התייעצות קאוצ'ינג ושלום בית

מצב
הנושא נעול.

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הלכה ביהדות "כל מה שקנתה אשה קנה בעלה" הלכה אשה ברחוב ומצאה 200 ש"ח זה שייך לבעל, זוהי דוגמה אחת מרבים.
וזה מסמל כניעה להבנתי הקטנה.

יכולה אשה לומר איני ניזונת ואיני עושה.
רוב נשות ימינו, שמתפרנסות בעצמן, יכולות לומר זאת בפשטות וממילא מעשה ידיהן אינו הולך לבעליהן.

חיתוכי הציטוטים כאן פשוט מקוממים.
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
נו, ואז, מה אתה רוצה לומר בזה שאתה כותב שהיא אינה יכולה לגרש את עצמה.
זה עניין טכני פשוט. הוא קידש. הוא יגרש. היא לא קידשה אותו.
מה זה קשור לכל נושא האשכול?
היתה כאן מישהי שטענה שאשה יכולה לדרוש גט. נקודה. אז זה תשובה עבורה...
וקראתי חוברת שמפרטת בטוב טעם את כל המקורות ההילכתיים של העניין והיו דם הוכחות מרובות שבתי דינים כפופים היום לכל מיני ארגונים והם עוקבים אחרי בתי הדין לבדוק אם הם נותנים גיטין. היו שם עדויות מזעזעות על סיפורים מבתי דין שהאזוניים לא יכולות לשמוע (החל מאיומים ועד מעצר משטרתי). שמעצי מאדם שהיה נוכח בעת גירושין בבית דין שהבעל הוכרח לגרש את אשתו והדיין שאל אותו האם אתה מגרש מרצון? והוא בדמעות אמר אני לא רוצה, מחייבים אותי. יכול לתת מס' טלפון של מי שהיה שם.
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
יכולה אשה לומר איני ניזונת ואיני עושה.
רוב נשות ימינו, שמתפרנסות בעצמן, יכולות לומר זאת בפשטות וממילא מעשה ידיהן אינו הולך לבעליהן.
אין קשר בין מעשי ידים (משכורת) לבין מציאה שלה.
ואכן, זה שהאשה מפרנסת היום זה השורש לזה שלאשה יש היום פחות תלות בבעל מבחינה כלכלית ונותן לה כל מיני פתחים... יעויין בספר החדש של הרב הופמן זצ"ל על כל העניין בהרחבה.
 

רמיזא

משתמש מקצוען
יכולה אשה לומר איני ניזונת ואיני עושה.
רוב נשות ימינו, שמתפרנסות בעצמן, יכולות לומר זאת בפשטות וממילא מעשה ידיהן אינו הולך לבעליהן.

חיתוכי הציטוטים כאן פשוט מקוממים.
הבאתי את הציטוט בהקשר לכניעת האישה תחת הבעל,

וחוץ מזה אני לא מאמין שרוב הנשים ירצו שהעול הכלכלי תהיה עליהם גם כשמחתנים את הילדים שאז הבעל הוא המסכן.

כמובן שאני לא חולק על מקרים קיצוניים של אלימות או מחלת נפש חריפה אצל אחד מבני הזוג שרצוי להתגרש לפני שיש ילדים.
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
נו, ואז, מה אתה רוצה לומר בזה שאתה כותב שהיא אינה יכולה לגרש את עצמה?
זה עניין טכני פשוט. הוא קידש. הוא יגרש. היא לא קידשה אותו.
מה זה קשור לכל נושא האשכול?
האם זה הוכחה לכך שהאישה צריכה להיות כנועה לבעלה, מושפלת, מקבלת מרות בכל מצב?

הציטוט של הרמב"ם לגבי אשה שצריכה לכבד את בעלה ויהיה לה מורא ממנו נועד בשביל האישה בלבד!
והציטוט של הרמב"ם לגבי בעל שצריך לאהוב ולכבד את האישה יותר מגופו נועד לבעל בלבד!

איזו הרגשה זו שבעל אומר לאשתו: את צריכה לכבד אותי ולירא ממני כמו למלך רם ונישא.
נשמע גרוע!
מה הקשר?
תגובה לא עניינית ולא קשורה.
מישהי כתבה שאשה יכולה לדרוש ולקבל גט מבחינה הלכתית.
ועל זה עניתי, שממש לא.
כדאי שתראו מה שאנשים כתבו, לפני שתגיבו ללא סיבה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
וחוץ מזה אני לא מאמין שרוב הנשים ירצו שהעול הכלכלי תהיה עליהם גם כשמחתנים את הילדים שאז הבעל הוא המסכן.

מזונות הילדים וחובת השאתם הם בכל מקרה על הבעל. בין אם האשה מפרנסת עצמה ובין אם לא.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
חושבת שאין אפשרות לדון כאן על מעמד הגבר ומעמד האשה ביהדות ובמשפחה. זה נושא נכבד מידי כדי להקיף אותו כאן. הוא נושא יקר וחשוב ומתוק; לא מתאים לסערות ולהתנצחויות.

לטעמי יש כאן נושא אחר, והוא להבין שאין לנו אפשרות לשפוט אנשים. אנחנו שומעים/נתקלים בגרוש או גרושה? נדע אל נכון, שלא רק שלא ראוי לשפוט אותם, כי מי אנחנו, אלא שגם אין כל אפשרות הוגנת ונכונה לעשות זאת.
אנחנו לא באמת יודעים. מדובר על עולמות שלמים, ועל מערכות שלמות, לפעמים הזיות, ואנחנו לא יודעים. גם אם נדמה שכן.
הכללות, סיסמאות, ההסתכלות שטחית - הם שקר וכזב. יכולים להיות גרושים וגרושות נהדרים ומקסימים, כשם שיכולים להיות גרועים ובעיתיים. בדיוק כמו כל שאר האנשים והנשים בעולם.

הנטייה שלנו היא להיות מוטרדים כשמשהו נראה משתבש. ברגע שאנחנו מוצאים אשמים - משהו בתוכינו נרגע. לכן אנחנו ממהרים להאשים: גרושים, רווקים, הורים לנושרים, ועוד.
כל-כך הרבה פעמים קורה בגלל זה שאנשים לא רק עוברים סבל וניסיון עצום, אלא עוד מאשימים אותם בשטחיות מקוממת על הסבל שעובר עליהם, ומוסיפים להם בזה כאב עצום.
 
נערך לאחרונה ב:

חלון הזדמנות

משתמש פעיל
כמובן שאני לא חולק על מקרים קיצוניים של אלימות

אבל על זה בדיוק מדברים כאן.
אלימות זו לא דווקא תקיפה פיזית. יש גם אלימות רגשית, יש גם אלימות מילולית.

כשבן אדם מרגיש רמוס, חבול ופצוע רגשית ואין לו שום יכולת להתגונן- זוהי אלימות בדיוק.
כשבן אדם מרגיש שאין לו כבר יותר להידחק מהמקום שלשם כבר נדחק- זוהי אלימות.
כשבן אדם מרגיש שכבר אין לו שום כח או יכולת לעמוד מול הכח החזק שעומד מולו ומאשים תמיד- זוהי אלימות.
כשבן אדם שנפגע מואשם תמיד בפגיעתו- זו אלימות.
זה שזה נעשה בדרך 'מתורבתת' כביכול, בקור רוח, בציניות בוטה, בכעס גלוי ובהצלפות מילוליות- כדרך חיים, והכל עם ציטוטים חלקיים מהגמרא וההלכה- לא הופך את זה להתנהגות לא אלימה.

מחזק את דברי התגובות הקודמות שטענו שכנראה חלק מהמגיבים כאן לא נתקלו באמת במקרים קיצוניים כאלו, ומבחינתם ויכוחים סטנדרטיים, אי ויתור לעיתים, או בקשה שלא מתממשת הם כביכול הדוגמאות לכך.
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
רוב הדברים הבעיתיים הם על רצף. בדרך כלל אין גבול ברור ומדויק בין בעיות בגדר הנורמלי, לבין בעיות קיצוניות מאוד או חולניות. תמיד יש מצבים שהם בשטח האפור הלא קטן. לא פעם יש ויכוחים בגלל הדבר הזה. אך כמגמה, ברור שהכוונה למקרים קיצוניים.
 

שוש10

משתמש פעיל
היתה כאן מישהי שטענה שאשה יכולה לדרוש גט. נקודה. אז זה תשובה עבורה...
וקראתי חוברת שמפרטת בטוב טעם את כל המקורות ההילכתיים של העניין והיו דם הוכחות מרובות שבתי דינים כפופים היום לכל מיני ארגונים והם עוקבים אחרי בתי הדין לבדוק אם הם נותנים גיטין. היו שם עדויות מזעזעות על סיפורים מבתי דין שהאזוניים לא יכולות לשמוע (החל מאיומים ועד מעצר משטרתי). שמעצי מאדם שהיה נוכח בעת גירושין בבית דין שהבעל הוכרח לגרש את אשתו והדיין שאל אותו האם אתה מגרש מרצון? והוא בדמעות אמר אני לא רוצה, מחייבים אותי. יכול לתת מס' טלפון של מי שהיה שם.

יכול להיות שזה אמת אבל יכול מאד שלא
שיוצא חוברת עם עיצוב יפה וגדול ומופץ בהרבה בתי כנסיות
יש שאלה אחת מי מימן את זה ?
ומה אינטרס שלהם?
 
נערך לאחרונה ב:

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
כן, אני יודעת מה היה.
ולפעמים מכירה גם את הצד השני (וזו יכולה להיות האשה או הבעל).
כשמכירים אדם עם הפרעות אישיות קשות, או עם חולי נפשי, אין צורך להאמין לסיפורים או לא. פשוט מכירים.



איני מזלזלת במזבח. אני מייקרת את בנות ישראל, את חייהן ואת שפיותן ואת זכותן לאושר.

ואכן, אני קוראת מכאן, בקול רם ביותר, בזהותי הידועה ובשמי הגלוי (בניגוד לאנונימים המכים כאן בסתר), לכל אשה הנשואה לבעל אלים, או לוקה במחלות והפרעות שאינן מאפשרות חיי נישואין תקינים, לעשות כל שביכולתה כדי לשחרר את עצמה מכבלים אלו לפני שיש ילדים.
כל רב המתמצא בייעוץ נישואין יאמר לה כך, וכל גדול בישראל. הדברים פשוטים.
והוא הדבר לגבי גבר הנשוי לאשה כזו.

גט במקרים כאלו אינו הרס. הוא פתח של תקווה לבנין חדש.
אני לא חושב שמאן דהוא חולק על זה בנתונים שמנית,

הבעיה הגדולה מתחילה במקרים גבוליים (או בכאלה שאינם עונים על הקריטריונים שציינת).

ובכלל היום זו דרך אלגנטית להתחמק מחפירות, פשוט טוענים (בסודי סודות ולא להעביר הלאה וכו' וכו') שהצד השני סובל מהפרעת אישיות ושאר ירקות...
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
ובכלל היום זו דרך אלגנטית להתחמק מחפירות, פשוט טוענים (בסודי סודות ולא להעביר הלאה וכו' וכו') שהצד השני סובל מהפרעת אישיות ושאר ירקות...

יש בזה
מצד שני, אפשר לזהות גם נזקי פגיעה מתמשכת בלי שהצד הנפגע יפרט את שחווה. אנשים שהכרנו כבטוחים ואחר הנישואין הפכו עלים נידפים, למשל. אמירות שנאמרו לתומן אבל הסגירו זוגיות דיקטטורית ועוד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה