מידע שימושי שערוריית הרכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

שארפער

משתמש מקצוען
את טועה.
לרכבת הקלה בז'בוטינסקי לא הייתה שום התנגדות שהיא תעבור בבני ברק.
היא מחליפה הרבה מקווי האוטובוסים הקיימים, ומורידה אותם מתחת לאדמה - כך שזה בהחלט משפר את המצב הקיים.
ההתנגדות הייתה על זה שהם חתמו על חוזה מפורש מול עיריית בני ברק שלא תהיינה עבודות בשבת, והפרו אותו בשביל למהר את קצב העבודה.
ולמי שכתב שמדובר על עובדים סיניים - תבדקו לפני שאתם כותבים דברים. אני ראיתי את העבודות. אולי היו שם גם סיניים, אבל גם יהודים.
כל מילה!
התפלאתי ממש כשכתבו אחרת!
 

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
שלב ראשון אושר.
בשלבים הבאים כל האזור.

אם היה לי כסף מיותר הייתי רוכשת שם מספר דירות. לפי הצפי, האזור הולך להיות רוממה מספר 2.
האוכלוסיה ברוממה בגילגולה הראשון היתה בכמה רמות פחות.
ולמי שחושש על אופי האוכלוסיה שתצטרף, ברוממה לא נרשמה זליגה של ציבור חילוני לאזור, למרות שמיקומה יכול לקרוץ לאוכלוסיה הכללית.

הפינוי בינוי המדובר בכתבה--הוא ב3 בנינים!!!---לא בלוקים!!!--- זה הבדל עצום מבחינת רווחיות יזם.
שזה-- ביחד עם התנגדויות התושבים מהווה בעיה גדולה בכל הנוגע לפינוי בינוי באיזור.
מדובר בהריסה של בלוקי שיכונים צפופים עם אלפי דיירים-- שלהם יצטרכו לתת דירה.
ובמקביל מכיון שמדובר באיזור חרדי--- אין אפשרות ליזם לבנות 30 קומות.
רווחיות היזם מוטלת בספק וזה מהווה מכשול.
ואם חשבתם אחרת-- הדירות באיזור לא עולות שקל וחצי!!!!!!
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הפינוי בינוי המדובר בכתבה--הוא ב3 בנינים!!!---לא בלוקים!!!--- זה הבדל עצום מבחינת רווחיות יזם.
שזה-- ביחד עם התנגדויות התושבים מהווה בעיה גדולה בכל הנוגע לפינוי בינוי באיזור.
מדובר בהריסה של בלוקי שיכונים צפופים עם אלפי דיירים-- שלהם יצטרכו לתת דירה.
ובמקביל מכיון שמדובר באיזור חרדי--- אין אפשרות ליזם לבנות 30 קומות.
רווחיות היזם מוטלת בספק וזה מהווה מכשול.
ואם חשבתם אחרת-- הדירות באיזור לא עולות שקל וחצי!!!!!!

מכירה את האזור מבפנוכו על כל מעלותיו ומגרעותיו.
זה לא יבוא בקלות אבל ברגע שאישור אחד בשטח כל השאר הסטוריה.
התוכניות הן ל12 קומות. והבניה מחולקת בין יזמים שונים שכבר רבים על לב התושבים ולא בבת אחת.

לא סתם השוויתי את האזור לרוממה. אני זוכרת את מה שהתחולל שם, וזה דומה להפליא.
 

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מכירה את האזור מבפנוכו על כל מעלותיו ומגרעותיו.
זה לא יבוא בקלות אבל ברגע שאישור אחד בשטח כל השאר הסטוריה.

לא סתם השוויתי את האזור לרוממה. אני זוכרת את מה שהתחולל שם, וזה דומה להפליא.
אבל---- אושרו הריסת 3 בניינים ולא בלוקים!!!!
יזמים שמחפשים רווחיות נבהלים מהפרויקט---
יש איזורים אחרים שאפשר לבנות בהם גם 30 קומות!!!!!
הרבה יותר רווחי להם לפנות לשם!
ואני מכירה את הנושא היטב.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
שלב ראשון אושר.
בשלבים הבאים כל האזור.

אם היה לי כסף מיותר הייתי רוכשת שם מספר דירות. לפי הצפי, האזור הולך להיות רוממה מספר 2.
האוכלוסיה ברוממה בגילגולה הראשון היתה אוכלוסיה סוציו אוקונומית נמוכה במיוחד. (על גבול הפשע)
למי שחושש על אופי האוכלוסיה שתצטרף, ברוממה לא נרשמה זליגה של ציבור חילוני לאזור, למרות שמיקומה יכול לקרוץ לאוכלוסיה הכללית.

תודה על הקישור.
באיזה חלק של ארץ חפץ זה הולך לקרות?

ובקשר לנושא האשכול - צר לי מאוד על אלה שגרים בירושלים מימים ימימה (רמז: גם אני) ולא מבינים שהאוכלוסיה גדלה מאוד בשנים האחרונות, ואיתה צרכי התחבורה.
אנשים שנוסעים יום יום למוסדות לימוד, למקומות עבודה, בשעות הכי עמוסות, חייבים כבישים מהירים ונוחים ותח"צ יעילה.
כל שאר הצרכים - נסיעות שבועיות או חודשיות - הם משניים.

ירושלים הופכת אט אט למטרופולין (כמעט) ולא יעזרו ההתנגדויות על התחבורה, אלא אם כבר על המכרזים השונים.
יש בה אוניברסיטאות, מכללות, משרדי ממשלה, פארקי הייטק, מרכזי קניות, ומה לא. וחייבים לשנע את האנשים בהתאם.

בלונדון לדוגמא,
יש תשלום לרכבים פרטיים שנכנסים למרכז העיר (congestion charge),
והמטרה היא לא סתם "לעודד" אנשים להשתמש בתח"צ,
זה לא שמישהו שם במגדל השן החליט שבא לו שכולם ישתמשו בתח"צ כדי שהכביש יהיה פנוי למשחקי כדורגל...
אלא מצב התחבורה מחייב זאת.
ואם אכן עורקי התחבורה הם מרכזיים ויעילים מספיק ומצילחים לשנע את רוב האנשים מבתיהם למקומות העבודה/מקומות לימוד/קניות,
אזי העיר תהיה פחות פקוקה, והמטרה הושגה.

ואגב, בנוגע ליפו ואגריפס,
כמי שזוכרת מה היה לפני כן, אין מה להשוות את הקלות והיעילות.
וסתם אנקודטה - נהגתי לפני כמה שבועות באגריפס והוא היה ריק וזורם, וכך גם כל שאר האזור.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ההשוואה היתה ביחס הציבור לבניה באזור.
אוקיי.
היה. לא הכל אבל לא מעט.
???? איפה בדיוק??
האחוזה - בנויה על מתחם גן האירועים "אחוזה",
כנ"ל "גני היסמין",
מצפה נוף - על שטח בית חרושת ישן,
בנית - כנ"ל,
פנינת חמד - כנ"ל,
תנובה - של שטח מפעל "תנובה",
כדורי - על שטח תעשיה,

אולי את מתכוונת להמ"ג 15?
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אני מניחה שזה היה בתקופה של הסגר והקרונה..........

לא. גם בתקופות רגילות.

הרכבת הקלה שיפרה איכות חיים בצורה ניכרת. מכל הבחינות.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
לא. גם בתקופות רגילות.

הרכבת הקלה שיפרה איכות חיים בצורה ניכרת. מכל הבחינות.
אני כנראה לא הבנתי אותך נכון.........
אגב אני מנסה לדמיין עם לא היה עכשיו הרכבת הקלה...... היה באלגנים באוטובוסים אנשי היו ישנים ברחובות...........
אוטובוסים לא היו יכולים ליסוע מרב כמויות האנשים שמחכים להם!!!
גם ככה יש באלאגנים........
 

ייד

משתמש מקצוען
הרכבת הקלה שיפרה איכות חיים בצורה ניכרת. מכל הבחינות.
לא לתושבי נוה יעקב, פסגת זאב, מחנה יהודה, כנסת, בית וגן והסביבה.
תזכרו מה היה לפני שהתחילו העבודות...
מדובר בבזבוז זמן מטורף!!
סבל יומיומי!
ולתושבי איזור השוק זה היה גם זרז להבאת אוכלוסיה בעייתית מאוד!
רק תראו את הדגלים על המרפסות שלפני 10 שנים היו חרדיות...
 

ייד

משתמש מקצוען
ירושלים הופכת אט אט למטרופולין (כמעט) ולא יעזרו ההתנגדויות על התחבורה, אלא אם כבר על המכרזים השונים.
יש בה אוניברסיטאות, מכללות, משרדי ממשלה, פארקי הייטק, מרכזי קניות, ומה לא. וחייבים לשנע את האנשים בהתאם.
מישהו הביא אותם..
קידם אותם.
בחר להם מיקומים בפינצטה...
אם נראה לכם שתכנון ופיתוח של עיר על סיגנונה ואופיה קורים לבד, אתם חיים בעולם אחר...
יושבים שעות של ועדות ותכנונים, לא סתם נבחרים איזורי פינוי בינוי בשכונות מתחרדות,
לא לחינם הרכבות צריכות לעבור דרך שכונות יהודיות, ערביות וחילוניות ביחד.
ואכמ״ל...
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
0
לא לתושבי נוה יעקב, פסגת זאב, מחנה יהודה, כנסת, בית וגן והסביבה.
תזכרו מה היה לפני שהתחילו העבודות...
מדובר בבזבוז זמן מטורף!!
סבל יומיומי!
ולתושבי איזור השוק זה היה גם זרז להבאת אוכלוסיה בעייתית מאוד!
רק תראו את הדגלים על המרפסות שלפני 10 שנים היו חרדיות...

כתושבת פסגת זאב, אני מוחה.
אני נוסעת ברכב פרטי, מידי יום - והמצב ללא השוואה ללפני הרכבת הקלה.
כמו כן, בזמני עומס (פקקים, וכו') אני נוסעת חופשי ברכבת הקלה,
אין לנו שום פחד מהעובדה שהרכבת עוברת דרך השכונות הערביות.
והתחבורה הציבורית בשכונה - מעולה!, עובדת בתאום מעולה עם הרכבת הקלה.
גם משה דיין שבו יש נתיב אחד כמעט לכל אורכו, פקוק רק שעה אחת אחרי הצהרים, בשעה שכל העיר פקוקה, וגם זה בכלל לא קבוע, ולא נורא.

מי שכתב שרוצים לעשות מנהרה בפסגת זאב, מתחת לרכבת - זה בכלל בגלל שהכביש הוא היציאה מירושלים לכיוון ישובי בנימין, מה שעושה הרבה רעש לתושבים הגרים באזור, על מנת להפחית את הרעש, בונים את המנהרה.
(וגם בשביל להוריד את הפקקים, שבד"כ הם בגלל מעבר החיזמא, ולא קשורים בכלל לרכבת).

השכונה פה בהתחרדות מואצת, והמון חרדים באים, דווקא בשביל הרכבת.
(אגב, מי שכתב שמירת עיניים, אני מכירה יותר מחרדי אחד, שנוסע דווקא ברכבת, כי שם הוא יותר יכול לשמור עיניים, עולה בקרון הראשון, ליד הנהג, ועומד שם).
 

פ.נ

משתמש מקצוען
לא לתושבי נוה יעקב, פסגת זאב, מחנה יהודה, כנסת, בית וגן והסביבה.
תזכרו מה היה לפני שהתחילו העבודות...
מדובר בבזבוז זמן מטורף!!
סבל יומיומי!
ולתושבי איזור השוק זה היה גם זרז להבאת אוכלוסיה בעייתית מאוד!
רק תראו את הדגלים על המרפסות שלפני 10 שנים היו חרדיות...
אני רוצה שתיסע יום אחד מנווה יעקב לבית וגין ברכבת ויום אחד תעשה את אותו דבר באוטובוס ותראה שזה עשה שינו ימטורף מכל הבחינות
אז נכון שבתחילת העבודות היה באלאגן ופקקקים וזה יצר באלגנים מטורפים!1!אבל זה שווה את זה בענק!!!
זה הביא תוצאה!!
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מישהו הביא אותם..
קידם אותם.
בחר להם מיקומים בפינצטה...
אם נראה לכם שתכנון ופיתוח של עיר על סיגנונה ואופיה קורים לבד, אתם חיים בעולם אחר...
יושבים שעות של ועדות ותכנונים, לא סתם נבחרים איזורי פינוי בינוי בשכונות מתחרדות,
לא לחינם הרכבות צריכות לעבור דרך שכונות יהודיות, ערביות וחילוניות ביחד.
ואכמ״ל...

פינוי בינוי יש בכל השכונות, גם החרדיות כמו קרית משה או רמות, וגם בשד' הרצל, קטמונים, קטמון, קרית מנחם.

אין שום קשר לחרדים או חילונים.

חוץ מזה שבד"כ פינוי בינוי, מתחיל בכלל מיזמים, והם בוחרים מרצונם החופשי היכן להשקיע,
כמובן איפה שיש הכי הרבה רווח, ולא מעניין אותם כלל עירבוב חרדים וחילונים, מעניין רק כסף כסף....
 

צצצ

משתמש מקצוען
אני רוצה שתיסע יום אחד מנווה יעקב לבית וגין ברכבת ויום אחד תעשה את אותו דבר באוטובוס ותראה שזה עשה שינו ימטורף מכל הבחינות
אז נכון שבתחילת העבודות היה באלאגן ופקקקים וזה יצר באלגנים מטורפים!1!אבל זה שווה את זה בענק!!!
זה הביא תוצאה!!
מצטרפת ומעדכנת גם על בית וגן משכונה שלהגיע עליה היה סיוט! היום אתה לוקח רכבת ובקלות מגיע עד לפתח השכונה.
יש הרבה מעלות לרכבת
וליצק אולי מרכז השוק נהפך לחילוני אבל רוב השכונות החדשות התנחלו ע"י החרדים האזור שדיברת עליו היה אזור מזדקן וכל הילדים של התושבים אולי עברו לשכונות החדשות.
ואם תעביר את הדברים שאמרת לפורום חילוני יגידו לך שכל ירושלים מתחרדת וזה נכון לפי המציאות בשטח!!!!
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
מישהו הביא אותם..
קידם אותם.
בחר להם מיקומים בפינצטה...
אם נראה לכם שתכנון ופיתוח של עיר על סיגנונה ואופיה קורים לבד, אתם חיים בעולם אחר...
יושבים שעות של ועדות ותכנונים, לא סתם נבחרים איזורי פינוי בינוי בשכונות מתחרדות,
לא לחינם הרכבות צריכות לעבור דרך שכונות יהודיות, ערביות וחילוניות ביחד.
ואכמ״ל...
יפה.
לכן כתבתי:
ולא יעזרו ההתנגדויות על התחבורה, אלא אם כבר על המכרזים השונים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק א

א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה