מה זה כח סיבולת?
מי יכול לאמוד אותו?
כדי שהמוות יהיה הגאולה? או בית משוגעים?
העיקר חלילה וחס חס וחלילה לא גט?
עד כמה שידוע לי זה גישה קתולית לא יהודית.
זה הענין שא"א לאמוד אותו אלא כל אשה לפי כוחה ולפי תמיכת משפחתית ועוד הרבה דברים.
וזה לא ענין שח"ו גט כי לפעמים קשה להרוס בית דוגמא בגלל הילדים [ואני מכיר מסיפור אישי של חבר שנפל לדכאון עד שהאשה החליטה לקום ולעזוב את הבית (כמובן שסבלה ממנו) כי הילד קלט שאביו אינו תקין ואח"כ הילדים הגיבו בצורה מאד קשה]
והאם זה גישה קתולית אז אני מצטט פה גמ' שכל הנושא הוא אשה רעה והתמדדות הצדיקים איתה.
תלמוד בבלי מסכת יבמות דף סג עמוד א
רבי חייא הוה קא מצערא ליה דביתהו, [אשתו של ר' חייא הייתה מצערת אותו]
כי הוה משכח מידי, צייר ליה בסודריה ומייתי ניהלה.{כל פעם שהיה מוא משהו שישמח אותה היה קונה לה]
אמר ליה רב: והא קא מצערא ליה למר! [אמר לו רב מדוע אתה עושה כן והרי היא מצערת אותך]
א"ל: דיינו שמגדלות בנינו, ומצילות אותנו מן החטא. [אמר לו ר' חייא נכון אבל יש גם מעלות שהיא מגדל את הילדים ומצילה אותי מן החטא]
מקרי ליה רב יהודה לרב יצחק בריה: ומוצא אני מר ממות את האשה, [ר' יהודהה לימד את בנו ר' יצחק את הפסוק מוצא אני מר ממות את האשה]
א"ל: כגון מאן? [שאל אותו בנו מה הדוגמא לאשה רעה]
כגון אמך. [אמר לו הדוגמא זה אמך]
והא מתני ליה רב יהודה לרב יצחק בריה: אין אדם מוצא קורת רוח אלא מאשתו ראשונה, שנאמר: יהי מקורך ברוך ושמח מאשת נעוריך, וא"ל: כגון מאן? כגון אמך! [שואלת הגמ' הרי כשר' יהודה למד שאין אדם מוצא קורת רוח והנאה זה מאשתו הראשונה והדוגמא היתה על אמו. זאת אומרת שיש סתירה פעם אחת ר' יהודה אומר שאשתו רעה ופעם אחת ר' יהודה אומר שאשתו עושה לו נחת וקורת רוח]
מתקיף תקיפא, ועבורי מיעברא במלה. [עונה הגמ' נכון שהיתה מעצבנת מהר אבל באותה מידה היה אפשר לפייס אותה.
תחשוב בעצמך רב הכי חשוב שאתה מכיר שאת דמיון בין אשה למות אומר על אשתו ובאותה מידה הוא נשאר לחיות איתה כי מתנחם במידות אחרות שיש לה!!!!!!
ואת זה מספר על תנאים ואמוראים אבל כמה כן התגרשו כי אשה רעה לכל הדעות מותר וצריך לגרש!!
[הדוגמא יכולה להיות גם בבעל רע ואשה טובה רק זה הסיפור שמובא בגמ'.