זו התנהגות מוזרה מאד בלשון המעטה.דַּרְכּוֹ כִּי צָלְחָה
הוּא דָאַג;
מִמְּצוּקַת נַפְשׁוֹ
רָצוֹן שָׂבַע.
זה עוד סביר (לא מדובר על 'בנפול אויביו' באיזה בור ביוב ברחוב. הוא מספר על קרב שניהל איתם, וכנראה באשמתם כי הם הרעים והוא התם. ובכל זאת, כשהקב"ה מסייע בידו להדוף את אויביו ולהכריעם, הוא בוחר להתעצב. אבל מילא)בְּהַכְרִיעוֹ אוֹיְבָיו
הוּא הִתְעַצֵּב;
זה כבר מזוכיזם.בְּנִפְלוֹ לִפְנֵיהֶם
שָׂמַח בְּלִבּוֹ.
הוא מספר על קרב שניהל איתם, וכנראה באשמתם כי הם הרעים והוא התם. ובכל זאת, כשהקב"ה מסייע בידו להדוף את אויביו ולהכריעם, הוא בוחר להתעצב.
בלת"קאני לא רואה כאן סתירה, יתכן שהנחשון חשב הרבה לפני שהחליט להתנחשן.
יקוב הדין את ההרוהדברים מדברים בעד עצמם. עם כל המעלות שאדם יכול לראות בעצמו, צריך הוא לזכור כי לפני מלך מלכי המלכים הוא עתיד לעמוד בדין, ואף בחיי היומיום השכינה משגחת על כל מעשיו. או-אז תהא הענווה מנת חלקו.
לכל הדנים בגדר הענווה, להלן משהו שמצאתי כתוב מהרבי מליובאוויטש זצ"ל:
"בגדר ענווה יש כמה דרגות – ובכללות יש לחלקם לשלוש" – מסכם הרבי את המבואר בעניין זה בתורת החסידות ('ליקוטי שיחות' כרך לח, עמ' 43-42):
א) שאינו מחזיק טובה לעצמו, וממילא אינו מרגיש עצמו למעלה משאר בני-אדם, והיינו דאף שיודע מעלות שלו שבגללן הוא למעלה משאר בני אדם, ויודע ומכיר את ערכו, מכל-מקום אינה מתגאה בזה כלל וכלל, כי יודע אשר כל מעלותיו ניתנו לו מהקב"ה, ועושה חשבון בנפשו, שאילו היו הכוחות הללו ניתנים לאחר היה [=הלה] גם-כן במדרגה ומעלה זו, ואפשר שאם היו לו להשני מעלות אלו בטבע תולדתו, היה מגיע על ידי עבודתו למדרגה עליונה יותר.
ב) לא רק שאינו מחזיק טובה לעצמו, אלא משפיל את עצמו ומרגיש את עצמו למטה מכל אדם, כי הוא עניו ובטל באמת, עד שפשוט בשכל אצלו (ולא רק "אפשר") שאם היו לו להשני מידות ותכונות אלו, שהקב"ה נתנם לו, היה בוודאי למעלה יותר ממנו.
ג) למעלה מכל זה ישנה ענווה הגורמת שישפיל את עצמו ולירד ולהתעסק גם עם זה שברור אצלו שהוא הירוד והשפל ביותר – על דרך הנאמר בקב"ה "מרום וקדוש אשכון ואת דכא ושפל רוח" (ישעיה נז, טו).
[וידוע החילוק בין אברהם אבינו למשה רבינו (ולדוד המלך)].
מדהים!מוּל פֶּלֶא הַיֶּלֶד,
מוּל סוֹד הַיַּלְדָּה,
מוּל הַיְּקוּם הַזֶּה, הַנּוֹלָד
וְרֶגַע לִפְנֵי שֶׁיָּבוֹא הַדִּמְיוֹן לְצַיֵּר תִּקְוָתִי עַל רֹאשׁוֹ,
לִפְנֵי שֶׁיָּבוֹא הִגָּיוֹן וְיַצְעִיד אֶל נָכוֹן וְחָכָם אֶת דַּרְכּוֹ,
רֶגַע לִפְנֵי שֶׁתָּבוֹא מִשְׁאָלָה וְתַחֲלֹם לִי צוּרָה לִדְמוּתוֹ,
לִפְנֵי שֶׁאֵדַע כֹּה בָּרוּר וְנָהִיר מָה נָכוֹן וּמָה טוֹב עֲבוּרוֹ,
רַק רֶגַע אֶחָד לִפְנֵי הַתְּהוֹם הַפְּרוּשָׂה לְרַגְלַי-גַּאֲוָה,
נוֹשֵׂאת אֶת עֵינַי וּבִבְכִי מְפֹרָק מְבַקֶּשֶׁת קַמְצוּץ עֲנָוָה.
לא יודעת. בכלל לא התכוונתי לכתוב שיר. רציתי לכתוב קטע.שאלה - לא היה כדאי לחלק את השורות האמצעיות?
ככה נראה לי יותר נעים -לחלק רק בהגשה? או לחרוז אחרת?
תודה. היטבת להגדיר. זו גם התחושה שלי אחרי הצעת ההגשה השניה.היא מעבירה גם את את אווירת היצירה והתוכן.
או שלא הבנתי את הפוינט.
הסברת לי את תת המודע שלי.במקרה הזה, חריזה מדויקת וחותכת מדי עשויה לאיים על התוכן ולהרחיק ממנו, שוב.
זה כמו זה -עפר אני לרגליך
או שיש לי כבר סיבה להתרגש?לפי עניות ועניוות דעתי
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: