אולי גם ההורים צריכים לומר לבת ולהסביר לה שזה לא נורא ואיום אם היא רוצה משהוא שונהאת המענה צריך לתת בציבור, לא בסמינר.
אולי גם ההורים צריכים לומר לבת ולהסביר לה שזה לא נורא ואיום אם היא רוצה משהוא שונהאת המענה צריך לתת בציבור, לא בסמינר.
לא יפה! את לא רוצה אותי ושפריצרית בתור מורות? טוב לפחות את מתכתבת איתנוכן, אני יודעת מי המורות בסמינר,ואני מעריצה את רובן עד מאוד,
ואת אלו שאני לא מעריצה, זה דוקא בגלל שהם היו נשים כמו מי שביקשת שיהיו מורות.
המורות אמורות לתת מענה גם לעמוקות שבבנות, והשטחיות שבהן, בין כה וכה לא מחפשות מענה.
אולי, כל הורה והבחירות שלו. בכל אופן, זה לא תפקיד הסמינר.אולי גם ההורים צריכים לומר לבת ולהסביר לה שזה לא נורא ואיום אם היא רוצה משהוא שונה
והסמינר צריך להכין גם בנות כאלה לחיי נישואין זה כן תפקידו.אולי גם ההורים צריכים לומר לבת ולהסביר לה שזה לא נורא ואיום אם היא רוצה משהוא שונה
אני דווקא לא מאשימה בכלל את הסמינראולי, כל הורה והבחירות שלו. בכל אופן, זה לא תפקיד הסמינר.
וכבר יש גיל בו אי אפשר להאשים את הסמינרים על כל דבר.
צאו מזה.
אז בשביל מה הלכתי ללמוד בסמינר ולא במכללה, אם לא בשביל זה??אולי, כל הורה והבחירות שלו. בכל אופן, זה לא תפקיד הסמינר.
וכבר יש גיל בו אי אפשר להאשים את הסמינרים על כל דבר.
צאו מזה.
נכון צריך להשחיל מילה בעניןוהסמינר צריך להכין גם בנות כאלה לחיי נישואין זה כן תפקידו.
כל מילה פנינה!"לא נורא ואיום" זה כמו, לא נורא, אל תבכו על הסכרת, יש אנשים עם סרטן.
זה בדיוק החינוך היום, וזה מה שגרוע.
מה שצריך (ומה שמפחיד מאד את נשות החינוך) זה להציג עולם מורכב. לשים על השולחן ערכים נוספים ואחרים ולא פחותים. לומר באומץ שאדם צריך להיות מסופק, עם הערכה עצמית, עם עשיה, שיהיה לו כיף לקום בבוקר ושימלא את שעותיו בדברים שהוא טוב בהם. שה' נתן כשרונות שבל תשחית לא להשתמש בהם (אמרי אמת ואמירה דומה מהחפץ חיים) שהשליחות בעולם שונה בין אדם לאדם, ויש אנשים השליחות שלהם היא במשרד עו"ד או בבית תוכנה או בנגריה.
במקום זה מסבירים (לבנות!!) שאף אחד לא יוצא מהכולל בגלל פרנסה, ויש בתורה המוווון שטחים ואפשרויות, מי שלא יכול ללמוד בעיון יכול ללמוד בקיאות! וכל אחד מוצא את הדרך שלו להיות אברך! ויש סיעתא דשמיא ואם רק רוצים הכל מסתדר.
לא מזכירים אפילו במשפט שיש מי שה' לא רוצה שיהיה אברך. שהמטרה שלו בעולם זה להיות איש מקצוע מעולה בתחומו. שהבית שלו לא פחות טוב, חשוב ורוחני מהשכן שבכולל.
זה מה שצריך היום לומר לבנות, ורק זה מה שיפתור את הבעיה, הגולם הזה שיצרנו במו ידינו. חינוך לדרך חיים בלתי אפשרית. לא בגלל שאין כסף, זה החלק הכי פחות מענין וניתן לפתרון עם מקצוע מכניס. לא בגלל שצריך "להקריב" בשביל בעל אברך. זה כבר מזמן לא כל כך קשה וכולם משתוקקות להקריב, רק אין מה ולמי.
בגלל שאין בעולם ציבור שמוסלל בצורה כל כך מוחלטת לדרך חיים אחידה שמתאימה למיעוט מתוכו. דרך חיים שמוחקת כשרונות, אופי, נטיות לב, צורת חשיבה ורצונות ברוכים ועשיה שמתאימה לנפש האדם. דרך חיים שתקוותם של אלפים היא לאיזה שביב משרה של משיב סדר ג' ישיבה קטנה, כי חייהם אינם חיים וימיהם עוברים בציפיה עקרה למשהו שישתנה.
ועכשיו תסבירו שוב שהרבנים, וגדולי הדור, ויש הרבה אברכים מאושרים. הכל נכון. רוצים לפתור את בעית מאות המבוגרות הקיימות והאלפים שתתווספנה אליהן בשנים הבאות? רק זה הפתרון.
כי במכללה יש סיכויים גבוהים יותר שתצאי אחרת ממה שההורים שלך חנכו אותך, לעומת הסמינר.אז בשביל מה הלכתי ללמוד בסמינר ולא במכללה, אם לא בשביל זה??
אני לא חושבת שזה עניין של עומק ורדידות.כן, אני יודעת מי המורות בסמינר,ואני מעריצה את רובן עד מאוד,
ואת אלו שאני לא מעריצה, זה דוקא בגלל שהם היו נשים כמו מי שביקשת שיהיו מורות.
המורות אמורות לתת מענה גם לעמוקות שבבנות, והשטחיות שבהן, בין כה וכה לא מחפשות מענה.
אנשים פוחדים כי הקהילה ישר מקטלגת אותם לפחות טובים רדודים שטוחיםכל מילה פנינה!
הלוואי שהיה אומץ לאנשים ליישם את הדברים הכל כך נכונים הללו.
אני לא חושבת שזה עניין של עומק ורדידות.
אני הייתי מהעמוקות (מפתיע את כל מי שמכיר אותי מפרוג ) וההכנה שהכינו אותי בסמינר, ברוב הדברים, לא תאמה בכלל את האתגרים שפגשתי בתכל'ס בחיים.
האשמתי מישהו?נכון. אבל מהיום ועד מאה ועשרים הסמינר אשם? לא.
יש גיל בו צריך לקחת אחריות על עצמינו.
קשה לבנות לקחת אחריות עם ההורים לא נותנים גיבוינכון. אבל מהיום ועד מאה ועשרים הסמינר אשם? לא.
יש גיל בו צריך לקחת אחריות על עצמינו.
האשמתי מישהו?
ואגב, אני מדברת על התמודדויות בטווח של חמש שנים נגיד אחרי הסמינר, ואפילו פחות.
לא ביקשתי מהסמינר שיעזור לי לחנך את המתבגרים שלי היום
ובנושאים שכביכול דיברו עליהם בסמינר, אבל במנותק לגמרי מהשטח.
ככה שאם לכזה טווח לא נותן מענה, אז יש בהחלט מקום לבדוק מה הוא כן נותן.
קשה לבנות לקחת אחריות עם ההורים לא נותנים גיבוי
לא. כי שם אין מקום לדבר הזה ולא נותנים את הכלים שצריך בשביל להתחתן.כי במכללה יש סיכויים גבוהים יותר שתצאי אחרת ממה שההורים שלך חנכו אותך, לעומת הסמינר.
תפקיד ההורים לחנך, תפקיד הסמינר לשמור.
הדברים נכוחים ונכונים מאד, אך פחות קשורים לבעיית השידוכים, ויותר קשורים לבעיות ה'שלום בית' בהמון בתים..."לא נורא ואיום" זה כמו, לא נורא, אל תבכו על הסכרת, יש אנשים עם סרטן.
זה בדיוק החינוך היום, וזה מה שגרוע.
מה שצריך (ומה שמפחיד מאד את נשות החינוך) זה להציג עולם מורכב. לשים על השולחן ערכים נוספים ואחרים ולא פחותים. לומר באומץ שאדם צריך להיות מסופק, עם הערכה עצמית, עם עשיה, שיהיה לו כיף לקום בבוקר ושימלא את שעותיו בדברים שהוא טוב בהם. שה' נתן כשרונות שבל תשחית לא להשתמש בהם (אמרי אמת ואמירה דומה מהחפץ חיים) שהשליחות בעולם שונה בין אדם לאדם, ויש אנשים השליחות שלהם היא במשרד עו"ד או בבית תוכנה או בנגריה.
במקום זה מסבירים (לבנות!!) שאף אחד לא יוצא מהכולל בגלל פרנסה, ויש בתורה המוווון שטחים ואפשרויות, מי שלא יכול ללמוד בעיון יכול ללמוד בקיאות! וכל אחד מוצא את הדרך שלו להיות אברך! ויש סיעתא דשמיא ואם רק רוצים הכל מסתדר.
לא מזכירים אפילו במשפט שיש מי שה' לא רוצה שיהיה אברך. שהמטרה שלו בעולם זה להיות איש מקצוע מעולה בתחומו. שהבית שלו לא פחות טוב, חשוב ורוחני מהשכן שבכולל.
זה מה שצריך היום לומר לבנות, ורק זה מה שיפתור את הבעיה, הגולם הזה שיצרנו במו ידינו. חינוך לדרך חיים בלתי אפשרית. לא בגלל שאין כסף, זה החלק הכי פחות מענין וניתן לפתרון עם מקצוע מכניס. לא בגלל שצריך "להקריב" בשביל בעל אברך. זה כבר מזמן לא כל כך קשה וכולם משתוקקות להקריב, רק אין מה ולמי.
בגלל שאין בעולם ציבור שמוסלל בצורה כל כך מוחלטת לדרך חיים אחידה שמתאימה למיעוט מתוכו. דרך חיים שמוחקת כשרונות, אופי, נטיות לב, צורת חשיבה ורצונות ברוכים ועשיה שמתאימה לנפש האדם. דרך חיים שתקוותם של אלפים היא לאיזה שביב משרה של משיב סדר ג' ישיבה קטנה, כי חייהם אינם חיים וימיהם עוברים בציפיה עקרה למשהו שישתנה.
ועכשיו תסבירו שוב שהרבנים, וגדולי הדור, ויש הרבה אברכים מאושרים. הכל נכון. רוצים לפתור את בעית מאות המבוגרות הקיימות והאלפים שתתווספנה אליהן בשנים הבאות? רק זה הפתרון.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יב
א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם: