סיפור בהמשכים מתחם F

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ואוו, זה לא מצוי אצל החרדים התאבדיות. גם לא למטרות נעלות.
אני מחבבת התאבדיות (מה לעשות:sne:?) והפרק הזה מותח למרות שאני חושבת שהיה אפשר לכתוב את ההתאבדות (או שלא?) בצורה יותר דרמטית
מחכה בקוצר רוח להמשך.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק ח.
(חלק 1.)


מיכאל קפץ ראשון, ליבו הלם בפראות, אבל האדרנלין שהחל ממלא אותו לא נתן לו שהות לחשוב יותר מדי, הוא נחת על הבטון הקר ומיד הביט לאחוריו, זז מעט בעודו שפוף כדי לפנות מקום לאלי. אלי נחת לידו כעבור שניות בודדות, שניהם הביטו על בן שלקח צעד לאחור בטרם קפץ.

"תגיד לי, יש לך זמן להתבדח כאן?", אלי צעק עליו לאחר שהרגיש שהוא כבר לא יכול להתאפק לאחר שבן ביצע 'סלטה אחורית' בעוד גופו באוויר מעל תהום פעורה.

"לא, ממש לא", בן ענה ברצינות תהומית, "זה היה מאוד מסוכן, לרגע לא צחקתי".

אלי הזעיף פנים והושיט ידיים למיכאל, נערך לתפוס את הילד. כמה שזה אבסורד, הוא באמת הולך לתפוס ילד שעומד להיזרק אליו. "בן, קדימה", הוא דחק בצעיר האדיש, "לפחות בשביל הילד תהיה רציני".



"אליהו, אתה עכשיו עוצם עיניים עד שאני אומר לך לפקוח אותן, בסדר?", דן הביט לסירוגין בין שעון העצר לבין הילד המפוחד.

"דווקא לא", ראובן הסיט את ראשו של אליהו לכיוונו, "אתה תפקח עיניים ותביט אך ורק לכיוון ישר, אתה צריך לנסות להתקרב כמה שיותר קרוב למרכז החדר השני, אל אלי ומיכאל, טוב חמוד?", אליהו הנהן בשתיקה. דווקא הפחד גרם לו להיות יותר צייתן מאי פעם. ובשעה שדן וראובן מרימים אותו ומתחילים לנענע אותו קדימה ואחורה, הוא השתדל לשלוט בעצמו בגבורה, לא לבכות או לעצום עיניים.

"עכשיו", דן קרא בקור רוח, וראובן שחרר את אחיזתו בילד.

היה נדמה לרגע שהזמן קפא, או שהספרות בשעון עצרו מלרדת או שהזמן באמת החליט לנוע באיטיות. אליהו ריחף בתנוחת שכיבה באוויר, אלי ומיכאל עקבו אחריו בשתיקה ובפה פעור, זזו קלות ימינה ושמאלה, מנסים לחזות את מיקום הנחיתה.

"טיפה שמאלה", בן מלמל, אלי אפילו לא סובב את ראשו, הילד התקדם אליהם באיטיות, ונחת על מיכאל, שנפל על גבו שנפל על גבו אחורנית, וריכך את הנחיתה עבור הילד.

"אני מציע לכם, לזוז, הולך לנחות כאן אדם נוסף", בן דיבר ברצינות מהולה בציניות קרירה, והאנשים זזו לצדדים. דן נחת שניות בודדות לאחר מכן, ומיד התגלגל על הקרקע לצמצם את האנרגיה הסטטית מהקפיצה, לאנרגיה קינטית, נעה ומתגלגלת.

"קדימה, ראובן, אין זמן", דן צעק לעברו. כעת ראובן שם לב למרחק הרב המפריד ביניהם, אי הימצאות שאר חבריו לצרה סמוכים וקרובים אליו הדגיש את הריחוק שנוצר. לרגע הוא הביט ללוע השחור שתחתיו, רוח קרירה חלשה עלתה משם, מולו הוא ראה את חבריו מעודדים אותו לקפוץ, השעון אולי לא היה מבין המעודדים, אבל הספרות המתחלפות שעמדו להיכנס לתחום הספרות הבודדות, היוו דחיקה נוספת במבוגר העומד מולן, לבצע את הצעד בגילו הלא צעיר, ולקפוץ.

אבל הוא נעצר.

"זה יותר מפחיד ממה שזה נראה", הוא דיבר לעצמו.

הספרה עשר ולאחריה תשע החלו להופיע בשעון.

זמזום חשמלי נשמע בכיוון הפתח, כל העיניים שבשני החדרים הביטו עליו מהופנטים. הקירות החלו להתקרב אחד אל השני, הפתח הלך והצטמצם.

"ראובן, זה עכשיו או לעולם לא", דן צעק לו.

"כנראה", בן הוסיף בשקט, "אי אפשר לדעת".

ראובן רץ בכל כוחו לעבר קצה המרובע, ונתן לכוח הכבידה לעשות את שלו. וזה לא היה כל כך נורא. הקפיצה הייתה החלק הקל, הנחיתה בקצה החדר השני, וגופו הכבד שהחל להחליק למטה, ולצד גופו שני הקירות שמתחילים להיסגר באיטיות היו החלק שהוא התחיל לחשוב, 'אולי זה השלב של 'לעולם לא'.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק ח.
חלק 2.


רכס רמים. קרוב ל'צוק מנרה', ישראל.

"צבי", משה עזרא התנשף במעלה העלייה התלולה, רוח קרירה חלפה על פניו, אוזניו חשו בקור שהיא נושאת עמה, "חכה לי, אני לא רגיל לתנאי שטח האלו".

"גם אני לא", צבי ממתין לו, "אין לי ברירה, התרגלתי", הוא הושיט למשה יד, "תחיה כאן כמה שבועות או אפילו ימים, ותוכל לעבור לשלב המתקדמים".

"מהו שלב המתקדמים?", משה אחז בידו של צבי ומשך את עצמו כלפי מעלה, הנוף היפהפה של קיבוץ מנרה, השדות החקלאיים, וההרים הרחוקים נגלה לעיניו.

"אנטארקטיקה".

משה הופתע, הוא לא הבין על מה מדובר.

"אני צוחק, עזרא", הוא פרץ בצחוק, "הקור היחידי שתפגוש זה המזגן של טורנדו בפנים, הם אף פעם לא מכבים אותו", הם התחילו לצעוד זה לצד זה בדרכם לשער הכניסה.

"ועכשיו ברצינות", משה הרצין ושולף את התג שלו, מראה אותו לשומר בכניסה ונכנס. "איך אתם מתקדמים?".

"לאט, זו האמת, לאט, אבל יש התקדמות", צבי עונה בכנות, "אתה יודע שאני הייתי מעדיף למצוא את התרופה תוך שעה ואפילו פחות, אבל זה המצב הנתון כרגע, אני לא מחולל ניסים".

"שמעתי שהיית בחדר הראשון, איך קוראים לו?", הוא ניסה להיזכר.

"מתחם F".

"כן, מתחם F", משה נזכר, "מה ההתרשמות שלך?".

"תראה, יש מצלמות נסתרות שמשדרות בדיוק את מה שמתרחש בפנים, אין הבדלים, אתה יכול להיכנס למתחם C ולהתרשם בעצמך".

"כן, זה נחמד, אבל איך ההתרשמות שלך 'מבפנים'?", משה לא הרפה.

"תראה, כל המדענים ביקרו בפנים כדי לוודא שכל הדיבורים התיאורטיים שלנו יכולים להתרחש במציאות, אחרי הכול מדובר במחקר, ואנחנו נקראים חוקרים, בין היתר...".

"כן, אבל עדיין", משה התעקש, "מהי ההתרשמות האישית שלך?".

"תסלח לי, אבל אני לא מסתכל על התנאי שהייה שם כ'התרשמות אישית', אני עושה את העבודה שלי כמו שאתה עושה את העבודה שלך, ואני חושב על המטרה הכללית שלי, זה תמיד מה שעומד לי מול העיניים, אני לא סתם נהנה לראות מה קורה בפנים כאילו זו תוכנית ריאליטי של מצלמות נסתרות, אבל אם אתה כל כך מתעניין...", משה חייך, "מביקורים מוקדמים שמתי לב יש פוטנציאל לכמה, אבל אני לא יכול לומר בוודאות, אנחנו צריכים לעבור לשלב הבא, כדי לסנן אותם סופית, אתה הרי לא תרצה שנייצר חיסון פגום, הלא כן?".

"ברור, פרופסור צבי, אחרי הכול, אתה צריך את זה יותר מאשר אנחנו צריכים", המילים הלמו בו בחוזקה, הוא לרגע לא שכח למה בדיוק הוא נאלץ לזנוח את עבודתו הקודמת, ולהשתתף במחקר הסודי הזה, אי שם בהרי הצפון.

"נכון", הוא עונה לאחר כמה שניות של מחשבה, "אבל בל נשכח שגם אתם צריכים אותי, לא פחות מאשר אני צריך אתכם".

"יש לנו עוד כמה מדענים, אתה זוכר את העובדה הזו, נכון?", עזרא מחייך בקרירות בעודו פותח עוד שער עם טביעת אצבעו.

"אם כך אני יכול להתפטר, אבל שנינו לא רוצים שזה יקרה, אחרי הכול, אתם אלו שפנו אלי".

"רצינו לעזור לבן שלך, אם אתה לא מעוניין, אתה יכול ללכת".

"עוד נראה...".

"החלטה שלך".

"משה, אני מכיר אותך כבר כמה...", הוא ניסה למצוא את הניסוח המתאים, "... כבר תקופה ארוכה", הוא אמר לבסוף, "ואין לי כוח להתווכח אתך, אני לא טיפש, וגם אתם לא, שנינו יודעים מה האינטרסים של השני, אז פשוט בוא ונפסיק עם ההצגה הזו, ונתמקד בעיקר", הוא נכנס למשרדו, התיישב ליד השולחן והפעיל את המחשב, משה נשאר לעמוד.

"כל עוד אני שומע את תקתוק השעון הזה", הוא מצביע על השעון שמעליו, "אני יודע שלא סיימתי את התפקיד שלי, ואני אמשיך לעבוד כאן. ותאמין לי משה, ממש לא אכפת לי מהצעות כספיות או הטבות כאלו ואחרות, אתה יודע מה אני חושב על הלקוחות שלך... כל מה שאני עושה כאן, זה נטו עבור הבן שלי, אתם לא יכולים לאיים עלי", משה שתק, "במקום זה אתם יכולים לעזור".

"במה אנחנו יכולים לעזור?", משה התיישב בכיסא ממולו, "כסף, יש לך בשפע, עוזרים, הם בחדר הסמוך".

"לך תראה מה הם עושים בחדר הסמוך, לפני שתקרא להם 'עוזרים', ואם התכוונת למדענים...", צבי השמיע קול צורם, המחקה צליל של 'תשובה לא נכונה', "נסה שוב".

"אני מבין".

"תראה, משה", צבי רכן לעברו, "כדי להתקדם, אני צריך זוג נוסף של ידיים עובדות. אני לא יודע מה בדיוק עובר על המדענים האחרים, יש לי תאוריה מסוימת לגבי תחושות בטן מסוימות, אבל ייקח זמן עד שאני אברר ואיישב את החשדות שלי", היה ניכר שהוא דיבר ברמזים.

"בהצלחה עם המחשבות הפנימיות שלך", משה התעלם, וקם ללכת.

"אנחנו נשלח לך את הדו"ח השבועי, ואנו מקווים שתיתן לנו את המענק השבועי שלנו", צבי קרא מאחורי גבו המתרחק.

"אני גם".



מתחם P-4.

"תמשוך אותו, יותר חזק", אלי צעק לבן, שהיה נראה שהוא קפא על מקומו, "דן, תמשיך לנסות לבלום את סגירת הדלתות".

"ראובן, אתה חייב לנסות לעזור לנו", בן התעשת לבסוף וסייע לאלי להרים את ראובן, הוא הרגיש את חולצתו מתחילה להידבק לגב, בן הסיט אותה קלות אך אז רגיש נחיל זיעה יורד באיטיות בגבו. הוא סחט את מירב המאמצים שלו, המצפון שלו לא ייתן לו לאפשר לראובן לצנוח אל מותו, בידיעה שהוא לא עשה הכול כדי למנוע את הנפילה. מספיק אדם אחד התאבד היום.

"כמעט יש לך את זה", הצעקה של אלי מפקסת אותו, ונותנת בו זריקת עידוד, הוא המשיך למשוך את ראובן כמו מטורף, רק כשהוא ראה את ראובן שוכב על הרצפה מבוהל, ואת דן קורס כשמאחוריו הדלתות סגורות, הוא הרשה לעצמו לצנוח באיטיות לאחור, ולהתנשף במהירות.

"ברכותיי, חברים", נשמע קול מאחוריהם. אדם שהיה נראה שהוא קצת יותר גדול מבן ישב שם בנינוחות, "עבודה יוצאת מן הכלל".

"אתה היית כאן כל הזמן הזה?", בן שואל אותו בעודו מתנשף.

"למה, לאן כבר יכולתי ללכת?", האלמוני מחייך חיוך קטן ומסתורי. הוא התקרב אל אליהו ומיכאל. "איזה חמוד", הוא לחש וליטף קלות את ראשו של אליהו.

"אל תיגע בו", מיכאל הדף את היד שלו.

"בסדר", האלמוני נרתע לאחור, "תירגע מיכאל".

"מאיפה אתה יודע את השם שלי?", מיכאל לא הסיר לרגע את מבטו ממנו.

"מקודם", הוא עונה, "החברים שלך כינו אותך בשם הזה", האלמוני שוב חייך, הוא הכניס באיטיות את ידיו לכיס מכנסיו, "למעשה יש לי משהו לראות לך".

"ומהו בדיוק?", מיכאל עדיין חשדן. האדם שלפניו היה כאן עד עכשיו, לא הוציא מילה מהפה אך גם לא ניסה לסייע להציל את ראובן, מה הסיפור שלו?.

"זה כאן בקיר ממול", האלמוני מצביע על קיר הבטון, מרווח התהום בין המרובע לבין הקיר ניצב דומם. מיכאל זיהה כמה אותיות הכתובות עליו, הן ריצדו לו בעיניו, התאורה הירודה לא תרמה לשיפור החדות.

"תתקרב, כתבו כאן משהו עם השם שלך", האלמוני מזמין אותו, ונראה היה שמסך הקרח הולך ונמס.

"מיכאל", ראובן צעק בהיסטריה, "מה עשית לו?", הוא צעק לאלמוני המצחקק.

"ראית הרגע בעצמך", הוא מרשה לעצמו לחייך.

"מיכאל אתה בסדר?", דן צועק כלפי הלוע השחור שמולו, אך ההד מחזיר אליו את שאלתו ללא מענה. היה נראה שמהדרך שבה הלכו מיכאל וניר, ליתר דיוק, 'סוף הדרך', ממנה לא שבים.

"זהו, נמאס לי", בן קמץ את אצבעותיו לכדי אגרוף, ורק רצה לפוצץ את הפסיכופט שמולו במכות, "אני אשלח אותך לבקש סליחה ממיכאל", "פנים אל פנים", הוא רומז, הצעדים ביניהם הצטמצמו יותר ויותר.

"גם אתם הייתם עושים את זה אם הייתם תקועים כאן לבד חודשיים", הוא צעק לבן בתסכול, הוא עמד בתנוחה קרבית, "אני לא הולך לשום מקום, ואתה חמוד, תיזהר אם אתה לא רוצה להיות זה שמוסר את הד"ש לחבר שלך".

בן עצר. עם פסיכופטים לא מתעסקים, אבל גם איתו לא מתעסקים.

"תאמינו לי, גם אתם הייתם רוצים להפיל אותו", האלמוני צעק ומגניב מבטים לכיוון הקירות, "זו רק ההתחלה, אין לכם מושג מה יקרה כאן"

בן ניסה ליצור קשר עין עם דן ואלי, 'דוחפים אותו למטה, וזהו', הוא ניסה לשדר להם טלפתית, אך נראה היה שהמשוגע היה היחידי שקלט את האות הנסתר.

"קיימתי את המשימה", הוא צעק לפתע, "זה לא פייר, תקיימו את החלק שלכם".

"הוא מדבר אלינו?", ראובן שאל את עצמו בשקט.

"זהו, כלו כל הקיצין", בן רץ לעברו, כשבדיוק האור כבה. "לא, זה לא קורה לי", הוא מלמל לעצמו, וניסה לגשש באפילה אחר מיקומו של ה... אין לו הגדרה מתאימה לאתר אותו. הרשע שמכבה את האורות בדיוק ברגעים בו הצדק מופר, ישלם את עונשו בעתו ובזמנו, אבל את הנקמה צריך להגיש עכשיו, כשהיא חמה. הוא מרגיש ידיים נאחזות בקצה הרצפה, "אלי? דן? ראובן? כולכם בסדר, מישהו עומד ליפול?", הוא צעק לחלל החשוך, בזה אחר זה הם משיבים שהכול בסדר. "לא עבד לך בסיבוב הזה", בן פנה למשוגע, וחיוך עלה שפתיו, הוא דחף בעזרת נעלו את הידיים שאחזו בקיר, הוא שומע את המשוגע מתחנן לעזרה.

"אמרו לי... זה לא אני... תעצור", האלמוני צועק אליו, "אני אחזור בתשובה, תעצור", הוא מנסה את מזלו. בן התעלם במתכוון, ממילא אף אחד לא יכול לראות את מה שהוא עושה. הוא התאמץ לדחוף את היד האחרונה שנשארה תלויה בחוזקה, יצר החיים של האדם שהרגע לקח חיים, ניסה לעבוד עוד דקות נוספות, אך לבסוף בן שומע את זעקתו ההולכת ודועכת של הרוצח, עד ששקט מפחיד החל לשרור.

האור שב לדלוק. הרוצח, כצפוי, לא שם. במקומו מופיע ארגז חום.

"מישהו שמע 'בום'?", בן מיהר לוודא.

"לא", דן משך בכתפיו.

"לא שמענו כלום", אלי ענה אף הוא.

"אתם זוכרים אם שמענו את מיכאל מתנגש בקרקע?".

"לא", אלי ענה, "היינו עסוקים בלצעוק על המשוגע".

"אוי לי", בן דפק את רגלו בקרקע בחוזקה, ונשכב על הבטון

"הכול בסדר, בן?", ראובן שאל בעדינות.

"לא, הכול לא בסדר", בן ענה והצביע על הארגז החדש שצץ. "אני בסוף אקפוץ למטה כמו ניר", הוא אמר בקול.

"אתה לא תעז לעשות שום צעד שכזה", דן צעק עליו, ובן השתתק. "ניר לא השליך את חייו לתהום סתם כי הוא השתגע, הוא האדם האחרון במקום הזה שיעז לעשות צעד כזה".

"אבל אתה בעצמך ראית אותו קופץ למטה, נכון?", בן התרומם קלות, והביט על הבחור המתנשא שמולו.

"כן, ראיתי", דן מסכים, "אבל מה אם אומר לך שהייתה לו סיבה מוצדקת יותר משלך?".
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק ח.
חלק 2.


רכס רמים. קרוב ל'צוק מנרה', ישראל.

"צבי", משה עזרא התנשף במעלה העלייה התלולה, רוח קרירה חלפה על פניו, אוזניו חשו בקור שהיא נושאת עמה, "חכה לי, אני לא רגיל לתנאי שטח האלו".

"גם אני לא", צבי ממתין לו, "אין לי ברירה, התרגלתי", הוא הושיט למשה יד, "תחיה כאן כמה שבועות או אפילו ימים, ותוכל לעבור לשלב המתקדמים".

"מהו שלב המתקדמים?", משה אחז בידו של צבי ומשך את עצמו כלפי מעלה, הנוף היפהפה של קיבוץ מנרה, השדות החקלאיים, וההרים הרחוקים נגלה לעיניו.

"אנטארקטיקה".

משה הופתע, הוא לא הבין על מה מדובר.

"אני צוחק, עזרא", הוא פרץ בצחוק, "הקור היחידי שתפגוש זה המזגן של טורנדו בפנים, הם אף פעם לא מכבים אותו", הם התחילו לצעוד זה לצד זה בדרכם לשער הכניסה.

"ועכשיו ברצינות", משה הרצין ושולף את התג שלו, מראה אותו לשומר בכניסה ונכנס. "איך אתם מתקדמים?".

"לאט, זו האמת, לאט, אבל יש התקדמות", צבי עונה בכנות, "אתה יודע שאני הייתי מעדיף למצוא את התרופה תוך שעה ואפילו פחות, אבל זה המצב הנתון כרגע, אני לא מחולל ניסים".

"שמעתי שהיית בחדר הראשון, איך קוראים לו?", הוא ניסה להיזכר.

"מתחם F".

"כן, מתחם F", משה נזכר, "מה ההתרשמות שלך?".

"תראה, יש מצלמות נסתרות שמשדרות בדיוק את מה שמתרחש בפנים, אין הבדלים, אתה יכול להיכנס למתחם C ולהתרשם בעצמך".

"כן, זה נחמד, אבל איך ההתרשמות שלך 'מבפנים'?", משה לא הרפה.

"תראה, כל המדענים ביקרו בפנים כדי לוודא שכל הדיבורים התיאורטיים שלנו יכולים להתרחש במציאות, אחרי הכול מדובר במחקר, ואנחנו נקראים חוקרים, בין היתר...".

"כן, אבל עדיין", משה התעקש, "מהי ההתרשמות האישית שלך?".

"תסלח לי, אבל אני לא מסתכל על התנאי שהייה שם כ'התרשמות אישית', אני עושה את העבודה שלי כמו שאתה עושה את העבודה שלך, ואני חושב על המטרה הכללית שלי, זה תמיד מה שעומד לי מול העיניים, אני לא סתם נהנה לראות מה קורה בפנים כאילו זו תוכנית ריאליטי של מצלמות נסתרות, אבל אם אתה כל כך מתעניין...", משה חייך, "מביקורים מוקדמים שמתי לב יש פוטנציאל לכמה, אבל אני לא יכול לומר בוודאות, אנחנו צריכים לעבור לשלב הבא, כדי לסנן אותם סופית, אתה הרי לא תרצה שנייצר חיסון פגום, הלא כן?".

"ברור, פרופסור צבי, אחרי הכול, אתה צריך את זה יותר מאשר אנחנו צריכים", המילים הלמו בו בחוזקה, הוא לרגע לא שכח למה בדיוק הוא נאלץ לזנוח את עבודתו הקודמת, ולהשתתף במחקר הסודי הזה, אי שם בהרי הצפון.

"נכון", הוא עונה לאחר כמה שניות של מחשבה, "אבל בל נשכח שגם אתם צריכים אותי, לא פחות מאשר אני צריך אתכם".

"יש לנו עוד כמה מדענים, אתה זוכר את העובדה הזו, נכון?", עזרא מחייך בקרירות בעודו פותח עוד שער עם טביעת אצבעו.

"אם כך אני יכול להתפטר, אבל שנינו לא רוצים שזה יקרה, אחרי הכול, אתם אלו שפנו אלי".

"רצינו לעזור לבן שלך, אם אתה לא מעוניין, אתה יכול ללכת".

"עוד נראה...".

"החלטה שלך".

"משה, אני מכיר אותך כבר כמה...", הוא ניסה למצוא את הניסוח המתאים, "... כבר תקופה ארוכה", הוא אמר לבסוף, "ואין לי כוח להתווכח אתך, אני לא טיפש, וגם אתם לא, שנינו יודעים מה האינטרסים של השני, אז פשוט בוא ונפסיק עם ההצגה הזו, ונתמקד בעיקר", הוא נכנס למשרדו, התיישב ליד השולחן והפעיל את המחשב, משה נשאר לעמוד.

"כל עוד אני שומע את תקתוק השעון הזה", הוא מצביע על השעון שמעליו, "אני יודע שלא סיימתי את התפקיד שלי, ואני אמשיך לעבוד כאן. ותאמין לי משה, ממש לא אכפת לי מהצעות כספיות או הטבות כאלו ואחרות, אתה יודע מה אני חושב על הלקוחות שלך... כל מה שאני עושה כאן, זה נטו עבור הבן שלי, אתם לא יכולים לאיים עלי", משה שתק, "במקום זה אתם יכולים לעזור".

"במה אנחנו יכולים לעזור?", משה התיישב בכיסא ממולו, "כסף, יש לך בשפע, עוזרים, הם בחדר הסמוך".

"לך תראה מה הם עושים בחדר הסמוך, לפני שתקרא להם 'עוזרים', ואם התכוונת למדענים...", צבי השמיע קול צורם, המחקה צליל של 'תשובה לא נכונה', "נסה שוב".

"אני מבין".

"תראה, משה", צבי רכן לעברו, "כדי להתקדם, אני צריך זוג נוסף של ידיים עובדות. אני לא יודע מה בדיוק עובר על המדענים האחרים, יש לי תאוריה מסוימת לגבי תחושות בטן מסוימות, אבל ייקח זמן עד שאני אברר ואיישב את החשדות שלי", היה ניכר שהוא דיבר ברמזים.

"בהצלחה עם המחשבות הפנימיות שלך", משה התעלם, וקם ללכת.

"אנחנו נשלח לך את הדו"ח השבועי, ואנו מקווים שתיתן לנו את המענק השבועי שלנו", צבי קרא מאחורי גבו המתרחק.

"אני גם".



מתחם P-4.

"תמשוך אותו, יותר חזק", אלי צעק לבן, שהיה נראה שהוא קפא על מקומו, "דן, תמשיך לנסות לבלום את סגירת הדלתות".

"ראובן, אתה חייב לנסות לעזור לנו", בן התעשת לבסוף וסייע לאלי להרים את ראובן, הוא הרגיש את חולצתו מתחילה להידבק לגב, בן הסיט אותה קלות אך אז רגיש נחיל זיעה יורד באיטיות בגבו. הוא סחט את מירב המאמצים שלו, המצפון שלו לא ייתן לו לאפשר לראובן לצנוח אל מותו, בידיעה שהוא לא עשה הכול כדי למנוע את הנפילה. מספיק אדם אחד התאבד היום.

"כמעט יש לך את זה", הצעקה של אלי מפקסת אותו, ונותנת בו זריקת עידוד, הוא המשיך למשוך את ראובן כמו מטורף, רק כשהוא ראה את ראובן שוכב על הרצפה מבוהל, ואת דן קורס כשמאחוריו הדלתות סגורות, הוא הרשה לעצמו לצנוח באיטיות לאחור, ולהתנשף במהירות.

"ברכותיי, חברים", נשמע קול מאחוריהם. אדם שהיה נראה שהוא קצת יותר גדול מבן ישב שם בנינוחות, "עבודה יוצאת מן הכלל".

"אתה היית כאן כל הזמן הזה?", בן שואל אותו בעודו מתנשף.

"למה, לאן כבר יכולתי ללכת?", האלמוני מחייך חיוך קטן ומסתורי. הוא התקרב אל אליהו ומיכאל. "איזה חמוד", הוא לחש וליטף קלות את ראשו של אליהו.

"אל תיגע בו", מיכאל הדף את היד שלו.

"בסדר", האלמוני נרתע לאחור, "תירגע מיכאל".

"מאיפה אתה יודע את השם שלי?", מיכאל לא הסיר לרגע את מבטו ממנו.

"מקודם", הוא עונה, "החברים שלך כינו אותך בשם הזה", האלמוני שוב חייך, הוא הכניס באיטיות את ידיו לכיס מכנסיו, "למעשה יש לי משהו לראות לך".

"ומהו בדיוק?", מיכאל עדיין חשדן. האדם שלפניו היה כאן עד עכשיו, לא הוציא מילה מהפה אך גם לא ניסה לסייע להציל את ראובן, מה הסיפור שלו?.

"זה כאן בקיר ממול", האלמוני מצביע על קיר הבטון, מרווח התהום בין המרובע לבין הקיר ניצב דומם. מיכאל זיהה כמה אותיות הכתובות עליו, הן ריצדו לו בעיניו, התאורה הירודה לא תרמה לשיפור החדות.

"תתקרב, כתבו כאן משהו עם השם שלך", האלמוני מזמין אותו, ונראה היה שמסך הקרח הולך ונמס.

"מיכאל", ראובן צעק בהיסטריה, "מה עשית לו?", הוא צעק לאלמוני המצחקק.

"ראית הרגע בעצמך", הוא מרשה לעצמו לחייך.

"מיכאל אתה בסדר?", דן צועק כלפי הלוע השחור שמולו, אך ההד מחזיר אליו את שאלתו ללא מענה. היה נראה שמהדרך שבה הלכו מיכאל וניר, ליתר דיוק, 'סוף הדרך', ממנה לא שבים.

"זהו, נמאס לי", בן קמץ את אצבעותיו לכדי אגרוף, ורק רצה לפוצץ את הפסיכופט שמולו במכות, "אני אשלח אותך לבקש סליחה ממיכאל", "פנים אל פנים", הוא רומז, הצעדים ביניהם הצטמצמו יותר ויותר.

"גם אתם הייתם עושים את זה אם הייתם תקועים כאן לבד חודשיים", הוא צעק לבן בתסכול, הוא עמד בתנוחה קרבית, "אני לא הולך לשום מקום, ואתה חמוד, תיזהר אם אתה לא רוצה להיות זה שמוסר את הד"ש לחבר שלך".

בן עצר. עם פסיכופטים לא מתעסקים, אבל גם איתו לא מתעסקים.

"תאמינו לי, גם אתם הייתם רוצים להפיל אותו", האלמוני צעק ומגניב מבטים לכיוון הקירות, "זו רק ההתחלה, אין לכם מושג מה יקרה כאן"

בן ניסה ליצור קשר עין עם דן ואלי, 'דוחפים אותו למטה, וזהו', הוא ניסה לשדר להם טלפתית, אך נראה היה שהמשוגע היה היחידי שקלט את האות הנסתר.

"קיימתי את המשימה", הוא צעק לפתע, "זה לא פייר, תקיימו את החלק שלכם".

"הוא מדבר אלינו?", ראובן שאל את עצמו בשקט.

"זהו, כלו כל הקיצין", בן רץ לעברו, כשבדיוק האור כבה. "לא, זה לא קורה לי", הוא מלמל לעצמו, וניסה לגשש באפילה אחר מיקומו של ה... אין לו הגדרה מתאימה לאתר אותו. הרשע שמכבה את האורות בדיוק ברגעים בו הצדק מופר, ישלם את עונשו בעתו ובזמנו, אבל את הנקמה צריך להגיש עכשיו, כשהיא חמה. הוא מרגיש ידיים נאחזות בקצה הרצפה, "אלי? דן? ראובן? כולכם בסדר, מישהו עומד ליפול?", הוא צעק לחלל החשוך, בזה אחר זה הם משיבים שהכול בסדר. "לא עבד לך בסיבוב הזה", בן פנה למשוגע, וחיוך עלה שפתיו, הוא דחף בעזרת נעלו את הידיים שאחזו בקיר, הוא שומע את המשוגע מתחנן לעזרה.

"אמרו לי... זה לא אני... תעצור", האלמוני צועק אליו, "אני אחזור בתשובה, תעצור", הוא מנסה את מזלו. בן התעלם במתכוון, ממילא אף אחד לא יכול לראות את מה שהוא עושה. הוא התאמץ לדחוף את היד האחרונה שנשארה תלויה בחוזקה, יצר החיים של האדם שהרגע לקח חיים, ניסה לעבוד עוד דקות נוספות, אך לבסוף בן שומע את זעקתו ההולכת ודועכת של הרוצח, עד ששקט מפחיד החל לשרור.

האור שב לדלוק. הרוצח, כצפוי, לא שם. במקומו מופיע ארגז חום.

"מישהו שמע 'בום'?", בן מיהר לוודא.

"לא", דן משך בכתפיו.

"לא שמענו כלום", אלי ענה אף הוא.

"אתם זוכרים אם שמענו את מיכאל מתנגש בקרקע?".

"לא", אלי ענה, "היינו עסוקים בלצעוק על המשוגע".

"אוי לי", בן דפק את רגלו בקרקע בחוזקה, ונשכב על הבטון

"הכול בסדר, בן?", ראובן שאל בעדינות.

"לא, הכול לא בסדר", בן ענה והצביע על הארגז החדש שצץ. "אני בסוף אקפוץ למטה כמו ניר", הוא אמר בקול.

"אתה לא תעז לעשות שום צעד שכזה", דן צעק עליו, ובן השתתק. "ניר לא השליך את חייו לתהום סתם כי הוא השתגע, הוא האדם האחרון במקום הזה שיעז לעשות צעד כזה".

"אבל אתה בעצמך ראית אותו קופץ למטה, נכון?", בן התרומם קלות, והביט על הבחור המתנשא שמולו.

"כן, ראיתי", דן מסכים, "אבל מה אם אומר לך שהייתה לו סיבה מוצדקת יותר משלך?".
הקטע לא מספיק ברור (או שאני לא מספיק מרוכזת) אבל כמעט לא הבנתי מילה.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אפשר לפרט מה בדיוק?

זה שינוי סצנה מהסצנה שהייתה בחלק הראשון
לא הבנתי איפה הסיפור קורה, לא הבנתי מה קורה, מי זה הפסיכופט. מי זה האנשים שמדברים לפני ועל מה הם רבים. (אבל יותר סביר להניח שאני לא מרוכזת)
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לא הבנתי איפה הסיפור קורה, לא הבנתי מה קורה, מי זה הפסיכופט. מי זה האנשים שמדברים לפני ועל מה הם רבים. (אבל יותר סביר להניח שאני לא מרוכזת)
פרק ח' חולק לשניים:
חלק 1:
פרק ח.
(חלק 1.)


מיכאל קפץ ראשון, ליבו הלם בפראות, אבל האדרנלין שהחל ממלא אותו לא נתן לו שהות לחשוב יותר מדי, הוא נחת על הבטון הקר ומיד הביט לאחוריו, זז מעט בעודו שפוף כדי לפנות מקום לאלי. אלי נחת לידו כעבור שניות בודדות, שניהם הביטו על בן שלקח צעד לאחור בטרם קפץ.

"תגיד לי, יש לך זמן להתבדח כאן?", אלי צעק עליו לאחר שהרגיש שהוא כבר לא יכול להתאפק לאחר שבן ביצע 'סלטה אחורית' בעוד גופו באוויר מעל תהום פעורה.

"לא, ממש לא", בן ענה ברצינות תהומית, "זה היה מאוד מסוכן, לרגע לא צחקתי".

אלי הזעיף פנים והושיט ידיים למיכאל, נערך לתפוס את הילד. כמה שזה אבסורד, הוא באמת הולך לתפוס ילד שעומד להיזרק אליו. "בן, קדימה", הוא דחק בצעיר האדיש, "לפחות בשביל הילד תהיה רציני".



"אליהו, אתה עכשיו עוצם עיניים עד שאני אומר לך לפקוח אותן, בסדר?", דן הביט לסירוגין בין שעון העצר לבין הילד המפוחד.

"דווקא לא", ראובן הסיט את ראשו של אליהו לכיוונו, "אתה תפקח עיניים ותביט אך ורק לכיוון ישר, אתה צריך לנסות להתקרב כמה שיותר קרוב למרכז החדר השני, אל אלי ומיכאל, טוב חמוד?", אליהו הנהן בשתיקה. דווקא הפחד גרם לו להיות יותר צייתן מאי פעם. ובשעה שדן וראובן מרימים אותו ומתחילים לנענע אותו קדימה ואחורה, הוא השתדל לשלוט בעצמו בגבורה, לא לבכות או לעצום עיניים.

"עכשיו", דן קרא בקור רוח, וראובן שחרר את אחיזתו בילד.

היה נדמה לרגע שהזמן קפא, או שהספרות בשעון עצרו מלרדת או שהזמן באמת החליט לנוע באיטיות. אליהו ריחף בתנוחת שכיבה באוויר, אלי ומיכאל עקבו אחריו בשתיקה ובפה פעור, זזו קלות ימינה ושמאלה, מנסים לחזות את מיקום הנחיתה.

"טיפה שמאלה", בן מלמל, אלי אפילו לא סובב את ראשו, הילד התקדם אליהם באיטיות, ונחת על מיכאל, שנפל על גבו שנפל על גבו אחורנית, וריכך את הנחיתה עבור הילד.

"אני מציע לכם, לזוז, הולך לנחות כאן אדם נוסף", בן דיבר ברצינות מהולה בציניות קרירה, והאנשים זזו לצדדים. דן נחת שניות בודדות לאחר מכן, ומיד התגלגל על הקרקע לצמצם את האנרגיה הסטטית מהקפיצה, לאנרגיה קינטית, נעה ומתגלגלת.

"קדימה, ראובן, אין זמן", דן צעק לעברו. כעת ראובן שם לב למרחק הרב המפריד ביניהם, אי הימצאות שאר חבריו לצרה סמוכים וקרובים אליו הדגיש את הריחוק שנוצר. לרגע הוא הביט ללוע השחור שתחתיו, רוח קרירה חלשה עלתה משם, מולו הוא ראה את חבריו מעודדים אותו לקפוץ, השעון אולי לא היה מבין המעודדים, אבל הספרות המתחלפות שעמדו להיכנס לתחום הספרות הבודדות, היוו דחיקה נוספת במבוגר העומד מולן, לבצע את הצעד בגילו הלא צעיר, ולקפוץ.

אבל הוא נעצר.

"זה יותר מפחיד ממה שזה נראה", הוא דיבר לעצמו.

הספרה עשר ולאחריה תשע החלו להופיע בשעון.

זמזום חשמלי נשמע בכיוון הפתח, כל העיניים שבשני החדרים הביטו עליו מהופנטים. הקירות החלו להתקרב אחד אל השני, הפתח הלך והצטמצם.

"ראובן, זה עכשיו או לעולם לא", דן צעק לו.

"כנראה", בן הוסיף בשקט, "אי אפשר לדעת".

ראובן רץ בכל כוחו לעבר קצה המרובע, ונתן לכוח הכבידה לעשות את שלו. וזה לא היה כל כך נורא. הקפיצה הייתה החלק הקל, הנחיתה בקצה החדר השני, וגופו הכבד שהחל להחליק למטה, ולצד גופו שני הקירות שמתחילים להיסגר באיטיות היו החלק שהוא התחיל לחשוב, 'אולי זה השלב של 'לעולם לא'.
וחלק 2:
פרק ח.
חלק 2.


רכס רמים. קרוב ל'צוק מנרה', ישראל.

"צבי", משה עזרא התנשף במעלה העלייה התלולה, רוח קרירה חלפה על פניו, אוזניו חשו בקור שהיא נושאת עמה, "חכה לי, אני לא רגיל לתנאי שטח האלו".

"גם אני לא", צבי ממתין לו, "אין לי ברירה, התרגלתי", הוא הושיט למשה יד, "תחיה כאן כמה שבועות או אפילו ימים, ותוכל לעבור לשלב המתקדמים".

"מהו שלב המתקדמים?", משה אחז בידו של צבי ומשך את עצמו כלפי מעלה, הנוף היפהפה של קיבוץ מנרה, השדות החקלאיים, וההרים הרחוקים נגלה לעיניו.

"אנטארקטיקה".

משה הופתע, הוא לא הבין על מה מדובר.

"אני צוחק, עזרא", הוא פרץ בצחוק, "הקור היחידי שתפגוש זה המזגן של טורנדו בפנים, הם אף פעם לא מכבים אותו", הם התחילו לצעוד זה לצד זה בדרכם לשער הכניסה.

"ועכשיו ברצינות", משה הרצין ושולף את התג שלו, מראה אותו לשומר בכניסה ונכנס. "איך אתם מתקדמים?".

"לאט, זו האמת, לאט, אבל יש התקדמות", צבי עונה בכנות, "אתה יודע שאני הייתי מעדיף למצוא את התרופה תוך שעה ואפילו פחות, אבל זה המצב הנתון כרגע, אני לא מחולל ניסים".

"שמעתי שהיית בחדר הראשון, איך קוראים לו?", הוא ניסה להיזכר.

"מתחם F".

"כן, מתחם F", משה נזכר, "מה ההתרשמות שלך?".

"תראה, יש מצלמות נסתרות שמשדרות בדיוק את מה שמתרחש בפנים, אין הבדלים, אתה יכול להיכנס למתחם C ולהתרשם בעצמך".

"כן, זה נחמד, אבל איך ההתרשמות שלך 'מבפנים'?", משה לא הרפה.

"תראה, כל המדענים ביקרו בפנים כדי לוודא שכל הדיבורים התיאורטיים שלנו יכולים להתרחש במציאות, אחרי הכול מדובר במחקר, ואנחנו נקראים חוקרים, בין היתר...".

"כן, אבל עדיין", משה התעקש, "מהי ההתרשמות האישית שלך?".

"תסלח לי, אבל אני לא מסתכל על התנאי שהייה שם כ'התרשמות אישית', אני עושה את העבודה שלי כמו שאתה עושה את העבודה שלך, ואני חושב על המטרה הכללית שלי, זה תמיד מה שעומד לי מול העיניים, אני לא סתם נהנה לראות מה קורה בפנים כאילו זו תוכנית ריאליטי של מצלמות נסתרות, אבל אם אתה כל כך מתעניין...", משה חייך, "מביקורים מוקדמים שמתי לב יש פוטנציאל לכמה, אבל אני לא יכול לומר בוודאות, אנחנו צריכים לעבור לשלב הבא, כדי לסנן אותם סופית, אתה הרי לא תרצה שנייצר חיסון פגום, הלא כן?".

"ברור, פרופסור צבי, אחרי הכול, אתה צריך את זה יותר מאשר אנחנו צריכים", המילים הלמו בו בחוזקה, הוא לרגע לא שכח למה בדיוק הוא נאלץ לזנוח את עבודתו הקודמת, ולהשתתף במחקר הסודי הזה, אי שם בהרי הצפון.

"נכון", הוא עונה לאחר כמה שניות של מחשבה, "אבל בל נשכח שגם אתם צריכים אותי, לא פחות מאשר אני צריך אתכם".

"יש לנו עוד כמה מדענים, אתה זוכר את העובדה הזו, נכון?", עזרא מחייך בקרירות בעודו פותח עוד שער עם טביעת אצבעו.

"אם כך אני יכול להתפטר, אבל שנינו לא רוצים שזה יקרה, אחרי הכול, אתם אלו שפנו אלי".

"רצינו לעזור לבן שלך, אם אתה לא מעוניין, אתה יכול ללכת".

"עוד נראה...".

"החלטה שלך".

"משה, אני מכיר אותך כבר כמה...", הוא ניסה למצוא את הניסוח המתאים, "... כבר תקופה ארוכה", הוא אמר לבסוף, "ואין לי כוח להתווכח אתך, אני לא טיפש, וגם אתם לא, שנינו יודעים מה האינטרסים של השני, אז פשוט בוא ונפסיק עם ההצגה הזו, ונתמקד בעיקר", הוא נכנס למשרדו, התיישב ליד השולחן והפעיל את המחשב, משה נשאר לעמוד.

"כל עוד אני שומע את תקתוק השעון הזה", הוא מצביע על השעון שמעליו, "אני יודע שלא סיימתי את התפקיד שלי, ואני אמשיך לעבוד כאן. ותאמין לי משה, ממש לא אכפת לי מהצעות כספיות או הטבות כאלו ואחרות, אתה יודע מה אני חושב על הלקוחות שלך... כל מה שאני עושה כאן, זה נטו עבור הבן שלי, אתם לא יכולים לאיים עלי", משה שתק, "במקום זה אתם יכולים לעזור".

"במה אנחנו יכולים לעזור?", משה התיישב בכיסא ממולו, "כסף, יש לך בשפע, עוזרים, הם בחדר הסמוך".

"לך תראה מה הם עושים בחדר הסמוך, לפני שתקרא להם 'עוזרים', ואם התכוונת למדענים...", צבי השמיע קול צורם, המחקה צליל של 'תשובה לא נכונה', "נסה שוב".

"אני מבין".

"תראה, משה", צבי רכן לעברו, "כדי להתקדם, אני צריך זוג נוסף של ידיים עובדות. אני לא יודע מה בדיוק עובר על המדענים האחרים, יש לי תאוריה מסוימת לגבי תחושות בטן מסוימות, אבל ייקח זמן עד שאני אברר ואיישב את החשדות שלי", היה ניכר שהוא דיבר ברמזים.

"בהצלחה עם המחשבות הפנימיות שלך", משה התעלם, וקם ללכת.

"אנחנו נשלח לך את הדו"ח השבועי, ואנו מקווים שתיתן לנו את המענק השבועי שלנו", צבי קרא מאחורי גבו המתרחק.

"אני גם".



מתחם P-4.

"תמשוך אותו, יותר חזק", אלי צעק לבן, שהיה נראה שהוא קפא על מקומו, "דן, תמשיך לנסות לבלום את סגירת הדלתות".

"ראובן, אתה חייב לנסות לעזור לנו", בן התעשת לבסוף וסייע לאלי להרים את ראובן, הוא הרגיש את חולצתו מתחילה להידבק לגב, בן הסיט אותה קלות אך אז רגיש נחיל זיעה יורד באיטיות בגבו. הוא סחט את מירב המאמצים שלו, המצפון שלו לא ייתן לו לאפשר לראובן לצנוח אל מותו, בידיעה שהוא לא עשה הכול כדי למנוע את הנפילה. מספיק אדם אחד התאבד היום.

"כמעט יש לך את זה", הצעקה של אלי מפקסת אותו, ונותנת בו זריקת עידוד, הוא המשיך למשוך את ראובן כמו מטורף, רק כשהוא ראה את ראובן שוכב על הרצפה מבוהל, ואת דן קורס כשמאחוריו הדלתות סגורות, הוא הרשה לעצמו לצנוח באיטיות לאחור, ולהתנשף במהירות.

"ברכותיי, חברים", נשמע קול מאחוריהם. אדם שהיה נראה שהוא קצת יותר גדול מבן ישב שם בנינוחות, "עבודה יוצאת מן הכלל".

"אתה היית כאן כל הזמן הזה?", בן שואל אותו בעודו מתנשף.

"למה, לאן כבר יכולתי ללכת?", האלמוני מחייך חיוך קטן ומסתורי. הוא התקרב אל אליהו ומיכאל. "איזה חמוד", הוא לחש וליטף קלות את ראשו של אליהו.

"אל תיגע בו", מיכאל הדף את היד שלו.

"בסדר", האלמוני נרתע לאחור, "תירגע מיכאל".

"מאיפה אתה יודע את השם שלי?", מיכאל לא הסיר לרגע את מבטו ממנו.

"מקודם", הוא עונה, "החברים שלך כינו אותך בשם הזה", האלמוני שוב חייך, הוא הכניס באיטיות את ידיו לכיס מכנסיו, "למעשה יש לי משהו לראות לך".

"ומהו בדיוק?", מיכאל עדיין חשדן. האדם שלפניו היה כאן עד עכשיו, לא הוציא מילה מהפה אך גם לא ניסה לסייע להציל את ראובן, מה הסיפור שלו?.

"זה כאן בקיר ממול", האלמוני מצביע על קיר הבטון, מרווח התהום בין המרובע לבין הקיר ניצב דומם. מיכאל זיהה כמה אותיות הכתובות עליו, הן ריצדו לו בעיניו, התאורה הירודה לא תרמה לשיפור החדות.

"תתקרב, כתבו כאן משהו עם השם שלך", האלמוני מזמין אותו, ונראה היה שמסך הקרח הולך ונמס.

"מיכאל", ראובן צעק בהיסטריה, "מה עשית לו?", הוא צעק לאלמוני המצחקק.

"ראית הרגע בעצמך", הוא מרשה לעצמו לחייך.

"מיכאל אתה בסדר?", דן צועק כלפי הלוע השחור שמולו, אך ההד מחזיר אליו את שאלתו ללא מענה. היה נראה שמהדרך שבה הלכו מיכאל וניר, ליתר דיוק, 'סוף הדרך', ממנה לא שבים.

"זהו, נמאס לי", בן קמץ את אצבעותיו לכדי אגרוף, ורק רצה לפוצץ את הפסיכופט שמולו במכות, "אני אשלח אותך לבקש סליחה ממיכאל", "פנים אל פנים", הוא רומז, הצעדים ביניהם הצטמצמו יותר ויותר.

"גם אתם הייתם עושים את זה אם הייתם תקועים כאן לבד חודשיים", הוא צעק לבן בתסכול, הוא עמד בתנוחה קרבית, "אני לא הולך לשום מקום, ואתה חמוד, תיזהר אם אתה לא רוצה להיות זה שמוסר את הד"ש לחבר שלך".

בן עצר. עם פסיכופטים לא מתעסקים, אבל גם איתו לא מתעסקים.

"תאמינו לי, גם אתם הייתם רוצים להפיל אותו", האלמוני צעק ומגניב מבטים לכיוון הקירות, "זו רק ההתחלה, אין לכם מושג מה יקרה כאן"

בן ניסה ליצור קשר עין עם דן ואלי, 'דוחפים אותו למטה, וזהו', הוא ניסה לשדר להם טלפתית, אך נראה היה שהמשוגע היה היחידי שקלט את האות הנסתר.

"קיימתי את המשימה", הוא צעק לפתע, "זה לא פייר, תקיימו את החלק שלכם".

"הוא מדבר אלינו?", ראובן שאל את עצמו בשקט.

"זהו, כלו כל הקיצין", בן רץ לעברו, כשבדיוק האור כבה. "לא, זה לא קורה לי", הוא מלמל לעצמו, וניסה לגשש באפילה אחר מיקומו של ה... אין לו הגדרה מתאימה לאתר אותו. הרשע שמכבה את האורות בדיוק ברגעים בו הצדק מופר, ישלם את עונשו בעתו ובזמנו, אבל את הנקמה צריך להגיש עכשיו, כשהיא חמה. הוא מרגיש ידיים נאחזות בקצה הרצפה, "אלי? דן? ראובן? כולכם בסדר, מישהו עומד ליפול?", הוא צעק לחלל החשוך, בזה אחר זה הם משיבים שהכול בסדר. "לא עבד לך בסיבוב הזה", בן פנה למשוגע, וחיוך עלה שפתיו, הוא דחף בעזרת נעלו את הידיים שאחזו בקיר, הוא שומע את המשוגע מתחנן לעזרה.

"אמרו לי... זה לא אני... תעצור", האלמוני צועק אליו, "אני אחזור בתשובה, תעצור", הוא מנסה את מזלו. בן התעלם במתכוון, ממילא אף אחד לא יכול לראות את מה שהוא עושה. הוא התאמץ לדחוף את היד האחרונה שנשארה תלויה בחוזקה, יצר החיים של האדם שהרגע לקח חיים, ניסה לעבוד עוד דקות נוספות, אך לבסוף בן שומע את זעקתו ההולכת ודועכת של הרוצח, עד ששקט מפחיד החל לשרור.

האור שב לדלוק. הרוצח, כצפוי, לא שם. במקומו מופיע ארגז חום.

"מישהו שמע 'בום'?", בן מיהר לוודא.

"לא", דן משך בכתפיו.

"לא שמענו כלום", אלי ענה אף הוא.

"אתם זוכרים אם שמענו את מיכאל מתנגש בקרקע?".

"לא", אלי ענה, "היינו עסוקים בלצעוק על המשוגע".

"אוי לי", בן דפק את רגלו בקרקע בחוזקה, ונשכב על הבטון

"הכול בסדר, בן?", ראובן שאל בעדינות.

"לא, הכול לא בסדר", בן ענה והצביע על הארגז החדש שצץ. "אני בסוף אקפוץ למטה כמו ניר", הוא אמר בקול.

"אתה לא תעז לעשות שום צעד שכזה", דן צעק עליו, ובן השתתק. "ניר לא השליך את חייו לתהום סתם כי הוא השתגע, הוא האדם האחרון במקום הזה שיעז לעשות צעד כזה".

"אבל אתה בעצמך ראית אותו קופץ למטה, נכון?", בן התרומם קלות, והביט על הבחור המתנשא שמולו.

"כן, ראיתי", דן מסכים, "אבל מה אם אומר לך שהייתה לו סיבה מוצדקת יותר משלך?".

בפרק השני מגלים דברים חדשים, אם כי עדיין לא מבינים את התמונה המלאה.
לאחר מכן חזרנו לחדר החדש שאליו הגיעה החבורה, שכעת לפי הכותרת אנו יודעים איך הוא נקרא. שם מגלים אדם נוסף שישב שם בשקט עד עכשיו.

-------
אם זה באמת לא מובן, אשמח לטיפים איך לשפר את הכתיבה.
תודה.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק ט.
חלק 1.

בן השתתק.

"אתה לא חושב שיש כאן יותר מ'צירוף מקרים'?", דן שאל אותו רטורית, "כמה שניות אחרי שניר קפץ הדלת הזו נפתחה, ולא רק זה, ניר אמר לנו לפני להזדרז, לעשות מיד את כל מה שתרגלנו יחד עם ניר, אני רואה בזה מעשה הקרבה".

"עד כדי כך שהוא מוכן למות?", בן זלזל, "זה נשמע כמו גיבור-על מצויר מאשר גיבור שלקח חלק בפעולת החילוץ של החברים שלו, ניר לא היה בוחר למות סתם, היה נראה שיש לו סיבות לחיות".

דן הביט בו למשך כמה שניות, הוא לא בדיוק האמין שניר שרד את הנפילה, לשרוד כזה כאב באמת רק גיבור-על יכול, ניר היה חייב לצרוח מכאב... "אם כך, אתה מוזמן לקפוץ למטה ולספר לכולנו מה יש שם", הוא שמע את עצמו אומר לבסוף.

"חברים, תרגיעו", ראובן דיבר, גונן בידו על אליהו המבולבל שעמד מאחוריו, "אני מבין שכולכם נסערים, כמו שאני עצמי עדיין לא מעקל את מה שקרה כאן בדקות האחרונות, אבל אני חושב שמה שהחזיק אותנו עד עכשיו, היה הליכוד שלנו, האחווה שיצרנו ושמרנו עליה בנאמנות".

"אחים לצרה", בן סינן בשקט.

"התימהוני הזה, שאתם יודעים טוב מאוד מה אני מאחל לו, אבל יש ילד שעומד מאחוריי, ולכן אסתפק במילים אלו", רמז ראובן, "אותו תימהוני היה כאן לבד, ברור שהוא לא ישרוד כאן ויישאר שפוי כל הזמן הזה".

"או שאתה יכול לנחש להיכן הוא שלח את כל האנשים שהיו איתו", בן נשכב על הבטון, מיואש. "רק הדיבורים האלו גורמים לי לחשוב שאנחנו באיזה אגף סודי ומאובטח של בית משוגעים...".

"אם כך יהיה קל לברוח מכאן, אתם מכירים את הבדיחות...", אלי מנסה להקליל את המצב, אך הטעם זהה בדיוק לאדם שמנסה לשיר ברגעים של פחד – קר, מצמרר, ולא מעלה חיוך.

"אני מנסה לעשות סדר בראש שלי", בן דיבר לעצמו בקול, "בדרך כלל ניר היה זה שמסכם את המצב, אבל כרגע הוא לא נמצא כאן...", דן הביט עליו במבט חודר, "היינו שבעה, אחד קפץ, השני נזרק, נשארנו חמישה", בן העיף מבט חפוז לארגז, "וכרגיל, קיבלנו במקומם ארגז, נהדר".

"אוכל", אלי הכריז בחגיגיות והתקרב לארגז, "אולי הפעם הם הביאו סכו"ם?".

"חכה רגע", אמר בן והתרומם ובכך חסם את דרכו של אלי לארגז.

"מה קרה? אתה רוצה להיות הראשון?", אלי חייך ועצר.

"לא", בן אמר מבלי להפנות אליו מבט, "יש כאן משהו", הוא בחן את הארגז בעיון.

"ברור שיש כאן משהו, אחרת למה שיביאו לכאן ארגז", אלי המשיך להתחכם.

"כבר נוכחנו בעבר שיש לחוטפים שלנו חוש הומור גרוע", דן הוסיף.

"מישהו חרט כאן אס. או. אס. וככל הנראה את השם שלו".

"איך קוראים לו?", שאל דן והתקרב לארגז.

"ברוך".

השם לא אמר להם הרבה, אבל אליהו שבר את שתיקתו, "לאבא שלי קוראים ברוך", הוא אמר בשקט.

"אתה יודע לזהות את הכתב שלו?", דן מיהר לשאול אותו.

אליהו נענע בראשו לשלילה.

"זה בסדר, אנחנו נמצא אותו", ראובן ממהר להרגיע את הילד.

"אנחנו לא בטוחים אם זה הוא, או לא הוא", דן דיבר ישירות, משל לקח על עצמו את תפקידו הרוחני של ניר, "וגם אם מדובר באבא שלך, אין לנו מושג איך להגיע אליו".

"חברים, זה מרגש", אלי הניח יד על ליבו, ורכן לכיוונם, "אבל אני רעב, הוצאתי הרבה אנרגיה, ואני ממש מקווה שיש כאן אוכל, אז אם לא אכפת לכם", אלי נגע עם רגלו בבן שישב על הקרקע, בן זז מעט הצידה, ואלי ניגש לארגז.

"יופי, זה גם משהו", הוא מלמל לעצמו, ובהה לתוך הארגז.

"מה יש לאכול?" ראובן שאל את אלי.

"מנות חמות, הידד", אלי צהל.

"יופי", אמר ראובן בלי לייחס משמעות מיוחדת, "אליהו, אתה אוהב מנה חמה?", הוא פנה לילד.

"כן", ענה אליהו בקול רפה.

"מעולה", שמח ראובן, "קדימה, אלי, אתה מתנדב להגיש, או שאתה צריך עזרה?".

"הא, ממש לא, רק ישנה בעיה קטנה".

"והיא...".

"המנות החמות, קרות".

"כלומר?", ראובן לא הבין.

"אין כאן מים חמים שנוכל לשפוך לתוך המנה, כנראה לחוטפים שלנו יש באמת חוש הומור גרוע, או שהם פשוט החוטפים הכי מטופשים בעולם", אלי שבר את החיוך התמידי שלו, אך לא לגמרי. הוא הרים את הארגז שלא שקל הרבה ונתן לו ליפול ליד ראובן. בתוך הארגז היו חמש אריזות של 'מנה-חמה', בדיוק כפי שתיאר אלי, ללא תרמוס, או אפילו בקבוק מים.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
@יוסף יצחק פ. סיפור מדהים וזורם עד עכשיו...
יש לי שאלה, איפה כתוב שמיכאל קפץ גם למטה, ולמה הוא עשה את זה? הוא הרי לא קיבל ארגז כמו ניר?

"תתקרב, כתבו כאן משהו עם השם שלך", האלמוני מזמין אותו, ונראה היה שמסך הקרח הולך ונמס.
כאן זה קרה.
"מיכאל", ראובן צעק בהיסטריה, "מה עשית לו?", הוא צעק לאלמוני המצחקק.

"ראית הרגע בעצמך", הוא מרשה לעצמו לחייך.

"מיכאל אתה בסדר?", דן צועק כלפי הלוע השחור שמולו, אך ההד מחזיר אליו את שאלתו ללא מענה. היה נראה שמהדרך שבה הלכו מיכאל וניר, ליתר דיוק, 'סוף הדרך', ממנה לא שבים.
ניסיתי לשמור על המסתורין והסגנון הלא כל כך ברור, כך שיובן מדבריהם של ראובן ודן שהאלמוני "קיבל סיבוב בראש", והחליט לזרוק את מיכאל לתהום (בעצם, להרוג אותו). לכן מיכאל לא קיבל ארגז, הוא לא ציפה להינצל מקפיצה מעל תהום ואז להיות מושלך בעל כורחו אליה.

נראה לכם שכדאי לפשט יותר את הקטע, ולתאר פיזית את מה שהאלמוני עשה?

למה האלמוני עשה את זה? שאלה טובה, יש כאן סיבה מסוימת שעדיין לא ברורה לדמויות, והם יצטרכו להמתין בסבלנות עד לתשובה.
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
היה כאן פספוס של רגעי הדרמה עצמם.
רק אחרי תגובתם של ראובן ודן חזרתי לפסקה הקודמת כדי לוודא שהבנתי נכון.
אולי כדאי להוסיף מילה על חיוך אכזרי או משהו כזה כשמיכאל מתקרב לאלמוני, איזה רמז לכך שהולכת להיות פה דרמה. זה יגרום לחוויה יותר מרגשת.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק ט
חלק 1'

"חייב להיות לזה משמעות", החריטה בדופן הארגז לא נתנה לבן מנוח, "ברוך וקריאת החירום הבינלאומית, בן, תחשוב מה זה אמור להביע".

"אולי זה קוד מסוים למשהו?", דן הציע.

"תודה", בן הודה לו ברצינות, "אבל, למה בדיוק?".

"אין לי מושג", דן משך בכתפיו, "אפשר לנסות לצרוח את זה כאן", הוא הביט על החלל הדי חשוך.

"אתה מתכוון לצעוק את זה ביחד איתי?", בן שאל את דן שלא הראה נכונות לממש את הצעתו.

"פחות", דן נסוג צעד קטן לאחור, "זה קצת מביך אותי".

"מביך?", המילה הייתה ממש רחוקה מעולמו של בן, "מה מביך כאן? מי אתה לא מכיר שנמצא כאן חוץ ממנו?".

"יש פדיחות גם בין בני משפחה", דן דיבר בקול שקט, סומק החל להיות בלחייו.

"היי, רוצים מנה קרה?", אלי הושיט להם את אחת מהאריזות בחיוך מעושה.

בן לא חשב פעמיים, הסיר את המכסה, והביט על אלי, "איפה המים?".

"הו", ניכר היה שאלי רק חיכה לשאלה, "זה בדיוק העניין...".

"קדימה, תאמר אותו, אנחנו לא בחשיפת שם הזוכה בהגרלה של עזר מציון... על מה כל הדרמה?".

"אין מים חמים", אלי אמר בניצחון את שורת המחץ.

"מרגש", בן נשאר אדיש.

"אתה רוצה להוסיף משהו, דן?", אלי פנה אליו.

"כן, אני אוסיף משהו", דן חיכך את ידיו זו בזו, "שמור מרחק". בן 'עזר' לאלי לסגת צעד לאחור.

"ברוך".

דן הוכיח שפיו יכול להפיק צעקות חזקות, ולא רק משפטי היגיון ופרפראות. בן חייך, ומיד מחק את חיוכו והחל להצטרף אליו, "אס. או. אס. ברוווך".

ההד החזיר להם את קולם שלהם. שום ברוך רכוב על חמור, או מסוק חירום נחת לחלצם. בן הפסיק לבסוף עם הצעקות, כדי לצבוט את עצמו פיזית, למרות שהוא ידע בוודאות שהוא לא הוזה את המציאות שהוא חי בה.

"אתה יודע מה, בן?", דן פנה אליו בצעקה, "כנראה שבאמת לאף אחד אין תועלת להחזיק אותנו כאן", בן הופתע מהדברים, "אני רוצה ליישם את הרעיון שלך", דן התקרב לקצה המרובע.

"דן, דן", בן קרא אחריו, "עצור, למה אתה מתכוון?".

"אני סיימתי כאן, אני קופץ למטה, ואתם תתקעו כאן עוד אלפי שנים, ואם יהיה לכם שכל תקפצו אחריי, כי לא הולך להיות לכם יותר מהנה כאן", דן ענה לו בשאגה.

"תעצור, אתה בעצמך אמרת לי מקודם שזה ממש לא כדאי", בן החל קצת להילחץ שאולי מספר החבורה שלהם ישתנה באמת לספרה 'ארבע'. הוא אחז בחולצתו של דן, וניסה להדוף אותו אחורנית.

"חבל על המאמצים איש צעיר", דן הביט עליו בעיניים קרועות, והתנשף בין צעקה לשאגה, "כדי לתת לכם בידור אחרון, אני אספור מעשר עד אפס לאחור, ואז אקפוץ למטה", הוא שאג, והחל למנות, "עשר, תשע, שמונה, שבע".

"אלי, תעזור לי, הבן אדם עקשן", בן צעק, וניסה למשוך לכיוון מרכז הריבוע את דן שהתנגד והמשיך בספירה, "שש, חמש, ארבע".

"דן, אתה באמת ממש לא רוצה לעשות את זה, בוא נשב ונדבר על זה כמו אנשים בוגרים", אלי פנה אל דן בעודו מנסה למשוך אותו.

"שלוש, שתיים".

"דן, יש כאן ילד קטן, אל תעשה את זה שוב", אלי צועק לבסוף, ודן נעצר.

"מה אמרת?".

"אליהו נמצא כאן, אל תיתן לו לראות את זה", אלי ניצל את רגעי השקט כדי למשוך את דן לאחור.

"אז הוא יכול לעצום עיניים", דן תפס בידיו של אלי וזרק אותו לאחור. אלי המופתע איבד את שיווי משקלו ונפל אחורנית. הוא היה בהלם. הוא לא האמין שכך דן יתייחס אליו. אפילו בן שחרר את אחיזתו.

"אה, כמעט שכחתי", דן חייך והתנצל, "אחת...". הוא הושיט את רגלו קדימה.

קול זמזום מתכתי נשמע.

מקור הקול אותר בפינת החדר, גוש הבטון החל להיבלע בתוך הקיר העבה, כשהקיר זז לצד ימין, ופתח בגודל של אדם ממוצע נחשף.

קול חבטת עץ שפוגש את הקרקע במהירות, נשמע, ופלטת שולחן ארוך מפורקת הושלכה מכיוון הפתח, והפכה למעין גשר מאולתר בין הפתח לבין הריבוע עליו הם עמדו.

כעבור שניות לא מעטות, בצעד מעט הססני עמד בפתח אדם גבוה וחסון, הוא סקר את בן, אלי, ראובן ואליהו, ודן למשך כמה שניות, ואז הכניס את ראשו חזרה לפתח ואמר בקול עבה, "לא. זה סתם אנשים רגילים".

"אם אנחנו רגילים, אז מה אתה?!", בן חשב בשקט, הוא לא רצה להתחיל עם האדם המגודל שעמד בקצה הפתח.

כעבור כמה שניות מתוחות, ראשו של הגבוה הופיע שוב, "סליחה, שלא הצגתי את עצמי", הוא הניח יד על ליבו והרכין את ראשו, "קוראים לי גלעד, הקבוצה שלי נקראת P1, אתם ככל הנראה תקראו P4".

הם הביטו עליו בבלבול, בקושי מעקלים מה ארע כאן עכשיו. גם דן היה מופתע.

"אוי, סליחה, שכחתי שאתם טריים, ויש לכם עוד המון מה ללמוד", התנצל גלעד, הוא עצם את עיניו ונשם נשימה עמוקה, הוציא את האוויר, פקח את עיניו, ואמר בחיוך,

"P4, ברוכים הבאים למתחם B".
 
נערך לאחרונה ב:

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
קדימה, תאמר אותו, אנחנו לא בחשיפת שם הזוכה בהגרלה של עזר מציון... על מה כל הדרמה?".
קטע מעולה!!!

הקטע של עזר מציון קצת בלבל אותי כשהוא מגיע מהעולם החילוני.
כלומר בטוחה שיש הרבה חילונים שמכירים את הגרלות עזר מציון, רק לא נראה לי שזה מוכר עד כדי להשתמש בזה בביטוי.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
קטע מעולה!!!

הקטע של עזר מציון קצת בלבל אותי כשהוא מגיע מהעולם החילוני.
כלומר בטוחה שיש הרבה חילונים שמכירים את הגרלות עזר מציון, רק לא נראה לי שזה מוכר עד כדי להשתמש בזה בביטוי.
יש לך רעיון לחלופה, או דוגמא אחרת?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה