ודאי תורה שבכתבהאם כוונתך תורה שבכתב?
לכאורה לפי הגמרא יש משמעות לכל שינוי מהכללים, וצריך לדרוש זאת.
ישנם שני פסוקים סותרים בפרשת בנות צלפחד, או שאתה שואל על פי כללי הדקדוק?לטוב בעיניהם לשון זכר ובעיניהן לשון נקבה
האמת שבהתחלה זכרתי שפעם כתוב עם נון ופעם עם מם.ישנם שני פסוקים סותרים בפרשת בנות צלפחד, או שאתה שואל על פי כללי הדקדוק?
מבלי לבדוק בפרשנים - שמא הכוונה לטוב בעיני הגברים?
בשיר השירים גם המשך הפסוק מדבר בל' זכר, כך שייתכן ו'בנות ירושלים' הוא רק תואר. ודחוק כמובן, אבל מצווה ליישב.וכן בשיר השירים: "הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִַם".
ובפרשת שמות: וַיָּבֹאוּ הָרֹעִים וַיְגָרְשׁוּם וַיָּקָם מֹשֶׁה וַיּוֹשִׁעָן וַיַּשְׁקְ אֶת צֹאנָם
ובפרשת בשלח: וַתַּעַן לָהֶם מִרְיָם
ובמגילת רות: וַתֵּלַכְנָה שְׁתֵּיהֶם
אז זה התשובה. שאכן התורה לא נצמדת לכללי הדקדוק.וכן בשיר השירים: "הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִַם".
ובפרשת שמות: וַיָּבֹאוּ הָרֹעִים וַיְגָרְשׁוּם וַיָּקָם מֹשֶׁה וַיּוֹשִׁעָן וַיַּשְׁקְ אֶת צֹאנָם
ובפרשת בשלח: וַתַּעַן לָהֶם מִרְיָם
ובמגילת רות: וַתֵּלַכְנָה שְׁתֵּיהֶם
לא נראה לי שזו הנקודה.שאכן התורה לא נצמדת לכללי הדקדוק.
יען לא זהו המקום, אז רק אוסיף בקיצור נמרץ -פנינה נאה מאת ר' זלמן סורוצקין
צפה בקובץ המצורף 691859
איך זה שמוצאים בתורה שבעל פה לענין בנות צלפחד, לטוב בעיניהם לשון זכר ובעיניהן לשון נקבה,
האם התורה משנה מכללי הדקדוק?
זה עדיין לא מיישב את השאלה של @יאן .דברים של ה'כלי יקר' על מה ששאלת אצל בנות צלפחד:
'נתון תתן להם' וגו'. 'להן' היה צריך לומר, וכן 'בתוך אחי אביהם', 'אביהן' היה צריך לומר, כמו שנאמר בסמוך והעברת את נחלת אביהן להן. וזה לפי שבענין הירושה אם אין לו בן הרי הם עומדים במקום זכרים לכל דבר על כן אמר נתון תתן להם כמדבר לזכרים להורות שהם כזכרים לכל דבר ירושה. אבל אחר כך שאמר והעברת המורה על לשון עברה, או לשון העברת נחלה משבט לשבט מצד שהן נקבות על כן אמר כמדבר לנקבות והעברת נחלת אביהן להן:
ברור לי שעל פי קבלה יש לזה הסברלא נראה לי שזו הנקודה.
אין לי הוכחות והסברים, אבל להחליט אחרי התבוננות מהיום בבוקר-קריה"ת עד עכשיו שהתורה לא צמודה לכללים, כשאנו יודעים שכל קוץ ותג נדרשים - נראה לי קצת נמהר.
זה עדיין לא מיישב את השאלה של @יאן .
תוכל לתת ציון מדויק?אבן עזרא כותב בפסוקים כאלו, וקובע, שהאותיות מ"ם ונו"ן הם "בני תמורה", ושניהן יכולות לשמש לציין נקבות רבות נסתרות.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: