני שיכלול מסחר ותעסוקה מלונאות, יחידות דיור קטנות/להשכרה, כאזור תומך בפעילות רפואית ופרא-רפואית המתפתחת באזור ובעיקר "עדי נגב" הסמוך והרחבה של הקאנטרי קלאב.

עם הקמתו יהפוך המתחם את הכניסה הקיימת אל העיר מכיוון מערב לשער כניסה משמעותי לעיר. במסגרת התכנית יבנו כ-369 יח"ד קטנות ודיור מוגן; ישולב השוק הקיים במתחם עירוני חדש שבפתחו "כיכר עירונית" בעלת חזיתות מסחריות, באזור ממותן תנועה ומוטה לטובת הולכי רגל.

רחל יכולה לשמוח: אופקים מתחדשת/ניב אהרונסון

עוד בתוכנית תוספת של כ-100 חדרי אירוח מלונאי כמענה לצורכי פעילויות רפואיות ותמיכה בתיירות פנים, נופש משפחתי ורכיבת אופניים; כ-420 יח"ד לדיור מיוחד של דירות להשכרה ודיור מוגן, תשתית כבישים לרבות שבילי הליכה ואופניים וחניות במרחב הציבורי וכן הרחבת בית העלמין העירוני הקיים.

סה"כ, התוכנית כוללת כ-50,000 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור; כ- 31,000 מ"ר תעסוקה ועוד כ-25,000 מ"ר שטחי מסחר ומשרדים; כ-6,000 מ"ר למלונאות, כ-8,000 מ"ר לדיור מיוחד, כ-22 דונם שטחים ציבוריים פתוחים והרחבה משמעותית של שטח הקאנטרי בכ-40 דונם.

"התכנית מציעה מתחם אורבני חדש ותוסס"​

חגי סלע, מתכנן מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל, בירך על ההחלטה להפקיד את תכנית 'צפון מערב אופקים' וציין כי היא מציעה "מתחם אורבני חדש ותוסס המשלב 369 יח"ד בתמהיל מגוון לצד מרכזי תעסוקה, מסחר ומלונאות בעירוב שימושים מיטבי שבמרכזו כיכר עירונית חדשה, התכנית משדרגת את הכניסה המערבית לאופקים ומרחיבה את בית העלמין בהתאם לצרכים העירוניים. מתחם זה מצטרף לתנופת הפיתוח שמקדמת רמ"י בעיר אופקים בפרט ובאזור הנגב המערבי כולו".

התכנית מקודמת ע"י משרד ת.י.ק פרויקטים (ניהול הפרויקט) עבור רמ"י - יוזמת התכנית, בעריכת משרד ניר- קוץ אדריכלים (עורכי התכנית), ביחד עם עיריית אופקים והוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז הדרום.
 

חבר של

משתמש חדש
אמרו את זה גם על בית שמש,
שבמודיעין עילית שאין עתודות קרקע המחירים יעלו יותר מבית שמש שיש בנייה מסיבית,
המציאות הייתה בדיוק הפוך,
כנראה שחוץ מחוקי ההיצע וביקוש, אנשים דווקא מאוד רוצים לגור במקום גדול ומתפתח, וזה מעלה מחירים יותר מחוסר בהיצע.
זה אולי יהיה יותר דומה לחריש בהתחלה היה מיתון והשכירות היתה זולה אבל אחר כך היה קפיצה משמעותית
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה