כמי שאנשים כפופים אליו.(כמה דיונים בפרטי היו לי שנגמרו בחוסר הסכמה. ולאחר תקופה ראיתי את הדעה שהבעתי מוכרזת בהודעה גלויה. ולהפך)
אני נוקט כך כשיטת עבודה. מביע את דעתי, שומע את הצד השני. ומשחרר. ברוב המקרים מקבל בהמשך את התוצאה.
כמי שאנשים כפופים אליו.(כמה דיונים בפרטי היו לי שנגמרו בחוסר הסכמה. ולאחר תקופה ראיתי את הדעה שהבעתי מוכרזת בהודעה גלויה. ולהפך)
הצלחת להצחיק אותי. למרות שדמי כבר כמעט נקרש...
להצחיק? להבכי.
הסיום נותן תחושה של שה תמים מובל לעקידה, ואין לו מושג אפילו איך קוראים למזבח. או כמה חדה הסכין.
מעניין אם חזרת אחורה לפי דרישת הקהל או שכך היה מתוכנן מראש.פרק ט"ז
תאמינו לי, אין לי מושג מי היתה התזמורת בחתונה שלנו. הרי צד החתן בוחר אותה ולפעמים גם משלם עליה, תלוי לאיזו הסכמה הגיעו בדיוני הכספים. תודו שהגיוני שצד אחד ייתן דירה והשני ישלם חתונה ורהיטים. בסך הכל עם כל התמונות לאחיות של הכלה, השירים שהאחים שלה אומרים לה לבקש, וארון ספרים של שבע עמודות לפחות, כי לחתן יש 'אויצר' לכל דבר. בסך הכל מגיעים לאיזה שוויון, פלוס מינוס חצי מיליון נגיד.
שום דבר, צאו מהחשבונות, לחתן היו מספיק אחיות משלו שעוד יותר אוהבות להצטלם. אחים שלי לא אמרו לי לבחור שום שיר, גם כי לא שאלתי אותם וגם כי הם לא הכירו כמעט שירים. אצלנו בבית התעקשו שנים על הטייפ המלבני השחור והעתיק של סוני. מערכת סטריאו? שומו שמים וארץ. טייפ עם דיסק? לא ולא. רק טייפ שחור מלבני וחורק בסיבובים, שמשמיע את אוצרות יהודיים באידיש, קצת שירים מהמחנות של בני תורה ואת ההקלטות שהקלטנו את עצמנו מתחזנים. פעם זכינו במבצע בקסטה שבן דוד שר שם את השיר 'חברון חברון מאז ולתמיד'. לא הרשו לנו לשמוע אותה, אבל משום מה לא זרקו אותה מהבית. מאז אני יודעת את השיר הזה ולתמיד.
אבל לחופה שלי ידעתי בדיוק איזה שיר אני צריכה. זה היה קריטי, הכרחי, לא עומד להצבעה ולא נתון לווטו. ידעתי את זה בידיעה חושית, משרירי הכתף ועד לקצה נעל עשרת הסנטימטרים הלבנה, שעמדתי לנעול. גם ביקשתי מאחותי לבקש מאחות של החתן. לא היתה לה ברירה, היא הרימה לה צלצול ומסרה את הבקשה, שהכתבתי לה לתוך השפופרת מילה במילה.
כשהגענו לאולם, ביקשתי מאחותי שתאחוז את שולי מלמלותיה, לפני שהיא מונצחת אפילו בתמונה אחת. שתחצה את המחיצות שעוד לא היו סגורות על עצמן, תיגש לתזמורת, ותבהיר להם ברורות שהשיר הזה חייב להתנגן, ולחופה.
ביקשתי מאחותי בפעם השלישית והאחרונה, בשניה שהמקלות היכו על המצילות, והזמר מאחורי הרמקול פצח בני נניי נניי המסורתי והמתבקש. אחות טובה. לא התפרצה, לא סירבה, לא אמרה שהיא בושה בדבר. במקום לעמוד לצידי, ולייבב לתוך כפות ידיה לנוכח החתן המלווה באבוקות. היא חצתה שוב את המחיצות המוסטות, כדי להזכיר, את הבקשה האחת שלי.
אחרי שהחתן מכסה את הכלה. אחרי שזרעוני החיטה והנצנצים המתכתיים כבר מעטרים את המגבעות היוצאות לעבר החופה. בשעה בה אני מתרוממת על עשרת הסנטימטרים הלבנים. קצת מסוחררת, נתמכת בשתי האימהות שלי, זו שמאז וזו שמעכשיו ולתמיד. ברגעים האלו, בשני המטרים של השטיח האדום השחוק, ליווה אותי השיר שידעתי שאני רוצה; 'כה אמר ד', זכרתי לך חסד נעורייך, לכתך אחרי במדבר, בארץ לא זרועה'. ובאותה הרגשת נעורים של קרבת ד', של מדבר, וארץ לא זרועה, פילסתי לי שביל אל חופת הקטיפה. שם באויר המחשיך, עם התקדש הערב, נרקם בקרניים זהובות אחרונות, סיפור חיי.
הקהל לא דורשדרישת הקהל
נראה לי שהבינו למה אני מתכוונת.וואוווו
מדהים. אהבתי מאד מאד.
הקהל לא דורש
הוא מחווה דעות, וממליץ ואומר תודה...
השוכב עם הקסטה מלמעלההטייפ המלבני השחור והעתיק של סוני
דווקא להרגשתי הקטע הזה לא נכתב בציניות, אלא מתוך הרגשה אמיתית ולא מתוך שהבחורה מחונכת שזה מה שנכון להרגיש עכשיו.אחרי שהחתן מכסה את הכלה. אחרי שזרעוני החיטה והנצנצים המתכתיים כבר מעטרים את המגבעות היוצאות לעבר החופה. בשעה בה אני מתרוממת על עשרת הסנטימטרים הלבנים. קצת מסוחררת, נתמכת בשתי האימהות שלי, זו שמאז וזו שמעכשיו ולתמיד. ברגעים האלו, בשני המטרים של השטיח האדום השחוק, ליווה אותי השיר שידעתי שאני רוצה; 'כה אמר ד', זכרתי לך חסד נעורייך, לכתך אחרי במדבר, בארץ לא זרועה'. ובאותה הרגשת נעורים של קרבת ד', של מדבר, וארץ לא זרועה, פילסתי לי שביל אל חופת הקטיפה. שם באויר המחשיך, עם התקדש הערב, נרקם בקרניים זהובות אחרונות, סיפור חיי.
שה תמים, אבל לא מובל לשחיטה. מרגיש קרבת אלוקים, ואין לו בעולמו כי אם ד' אמות של מה שהוא מכיר (אם היה נשאר שם לנצח היה מקסים)
כי כך הולך השיר.אז למה 'במדבר'?!
כי כך הולך השיר.
וברצינות. היא הולכת למקום לא נודע. מבחינתה, הדימוי הכי קרוב וקולע הוא מדבר.
אכן. הולכת למקום לא נודע. זה בדיוק הדימוי של השה שצועד אל מזבח עלום.
ולגבי ה'כך הולך השיר' - לא בנתי, אפילו בבדיחה. אם כלה תבחר לצעוד לחופה לצלילי 'שקעה חמה שקעה נפשי', גם אז תגידי 'כי כך הולך השיר'...?
אנחנו כאן בוכות אותה.
השאלה אם היא הרגישה כך. או שזה הרגיש לה תקין. ואולי אפילו נעלה
זו לא בדיחה.
יש מקומות שלהלך כפוף כשעול החיים ניכר, ולזמר מנגינות נוגות, זה כמעט הטופ.
כמו שנאמרשלהלך כפוף כשעול החיים ניכר
כמו שנאמר
צו''ל נזוף...
נתת את התחושה שנכון. היא שמורה ומשומרת. היא לא ממש קולטת מה קורה. חלקים מסוימים בחייה היא חיה בסרט. אבל אילו כוונות טובות! היא פשוט בטוחה שזה מה שבורא עולם רוצה ממנה, והיא מביאה את זה.ובאותה הרגשת נעורים של קרבת ד', של מדבר, וארץ לא זרועה, פילסתי לי שביל אל חופת הקטיפה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: