חרבות ברזל הנספח השבועי • 6

האם על ישראל לפתוח ראשונה בהתקפה מסיבית בלבנון, או לעשות הכל שלא להגיע למלחמה בשתי חזיתות?

  • חובה להעיף את החיזבאללה, לא פחות מאת החמאס!

    הצבעות: 673 68.9%
  • לא מומלץ מלחמה כוללת - יש להבליג כמה שאפשר.

    הצבעות: 304 31.1%

  • סה"כ מצביעים
    977
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

GBSA

משתמש סופר מקצוען
מאידך, בחדשות דברו על השייטת בבה"ח רנתיסי ובמעגן עזה אבל לא בשיפא. אבל מצאתי -

צה"ל מעדכן הצהריים (חמישי) על אופן הפעילות במעוז הטרור בית החולים שיפא בעזה. מי שפועל בתוך בית החולים הם כוחות שלדג וכוחות נוספים בהובלת אוגדה 36.​

לא האמנתי שהעלילה תסתבך עד כדי כך...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מאידך, בחדשות דברו על השייטת בבה"ח רנתיסי ובמעגן עזה אבל לא בשיפא. אבל מצאתי -

צה"ל מעדכן הצהריים (חמישי) על אופן הפעילות במעוז הטרור בית החולים שיפא בעזה. מי שפועל בתוך בית החולים הם כוחות שלדג וכוחות נוספים בהובלת אוגדה 36.​

התמונה הזו היא לא מבית המושל של עזה,?
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
אפשר להבין איך זה קורה?
איך יש מידע על חטופים לפני שהם נחטפים?
סביר שאחרי החטיפה החמאס אסף מהרשת תמונות וחומר על החטופים. אם אינני טועה לא נכתב בידיעה המקורית שהחומר נאסף לפני החטיפה.
נקודתית לגבי מגידיש יתכן ובתצפיותיו החמאס אסף מידע על המשרתים במוצבים הסמוכים לגבול עוד לפני החטיפה.
 

קושקוש

משתמש... תחליטו אתם!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
אפשר להבין איך זה קורה?
איך יש מידע על חטופים לפני שהם נחטפים?
יכול להיות שיש שם מידע כללי על חיילים כולל מידע על אלא שנחטפו
וגם לפני מס' שבועות אמרו שהיה למחבלים כתובות של אישים מסויימים שצריך לחטוף אותם ולא לרצוח אותם
סביר שאחרי החטיפה החמאס אסף מהרשת תמונות וחומר על החטופים. אם אינני טועה לא נכתב בידיעה המקורית שהחומר נאסף לפני החטיפה.
נקודתית לגבי מגידיש יתכן ובתצפיותיו החמאס אסף מידע על המשרתים במוצבים הסמוכים לגבול עוד לפני החטיפה.
אכן ראיתי שיש טענה שהתמונות הללו הם תמונות שהמשפחות פירסמו לאחר החטיפה.. לא יודע מה נכון.
בכל אופן מחקתי את ההודעה כבר מזמן...
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה

השמחה שבשמחה

משתמש מקצוען
3. שזוהי החטופה השנייה שנמצאת מתה ליד שיפא, כלומר אישוש נוסף לטענת ישראל שבית החולים משמש כמרכז עצבים של חמאס - טענה שבתקשורת רוצים לקבל לה עוד הוכחות חותכות.
אישוש נוסף על השמועות שהיו ביום רביעי בלילה
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שמחה רוטמן בטוויטר:
‏דגל שחור מתנוסס מעל פסק דין שנותן אישור להפגנת תמיכה באויב ובמעשיו בעת מלחמה.

הזדהות עם האויב היא עבירה לפי החוק למלחמה בטרור.
הפגנה למען החמאס בתל אביב = טרור.

חלק משופטי בית המשפט עודם תקועים בגישת העבר השגויה שמרבית העולם החופשי התקדם ממנה לאחר ה-7.10.

מצער מאוד שמשטרת ישראל "התנדבה" להכשיר עבור בית המשפט את ההפגנה הזו, ונתנה את הסכמתה לקיום הפגנת טרור בתל אביב. הפגנה שלא הייתה מקבלת אישור בגרמניה או במדינות אירופה אחרות. שם כבר הבינו והגיע הזמן שגם אנחנו נבין.

טרור איננו חופש ביטוי!

אני קורא לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להורות למשטרה לחזור בה מ"ההסכמה" הזו ולמנוע את קיום הפגנת הטרור של חד"ש בתל אביב.

השר איתמר בן גביר בתגובה לרוטמן:
‏בוקר טוב ח"כ רוטמן. בהתאם להנחייתי, משטרת ישראל מנעה עד כה קיום מפגני הזדהות עם הנאצים מהחמאס. לצערי, פרקליטות המדינה כפתה על משטרת ישראל להסכים להפגנה הזו, וחבל שלא בדקת את העובדות לפני שאתה מצייץ נגד משטרת ישראל. במקום זה, אולי כדאי שתזמן את הפרקליטות שאתה אמור לפקח עליה לדיון בועדת חוקה, כדי לבדוק מדוע הכתיבו למשטרה שחייבים לקיים את ההפגנה.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
בלומברג: ארה''ב והאיחוד האירופי דוחפים לתוכנית להצבת כוח של האו''ם ברצועת עזה לאחר המלחמה.
אותו כח ששומר "בהצלחה" על החלטת מועצת הביטחון בגבול לבנון שחיזבאללה יהיה רק צפונית לליטני
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
נחום ברנע ב׳ידיעות׳: גלנט הוא אופטימיסט. הוא מאמין שחמאס עומד להתמוטט. הוא משווע להפסקת אש שתעצור את המכה הסופית שלו, לכן לא צריך למהר לסגור איתו עסקה. הרמטכ״ל הלוי תומך גם בעמדת גלנט
מול גלנט עומדת הנחת המוצא הפסימית של דרעי, גנץ ואייזנקוט. הם חוששים שזאת העסקה כרגע, שאין עסקה אחרת, שסינוואר לא עומד להתמוטט מיידית וחיי החטופים שעשויים להשתחרר חשופים לסכנה יומיומית. לדעתי הם לא פסימים - הם ריאליים. זאת המציאות.
די, שמאלנים.
די. מיצינו את השטויות שלכם.
וכשבעזרת הפסקת האש הזו חמאס יתחזק, וח"ו יגרום צרות, אז בועדת החקירה אתם תצעקו "ו-הנה ביבי, שוב עזר לחמאס, הוא אפילו נתן להם הפסקת אש באמצע המלחמה."
די!
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
נחום ברנע ב׳ידיעות׳: גלנט הוא אופטימיסט. הוא מאמין שחמאס עומד להתמוטט. הוא משווע להפסקת אש שתעצור את המכה הסופית שלו, לכן לא צריך למהר לסגור איתו עסקה. הרמטכ״ל הלוי תומך גם בעמדת גלנט.

עוד מנחום ברנע ב׳ידיעות׳: מול גלנט עומדת הנחת המוצא הפסימית של דרעי, גנץ ואייזנקוט. הם חוששים שזאת העסקה כרגע, שאין עסקה אחרת, שסינוואר לא עומד להתמוטט מיידית וחיי החטופים שעשויים להשתחרר חשופים לסכנה יומיומית. לדעתי הם לא פסימים - הם ריאליים. זאת המציאות.

יבוא נחום ברנע ויכריע ביניהם,
באמת??

או שזה סתם עוד חלק מהקמפיין לשחרר חטופים בכל מחיר.

ההנחה שלי היא - שגלנט והלוי - לא רוצים לאבד את המומנטום הצבאי המוצלח - וכן יש להם אחריות, מי יודע איזו מריחה תהיה אם תהיה עסקה והפסקת אש - מניסיון העבר תמיד זה עלה בחיי חיילים.

דרעי גנץ ואייזנקוט - אחרי מה שקרה כאן הם די פסימיים ורוצים לתת לציבור משהו של חטופים שחזרו הביתה, ואולי הם צודקים שמי יודע אם הם יחזרו בחיים,

אבל מה שנחום ברנע לא כותב זה את מה שיוסי יהושע מפרסם - שלבנתיים סינוואר עושה מאיתנו צחוק, ואולי זה מה שאמור לגרום לנו לא ללכת לשום עסקה - כי א"א לסמוך על זה

וזה
יוסי יהושע: את התמיכה בעסקה הקטנה של 50 משוחררים בלבד מובילים בני גנץ וגדי איזנקוט. כתבתי בזכות הכניסה שלהם לקבינט, אבל חובה לומר כעת שהם מראשי הקונספציה המוטעית מול חמאס. המטכ״ל שהיה שבוי כולו באותה תפיסה נבנה בצלמם. לא למדנו את הלקח, ואנחנו מאפשרים לסינואר להתל בנו במקום לפעול מולו בעוצמה.

המשך לזה
יוסי יהושוע ב׳ידיעות׳: לאחר שחשפתי שיחיא סינוואר ניתק את הקשר שלשום, הוא ממשיך להתל בנו ולא מחדש את הקשר עם המתווכים הקטארים. לטענתו הכל בגלל כניסת צה״ל לביה״ח בשיפא. קצין בכיר בפיקוד דרום אומר לנו: ״סינוואר מבין רק את שפת הכוח וזו השפה שצריך להמשיך לדבר איתו״.

עוד מיוסי יהושוע ב׳ידיעות׳: בשעות האחרונות לפני שניתק מגע, סינוואר הקשיח כל הזמן עמדות. דובר איתו לשחרר 100 חטופים, זה צנח ל-80 ולאחר מכן ל-50. כיוון שמספר הנשים והילדים מבין החטופים מוערך ב-80, משמעות העסקה של 50 פירושה השארת נשים וילדים בשבי.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
בתגובה לביקורת, גורם מדיני מסביר כי קבינט המלחמה אישר פה אחד המלצה משותפת של צה״ל ושב״כ, להיענות לבקשת ארה״ב ולאפשר הכנסה של שתי מיכליות סולר ביממה עבור צרכי האו״ם לתמיכה בתשתיות מים וביוב.
פעולה זו מאפשרת לישראל את המשך מרחב התמרון הבינלאומי הדרוש לחיסול החמאס.
המיכליות יעברו דרך מעבר רפיח, באמצעות האו״ם, לאוכלוסייה האזרחית בדרום רצועת עזה ובלבד שלא יגיע לחמאס.
פעולה זו נועדה בין השאר לתמוך באופן מינימלי במערכות מים, ביוב וסניטריה, כדי למנוע התפרצות מגיפות שעלולות להתפשט באיזור כולו, לפגוע הן בתושבי הרצועה והן בכוחותינו ולהתפשט אף לתוך ישראל.
מסתכל גם אותי מאוד.
אבל אל תשכחו שמבחינה בינ"ל אנחנו על זמן שאול וקונים ככה עוד זמן...
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
ולמטרות הצעדה
מטרות הצעדה הלא מוצהרות הם לכאורה לא רק השבת החטופים (מבחינת הכוחות שעומדים מאחוריה. לא מדבר על כל צועד פרסונלי).
באופן כללי. באופן "מוזר" מאחורי המטה הזה - שמעביר ביקורת על הממשלה (ושוב, אני מדבר על הכוחות שעומדים מאחוריו, לא על כל אדם ומשפחה ספציפיים). עומדים אנשים כמו ישי הדס ורונן צור.
הם לכאורה רותמים את הכאב של המשפחות למטרות פוליטיות נלוזות.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה